Permalänk

Bra spelskärm? budget 3k

Nu sökes ny spelskärn, funderar på att överge min Samsung syncmaster BX2431.

Har kollat på Eizo, Asus och Samsung. Tänkte fråga om tips på skärm med skarpa färger, och får max vara 24" med HDMI.

Tack på förhand!!

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk

varför ska du överge din BX2431? den är hur bra som helst för spel? jag sitter ungefär i samma sits, men väntar till 4k eller oled, kan bli ett tag dock

Permalänk
Skrivet av Victor555:

varför ska du överge din BX2431? den är hur bra som helst för spel? jag sitter ungefär i samma sits, men väntar till 4k eller oled, kan bli ett tag dock

Då får du nog vänta rätt lång tid. Sen kommer nog inte 4k skärmar kosta 3k precis... Du får förlänga din budget lite då

Jag är själv nöjd med mina Dell 27". Lite dyra för dig men grym bild... Dell 2412m är ju en riktigt bra skärm... Men ska du lira nästan bara spel kanske du ska kolla på 120hz skärmar? BenQ gör riktigt fina 120hz skärmar xl2420

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bensinspade:

Nu sökes ny spelskärn, funderar på att överge min Samsung syncmaster BX2431.

Har kollat på Eizo, Asus och Samsung. Tänkte fråga om tips på skärm med skarpa färger, och får max vara 24" med HDMI.

Tack på förhand!!

Vad menar du med skarpa färger är det bra kontrast och svärta du syftar på då?

Permalänk

Dell Ultrasharp U2412M är en riktigt bra skärm. Har en sån själv. Färgerna kan du ju ställa in själv men de är ändå riktigt bra. Dock så går det ju inte köra HDMI på den eftersom HDMI bara har stöd för max 1920x1080 och den skärmen har 1920x1200.

Men DVI funkar fint. Varför måste det vara HDMI?

Visa signatur

Den som tar, han har.