Följ Black Week på SweClockers

Styrketräning – tips på övningar, scheman med mera

Permalänk
Medlem

Håller med triffid. Bara att stoppa i dig mer.

Köp något i stil med real mass http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/real-mass-probioti... nästan 1300 kalorier/portion.

Ett par sådana/dag och du kommer se att viktuppgången är ett faktum

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

en sak du kan göra är att ta alla dina shakes med mjölk(så hög fetthalt som möjligt) istället för vatten, jag brukar även blanda ner några skopor havre men då tar det en stund att få ner allt

baguetter med brieost har jag käkat mycket på sistone, bra näringsvärde i brieost hehe. Mackor med jordnötssmör tycker jag också går ganska enkelt att äta.

Men viktigaste är helt enkelt att faktiskt räkna kalorierna och se till att du får i dig tillräckligt mycket (du äter antagligen inte så mycket som du tror), kosta vad det kosta vill! gick typ och tränade ett år och då gick jag från typ som dig 68kg till 72 eller nått. Visst, ökade lite styrka osv men det syntes ju inte så mycket om man har kläder på sig började räkna kalorier i julas och har gått upp 10kg sen dess, så ingen speciellt bra bulk egentligen men å andra sidan har jag hållt mig på ungefär samma % kroppsfett vilket inte är helt fel.

Brukade alltid ta mitt vassle med mjölk men nu när jag börjat med Gainer från SELF så måste jag ta med vatten, annars klarar jag inte av att dricka det
Brukar dricka väldigt mycket 3% mjölk annars, runt 1-2 liter per dag ungefär. Orkar inte räkna kalorier utan jag försöker äta så mycket och ofta jag kan

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Det finns inga absoluta sanningar. Det finns bara olika bra understödda teorier, trodde det var en självklarhet ?

Om du syftar på att olika kroppar reagerar olika på samma träning/diet är det självklart sant, men man bör ändå rekommendera det som visats funka bäst och för flest.

Ok, men om jag ändrar det till att en del av det är rena felaktigheter då. Man kan visst bygga på underskott som annat än ren nybörjare, det är bara svårare och kräver mer planering, och går med största sannolikhet inte lika snabbt. Att säga att vissa saker kräver steroider är även det fel då vi alla fungerar mer eller mindre olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aijoj:

Ok, men om jag ändrar det till att en del av det är rena felaktigheter då. Man kan visst bygga på underskott som annat än ren nybörjare, det är bara svårare och kräver mer planering, och går med största sannolikhet inte lika snabbt. Att säga att vissa saker kräver steroider är även det fel då vi alla fungerar mer eller mindre olika.

Vissa saker kräver steroider.

är ett exempel.

Jag har dock aldrig sagt att något inte går att göra utan steroider, rekommenderar att faktiskt läsa vad jag skrev igen.

Man kan (i princip) inte bygga på underskott om man inte är nybörjare. Om du med "planering" menar att man vissa dagar äter överskott så är det inte att bygga på underskott och om du tänker på sk. leangains och IF-diet så finns det många tveksamheter till hurvida det faktiskt fungerar som utsago (det rekommenderas väl heller inte underskott där egentligen när jag tänker efter). Det finns nämnligen inga studier (sist jag kollade) som kunnat bevisa att det funkar än, men du får gärna länka någon om det har kommit fram ny information.

Men ja, du kan självklart bygga (om än långsamt) utan att öka nämnvärt mycket fettmassa men det är inte samma sak som att bygga på underskott. Vet inte om det är detta du menar ?

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Gör ett litet inlägg i denhär tråden efter flera års frånvaro

Är 27, 186cm, vägde i våras (maj) ca 94 och hade då inte tränat regelbundet på iaf 2-3år. Bestämde mig för att tag i det hela och har nu tränat 3-4 gånger i veckan (i snitt, vissa veckor har det blivit 5-7 gånger). Styrketräning blandat med löpning och spinning. Har gått ner till ca 81-82kg nu, och trodde verkligen att det sista fettet på magen skulle va borta nu. Har försökt styrketräna hårt även fast ja legat på underskott, men har nog tappat några CM i överarmar, och bröst. Styrkan är dock mkt bättre än när jag började, så det kanske var mest fett jag tappade där.

Problemet nu är att jag är osäker på hur jag ska fortsätta. Jag ligger nu på kaliriebalans (räknar inte så noga, men väger mig regelbundet och har koll på att vikten inte rör sig speciellt mkt). Har inget större mål av att bygga och bli stor men vill ha bort det sista fettet på magen utan att bli helt tanig över resten av kroppen. Så min tanke är att jag ska fortsätta ligga på kaloriebalans och bara kötta vidare och hoppas på att jag kan gå över från fett till muskler med bibehållen vikt. Har sen som sagt inget mål där jag vill få mer å mer muskelmassa å väga 100kg. I vår kommer ja gå över mer på konditionsträning inför Vättern runt, så då kommer jag nog tappa endel muskler tyvärr.

Kostmässigt så har jag inte gjort någonting revolutionerande, jag kör helt utan tillskott, bara vanlig mat. Har dragit ner en hel del på snabba kolhydrater och socker, men brukar ha 1-2 dagar i veckan där ja svullar i mig lite va jag vill helt frist, för att sen köra ett lite hårdare pass efter det, vilket har känts bra. Har funderat på att ta proteintillskott, men det känns rätt onödigt, trycker ju i mig kyckling å tonfisk å mjölkprodukter styp i kvarten ändå. Har läst om och om igen att man ändå inte tar upp så mkt protein. Men vissa fortsätter ju att trycka i sig 120+ gram om dan. Känns overklill.

Ville mest kolla att jag inte tänkt tokigt med att ligga på kaloriebalans? Vet att många tycker att man ska bulka å sen deffa, men det känns inte som en livsstil som jag är beredd att följa. Jag vill hellre se träningen långsiktigt och inte bara ha en form som jag orkar bibehålla i 4 veckor på sommaren.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Gör ett litet inlägg i denhär tråden efter flera års frånvaro

Är 27, 186cm, vägde i våras (maj) ca 94 och hade då inte tränat regelbundet på iaf 2-3år. Bestämde mig för att tag i det hela och har nu tränat 3-4 gånger i veckan (i snitt, vissa veckor har det blivit 5-7 gånger). Styrketräning blandat med löpning och spinning. Har gått ner till ca 81-82kg nu, och trodde verkligen att det sista fettet på magen skulle va borta nu. Har försökt styrketräna hårt även fast ja legat på underskott, men har nog tappat några CM i överarmar, och bröst. Styrkan är dock mkt bättre än när jag började, så det kanske var mest fett jag tappade där.

Problemet nu är att jag är osäker på hur jag ska fortsätta. Jag ligger nu på kaliriebalans (räknar inte så noga, men väger mig regelbundet och har koll på att vikten inte rör sig speciellt mkt). Har inget större mål av att bygga och bli stor men vill ha bort det sista fettet på magen utan att bli helt tanig över resten av kroppen. Så min tanke är att jag ska fortsätta ligga på kaloriebalans och bara kötta vidare och hoppas på att jag kan gå över från fett till muskler med bibehållen vikt. Har sen som sagt inget mål där jag vill få mer å mer muskelmassa å väga 100kg. I vår kommer ja gå över mer på konditionsträning inför Vättern runt, så då kommer jag nog tappa endel muskler tyvärr.

Kostmässigt så har jag inte gjort någonting revolutionerande, jag kör helt utan tillskott, bara vanlig mat. Har dragit ner en hel del på snabba kolhydrater och socker, men brukar ha 1-2 dagar i veckan där ja svullar i mig lite va jag vill helt frist, för att sen köra ett lite hårdare pass efter det, vilket har känts bra. Har funderat på att ta proteintillskott, men det känns rätt onödigt, trycker ju i mig kyckling å tonfisk å mjölkprodukter styp i kvarten ändå. Har läst om och om igen att man ändå inte tar upp så mkt protein. Men vissa fortsätter ju att trycka i sig 120+ gram om dan. Känns overklill.

Ville mest kolla att jag inte tänkt tokigt med att ligga på kaloriebalans? Vet att många tycker att man ska bulka å sen deffa, men det känns inte som en livsstil som jag är beredd att följa. Jag vill hellre se träningen långsiktigt och inte bara ha en form som jag orkar bibehålla i 4 veckor på sommaren.

Du kommer inte tappa något fett på kaloriebalans (hur kunde du? om du äter lika mycket varje dag som du förbränner kommer du inte förlora massa, simpel fysik). Enda sättet att bli av med det sista fettet över magen är att fortsätta äta underskott, samt träna och få i dig tillräkligt mycket protein för att inte tappa så mycket muskelmassa. Du skall ha din vikt i kilo gånger 1.7 till 2 gram protein om dagen, dvs 145-164g för dig för att tappa så lite muskelmassa som möjligt (finns mängder av studier på detta, kan länka om du inte vill tro mig men annars är google din vän). Proteintillskott är det billigaste och enklaste sättet att få i sig tillräckligt mycket protein, men är självklart inget du måste äta. Det viktiga är att nå sina kostmål bara.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Har du funderat på att äta mindre kalorier än du förbrukar en dag (utan att lyfta) och nästa dag lyfta men äta något (eller mycket) mer? Rinse and repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Du kommer inte tappa något fett på kaloriebalans (hur kunde du? om du äter lika mycket varje dag som du förbränner kommer du inte förlora massa, simpel fysik). Enda sättet att bli av med det sista fettet över magen är att fortsätta äta underskott, samt träna och få i dig tillräkligt mycket protein för att inte tappa så mycket muskelmassa. Du skall ha din vikt i kilo gånger 1.7 till 2 gram protein om dagen, dvs 145-164g för dig för att tappa så lite muskelmassa som möjligt (finns mängder av studier på detta, kan länka om du inte vill tro mig men annars är google din vän). Proteintillskott är det billigaste och enklaste sättet att få i sig tillräckligt mycket protein, men är självklart inget du måste äta. Det viktiga är att nå sina kostmål bara.

Men borde man inte kunna tappa fett, och öka i muskelmassa på kaloriebalans? Dvs vikten förblir den samma? Man måste ju kunna bygga på en kaloriebalans?

Men ja kan absolut tänka mig att gå ner kanske 2 KG till och köra lite proteinshakes för att va helt säker på att ja tar upp så mkt protein som det går. Borde ju räcka med att ja dricker en shake på morgonen den dagen ja ska träna, resten av dom där ~150 gramen borde ja lyckas få i mig med kosten. Då kommer ja gå ner till 79, men sen vill ja ju upp en bit igen, fast inte i fett.

Skrivet av tomten51:

Har du funderat på att äta mindre kalorier än du förbrukar en dag (utan att lyfta) och nästa dag lyfta men äta något (eller mycket) mer? Rinse and repeat.

Det är lite det jag gjort, fast inte så aktivt tänkt på det. Äter mer dagarna ja ska träna, med mellanmål osv, men det kommer mest naturligt för jag vet att jag inte orkar träna så hårt annars.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Triffid:

Du kommer inte tappa något fett på kaloriebalans (hur kunde du? om du äter lika mycket varje dag som du förbränner kommer du inte förlora massa, simpel fysik).

Fast under en längre mätperiod så kan man tappa fett och ligga i kaloribalans. Rätt intressant också hur stor roll näringstiming kan spela.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Men borde man inte kunna tappa fett, och öka i muskelmassa på kaloriebalans? Dvs vikten förblir den samma? Man måste ju kunna bygga på en kaloriebalans?

Men ja kan absolut tänka mig att gå ner kanske 2 KG till och köra lite proteinshakes för att va helt säker på att ja tar upp så mkt protein som det går. Borde ju räcka med att ja dricker en shake på morgonen den dagen ja ska träna, resten av dom där ~150 gramen borde ja lyckas få i mig med kosten. Då kommer ja gå ner till 79, men sen vill ja ju upp en bit igen, fast inte i fett.

Jag tänker inte säga att det är omöjligt, men för att kroppens anabola processer skall sättas igång på riktigt krävs ett kalorieöverskott. Sen är det väl mycket troligt att man kan trixa runt detta och äta mycket en vecka, lite nästa osv men det hela kommer med största sannolikhet ta väldigt mycket längre tid än att bita i det sura äpplet och helt enkelt äta underskott tills du är nöjd med ditt kroppsfett-procent, gör man allt rätt är det möjligt att inte tappa speciellt mycket styrka.

(nu förutsätter jag att du har tränat ett tag, är man helt nybörjare så är det fullt möjligt att öka muskler på ett underskott tom.)

Skrivet av Crippa90:

Fast under en längre mätperiod så kan man tappa fett och ligga i kaloribalans. Rätt intressant också hur stor roll näringstiming kan spela.

Självklart, men eftersom det man äter stannar i kroppen i cirka 24timmar (give or take) är mycket längre mätningar än så inte så intressanta. Det blir samma sak som att köra väldigt korta bulk- och cutperioder, vilket mycket väl kan vara ett alternativ om man vill gå upp styrka och se bra ut under tiden. Det kommer bara ta lite längre tid

Näringstiming under en given dag är i princip obetydligt vilket är visat i mängder av studier, har du någon motsägande info får du gärna länka, rent intuitivt tycker man ju att det borde iaf spela någon roll. Intermittent fasta finns det tex många som förespråkar men i slutänden blir resultatet i princip det samma och vad det egentligen handlar om är hur man föredrar att äta samt vad man mår bra av helt enkelt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Jag tänker inte säga att det är omöjligt, men för att kroppens anabola processer skall sättas igång på riktigt krävs ett kalorieöverskott. Sen är det väl mycket troligt att man kan trixa runt detta och äta mycket en vecka, lite nästa osv men det hela kommer med största sannolikhet ta väldigt mycket längre tid än att bita i det sura äpplet och helt enkelt äta underskott tills du är nöjd med ditt kroppsfett-procent, gör man allt rätt är det möjligt att inte tappa speciellt mycket styrka.

(nu förutsätter jag att du har tränat ett tag, är man helt nybörjare så är det fullt möjligt att öka muskler på ett underskott tom.)

....

Jag vet inte heller om ja ska klassa in mig som nybörjare, men ja har ju hittils ökat i styrka och legat på underskott. Och gått ner rätt så fort. Så då om jag fortsätter att ligga på underskott ett tag till, får bort kroppsfett. Sen då? Ja vill ju inte gå upp allt igen sen, iaf inte i fett.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag vet inte heller om ja ska klassa in mig som nybörjare, men ja har ju hittils ökat i styrka och legat på underskott. Och gått ner rätt så fort. Så då om jag fortsätter att ligga på underskott ett tag till, får bort kroppsfett. Sen då? Ja vill ju inte gå upp allt igen sen, iaf inte i fett.

sen kan du sikta in dig på att äta ett överskott på runt 500kalorier, få i dig tillräckligt mycket protein och fortsätta träna som vanligt (förhoppningsvis progressivt, men vet inte hur du tränat). Detta kommer innebära att du lägger på dig 1-2 kilo i månaden eller något sådant, lite kommer vara fett men det kommer ta lång tid innan du behöver tänka på att cut:a igen. Det är iaf vad jag rekommenderar om du vill gå upp i muskelmassa och styrka utan att bli tjock på köpet (och inte har brottom).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som har några recept för att göra proteindrinkar lite godare?

Mjölk/vatten hela tiden blir långtråkigt med tiden, så söker nya "recept"

Inget allt för avancerat, som att mixa det med frukt/bär.. Så något enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av J7:

Om du kör chocklad, lägg i riktigt kakao. jag kör med 3 teskedar och det blir verkligen mycket godare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av J7:

Vad kör du på för märke?

Kanske dags att byta, själv så har jag under mina år aldrig tröttnat på proteindrinkarna.

en polare till mig köpte några kilo av varje smak för att hela tiden kunna byta för att han var rädd att tröttna på smaken precis som du skriver, för han har det fungerat bra.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

WNT Tripple Protein (vanilj smak)

Skrivet av Triffid:

Om du kör chocklad, lägg i riktigt kakao. jag kör med 3 teskedar och det blir verkligen mycket godare.

Vet inte hur det blir med vaniljsmak, men säkert värt att testa

Skrivet av Frantic:

Vad kör du på för märke?

Kanske dags att byta, själv så har jag under mina år aldrig tröttnat på proteindrinkarna.

en polare till mig köpte några kilo av varje smak för att hela tiden kunna byta för att han var rädd att tröttna på smaken precis som du skriver, för han har det fungerat bra.

Jag körde tidigare med en Chokladsmak, men blev trött på det och slängde det sista som var kvar och köpte vaniljsmak, och nu har man blivit trött på den, men det ligger nog något i det du säger om din polare, kanske man borde göra det

Permalänk
Medlem

Japp
Aldrig fel att testa, men vilket märke kör du på (alltså inte smak)?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte höra med er kunniga, jag har tränat nu ett par veckor och innan det så har jag haft uppehåll på en längre period, dvs jag är jävligt otränad.

Kör väl en 3 gånger i veckan nu till att börja med, bör jag ta något medans jag tränar? kör väl ändå en relativt normal kost men har dragit ner på portioner rejält nu och dricker mycket mer vatten.

Bör man ta något för protein eller dylikt?

Jag är helt okunnig kring detta så tips vore bra!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Japp
Aldrig fel att testa, men vilket märke kör du på (alltså inte smak)?

eller är det något annat märke du frågar efter?

Permalänk
Medlem

Nädå då vet jag, har aldrig testat det och kan inte säga vare sig bu eller bä.

Men annars om du vågar prova på någon annan märke så kanske det kan lösa problemet också.

Kör själv med Body Science för tillfället och gillar deras smaker. Annars är All The Whey och Pure Whey populära märken vad gäller smak.

Visa signatur

Permalänk

Någon här som gymmar eller har gymmat på friskis och svettis vid ringen/skanstull? Har funderat på att byta till det gymmet men är nyfiken ifall det är någe bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R3 - Asus P6T SE - Intel I7 930 - Corsair Vengeance 8GB - Gigabyte GTX 460 - Noctua U9B S2 - Corsair GS800 - Intel 320 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fieldstream:

Någon här som gymmar eller har gymmat på friskis och svettis vid ringen/skanstull? Har funderat på att byta till det gymmet men är nyfiken ifall det är någe bra

Skickades från m.sweclockers.com

Gå dit och provträna en gång. Säg att du går på ett annat gym nu men funderar på att byta men vill gärna prova gymmet först innan du byter säkert.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Skriver av mig lite om min progress:

Höll på mycket med gainers o skit men nu i 1 månad har jag faktist börjat räkna kalorier och skrivit upp vad fan jag sätter i mig.
Innan körde jag med samma som alla andra.. "jag orkar inte räkna kalorier".
FYFAN vad jag ångrar att jag inte gjorde detta tidigare.. men men bättre förr än senare.
Och jag lovar, det är INTE jobbigt, tar max 20 min per dag.

Jag "trodde" jag hade koll på hur mycket jag käkade men ojj så fel jag hade, med RÅGE!
Och tro fan jag käkade fel också! Hade HELT fel timing på alla mina måltider.
Jobbar som jag skrivit förr 3skift och har nu äntligen hittat en matrutin som faktiskt fungerar helt klockrent för mig!
Jag trodde jag satte i mig tillräckligt förr, men i verkliga fallet låg jag knappt över 2400kcal per dygn, vilket är för lite då jag dels tränade och har ett fysiskt aktivt jobb.
Nu ligger jag ständigt på 3000-3500Kcal per dygn med ett intag på ca 150Gram protein ( +-15gram ) utan några gainers eller pulver.

Kör nu endast på riktig mat och ordentlig kost med mycket fiber, grönsaker och kött.
Enda tillskotten jag tar är Omega 3, Multivitamin, BCAA och Kreatin.

Mycket possitiva resultat hittils. Ökat i vikt och muskelmassa.
Ser synliga förbättringar varje vecka nu istället för knappt märkbara varje månad.

Nyårslöftet om att öka till 78kg ser mycket ljust ut för tillfället. Endast 2kg kvar!

Peppa Peppa!

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Min strategi för viktökning är att äta så mycket riktig mat jag bara kan. Jag vet att jag är rätt dålig på att äta så äter jag som jag vill så hamnar jag högst troligt på underskott eller ganska nära balans. Ska jag ligga på överskott så måste jag tvinga i mig mat hela tiden. Funkar ganska bra för mig. 5kg gainer på väg hem också, ska tamigfan upp 4kg till så jag väger 80kg innan mars

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Angående viktminskning, fungerar sånt här?
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/2-x-ripped-hardcor...

största problemet för mig är att jag äter för mycket, jag tränar bort det men det går för segt... minskar man verkligen hungern med detta?

Finns det andra alternativ så tipsa gärna!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av zeddiz:

största problemet för mig är att jag äter för mycket, jag tränar bort det men det går för segt... minskar man verkligen hungern med detta?

Här får du en länk till en tråd där bland annat Ripped Hardcore diskuteras.
Kolozzeum - Ripped Hardcore

Personligen så ser jag det som bortkastade pengar. Om du vill äta mycket så rekommenderar jag frysta grönsaker för att få volym på måltiderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Drick vatten före större måltider. Ca 2 glas. Då kommer du helt enkelt inte få i dig lika mycket.

Ät så lite torkat som möjligt. Ät mycket sallad ( gurka e bra ) och fibrer.
Sallad med mycket vatteninnehåll + fibrer kommer göra att du kommer få en stor jävla klump i magen= du blir inte hungrig lika fort.

Ät långsamt så magen hinner signalera att den inte är tom längre, tar ca 20 min.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Precis, grönsaker. Mycket volym men kalorisnålt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zeddiz:

Är du ofta eller typ bara frukost-lunch-middag?
För om det är ofta (och mycket) så kan jag rekommendera att du testar att att ta några bitar mörk choklad (riktigt mörk) och stoppa i dig när du känner dig hungrig (mellan de tiderna man ska äta). Jag känner mig alltid mätt efter att jag käkat mörk choklad men det kan ju vara högst individuellt.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zeddiz:

Dyra koffeintabletter, inget annat.

Om du har problem med hungern så kanske du bör lägga om dina kostvanor.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W