Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

JAAAAAAAAAAAAA! ÄNTLIGEN! Fick sms från tele2 att den har skickats från dem nu Beställde Röd den 26 november.

Fick precis samma SMS alldeles nyss.. :D:D:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Synd om killen som avbäeställde sin från Halebop igår och beställde på Telia istället.

Ja, det känns lite sådär nu.. Tror man ska få mobilen tidigare. Slutar med att man fortfarande sitter utan telefon eller ett ord om att den kommer skickas snart. Halebop skickar ut sina. 6-700kr dyrare. 1GB / månad mindre i surf för samma pris.

Arg..

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanki:

Fick precis samma SMS alldeles nyss.. :D:D:D

Haha Vart som en överaskning då enligt tele2 så var mitt preliminära datum 24/12. Började för några dagar sen ge upp hoppet och sluta terra supporten. Sen nu kom detta glädje besked! Tagga ;D

Permalänk
Skrivet av Tacomix:

Ja, det känns lite sådär nu.. Tror man ska få mobilen tidigare. Slutar med att man fortfarande sitter utan telefon eller ett ord om att den kommer skickas snart. Halebop skickar ut sina. 6-700kr dyrare. 1GB / månad mindre i surf för samma pris.

Arg..

Lider med dig! Hur mycket dyrare blir det med Telia?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Lider med dig! Hur mycket dyrare blir det med Telia?

Var tvungen att avbeställa abonnemanget på halebop för att inte få telefonen. Så jag beställde endast telefonen från telia och den blev 6-700kr dyrare än vad den skulle kosta på halebop. Sedan ska jag fixa nytt hos halebop igen, därför jag blir av med 1GB per månad... Ville inte ha hos telia. Ringde precis telia och han kunde inte få tag i lager gubbarna, ringde 8 min för sent.

Permalänk
Skrivet av Tacomix:

Var tvungen att avbeställa abonnemanget på halebop för att inte få telefonen. Så jag beställde endast telefonen från telia och den blev 6-700kr dyrare än vad den skulle kosta på halebop. Sedan ska jag fixa nytt hos halebop igen, därför jag blir av med 1GB per månad... Ville inte ha hos telia. Ringde precis telia och han kunde inte få tag i lager gubbarna, ringde 8 min för sent.

SEGT! Hoppas det löser sig..

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Alina och Netonnet har röda till bra pris nu om någon är sugen.

Själv hoppas jag på att min gula anländer från Dustin innan jul i varje fall. Nokia måste sätta fart nu om de inte ska miss julhandeln. Alla färger måste finnas i alla butiker absolut senast om 2 veckor, annars missar de tåget

Permalänk
Medlem

Nokia video över email bantas utan att man vill det.

Skrivet av WM8-Erk:

Nu har jag varit i kontakt med Nokia och frågat varför bilderna bantas ner från 2MB till 250Kb när man mailar dem. De hävdade att det var på grund av att mailleverantören inte tillät att man skickade större bilder - tror detta är skitsnack eftersom jag har google via exchange samt att på iPhone och HTC 8X fick jag välja vilken storlek jag ville skicka och det gick bra med max-strlk.

Tråkigt om Nokia bestämmer åt oss att vi inte får maila den kvalité vi vill?

Jag har också märkt av detta. Skickade fina 1080p filmer till mina kompisar och de sa att det bara var 480p och skrattade lite åt min dåliga Lumia telefon.

Det funkar dock om man sparar till SkyDrive och sedan via SkyDrive skickar en "länk" via email så de kan titta på filmen via SkyDrive.

Tycker det är rätt dåligt att komprimera allt år 2012, detta är ju inte stenåldern! 1080p borde vara standard över email också ffs.

Har även haft tillfälliga problem då SkyDrive inte funkade. "Försök igen senare".. Dåligt.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem

Farsan köpte en Lumia 920 idag, hållt på ställt in den och lekt lite och måste säga den känns otroligt rapp.
Min One X känns bara laggig och gammalmodig när han tar fram sin lamborghini gula lumia.. :\

Tog även några bilder där det var dålig belysning inomhus och helt sjukt vad lumian kör över min One X, jag skäms nästan.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Yeees

Snöstorm eller inte, inget stoppar en desperat ha känsla. Elgiganten hade fått in en gul, ingen i butiken trodde på mig att den hade kommit?
Skit samma nu jävlar ska det lekas.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu har jag beställt min svarta lumia 920 från tele2! Stod att jag skulle få den om 1 vecka, men det är lite över förväntan så blir inte förvånad om jag får den om 2-3 veckor. Men nu är jag glad, för jag har snart en Lumia 920 i min hand!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Avstängd

Inet har fått in en hel del svarta nu

Permalänk
Medlem

Av kommentarerna att döma verkar det ha lossnat nu och många har telefoner på G

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Utom JAG. :(:(:(:(:(

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

någon som vet något om halebop?

Permalänk
Skrivet av henkedaman:

någon som vet något om halebop?

jag snackade med supporten idag igen de sa att de fick in lite olika mängder av varje färg vilket ju förklarar varför jag inte har fått (röd) medan min kompis som beställde en gul igår fick den skickad idag.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

jag snackade med supporten idag igen de sa att de fick in lite olika mängder av varje färg vilket ju förklarar varför jag inte har fått (röd) medan min kompis som beställde en gul igår fick den skickad idag.

Har också beställt röd men är STENDÖTT!

Permalänk

Han sa dock att det nog skulle skickas denna vecka. Man får ju hoppas. Röd är antagligen slut för att det är det coolaste och snyggaste.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Avstängd

Wiie!

Fick min gula skönhet idag, lycka!
Första intryck är att telefon känns sjukt välbyggd. Kameran är såklart grym och WP8 mycket trevligt.
Har inte hunnit testa jättemycket än men ska bekanta mig mer med den snart.

Har dock inte fått något simkort av någon anledning, när fick ni andra det? (beställt från Telia)

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam_Q:

Wiie!

Fick min gula skönhet idag, lycka!
Första intryck är att telefon känns sjukt välbyggd. Kameran är såklart grym och WP8 mycket trevligt.
Har inte hunnit testa jättemycket än men ska bekanta mig mer med den snart.

Har dock inte fått något simkort av någon anledning, när fick ni andra det? (beställt från Telia)

Jag beställde min telefon för någon minut sedan, det första jag gjorde var att ringa Tele2 och fråga om det medföljer. Det gjorde det inte utan dom skickar ett gratis till mig som jag bör få efter helgen, så testa ring Telia och fråga

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Nu verkar det som om min gula äntligen är på väg från Dustin. Kan förhoppningsvis plocka upp den imorgon, om inte vädret ställer till förseningar dvs.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är min telefon eller ej (Inte fått svar vad jag vet så postar igen ). Är det vanligt att accelerometern inte mäter rätt emellanåt? Tänkte att det inte verkar finnas manuell kalibrering så kanske det är kylan som påverkar hur väl den fungerar.

Permalänk
Medlem

Jaha, lagom kul! Bytte ju ut min första 920 för repa i displayen och knak. Fick min nya igår... som nu efter en dag har nästan börjat knaka ännu värre än den förra!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Jaha, lagom kul! Bytte ju ut min första 920 för repa i displayen och knak. Fick min nya igår... som nu efter en dag har nästan börjat knaka ännu värre än den förra!

Vad spelar det för roll?

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

Jaha, lagom kul! Bytte ju ut min första 920 för repa i displayen och knak. Fick min nya igår... som nu efter en dag har nästan börjat knaka ännu värre än den förra!

Hur fan behandlar du dina telefoner? Kanske dags att kolla efter en haj-fena på blocket?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyclone:

Hej

Har beställt en gul lumia 920 av Telenor 27/10 , efter drygt 2 samtal i veckan och diverse webchatter och ännu inte fått någon klarhet när telefonen skall komma. Det har varit allt från att den är skickad, till nu 12-13 december..

Nu tröttnade jag och hävde köpet och mitt abbonemang och beställde från Telia. Skall få telefonen på Fredag är det sagt (ett datum iallafall)

Beställde en vit av Telenor runt samma datum och den ska ligga på utlämningsstället nu och få avin imorgon då. Det har varit många kontakter med Telenor och hela tiden olika besked, men att den finns hos utlämningsstället borde de inte kunna ljuga om

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

Jaha, lagom kul! Bytte ju ut min första 920 för repa i displayen och knak. Fick min nya igår... som nu efter en dag har nästan börjat knaka ännu värre än den förra!

Sluta knåda sönder mobilen, är ju säkert därför den knakar.

Permalänk
Medlem

Netonnets lager försvann fort. Komplett och inwarehouse har haft imorn som lagerdag för den svarta ett bra tag men det flyttades till januari precis...

Permalänk
Medlem

Bara jag som är sugen på den Blåa (cyan) varianten?! Kommer den till sverige överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonoka:

Bara jag som är sugen på den Blåa (cyan) varianten?! Kommer den till sverige överhuvudtaget?

Det här måste nog vara den fråga som blivit ställd flest gånger i den här tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz