Köpa ny telefon vilken ska jag välja?

Permalänk
Medlem

Är lite såld på XPeria Z, men grymt jobbigt att både micro-usb och hörlursuttag sitter under såna flabbiga luckor.
Men det är kanske smällen man får ta man vill ha den väderskyddad.

Permalänk
Medlem

Titta på telefonen innan du köper. Sonys 4,3" 1080p skärmar är väldigt dåliga i min mening. Är du van vid S2:ans kontrast så kommer du inte stå ut med Xperians. Du behöver inte vinkla skärmen mycket innan bakgrundsbelysningen bryter igenom allt mörkt och gör det ljusgrått. Kan inte yttra mig om deras 5" skärm, risken är stor att det är samma problem där. Så titta ordentligt först.

Xperia Z verkar ha samma problem som Xperia S och Xperia V. Bakgrundsljuset bryter igenom och tar bort all kontrast i bilden så fort det blir lite vinkel.
http://www.youtube.com/watch?v=T6OKBD-t1ZA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Titta på telefonen innan du köper. Sonys 4,3" 1080p skärmar är väldigt dåliga i min mening. Är du van vid S2:ans kontrast så kommer du inte stå ut med Xperians. Du behöver inte vinkla skärmen mycket innan bakgrundsbelysningen bryter igenom allt mörkt och gör det ljusgrått. Kan inte yttra mig om deras 5" skärm, risken är stor att det är samma problem där. Så titta ordentligt först.

Xperia Z verkar ha samma problem som Xperia S och Xperia V. Bakgrundsljuset bryter igenom och tar bort all kontrast i bilden så fort det blir lite vinkel.

oj då, då blev ja mindre taggad att ta xperian

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Inaktiv

Löjligt att byta upp sig från S2an bara för att man ska stå ut lite mer socialt?

Permalänk
Medlem

Tycker S2:an är en fullt duglig telefon i dagsläget. Ingen anledning finns egentligen att uppgradera till något annat än. Vill du förvisso ha en HD skärm så är det ju ditt val.

Jag sitter själv med en S3:a i dagsläget, och jag skulle nästan vilja byta ut den mot en S2:a och sedan roota och flasha den!

Måste du köpa en ny telefon tycker jag verkligen Nokia Lumia 920, men det var ju det där om spelet.... Inte fasen kan du välja en telefon efter ett spel, eller tänker jag fel?

Permalänk

Jag själv skulle iaf vänta till 19e feb då HTC släpper sitt nya flaggskepp. Den kanske blir riktigt grym vem vet

Permalänk

Fick min Lumia igår och kan säga att jag inte kommer köra något annat än Windows Phone på länge nu, helt klart den bästa mobilen jag haft. Kvalitets känslan och designen är det bästa jag sett på länge!! Nokia is back!! Visst att det inte finns så många appar m.m men använder man verkligen alla som man la in på sin iphone/android, för mig så räcker utbudet från Windows marketplace.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Sony Xperia Z eller LG/Google nexus 4 passar dina behov bäst och jag kan tillägga att jag inte har upplevt ett enda hack i scrollningen eller någon låsning sen jag fick min nexus 4 i december.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Seagate FireCuda 520 1TB | Fractal Design Newton R3 600W | Windows 11 |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
Google Pixel 8a

Permalänk
Medlem

Köpte en 920 i måndags.. sjukt nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

var lite patriotisk och köpa lumia 920, det är det närmaste en "svensk" telefon vi kan komma idag efter att ericsson försvann från marknaden, sen är det rätt knakigt för nokia atm och de behöver allt stöd de kan få!

Jag läste iofs någonstans att xperia z var den sista telefon som utvecklades i Sverige av Sony Ericsson folket, vet inte hur mycket sanningen det är i det hela men inte helt osannolikt. Skulle ju vara coolt att ha den senaste och sista svenska telefonen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beror ju kanske lite på vad du har för övrig utrustning i hemmet, om jag jämför med min situation så är det självklara valet en Iphone men det beror på att jag sitter redan på en AppleTV, Macbook Pro och en Mac mini så då är det självklart med en Iphone för min del men sitter man med blandad miljö etc så måste det ju bli utifrån vad man själv trivs med för system etc.

Så gå och kläm och känn på diverse telefoner och prata med kompisar och testa runt och se vad som tilltalar dig.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Nokia 920 av de telefoner som finns i nuläget. Men som flera andra påpekat, ut och känn på ett gäng (mediamark om du har det i närheten är en bra källa)

Sen hörde jag ju rykten att en ny nokia telefon va på G med WP8, något snack om aluminium skal och yada yada yada, kanske kommer på MWC, vem vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Beror ju kanske lite på vad du har för övrig utrustning i hemmet, om jag jämför med min situation så är det självklara valet en Iphone men det beror på att jag sitter redan på en AppleTV, Macbook Pro och en Mac mini så då är det självklart med en Iphone för min del men sitter man med blandad miljö etc så måste det ju bli utifrån vad man själv trivs med för system etc.

Så gå och kläm och känn på diverse telefoner och prata med kompisar och testa runt och se vad som tilltalar dig.

Jag har klämt o känt lite på min systers och kompisars iphone och det systemet som ligger i telefonen kommer ja inte alls överrens med så iphone för min del är uteslutet

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Jag läste iofs någonstans att xperia z var den sista telefon som utvecklades i Sverige av Sony Ericsson folket, vet inte hur mycket sanningen det är i det hela men inte helt osannolikt. Skulle ju vara coolt att ha den senaste och sista svenska telefonen.

Mmm faktiskt

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Säger 920 här med. WP är underbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Pre-production exemplar på CES. Detta är retail:
http://www.xperiablog.net/2013/02/15/user-records-xperia-z-vi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av motvikt:

This.
Du gör verkligen inte fel om du väljer Xperia Z.

Visa signatur

i7 3770 @ 3,4 GHz | Gigabyte GTX 670 Windforce 3x| 16GB Kingston HyperX blu 1600 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av motvikt:

Notera att han undviker att kolla betraktningsvinkeln ordentligt när det är mörk bild. Ljusa bilder är ofta inga problem då skärmen redan ska släppa igenom mycket ljus då. Det är bara på slutet med den svarta ikonbakgrunden han gör det, och då skiner bakgrundsbelysningen igenom ganska duktigt redan vid låg vinkel. Precis som med övriga Sony telefoner med 1080p-skärm.
EDIT: Han kollar alltid samma vinkel. Bara höger/vänster vrid, aldrig upp/ner.

Tror minsann att Sony-förespråkare har en helt annan syn, ja åtminstone syn på vad som är acceptabelt.

Som sagt, jag säger att han ska titta på telefonen med egna ögon först. Det är bara dumt att rekommendera någon att köpa en telefon som han eller ens en själv tittat på i verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Notera att han undviker att kolla betraktningsvinkeln ordentligt när det är mörk bild. Ljusa bilder är ofta inga problem då skärmen redan ska släppa igenom mycket ljus då. Det är bara på slutet med den svarta ikonbakgrunden han gör det, och då skiner bakgrundsbelysningen igenom ganska duktigt redan vid låg vinkel. Precis som med övriga Sony telefoner med 1080p-skärm.
EDIT: Han kollar alltid samma vinkel. Bara höger/vänster vrid, aldrig upp/ner.

Tror minsann att Sony-förespråkare har en helt annan syn, ja åtminstone syn på vad som är acceptabelt.
http://bildr.no/thumb/1393243.jpeg

Som sagt, jag säger att han ska titta på telefonen med egna ögon först. Det är bara dumt att rekommendera någon att köpa en telefon som han eller ens en själv tittat på i verkligheten.

Mm men samtidigt så känns de värt att vänta på MWC också

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kan också vänta nån månad tills Blackberry's nya Z10 kommer till norden och gå till en butik och testa den, sen lär du förmdoligen köpa den efter det.

http://www.thegadgetmasters.com/2013/02/14/blackberry-z10-is-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av storebro:

Du kan också vänta nån månad tills Blackberry's nya Z10 kommer till norden och gå till en butik och testa den, sen lär du förmdoligen köpa den efter det.

http://www.thegadgetmasters.com/2013/02/14/blackberry-z10-is-...

Fast nån månad tänker ja inte vänta på en telefon då min S2:a har gått sönder så jag är utan telefon helt just nu och sitter o använder en gammal telefon

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ta och förbeställ en xperia z eller kör på galaxy s3. Det kommer ut nya mobiler varje dag och man blir inte klokare av att vänta på nästa.

Permalänk
Medlem

nexus 4
galaxy s3
lumia 920, dock så finns det inte lika mycket appar som till android/ios, men jag skulle klara mig fint. använder bara fb, ig, kik och viber. spelar väldigt sällan...

Permalänk
Medlem

Äger en 920 själv och kan berätta lite om den. Haft den sedan release.

Frågan är vad du är ute efter. Är du ute efter appar och ser det som den viktigaste delen så ska du helt klart välja en android som tex. xperia Z eller htc one. Rykten går även att s4an ska visas upp den 14e mars. Så kolla upp den också om det nu stämmer.

920ans kamera är sjukt bra, xperia z och htc one kommer antagligen inte ha lika grym kamera som 920an om man kollar på alla videos som finns ute. Wp8 flyter väldigt bra utan microlagg men är mycket begränsat. Finns inte alls lika mycket appar ute som det finns till android och Ios än. Högtalaren är riktigt bra, klar och högt ljud. Flash fungerar dessvärre inte i någon webbläsare. Men finns appar(metrotube) för att kolla youtube etc. sms och telefon appar fungerar inte då Windows har låst just dom funktionerna. Även att byta tangentbord går ej. Sumering: Hårdvaran äger mjukvaran är inte riktigt utvecklad än.

SÅ:
Gillar du pilla med operativsystemet, appar och ändra i stort sett allt ska du köra på en android men får inte alls lika grym kamera,ljud,skärm som på 920an

Gillar du hårdvara ska du köra på 920. bästa kameran som finns just nu, allt fungerar bara helt enkelt på den. Men mjukvaran och apparna brister förutom flytet.

Apple är uteslutna för min del iallafall därför kommer jag inte yttra mig om dom.

Video där dom testar 920ans kamera i mörker: http://www.youtube.com/watch?v=rtCgFW39BL8

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Finns det något spel som är som subway surfers eller?

Du har väl antagligen köpt en ny lur vi det här laget men för att citera wpcentral:

"Grab your boards, Subway Surfers coming to Windows Phone"
http://www.wpcentral.com/subway-surfers-coming-windows-phone

Jag vill inte var spydig på något sätt men är det där verkligen ett spel som är så viktigt att det ska påverka dit val av OS. Lillesyrrorna brukar spela det där och har inte riktigt förstått vad som är speciellt lockande med det? Hade typ förstått dig om det var typ Real Racing 3 vi snackade om eller något liknande? Eller har jag missat något med detta spel?

Visa signatur
Permalänk

Om du inte har köpt en ny kan du väll kolla på Samsung Galaxy s4 som släpps v19