Tappar suget för megadriven

Permalänk
Medlem

Tappar suget för megadriven

Jag har ju haft min megadrive ett tag men jag vet verkligen inte vad jag ska spela på den och håller helt på att tappa motivationen till att ha kvar den , Vad spelar ni på eran megadrive och kan ni några bra 2 spelare titlar ?

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

Inte för att jag kan tipsa om några spel, men ställ den på hyllan ett halvår eller nåt. Du måste ju inte kränga den bara för att du inte använder den

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

24/7 abuse is not good for the body and pshycic
ta en paus, suget kommer nog tillbaka,

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Inte för att jag kan tipsa om några spel, men ställ den på hyllan ett halvår eller nåt. Du måste ju inte kränga den bara för att du inte använder den

Kränga den är det absolut sista jag gör MEN jag har 3 xboxar 3 ps2:or 2 PS1 or megadriven en Dreamcast 3 windows 98 / 95 datorer och en NES och jag ska dessutom köpa en saturn och en 3DO så jag vet iinte gott nytt år förresten

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk

Har min gamla megadrive stående för de där mörka dagarna då man känner för att dra igenom Sonic-quadrologin. Ska införskaffa Earthworm Jim när jag lyckas finna den billigt, vill ha lite fler spel känner jag. Riktiga tvåspelarspel har jag inte stött på några vettiga tyvärr, jag antar att det i de flesta fall var vanligast med en spelare under den tidsperioden - eller så är jag bara riktigt dålig på att leta spel. Lycka till och säg gärna till i tråden ifall du gör några bra fynd. ^^ Önskar jag hade mer plats hemma så jag kunde bygga upp ett litet elektronikmuseum.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3K^:

Jag har ju haft min megadrive ett tag men jag vet verkligen inte vad jag ska spela på den och håller helt på att tappa motivationen till att ha kvar den , Vad spelar ni på eran megadrive och kan ni några bra 2 spelare titlar ?

Ujuj, sådana reliker fungerar fortfarande alltså. De gör inte spel som de gjorde förr i tiden, önskar jag hade en megadrive, men känner att varken tid eller intresset överstiger latheten och snålheten.

OT: Ett spel som jag och en vän spelade väldigt mycket hette "Zombies ate my neighbours" eller nått liknande. Man spelade som 2 syskon, och som titeln avslöjar så åts ens granne upp av zombies. Och resten av staden likaså. Dessa zombies och andra monster dödas genom att använda vattenpistoler, och att kasta gafflar och glassar (såg det ut som iaf) på tidigare nämnda fiender.

Va rätt kul om jag inte mins fel. Dock så va det som sagt en herrans massa år sedan.

//Caspus

Permalänk
Medlem

Jag kör en del Gunstar Heroes och Kid Chameleon.
Thunder Force IV får också en del tid.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk

Streets of Rage har man ju spelat ett antal timmar

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Nja jag drar nog tillbaka vad jag sa där i början för jag fick för mig att spela lite Super Hang On och det var nog det roligaste jag spelat på länge men jag skulle gärna vilja veta era favoritspel (gärna top 10)

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

Megadrive favoriter (utan rangordning)

NHL 95
Shining Force 1&2
Phantasy Star 2-4
Streets of Rage 1-3
Toejam & Earl
Road Rash 2
Golden Axe 1&2
Mutant League Hockey
Truxton
Teenage mutant ninja turtles: the hyperstone heist
Och så Sonic spelen förstås.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Toejam & Earl, bästa spelet. Värt att köpa megadrive enbart för att spela detta med en polare.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk

spara allt!!
det är mitt råd.
har själv nästan allt mellan himmel och jord då det gäller gamla konsoller/datorer och jag brukar titt som tätt få nostalgi kickar och älskar då att dra fram allt det gamla, sedan efter ett tag så blir man less och plockar undan allt för att nån månad sedan få en kick igen.
ångrar så att jag sålde allt det jag hade förut då PCn kom, har lagt ut en mindre förmögenhet på att skaffa konsollerna/datorerna och dess spel igen men jag ångrar inte de köpen för en sekund, så härligt att dra fram igen då man vill lira.
så behåll ditt megadrive, det säger jag bara.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Vilka spel har du redan? Altered Beast är ju givet om du inte redan har det. Micro Machines var också riktigt kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caspus:

Ujuj, sådana reliker fungerar fortfarande alltså. De gör inte spel som de gjorde förr i tiden, önskar jag hade en megadrive, men känner att varken tid eller intresset överstiger latheten och snålheten.

OT: Ett spel som jag och en vän spelade väldigt mycket hette "Zombies ate my neighbours" eller nått liknande. Man spelade som 2 syskon, och som titeln avslöjar så åts ens granne upp av zombies. Och resten av staden likaså. Dessa zombies och andra monster dödas genom att använda vattenpistoler, och att kasta gafflar och glassar (såg det ut som iaf) på tidigare nämnda fiender.

Va rätt kul om jag inte mins fel. Dock så va det som sagt en herrans massa år sedan.

//Caspus

Har Zombies ate my Neighbours till Snes. Både ettan och 2:an, som fick namnet Ghoul Patrol. Dessa är underhållande, men djävulskt svåra när man spelat ett par banor. Det är även riktigt många banor, så sitt med papper och penna och skriv ner lösenorden man får lite då och då. Eller så kollar man upp dom på internet

Permalänk
Medlem

Får kolla runt lite på ebay när lönen trillat in , tack för tipsen so far

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

Oj, har du en tråd om Megadrive-spel också. Har några tips här med på riktigt bra spel:

2-personersspel:
Streets of Rage (2:an bäst, 3:an mycket bra och 1:an ok, men inte i klass med de andra)
Golden Axe (1:an är ett riktigt toppenspel. 2:an är ok, men inte alls lika bra)
Sonic-spelen
Flera tidiga Fifa-spel
EA Hockey/ NHLPA93 / NHL- och Elitserien-spelen
Mortal Kombat- och Street fighter-spelen
Road Rash-serien

Single-player spel:
Shining Force 1-2 (Tillhör solklart top 10 bland de bästa spel som någonsin gjorts)
Phantasy-star serien
Dune 2
Landstalker

Permalänk
Avstängd

Mitt favoritspel är Combat Cars

http://www.youtube.com/watch?v=cU0JIhjzxRw

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem