Permalänk
Medlem

defekta dator delar var ska man skicka ?

Hej ska köpa ny dator från usa och om tex msi gtx 670 är trasigt ska hur ska jag göra för att få ett nytt ska msi fixa eller newegg ?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Skrivet av 98olllin:

Hej ska köpa ny dator från usa och om tex msi gtx 670 är trasigt ska hur ska jag göra för att få ett nytt ska msi fixa eller newegg ?

Ta kontakt med dom som du köpte det utav

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av 98olllin:

Hej ska köpa ny dator från usa och om tex msi gtx 670 är trasigt ska hur ska jag göra för att få ett nytt ska msi fixa eller newegg ?

Varför ska du köpa från USA?

Permalänk
Medlem

Man kan inte beställa ifrån Newegg och det hemskickat till Sverige.

Permalänk
Medlem

Det blir inte billigare att köpa från USA om du ska beställa från Sverige.

Du får lägga på moms, tull och svindyr frakt. Sen oftast en tredjepartstjänst som tar emot dina grejer i USA och skickar vidare till Sverige.

Permalänk
Avstängd

Datorer och delar är bra mkt billigare i usa än sverige, men det är svårt att få det skickat hit. Newegg fraktar väl inte datorer till sverige.

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Heskeytime:

Datorer och delar är bra mkt billigare i usa än sverige, men det är svårt att få det skickat hit. Newegg fraktar väl inte datorer till sverige.

Med all tull frakt osv kännar du väl kanske 100lappar men inga större pengar som jag hellre sätter till garanti och får allt tidigare -.- Vi i sverige har ganska bra priser på datordelar överlag så. däremot vattenkylning osv kan du importera men inte vanliga delar ...

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Med all tull frakt osv kännar du väl kanske 100lappar men inga större pengar som jag hellre sätter till garanti och får allt tidigare -.- Vi i sverige har ganska bra priser på datordelar överlag så. däremot vattenkylning osv kan du importera men inte vanliga delar ...

Större urval på vattenkylning inom EU än USA med + att du slipper tullen för EU-länder.

Billigaste blir oftast att köpa från tyskland där momssatsen är 18%, men då har man fortfarande garantiproblemen eftersom dem inte behöver följa svenska köplagar o.s.v.

Permalänk
Medlem

har en kompis i usa som ska posta till mej.Och jag sparar fortfarande cirka 2000kr med frakt och allt så om det är paj så ska inte msi fixa alltså ska newegg det ?
det står ju att det är 3års garanti kan jag skicka till msi eller är det omöjligt ?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME