Nya Vänner Som Vuxen
Hej
Jag vet att detta är ett ganska vanligt samtalsämne fast eftersom det är ett så stort problem för många så tycker jag att det kan va värt att ta upp igen.
Någon som vet hur man ska bete sig för att som vuxen få nya vänner att umgås med, dra på bio med, dra ut och festa och allt sånt?
Jag känner mig ganska "fast" i vardagen. Jag arbetar på en industri och har fått uppfattningen av att det generellt sett är mycket mer oroligt mellan arbetare på industrier än andra jobb. Så det blir mest att man bara jobbar på jobbet utan att snacka så mycket med andra. Det är en väldig orolig arbetsplats som jag är på också. De äldre männen håller på och fjantar med tjejerna hela dagarna sen är det ganska mycket skitsnack mellan alla arbetare där. Så via jobbet känns inte rätt ände att börja leta vänner på. Det är nog många som får nog av arbetskamrater på jobbet också...
Så någon som vet hur man som vuxen skaffar nya vänner?
Nu när man börjar komma upp i åren känns detta mycket tuffare.
Är 26 år för övrigt.
Kommer ihåg när man gick i skolan på gymnasiet så träffade man så mycket kompisar och vänner om dagarna att man blev trött på dom. Men nu är situationen den motsatta.
Jag har provat att gå på grupp pass på gymmet och byta gym och sånt. Fast det är inte så lätt att bara börja snacka med folk och bli vänner.
Är det fler som känner som jag?
hur gör ni för att få nya vänner?
Eller vad gör ni om dagarna/helgerna när ni inte tränar eller jobbar/pluggar?
HJÄLP!!!
med vänlig hälsning
Kim