Permalänk
Medlem

Mus och tangentbord tips!

Tjenare!

Jag är i stort behov av en ny mus och ett nytt tangentbord nu när jag har beställt min dator!
Musen och tangentbordet ska kosta högst 2000 kr sammanlagt, det behöver inte vara ett paket eller så men det ska vara prisvärt och tangentbordet ska vara mekaniskt och helst med bakgrundbelysning. musen ska likadant som tangentbordet vara för gaming och väldigt skön och snygg! !

Ytterst tacksam för svar och förslag på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk

Har steelseries sensei,kan varmt Rekomendera den

Visa signatur

Dator:Corsair c70-Gigabyte GTX680-i5 3570k-corsair vengence 8gb-NOCTUA NH-D14

Steelseries sensei RAW
Steelseries Qck

Permalänk
Medlem

Logitech G400 är en väldigt bra mus för ett lågt pris, tangentbordet Exiphi länkade såg inte helt fel ut.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Tack, kan man ändra färgen på tangentbordets bakgrundbelysning till tex blå?
Eftersom jag glömde nämna det i inlägget innan så säger jag det nu, vill jag försöka hålla mig till det blåa temat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

QPad MK-80 och QPad 5k

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weezzz:

Tack, kan man ändra färgen på tangentbordets bakgrundbelysning till tex blå?
Eftersom jag glömde nämna det i inlägget innan så säger jag det nu, vill jag försöka hålla mig till det blåa temat.

Skickades från m.sweclockers.com

Har fått för mig att man kan ändra till olika färger men när man läser verkar det vara olika färger för olika switchar, så vill du ha blå switchar så får du blå lyse också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Har fått för mig att man kan ändra till olika färger men när man läser verkar det vara olika färger för olika switchar, så vill du ha blå switchar så får du blå lyse också.

Okej, har hittat 2 st andra blåa tangentbord:

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=233

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=4195

Båda såg väldigt bra ut men såg aldrig någonstans att det stod att de var mekanisk, nu när vi ändå pratar om det en liten snabbfråga: vad är skillnaden mellan mekaniskt och ett vanligt tangentbord?
Och hursomhelst vilken av de två länkade är bäst?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om inte jag minns helt fel så är det Svarta och Röda switchar man ska använda om man söker gaming tangentbord. Använder själv ett Steelseries 6gv2 och om man kan vänja sig vid att * knappen sitter bredvid - så är detta nog ett av de mest prisvärda tangentbord just nu. Ang mus så kan jag även rekommendera Steelseries Sensei då den har en väldigt neutral passform för handen. Ett tips är att gå till en affär och känna på mössen där så du vet vilken form du vill ha på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Om inte jag minns helt fel så är det Svarta och Röda switchar man ska använda om man söker gaming tangentbord. Använder själv ett Steelseries 6gv2 och om man kan vänja sig vid att * knappen sitter bredvid - så är detta nog ett av de mest prisvärda tangentbord just nu. Ang mus så kan jag även rekommendera Steelseries Sensei då den har en väldigt neutral passform för handen. Ett tips är att gå till en affär och känna på mössen där så du vet vilken form du vill ha på den.

Så du tycker inte att jag ska ta nån av de jag länkade? (tangentbord alltså)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du ska ha ett mekaniskt tangentbord kan det vara bra att veta vilka brytare du föredrar.
http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1105286-m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weezzz:

Så du tycker inte att jag ska ta nån av de jag länkade? (tangentbord alltså)

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen av de du länkade är mekaniska tangentbord så om jag hade varit du så hade jag letat vidare.

Permalänk
Medlem

Bästa musen för fps enligt mig är razer deathadder har haft många spel möss och var bäst. Men vad tänkte du spela för typ av spel? Och till tangentbord rekomenderar jag inte blå switchar dom är väldigt sköna att skiva på men dom låter väldigt mycket. Men ducky borden har jag hört ska vara väldigt bra. Bästa är om du har nån butik i närheten som har demokrati ex upp som du kan känna och klämma på. Det är ju väldigt personligt jag älskar deathaddern andra hatar den. vissa gillar steelseriers jag tål dom inte

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Ingen av de du länkade är mekaniska tangentbord så om jag hade varit du så hade jag letat vidare.

Japp, jag gör väl det då? Ingen annan du kan tipsa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Bästa musen för fps enligt mig är razer deathadder har haft många spel möss och var bäst. Men vad tänkte du spela för typ av spel? Och till tangentbord rekomenderar jag inte blå switchar dom är väldigt sköna att skiva på men dom låter väldigt mycket. Men ducky borden har jag hört ska vara väldigt bra. Bästa är om du har nån butik i närheten som har demokrati ex upp som du kan känna och klämma på. Det är ju väldigt personligt jag älskar deathaddern andra hatar den. vissa gillar steelseriers jag tål dom inte

Hade tänkt att spela FPS spel som BF3, CS osv. har också tittat på death addern men även Mamban som är oerhört overpriced.
Så om inte några andra förslag kommer upp så går jag nog på Death Adder.
Men Razers Lycosa tangentbord har fått mycket kritik men den har också fått mycket god kritik, vad tycker du om den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Dessa använder jag. Passar alla typer av spel enligt mig.

Qpad MK-85 Dock endast röd bakgrundsbelysning (röda switchar). Mycket hög kvalitet.

Logitech G400 Ruskigt prisvärd.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO | i7 12700K |Noctua NH-D15S | G.Skill 32GB DDR5 5600MHz CL36 Trident Z5 | ASUS GeForce RTX3080 ROG Strix OC V2 | Corsair RM1000X 1000W | WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 - 1TB (systemdisk) | Windows 11 64-bit | ASUS PB279Q | Phanteks Enthoo Evolv X |Sennheiser GSP 500 | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Apex Pro TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weezzz:

Hade tänkt att spela FPS spel som BF3, CS osv. har också tittat på death addern men även Mamban som är oerhört overpriced.
Så om inte några andra förslag kommer upp så går jag nog på Death Adder.
Men Razers Lycosa tangentbord har fått mycket kritik men den har också fått mycket god kritik, vad tycker du om den?

Skickades från m.sweclockers.com

Aldrig använt det tangentbordet hade ett blackwidow innan mitt qpad och det var inte bra för fps spel. Men duck shine borden har jag bara hört bra saker om lite dyra men dom verkar vara värda priset. Och deathaddern är ett bra val ska skaffa en ny köpte en imperator från razer som är en dyrare mus. Men saknar deathaddern, vad mamban beträffar så rekomenderar jag inte trådlösa möss för fps spelande.

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weezzz:

Okej, har hittat 2 st andra blåa tangentbord:

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=233

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=4195

Båda såg väldigt bra ut men såg aldrig någonstans att det stod att de var mekanisk, nu när vi ändå pratar om det en liten snabbfråga: vad är skillnaden mellan mekaniskt och ett vanligt tangentbord?
Och hursomhelst vilken av de två länkade är bäst?

Skickades från m.sweclockers.com

Har bara testat saitek tangentbordet och det var horribelt så det rekommenderar jag inte. Det andra skulle jag inte heller rekommendera då jag är rätt säker på att det är skräp rakt igenom, inte mekaniskt heller.

Vad är du ute efter för switchar, och måste det verkligen vara belyst? Tror nämligen du kommer tröttna på det efter ett tag när du inte tycker det är lika coolt längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Har bara testat saitek tangentbordet och det var horribelt så det rekommenderar jag inte. Det andra skulle jag inte heller rekommendera då jag är rätt säker på att det är skräp rakt igenom, inte mekaniskt heller.

Vad är du ute efter för switchar, och måste det verkligen vara belyst? Tror nämligen du kommer tröttna på det efter ett tag när du inte tycker det är lika coolt längre

Går ju oftast att stänga av belysningen om man tröttnar

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Du ska nog ta dig till en affär som har mekaniska tangentbord och prova på innan du köper något, eftersom du inte ens verkar veta vad det innebär (inget illa menat, vill bara inte du ska ångra dig vid ett köp).

Jag har bruna och älskar dem.
Men du måste verkligen prova på tangentborden innan du bestämmer dig

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag på Qpad MK-85 Pro och Qpad 5K och är oerhört nöjd med båda.
Rekommenderas varmt!

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Aldrig använt det tangentbordet hade ett blackwidow innan mitt qpad och det var inte bra för fps spel. Men duck shine borden har jag bara hört bra saker om lite dyra men dom verkar vara värda priset. Och deathaddern är ett bra val ska skaffa en ny köpte en imperator från razer som är en dyrare mus. Men saknar deathaddern, vad mamban beträffar så rekomenderar jag inte trådlösa möss för fps spelande.

Hittade ett blått duckshine, kommer den funka? http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5125

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weezzz:

Hittade ett blått duckshine, kommer den funka? http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5125

Skickades från m.sweclockers.com

ja visst funkar det men tänk på att det är blåa brytare på det och det kommer att låta mycket. blå brytarna har ett inbyggt klick ljud hade blåa på mitt razer och jag älskar blåa brytare, men va tvungen att byta för min sambo blev tokig på ljudet:(

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk

Har själv skaffat en G400 (bytt från Mx518) och ett Microsoft Sidewinder X4, och är helnöjd med musen, och nöjd med tangentbordet. kunde varit tystare, men hittade inget speltangentbord med tysta brytare för ett rimlight pris.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weezzz:

Hittade ett blått duckshine, kommer den funka? http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5125

Skickades från m.sweclockers.com

Du vill nog inte ha blåa switchar om du ska ha tangentbord prmärt för att spela då blåa switchar måste "åka upp" igen helt innan du kan trycka dem, du kan inte spammklicka blåa.
Prova på dem innan du köper, annars lär du ångra dig om du inte tycker om det.

Permalänk
Medlem

Tycker du borde gå till butik och pröva alla switchar innan du bestämmer dig. Röd och blå är mina favoriter, hade blå förut och har röd nu Rekommenderar annars ducky shine

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red110:

Tycker du borde gå till butik och pröva alla switchar innan du bestämmer dig. Röd och blå är mina favoriter, hade blå förut och har röd nu Rekommenderar annars ducky shine

Japp, jag gör nog det! tack för all hjälp!