Acer Iconia W700 värt att köpa för Windows 8 Pro?

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja veta utav er som har en W700 med i3 hur den presterar i vanlig skrivbordsmiljö och med lite krävande program etc?
Sen undrar jag även hur mycket lagring det finns kvar utav 64gig när Win 8 är installerat?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk

En i3 är ingen bra grund för krävande program.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maskh:

Det finns ju en "deal breaker" kvar i fråga om Iconia. Kan ha missat, men hittar det inte besvarat i tråden sedan tidigare.

Den kan kopplas upp till en extern skärm på ett bra sätt, eller?

För i så fall är den ju perfekt som kombinerad dator och platta. Koppla mot extern skärm och mus och tangentbord hemma, och när man åker bort så tar man bara med sig den i "plattformat".

Puffar det här inlägget lite för det är exakt vad jag vill göra med denna. Hur skulle det funka med en 22" skärm? Finns HDMI på dockan? Någon skrev om VGA-adapter? En annan om att det var trångt kring HDMI-uttaget? Vilken sorts HDMI är det förresten?

Och en annan grej, finns det en microSD-plats? Har läst både och.

Tack!

Permalänk
Skrivet av h0bbe:

Puffar det här inlägget lite för det är exakt vad jag vill göra med denna. Hur skulle det funka med en 22" skärm? Finns HDMI på dockan? Någon skrev om VGA-adapter? En annan om att det var trångt kring HDMI-uttaget? Vilken sorts HDMI är det förresten?

Och en annan grej, finns det en microSD-plats? Har läst både och.

Tack!

Finns Micro-HDMI på plattan.

Svar på alla dina frågor får du på Acers hemsida.

http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/series/iconiaw7

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Köpes: Originaldocka och originalfodral

Jag hittade en intressant tråd om de olika varianterna på fodral som verkar följa med Iconia W700.

Det lutar åt att jag beställer en i5 av Komplett för leverans 14 mars (med skärm, tangentbord, mus mm). Jag misstänker nu att den bara innehåller "Bluetooth Keyboard Cover" och ingen docka som ursprungsvarianten. Jag är dock sugen både på en docka och ett fodral utan tangentbord, som den levererades med från början.

Komplett verkar ska sälja dockan separat, men hur är det med originalfodralet? Det har jag inte sett till salu någonstans. Någon som vet? Jag skulle kunna tänka mig att köpa båda begagnade om någon vill bli av med dem!

Permalänk
Medlem

Ni som har använt denna ett tag, ser ni någon fördel med att välja en Ultrabook framför denna (bortsett från det fysiska tangentbordet)? Ska köpa en ny jobbdator som kommer användas hela dagarna kopplad till extern skärm.

Hur är värmeutvecklingen vid normalt användande (surfance, YouTube, mail, Photoshop - ofta allt detta samtidigt) samt ljudnivån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Ni som har använt denna ett tag, ser ni någon fördel med att välja en Ultrabook framför denna (bortsett från det fysiska tangentbordet)? Ska köpa en ny jobbdator som kommer användas hela dagarna kopplad till extern skärm.

Hur är värmeutvecklingen vid normalt användande (surfance, YouTube, mail, Photoshop - ofta allt detta samtidigt) samt ljudnivån?

Tjenare ska försöka hjälpa till så mycket som möjligt

För det första...prestanda... en ultrabook med exakt samma specs presterad (i vanliga fall) bättre än denna platta... problemet är att plattan inte har lika bra kylning som en ultrabook, vilket gjorde att acer valde att göra i5 och gpu lite svagare(ganska mycket i vissa fall som gaming)

Värme: Acer säger att plattan ska ligga på ca:65°C max... min har vart uppe i 75°c(gaming) så vet ej om min är defekt eller inte... fläkten låter mycket mindre än min Dell skol laptop, vet dock ej hur en ultrabook brukar låta :/ Fläkten är iallafall något man inte stör sig på om man inte sitter i ett knäpptyst rum på en area av 2 kvadrat meter.

Jag personligen har vant mig med touch tangentbordet så jag skriver nästan bara med det, även skol arbeten...flyter på riktigt bra för mig, in princip lika snabbt som med tangentbord.
Skärmen som är full HD är väldigt fin och har otroligt bra synvinkel, plus att det är gorilla glas 2
Koppla till extern skärm funkar prima, Mini/micro (kommer ej ihåg vilken det är) uttaget funkar väldigt bra och om man vill använda VGA så får man med en adapter, den använder jag i skolan (gamla projektorer)

Vet inte mer vad jag ska säga, om du vill ha mer hjälp så säg gärna till Finns här för att hjälpa till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Ni som har använt denna ett tag, ser ni någon fördel med att välja en Ultrabook framför denna (bortsett från det fysiska tangentbordet)? Ska köpa en ny jobbdator som kommer användas hela dagarna kopplad till extern skärm.

Hur är värmeutvecklingen vid normalt användande (surfance, YouTube, mail, Photoshop - ofta allt detta samtidigt) samt ljudnivån?

Jag använder min (dock i3) precis som du har tänkt - som jobbdator med skärm, tangentbord etc. inkopplat nästan hela tiden. Det funkar prima även om det tagit tid för mig att bli vän med den (men det beror nog mest på att jag uteslutande har använt Ubuntu de senaste 4 åren). Jag har inte tänkt varken på värme eller ljud så det kanske är ett gott tecken.

Det medföljande tangentbordet har jag knappt använt över huvud taget. När jag använt den på annat ställe än vid min kontorsplats har touchskärmen varit fullt tillräcklig och jag kommer nog att beställa originalfodralet när det kommer till Acer store Sweden i mitten av april. Eftersom jag är ny på jobbet har jag dock hängt mest på kontoret nu i början och det kanske uppstår ett mobilt tangentbordsbehov framöver.

En grej som jag dock inte har fått fungera är usb-ethernet-adaptern som jag köpte till plattan (har iofs inte gjort mer än att plugga in den utan att få nätverksåtkomst än så länge).

Plattan är tung, det ska man inte sticka under stol med, men känns smidigare än en laptop.

Permalänk
Medlem

snes emulator för windows 8
http://apps.microsoft.com/windows/en-US/app/snes8x/d0c894c3-6...

väska med tangenter
http://www.taobao-buying-agent.com/china-wholesale-2321594461...
vet ej om det är komplett med fodral eller bara tangenter

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

SweClockers kommer med största sannolikhet få in Acer Iconia Tab W700 för recension nu i veckan. Det blir den senaste versionen med de nya tillbehören bestående av ett Cover med Tangentbord: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1581159. De nya tillbehören ersätter dockan vid köp, men eftersom dockan går att köpa separat i vissa butiker ska jag försöka plocka in den också.

Upplägg och testmetod blir identiskt med Asus Vivobook U38N, eventuellt lägger jag till en extra sida dedikerad för alla tillbehör. Tveka inte att antingen skriva i tråden eller skicka PM till mig om ni har förslag/önskemål på vad jag ska titta närmare på, fråga Acer eller test!

Mvh,
Jacob Hugosson

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk