Ljud endast från vänster högtalare

Permalänk

Ljud endast från vänster högtalare

Tjenare Sweclockers! Hittade ett gammlt 5.1 ljud system hemma som jag kopplade i, var tvungen att fixa några grejer men sen funkade allting som smort. Första dagen med högtalarna ikopplade så gick allting bra. Dagen efter så snackade jag med polarna och vi bestämde oss för att vi skulle lira lite spel på kvällen. Eftersom vi är ganska värna om att ha kommunikation när vi pratar så använder vi oss av skype, och för att ha en mikrofon behöver man ett headset (eller nja, behöver kanske är fel ord) och det nu jag märkte det fruktansvärda när jag kopplade i det! Allt ljud kom endast från vänster hörlur, jag trodde att det skulle åtgärdas med tiden och att det bara var ett litet problem med högtalaren för stunden, men icke sa nicke.

Så nu är den stora frågan, är det någon som vet hur jag kan fixa detta? När jag kopplar i hörluren så kommer det upp någon MSI central där jag kan fippla med ljudet men jag hittar ingen lösning där.

Tl;dr: Kopplade i hörlur, endast ljud från vänster hörlur. Hjälp?

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem

Har du prövat att "vicka" på kontakten ifall att den glappar eller liknande, alternativt prövat att koppa in lurarna till en annan källa?

Permalänk
Skrivet av Johen:

Har du prövat att "vicka" på kontakten ifall att den glappar eller liknande, alternativt prövat att koppa in lurarna till en annan källa?

Funkar inte att byta till annan källa, jag skulle gissa på att problemet kommer från msi egna program. När jag väljer hörlurar så blir det automatiskt "stereo" som då består av 2 högtalare. Först spelas en högtalare högt och tydligt i det vänsta örat och på den andra högtalarn som visas så spelas det en lägre och mer avlägstet ljud i vänster hörlur. Så båda ljuden kommer fortfarande från en högtalare.

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

Permalänk

Ingen som kan hjälpa mig med en lösning?

Visa signatur

Permalänk

Det är alltså ingen som har haft samma problem som mig?

Visa signatur