Permalänk
Medlem

Kan vara ganska najs att ha möjlighet till mic/hörlur ingångar om man headset kabeln är lång, men jag brukar ha headset kabeln på mina knän så jag inte kör över dom Vad tycker du liksom är viktigast?
Vilka brytare? Design? Bakgrundsbelysningen? osv.. Jag tänkte förut också på att köpa mk85 men sen så såg jag ducky och cm storm men ville ha bakgrundsbelyst så jag valde ducky

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem

Jag föredrar följande:

- Stilren design, svart och simpel.
- Röda och antagligen bruna brytare.
- Bakgrundsbelysning.
- USB-hub är aldrig fel.
- Handlovstöd.
- Macros.

Detta är bara vad jag föredrar, tangentbordet jag söker behöver inte innehålla allt.

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem

Som huttala skrev förut, quickfire rapid, varför inte kika lite på den?
Väldigt bra tangentbord och inte så dyrt heller, sen om du vill kan du köpa handlovsstöd till

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Scurq:

Jag föredrar följande:

- Stilren design, svart och simpel.
- Röda och antagligen bruna brytare.
- Bakgrundsbelysning.
- USB-hub är aldrig fel.
- Handlovstöd.
- Macros.

Detta är bara vad jag föredrar, tangentbordet jag söker behöver inte innehålla allt.

Har redan rekommenderat dig vad du ska köpa, men vill flika in med en annan sak.
Ett tangentbord med handlovsstöd är bara en nackdel, du kan bygga ett som är bra mkt bättre själv genom min guide eller köpa ett Ducky stöd.

De som man får med tangentborden är alldeles för korta och låga, det är ingenting annat än ett försäljningsknep för att det ska se bra ut på papper, i verkligheten gör de ingen nytta alls, snarare tvärt om. Handsättningen blir helt fel med stöden man får med alla tangentbord (Finns dock ett undantag och det är steelseries 7G som har ett RIKTIGT bra handlovstöd).

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Har redan rekommenderat dig vad du ska köpa, men vill flika in med en annan sak.
Ett tangentbord med handlovsstöd är bara en nackdel, du kan bygga ett som är bra mkt bättre själv genom min guide eller köpa ett Ducky stöd.

De som man får med tangentborden är alldeles för korta och låga, det är ingenting annat än ett försäljningsknep för att det ska se bra ut på papper, i verkligheten gör de ingen nytta alls, snarare tvärt om. Handsättningen blir helt fel med stöden man får med alla tangentbord (Finns dock ett undantag och det är steelseries 7G som har ett RIKTIGT bra handlovstöd).

Jag använder alltid numpaden. Jag vill inte hålla på att ändra med tangentbordet och fixa eget handlovstöd och dylikt.
Som sagt är det väldigt personligt med tangentbord och jag tror inte det ska vara något större problem att ha ett förmonterat handlovstöd, jag tycker det är oerhört obekvämt att behöver vinkla händerna uppåt för att kunna nå tangenterna.

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svenjolov:

Jag stör mig inte alls på att vissa knappar är rubber dome, då man endast trycker på dem nån enskild gång då och då. Kvalitén på tangentbordet är superb, samt att det är nog det snyggaste jag känner till. Dessutom har det ett IMO väldigt gediget handlovsstöd.

För att förtydliga vilka tangenter det handlar om:
http://i.imgur.com/SW7vQ.jpg

Det enda jag inte gillar med det här tangentbordet är att det har röda brytare, vilket var en chansning när jag köpte det då jag inte visste hur de var.
Men eftersom du vill ha röda brytare tror jag det här tangentbordet passar dig väldigt bra.

Jag ett mycket trevligt tangentbord och jag håller med dig om att det inte spelar nån roll att G och F knapparn är rubberdome.
Men kvalitén håller jag inte med om. Mitt första så funkade inte backlight på E knappen, sett andra som just E knappen inte har nått backlight. Skickade tillbaka det och fick ett nytt och på det nya så funkar backlight som det ska men ljudkontrollen funkar inte. så kvalitén känns ju lite så där... men jag fortsätter att byta tills jag får ett tangentbord där allt funkar som det ska, grymt bra tangentbord i övrigt.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Hur "dåligt" är MK-85 egentligen? Vad är det som är så illa med det som alla verkar säga?
Det verkar riktigt stabilt och snyggt om man bara använder det som ett tangentbord utan att hålla på med modding osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Problemet när jag prövade mk85 var att space var väldigt trög och lät väldigt konstigt, och shift. Kändes som en trasig brytare :s

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ducky Shine MX Red
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5123
Ducky läder handledsstöd
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5130

Alternativt
http://www.netonnet.se/art/dator/moss---tangentbord---pekdon/...
Finns massor att välja på där.

Jag rekommenderar Ducky tangentbord då jag själv äger ett och det är ungefär det bästa du kan välja i dagsläget, då det inte finns några andra högkvalitativa brädor att köpa på svenska som bakgrundsbelysning.

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Känns bara lite som att antingen betalar man 600 spänn för bara ett tangentbord utan några funktioner som har en bra byggkvalité eller 1700 spänn för ett Ducky+stöd som inte heller har några funktioner fast är ännu mer välbyggt + bakgrundsbelysning. Jag är ute efter det mest prisvärda, det man får mest för pengarna för.

Det är svårt att välja ett tangentbord nu när de tangentborden som har bra funktioner såsom macros osv. inte är bra kvalitetmässigt och alla rekommenderar helt funktionslösa fast välbyggda tangentbord istället. Jag vet att man ska gå efter byggkvalité fast jag letar efter det man vinner mest på vilket tyvärr verkar oerhört svårt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Du verkar skriva lite roliga saker här och där nu.

Bruna är inte alls som blå, är det något som är som blå utan "click" så är det bruna. Blå är linjära fram till aktiveringspunkten och sen klickar det.
Bruna har bumpen på ett helt annat ställe och den är trögare hela vägen ner, mycket mer friktion i dem.

Så gillar man blå, men inte gillar klicket så är det nog röda som gäller, deras karaktär är mest lik varandra.

Nej helt fel hade blåa på mitt blackwidow har röda på mitt qpad nu och dom är inte lika någonstans.

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Nej helt fel hade blåa på mitt blackwidow har röda på mitt qpad nu och dom är inte lika någonstans.

Röda och blåa kräver nästan samma tryck för att aktiveras, båda brytarna har linjärt motstånd, den enda skillnaden är att de blåa har ett klickljud som inte de röda har, annars är de lika.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Röda och blåa kräver nästan samma tryck för att aktiveras, båda brytarna har linjärt motstånd, den enda skillnaden är att de blåa har ett klickljud som inte de röda har, annars är de lika.

Nej blåa brytare är inte linjära någonstans. De är både taktila och klickiga.

För övrigt så finns det tyvärr inte så mycket att välja på för oss svenskar. Vi bor 10 miljoner pers här och i USA bor det 31401030123021 miljoner människor. Sedan ska man då skala av befolkningen på vilka som faktiskt är intresserade av datorer och rent av att få ett bra tangentbord så är vi inte uppe i så många tusen människor i Sverige som faktiskt är det. Så mitt råd är till er att köpa ett så högkvalitativt tangentbord som möjligt, då kommer fler aktörer att fatta intresse för Sverige som marknad och släppa produkter här som gynnar folket som ska köpa ett tangentbord efter dig.

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Tycker dom röda är lättare iaf men men:p

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av pheting:

För övrigt så finns det tyvärr inte så mycket att välja på för oss svenskar. Vi bor 10 miljoner pers här och i USA bor det 31401030123021 miljoner människor. Sedan ska man då skala av befolkningen på vilka som faktiskt är intresserade av datorer och rent av att få ett bra tangentbord så är vi inte uppe i så många tusen människor i Sverige som faktiskt är det. Så mitt råd är till er att köpa ett så högkvalitativt tangentbord som möjligt, då kommer fler aktörer att fatta intresse för Sverige som marknad och släppa produkter här som gynnar folket som ska köpa ett tangentbord efter dig.

Ok, linjära är de inte, men röda behöver 45G för att reggas och blåa 50G om jag inte missminner mig, så det är ingen stor skillnad på kraften som krävs för att trycka ner tangenterna.

Skrivet av bobzombie:

Tycker dom röda är lättare iaf men men:p

5G lättare, det är sant.

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av bobzombie:

Ok, vi säger så.........................

Skrivet av pheting:

Men å andra sidan så är de linjära fram till klicket som är enda nere vid aktiveringen, så röda är det mest lika blå du kan få, bruna som så många tror är som blå är inte alls lika. Och det vet både du och jag.

TILL TS:

Vill du inte ha ett quickfire utan numpad så är det Ducky som gäller. Qpad är inte värt besväret, förutom att stabilisatorerna är kassa så är det alldeles för mycket problem med belysningen och de extra funktionerna som mic och hörlursutgångarna för att det ska vara värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Ok, vi säger så.........................

Men å andra sidan så är de linjära fram till klicket som är enda nere vid aktiveringen, så röda är det mest lika blå du kan få, bruna som så många tror är som blå är inte alls lika. Och det vet både du och jag.

TILL TS:

Vill du inte ha ett quickfire utan numpad så är det Ducky som gäller. Qpad är inte värt besväret, förutom att stabilisatorerna är kassa så är det alldeles för mycket problem med belysningen och de extra funktionerna som mic och hörlursutgångarna för att det ska vara värt det.

Jag gör såhär, jag köper ett Ducky, känner på det utan stöd och om jag behöver ett handlovstöd köper jag det efter ett tag.

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Scurq:

Jag gör såhär, jag köper ett Ducky, känner på det utan stöd och om jag behöver ett handlovstöd köper jag det efter ett tag.

Låter som en bra plan. Annars finns ju som sagt alternativet att hämta en planka från bauhaus och såga till den efter ditt tangentbord så att den passar. Det är simpelt och billigt, och det är bland det bästa handlovsstöden du kan få (förutsatt att du sandpapprar det också).

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Låter som en bra plan. Annars finns ju som sagt alternativet att hämta en planka från bauhaus och såga till den efter ditt tangentbord så att den passar. Det är simpelt och billigt, och det är bland det bästa handlovsstöden du kan få (förutsatt att du sandpapprar det också).

Har ett ganska kort skrivbord på bredden så en planka på skrivbordet kommer bli lite tight, men det ser faktiskt inte helt dumt ut ändå!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på ett MK-85 själv då jag velat ha det ända sen det kom ut Men ska köpa ett MK-50 först och testa dem röda brytarna om jag gillar det så kommer jag sälja det och köpa ett MK-85 istället då jag älskar bakgrundsbelysning och kan inte leva utan det nu. Man sitter i mörkret och det lyser lite gött. Visst jag skriver i stort sett utan att kolla på tangentbordet så jag behöver det inte egentligen men ibland när man trycker fel och så så räcker det med en glimt så hittar du rätt igen plus att det är snyggt enligt mitt tycke

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Hade också blackwidow och jag tycker röda och blåa är ganska lika förutom klicket

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Står mellan:

Cooler Master Storm Quick Fire Rapid Black Gaming Keyboard

QPAD MK-50 Gaming Mechanical Keyboard

SteelSeries 6G v2 Mechanical Keyboard

Vilket skulle ni välja?

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Chabean:

Står mellan:

Cooler Master Storm Quick Fire Rapid Black Gaming Keyboard

QPAD MK-50 Gaming Mechanical Keyboard

SteelSeries 6G v2 Mechanical Keyboard

Vilket skulle ni välja?

Quickfire eller SS 6G.
Men värt att tänka på är ju att det inte är standard layout på 6G tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Quickfire eller SS 6G.
Men värt att tänka på är ju att det inte är standard layout på 6G tangentbordet.

Tycker SS 6G ser bättre ut, men hört att tangenterna snabbt blir gråa - att färgen snabbt försvinner. Även hört att space tangenten kan börja "gnissla" eller ge ifrån sig ett störande ljud efter någon veckas användning.. På vilket sätt ser det annorlunda ut? (lat ja vet)

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Chabean:

Tycker SS 6G ser bättre ut, men hört att tangenterna snabbt blir gråa - att färgen snabbt försvinner. Även hört att space tangenten kan börja "gnissla" eller ge ifrån sig ett störande ljud efter någon veckas användning.. På vilket sätt ser det annorlunda ut? (lat ja vet)

Bigass enter och kortare högershift. * knappen är flyttad också och sitter bredvid högershift istället för bredvid "ä".

Sedan stämmer det att knapparna blir smutsiga, men de blir mer bruna än grå.. Ser förjävligt ut.

Permalänk
Medlem

Fortsätt tipsa och motivera!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

bump, har fortfarande inte bestämt mig.

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Scurq:

bump, har fortfarande inte bestämt mig.

Vad är det för tangentbord det står emellan just nu då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Vad är det för tangentbord det står emellan just nu då ?

Ducky Shine (kanske tvåan när det kommer ut i svenska butiker)
Filco Majestouch 2 verkar spännande, dock måste jag fixa en numpad i så fall, samma sak med Quickfire Rapid.
CM Storm Quickfire Rapid

Lutar mot ducky.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Adammcintosh:

Köpte här om dan Qpad - MK85
Sjuk nöjd !

Kan gå i god för dennes uttalande. Väldigt nöjd. Har MX-red.

Visa signatur

HP