Tråden om World of warcraft expansions

Permalänk
Medlem

Tråden om World of warcraft expansions

Tjena jag tänkte öppna tråden som frågar vilket expansion ni tyckte va bäst och berätta gärna varför . Jag har diskuterat detta med väldigt många och hört väldigt olika kommentarer . Jag har hört många säga wotlk och tbc men några tyckte även vannila va bäst . Men nu är jag intresserad av eran åsikt.
Svenskar verkar gilla
1# TBC
2#Wotlk
3#Vannila
4#mop
5#cata
0#Emerald dream?

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Jag har försökt börja med wow är bara level 52 tar ju typ en evighet!

Permalänk
Medlem

The Burning Crusade

I denna expansion så köpte jag mitt första account, började lira med ett gäng polare och vi raidade och progressade väldigt mycket på den tiden.
Älskade denna expansion, man fick inte gear för fort och vissa bossar var faktiskt ganska svåra ett tag. tog helt enkelt ett tag att fixa bra gear. Hc's var inte heller superlätta på den tiden.

Wrath of the lich king
Gillade även denna expansion, nötade ICC med polare och andra raids samt PvP. Har inte så mkt mer o säga om Wotlk. Förutom att Ele/resto sham var asroliga då!
Var dock väldigt tråkigt att hc's blev så himla lätta, och det blev för enkelt att fixa gear.

Cataclysm
Började lvla upp alla klasser och fick upp 8 st till max lvl. Började raida på huntern väldigt mkt o clearede DS.
Nötade pvp på pallyn ganska mkt då också. Men man kände ändå att Hc's och raids blev för lätta. Att fixa gear var inga problem heller.
På något sätt var detta ändå en av mina favorit expansioner, träffade en polare under cata tiden och tror att det är en vänskap som kommer att hålla väldigt länge.
Fick ett väldigt stort intresse för att lvla upp alla klasser under cata, hann tyvärr inte att dra upp warrior och rogue till max lvl.

Mists of Pandaria
En ganska tråkig expansion imo, började väldigt sent me denna och började me att dra upp 5 klasser till 90.
Känner att pvp'n är väldigt obalanserad just nu, hoppas på att det fixas snart. Kör bara pvp i denna expansion då jag känner att PvE har blivit för tråkigt.
LFR är ett stort skämt samma sak med HC's.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisKeN^:

The Burning Crusade

I denna expansion så köpte jag mitt första account, började lira med ett gäng polare och vi raidade och progressade väldigt mycket på den tiden.
Älskade denna expansion, man fick inte gear för fort och vissa bossar var faktiskt ganska svåra ett tag. tog helt enkelt ett tag att fixa bra gear. Hc's var inte heller superlätta på den tiden.

Wrath of the lich king
Gillade även denna expansion, nötade ICC med polare och andra raids samt PvP. Har inte så mkt mer o säga om Wotlk. Förutom att Ele/resto sham var asroliga då!
Var dock väldigt tråkigt att hc's blev så himla lätta, och det blev för enkelt att fixa gear.

Cataclysm
Började lvla upp alla klasser och fick upp 8 st till max lvl. Började raida på huntern väldigt mkt o clearede DS.
Nötade pvp på pallyn ganska mkt då också. Men man kände ändå att Hc's och raids blev för lätta. Att fixa gear var inga problem heller.
På något sätt var detta ändå en av mina favorit expansioner, träffade en polare under cata tiden och tror att det är en vänskap som kommer att hålla väldigt länge.
Fick ett väldigt stort intresse för att lvla upp alla klasser under cata, hann tyvärr inte att dra upp warrior och rogue till max lvl.

Mists of Pandaria
En ganska tråkig expansion imo, började väldigt sent me denna och började me att dra upp 5 klasser till 90.
Känner att pvp'n är väldigt obalanserad just nu, hoppas på att det fixas snart. Kör bara pvp i denna expansion då jag känner att PvE har blivit för tråkigt.
LFR är ett stort skämt samma sak med HC's.

WoW - Sammanfattning av hela spelet
Det har varit ett extremt kul (väldigt tidskrävande) spel men har blivit ganska tråkigt nu på senaste tiden. De har dock satt ribban väldigt högt för andra spel inom samma kategori imo.

Men vilken av dom tycker du va roligast? Eller kanske ska fråga vilket expansion du tyckte va bäst?
Själv tycker jag wotlk och majoriteten runt mig verkar tycka det med. Wotlk va roligast men Burning crusade kanske va bäst när det gäller balans .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Justja. Tappade bort mig när jag skrev min wall of text, sorry.

Tycker att Cata och wotlk var dem två roligaste. så dem får en delat 1:a plats!

Permalänk
Desk Master

wotlk.

Visa signatur
Permalänk
Master of Overkill

Vanilla och TBC.

Vanilla för 40 man raids och man va tvungen att kämpa för allt, gilla det stenhårt.

TBC. Älskade pvpn och PvEn allt va bra och man va tvungen att köra igenom alla raids för man kunde inte hoppa mellan t4-t6 som man kunde i Woltk och Cata.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Säger tBC samt MoP, är de bästa, ska jag välja en blir det tBC eftersom det var då jag hade roligast.

Wotlk var den klart sämsta expansionen av de alla, utan tvekan.

Permalänk

Vanilla > TBC > Wotlk > Pandaria > Cata

LFR och HC´s är ett skämt som det är nu.

Permalänk
Medlem

TBC, roligast lätt. Wotlk var för lätt..

Permalänk
Avstängd

Wotlk var den överlägset bästa expansionen. Sen så var original jäkligt kul, även från lvl 1 När man köpte betan för 50 kr och levlade upp en dwarf hunter och var hur nöjd som helst när man fick sitt pet i lvl 10

Cataclysm är det värsta jag varit med om. Dock var rogues spelbara jämfört med nu, fast det blir det ändring på i 5.2

Permalänk

Tycker vanilla och tbc var bäst. Det var en helt annan stämning i instancerna och bg:na eftersom det mesta inte var cross realm, man lärde känna folket på servern på ett annat sätt. Dessutom så var det betydligt svårare att få bra gear.

Permalänk
Medlem

Började spela WoW första dagen spelet släpptes och har spelat i princip utan uppehåll fram till sommaren förra året. Jag har nyligen aktiverat mitt account igen, men inte skaffat MoP ännu så kan inte bedömma den.

Säger TBC som bästa expansionen, Vanilla var också bra (gillade 40P raids) men är ju ingen expansion

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man lägger in din lilla knappen så man kan rösta? Den som vet kan gärna lägga in den så vi röstar:D tex
Vannila 10%
TBC 15%
Wotlk 40%
Cataclysm 15%
Mop 20%

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Wow (Vanilla) var ju ingen expansion så den kanske inte ska vara med då

Min rankning är annars: TBC, MOP, WOTLK, CATA.

Permalänk
Medlem

Wrath of the Lich King. Visst HC's och vissa raids blev lätta, men förutom det så älskade jag zonerna och storyn i expansionen mer än någon annan.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem

TBC > Wotlk > Vanilla > Cata > alla andra expansioner som någonsin kommer släppas till WoW i förväg > halvtaskiga flashspel > crazy bus till sega genesis > MoP

I MoP är pvp'n helt åt helvete och pve'n är så tråkig som den kan bli, sen alla dessa dailies som nästan är ett måste om man ska hålla sig på topp.. det känns som man är tillbaka i endless vanilla farming i modern tappning efter att ha varit en förslappad WoW spelare i 5 år.. fungerar bara inte att gå tillbaka till hur det var förut!

Crazy bus om någon är intresserad: http://www.youtube.com/watch?v=HRvbO9G-T_Q

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

MoP har varit alldeles fantastiskt visuellt sett! Men det blir snabbt tråkigt...
Alla dessa dailies alltså. Man måste vara exalted med en faction fö att köpa vissa epics med sin hårt förvärvade valor.

Jag vet inte om jag hade roligast i Lich King eller Cata faktiskt. I LK healade jag mycket Ulduar med min präst, i Cata gick jag över till the dark side. Shadow var i min mening som roligast i Cata.

Paladin retribution var roligast i LK, men prot var nice i Cata.

Så jag vetti tusan, dött lopp mellan LK och Cata.

Permalänk
Medlem

Burning Crusade -> Vanilla -> Lich King -> Cata. Inte spelat Pandaria, då Cata sög.

Visa signatur

Suomi Armeija
Kapteeni T. Salo

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Vanilla och TBC.

Vanilla för 40 man raids och man va tvungen att kämpa för allt, gilla det stenhårt.

TBC. Älskade pvpn och PvEn allt va bra och man va tvungen att köra igenom alla raids för man kunde inte hoppa mellan t4-t6 som man kunde i Woltk och Cata.

Heh, för rogues i PvE gear med restodruider var balanserat?

Men annars håller jag med fullständigt, under majoriteten i 'nilla var epics verkligen episka. Man fick lira igenom instanser och kanske få en blå eller två, och 15-manna UBRS var ju skitkul med. Fick lära mig AoE-tanka på warriorn där, demo shout + thunderclap + slow-skriket och sen cleava ett target, byta target, cleave igen o.s.v. Krävde så otroligt mycket mer engagemang än idag, bara hoppa in och spamma en knapp och du har all aggro.

Efter TBC gick wow i retard-mode. Inte gillat en enda exp efter TBC.

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem

Vanilla, sedan har det varit nedförsbacke fram till MoP som jag faktiskt är imponerad av!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Har endast spelat End game conent i Vanilla och TBC

TBC>WOTLK>Vanilla resten har jag inte spelat.

Visst vanilla var rätt hardcore, 40 manna raid och annat skojj. Men för mig kändes inte världen så himla öppet och allt var ju föfan instanserat, det som gjorde vanilla mer roligare var world events, alla jävla super lång chain quester och world bossarna.

Jag själv tyckte att PVP:n sög kuk och att allt var obalanserat där, dessutom upplevde jag den klassiska "Honor" systemet(rank systemet) som bättre för "carriers", var dock ett jäkla helvete för de som ville spela support. Hann dock bara nå rank 8, på den tiden var rank ganska mycket status.

Gillade verkligen inte iden att borde horde och ally sidan var tvungna att samarbeta för att öppna ahn quiraj, var en jävla massa grejjer man var tvungen att fixa för att öppna portalen.

Hardcore osv tycker man om, men jag har fan inte tid för sådant skit, det ända man gör är fan gather och collect. Knappast någon utmaning i questerna. Men jag kan säga dig att utforska i den warcraft världen var en jävlar med grym upplevelse.

Crafting var också en jävla med användbart, precis som det var i TBC däremot hade jag oturen och valde Engineering som var absolut värdelöst i vanilla. Man kunde fan knappt göra något användbart med den förutom Jumper cables som aldrig funkade.

The Burning Crusade

Här blev det lite mindre hardcore.

• Horde och ally hade båda shaman och paladin nu vilket balanserade pvpn

• Arena master introducerades vilket var jävligt grymt för PVP communityn.

• Heroics introducerades, själv upplevde jag endast arcatraz HC instancen som svåra, de andra var rätt lätta när man visste taktiken.

• Tyckte om iden att man var tvungen att bli honored för att göra HC's och farma rep för att få saker.

• Hellre farmade jag rep genom att göra instancen än att srpinga runt i en jäkla sjö och skaffa saker dessutom gjorde det att personer med bra gear gjorde normals för att farma rep för den där Head enchanten. Vilket gjorde PVE bättre

• Allt blev mer casual men samtidigt kunde man fortfarande vara horde, Karazhan och gruul's lair var båda roliga och svåra instances

• Alla proffessions blev bättre, speciellt engineering då de kunde göra bra vapen, bra head, Repair bots etc, engineers var användbara i raids nu

• Jewelcrafting och socket gjorde spelet roligare då t.ex en PVE Rogue hade stora problem om att veta vilket item som var bättre, hit rating, AP och expertise var alla lika bra, alla tre hade lika stor påverkan. En Rogue hade då svårt att prioritera så det man gjorde var att man använde spreadsheets osv. Allt var inte lika glasklart och de som gjorde rätt, hade jävlar med bra dps på bossar. Rogues vid tier 4 content sög, men med bra rätt vald gear så hade de hög dps

• Det som är minus dock, var att jag var så jävla besviken på hur outlands såg ut, förväntade mig att det skulle se ut som mer kaos, men hellfire hade knappt någon storm, Nagrand hade för lite vattenfall enligt mig och resten av världen såg så jäkla fult ut. Utforskning var som sagt bättre i vanilla, men den världen fanns ju fortfarande i TBC så det utesluter den här punkten.

• Chain questerna var inte lika mycket mäktiga som i vanilla, dock föredrar jag mindre meningslös tråkig farm framför mäktiga chain quests.

• Sist men inte minst, som PVP fan så älskade jag att de hade infört resilience, nu slapp man alla bögar som crittade flera miljoner på en och det ökade chanserna för en att överleva.

Wraith of The Lich King
Hann inte spela så himla mycket, men jag hann köra Naxx iaf och Arena lite

• Det var lite coolt att man fick kunde vara death knight nu och detta gjorde att nya kombinationer av arena teams uppstod, man hade en ny tank class nu också

• Coolt att man kunde återupplevea naxxramas igen och att den hade lyft från marken och flyttats till Northrend, däremot tyckte jag blizzard var lata som inte gjorde en ny instance istället för att bara dra upp gammal skit, man visste redan taktitkerna osv. Inget kul alls eftersom Naxxramas var piss enkelt.

• Nytt content tog jävlar med lång tid att komma, Naxxramas fanns fan jätte länge innan nytt skit kom

• HC's blev allt för enkla och förlorade sin gnista

• Upplevde att stuns och spells var bättre balanserade, man dog inte lika fort av en jävla ret pally som stunnade en i fem sekunder och sedan dödar dig på cirka 4 spells

• Upplevde att WOTLK var den bästa expansion för PVP medan PVE enligt mig sög kuk

• Blev väldigt ledsen när jag fick reda på att Blizzard sumpade idéen om att Azjol Nerub skulle vara en stor jävla grotta under hela northrend, sedan hade jag länge väntat på en Open world instance.

Allt som allt, upplevde jag TBC som bästa expansionen någonsin, när TBC släppte så hade jag en helt annan åsikt, det är ungefär nu man tycker att TBC var bäst. Men det hindrar inte mig från att fortfarande få nostalgi om Vanilla wow med alla jäkla instances.
Wow som MMO sög kuk, men som ett spel har den gett mig väldigt många minnen som jag aldrig kommer glömma.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Jag rankar fortfarande TBC som det bästa som Blizzard gjort med WoW. Även om nostalgiglasögonen kanske är aningen långsynta.
Äntligen blev spelet lite casual, 10manna raids och arena var fantastiskt kul, även om det var väldigt obalanserat genomgående.
För övrigt gick det äntligen att levla normalt och man kunde följa en röd tråd gentemot hur det var i Vanilla där man kunde bli tvungen att ta sig genom 2-3 zoner för att ta en level (och sedan komma tillbaks till samma zoner och få fler quests.. idiotiskt...)
Sedan Kael'Thas Sunstrider <3. Den mest magiska bossfighten jag har upplevt. Vi höll väl på en 6-7 veckor med just den bossfighten vilket gjorde det än mer magiskt. Idag är hela instanser klara på samma tid. :/

Jag tycker även att WOTLK var en ganska bra expension av WoW. Instanserna var svåra i början, heroic omöjliga. (precis som det ska vara tills man får gear). Det gick dock snabbt utför och bara någon månad efter release så var heroics ett jävla skämt. Skönt som fan att man slapp rep farm för att kunna ta sig in i heroics.

Cata och MoP är tyvärr i mina ögon de sämre expensionerna såhär långt. Nu i MoP känns det som att Blizzard helt har tappat greppet, Realmsen består antingen av Horde eller Ally, det finns inga som har en ens i närheten jämn fördelning mellan raserna (för övrigt kanske dags att minska ner på realmsen så att det blir lite högre pop genomgående). Mycket är i och för sig cross-realm, men de saker som inte är lider kraftigt, däribland AH på dessa realms.
Dessutom verkar bottande i alla slags former närmast premieras av Blizzard, jag rapporterade en AH-bot en gång om dagen i över 2 veckor utan att det hände någonting alls (personen hade en hel guild med bots som stod vid AH vilket jag noga påpekade i min GM-ticket). Rejält pinsamt och helt omöjligt att konkurrera med någon som kan undercutta 24/7.
Dessutom har PVP tappat stinget, och det verkar vara total faceroll för att få elitevapnena om man väljer att köra RBG. (Igår mötte vi folk på 1300 arena rating som hade fullt upg gear + vapen)

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Jag lirade lite på första stängda betan och började seriöst först sommaren 2006. Vanilla var bäst samt första halvan av TBC, efter det blev allt för lättillgängligt och game-content blev urvattnat och repetitivt. Första halvan av WotlK var rätt så bra också men gick också samma öde till mötes. Cata lirade jag inte speciellt mycket. Pandaria är sämst av dom alla, trots det lirar jag lite varje Onsdag vid raid-reset.

Vanilla>TBC>WotlK>Cata>Pandaria. Det har blivit sämre och mer urvattnat, både content och lore-mässigt med varje expansion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Har endast spelat End game conent i Vanilla och TBC

TBC>WOTLK>Vanilla resten har jag inte spelat.

Visst vanilla var rätt hardcore, 40 manna raid och annat skojj. Men för mig kändes inte världen så himla öppet och allt var ju föfan instanserat, det som gjorde vanilla mer roligare var world events, alla jävla super lång chain quester och world bossarna.

Jag själv tyckte att PVP:n sög kuk och att allt var obalanserat där, dessutom upplevde jag den klassiska "Honor" systemet(rank systemet) som bättre för "carriers", var dock ett jäkla helvete för de som ville spela support. Hann dock bara nå rank 8, på den tiden var rank ganska mycket status.

Gillade verkligen inte iden att borde horde och ally sidan var tvungna att samarbeta för att öppna ahn quiraj, var en jävla massa grejjer man var tvungen att fixa för att öppna portalen.

Hardcore osv tycker man om, men jag har fan inte tid för sådant skit, det ända man gör är fan gather och collect. Knappast någon utmaning i questerna. Men jag kan säga dig att utforska i den warcraft världen var en jävlar med grym upplevelse.

Crafting var också en jävla med användbart, precis som det var i TBC däremot hade jag oturen och valde Engineering som var absolut värdelöst i vanilla. Man kunde fan knappt göra något användbart med den förutom Jumper cables som aldrig funkade.

The Burning Crusade

Här blev det lite mindre hardcore.

• Horde och ally hade båda shaman och paladin nu vilket balanserade pvpn

• Arena master introducerades vilket var jävligt grymt för PVP communityn.

• Heroics introducerades, själv upplevde jag endast arcatraz HC instancen som svåra, de andra var rätt lätta när man visste taktiken.

• Tyckte om iden att man var tvungen att bli honored för att göra HC's och farma rep för att få saker.

• Hellre farmade jag rep genom att göra instancen än att srpinga runt i en jäkla sjö och skaffa saker dessutom gjorde det att personer med bra gear gjorde normals för att farma rep för den där Head enchanten. Vilket gjorde PVE bättre

• Allt blev mer casual men samtidigt kunde man fortfarande vara horde, Karazhan och gruul's lair var båda roliga och svåra instances

• Alla proffessions blev bättre, speciellt engineering då de kunde göra bra vapen, bra head, Repair bots etc, engineers var användbara i raids nu

• Jewelcrafting och socket gjorde spelet roligare då t.ex en PVE Rogue hade stora problem om att veta vilket item som var bättre, hit rating, AP och expertise var alla lika bra, alla tre hade lika stor påverkan. En Rogue hade då svårt att prioritera så det man gjorde var att man använde spreadsheets osv. Allt var inte lika glasklart och de som gjorde rätt, hade jävlar med bra dps på bossar. Rogues vid tier 4 content sög, men med bra rätt vald gear så hade de hög dps

• Det som är minus dock, var att jag var så jävla besviken på hur outlands såg ut, förväntade mig att det skulle se ut som mer kaos, men hellfire hade knappt någon storm, Nagrand hade för lite vattenfall enligt mig och resten av världen såg så jäkla fult ut. Utforskning var som sagt bättre i vanilla, men den världen fanns ju fortfarande i TBC så det utesluter den här punkten.

• Chain questerna var inte lika mycket mäktiga som i vanilla, dock föredrar jag mindre meningslös tråkig farm framför mäktiga chain quests.

• Sist men inte minst, som PVP fan så älskade jag att de hade infört resilience, nu slapp man alla bögar som crittade flera miljoner på en och det ökade chanserna för en att överleva.

Wraith of The Lich King
Hann inte spela så himla mycket, men jag hann köra Naxx iaf och Arena lite

• Det var lite coolt att man fick kunde vara death knight nu och detta gjorde att nya kombinationer av arena teams uppstod, man hade en ny tank class nu också

• Coolt att man kunde återupplevea naxxramas igen och att den hade lyft från marken och flyttats till Northrend, däremot tyckte jag blizzard var lata som inte gjorde en ny instance istället för att bara dra upp gammal skit, man visste redan taktitkerna osv. Inget kul alls eftersom Naxxramas var piss enkelt.

• Nytt content tog jävlar med lång tid att komma, Naxxramas fanns fan jätte länge innan nytt skit kom

• HC's blev allt för enkla och förlorade sin gnista

• Upplevde att stuns och spells var bättre balanserade, man dog inte lika fort av en jävla ret pally som stunnade en i fem sekunder och sedan dödar dig på cirka 4 spells

• Upplevde att WOTLK var den bästa expansion för PVP medan PVE enligt mig sög kuk

• Blev väldigt ledsen när jag fick reda på att Blizzard sumpade idéen om att Azjol Nerub skulle vara en stor jävla grotta under hela northrend, sedan hade jag länge väntat på en Open world instance.

Allt som allt, upplevde jag TBC som bästa expansionen någonsin, när TBC släppte så hade jag en helt annan åsikt, det är ungefär nu man tycker att TBC var bäst. Men det hindrar inte mig från att fortfarande få nostalgi om Vanilla wow med alla jäkla instances.
Wow som MMO sög kuk, men som ett spel har den gett mig väldigt många minnen som jag aldrig kommer glömma.

Bra att du inte spelat cata och mop för dom är inte lika bra som vannila tbc och wotlk . Pvemässigt och lvling va roligare i wotlk än tbc TBC va för segt men epic. Pvpen va mer balanserat i tbc men wotlk hade varit balanerat om Paladin och dks inte förstörde spelet . Vi kan ju alla minas att paladin och dk va majoriteten av pvpare .

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så alla svenskar verkar gilla TBC mest kan fatta varför . Tbc i mina ögon va mest epic av alla men wotlk roligast

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag gillade orginalet bäst innan alla expansions.. TBC var helt ok sen med Wotlk så började det bli för mycket.. och MoP har sabbat allt helt tycker jag.. ska spelet bara bli lättare och lättare för små barn?

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

Vanilla och TBC, för där fanns det fortfarande ett community. Idag är i stort sett allt x-realm, vilket tar död på en hel del.
Får se vad blizzard hittar på härnäst, men de 12 miljoner som spelade wotlk på sin peak lär aldrig kommas nära igen, även om spelet är betydligt vänligare för dem som vill spela ett par timmar i veckan.

Permalänk
Medlem

Jag tycker TBC var den bästa, det kan ha att göra med att jag inte hann lira Vanilla jätte mycket innan TBC släpptes, men jag tyckte det va lite för mycket grinding i Vanilla.

TBC är expansionen jag spelade mest i och som jag kämpade riktigt mycket i tillsammans med några polare, det var svår PVE, bra PVP och ett riktigt härligt community. (Bästa expansionen)

Sen kom WOTLK och här märkte man lite direkt att svårighetsgraden började gå ner, communityn försämrades eftersom man inte längre behövde vara trevlig i en guild för att göra progress. Men men WOTLK var ändå kul eftersom att man trots allt skulle slåss mot Arthas, vilket man som Wc3 spelare tyckte va kul.

CATA är enligt mig den sämsta expansionen. Spelade knappt nånting här eftersom att allt helt enkelt var för lätt, det var för många kids som spammade överallt och det kändes bara jätte tråkigt.

MOP är ett steg i rätt riktning, men känns att det aldrig kommer nå tillbaks till sin gamla storhetstid, Arena känns obalanserat och det här med LFR..... Kom igen ta bort det, hur kul är det? Sitta afk 1h utan någon som helst utmaning utan att det sägs ett ord, blää.

TBC - Vanilla - Wotlk - MOP - CATA

Permalänk
Medlem

TBC måste jag säga att jag gilla. Då spelade jag mycket med vänner, framför allt pvpn. WotLK gillade jag också extremt mycket. båda hade bra instancer och pvpn var skit kewl!
Mop e inge kul, kan ju vara för man tappat suget? För mycket glada färger:D
tbc>wotlk>cata>pandaria (ej spelat vanila)

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |