Max temps GeForce GTX 680 Gainward Phantom 2gb?

Permalänk
Medlem

Max temps GeForce GTX 680 Gainward Phantom 2gb?

Hej,

som rubriken lyder undrar jag vad man bör ha för max temp med ett geforce gtx 680 gainward phantom 2gb?

jag har ett sådant och ligger på dryga 75 i fulload och sedan 80 grader med 3dmark test.

är det för mycket eller problematiskt?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Nej, det är inte farligt. Men det ger ju alltid en bättre livslängd med lägre temps

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem
Skrivet av destoxes:

Nej, det är inte farligt. Men det ger ju alltid en bättre livslängd med lägre temps

håller helt klart med, men det är fanemig konstigt att det är så höga temps. har sett de som har 65-70 som ALLRA mest... så då blir man lite fundersam.

Permalänk
Medlem

jag ligger runt 65-70C i bf3 och jag har ett städat och bra ventilerat chassi så det borde inte vara något konstigt. Har lika kort som du, tror inte kylaren är i klass med DCII från asus så man får leva med att det är lite varmare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hede:

jag ligger runt 65-70C i bf3 och jag har ett städat och bra ventilerat chassi så det borde inte vara något konstigt. Har lika kort som du, tror inte kylaren är i klass med DCII från asus så man får leva med att det är lite varmare.

precis, jag hamnar i 70-73 grader direkt i ett extremt välstädat chassi. Väldigt fin kabeldragning och hela köret. Kan dock vara att 200mm fläktarna som kommer original bör bytas ut.

min setup är:

Chassi - Corsair 650D
Moderkort - MSI M-Power Z77
Processor - i5 3570K
PSU - Corsair AX750
GPU - GTX680 Gainward Phantom 2gb
Ram - LP Vengeance 4x4gb
CPUCooler - Corsair H70, fläktar Corsair SP 120 Quiet Edition
SSD - OCZ Vertex 4 256 gb
HDD - Seagate Barracuda 2tba, Cooler Scythe Himuro.

EDIT: La märke till att jag idlar 39-40 grader....

Permalänk
Medlem

Hjälp! Har lagt märke till att jag idlar 42 grader vid 0 belastning... Temperaturen har stigit :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoltanen:

Hjälp! Har lagt märke till att jag idlar 42 grader vid 0 belastning... Temperaturen har stigit :S

Ingen temperatur att klaga över.
När den idlar på 80, då kan du skrika hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredix:

Ingen temperatur att klaga över.
När den idlar på 80, då kan du skrika hjälp

Ahhhh! Är så van vida att mina gpun idlar 30-34.. Är detta dåligt på någotvis?

Permalänk

Inga problem med dom temperaturerna, har som max 80 när jag kör farcry 3 .

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoltanen:

Ahhhh! Är så van vida att mina gpun idlar 30-34.. Är detta dåligt på någotvis?

Enligt mig är det inte dåligt på något vis.
Förstår att du är orolig för höga temperaturer men du är långt ifrån dåliga temperaturer i idle och load temperatur är inom ramarna om man säger så