Takmontera projektor UTAN skruvar (3M Dual Lock)

Permalänk
Medlem

Takmontera projektor UTAN skruvar (3M Dual Lock)

Tjena. Har nyss flyttat in till i en hyresrätt (utomlands) och hyresvärden vägrar låta mig göra hål i väggar och tak.

Har klurat fram och tillbaka och letat massor på Google.

Hittade produkter från 3M som heter Dual Lock Velcro, och verkar skitbra!

Här är en video där de testar produktens bärvikt:
Bowlingklot: http://www.youtube.com/watch?v=heavjPsXF1w
Träningsvikter: http://www.youtube.com/watch?v=iY3Z_3WLt0c (11kg!)

Projektorn väger 2.9kg + tak-stativet.
Känns som Dual Lock borde klara detta UTAN problem
Frågan är hur gravitation osv påverkar klistret. Kommer fästas på målad vägg, ingen tapet under.

Undrar om någon har testat dessa produkter? Eller om ni har allmäna tankar

Permalänk
Medlem

Jag kollade på videon nyss...aldrig sett produkten förut, Verkar grymt bra.
Dock tror jag nog att underlaget för limmet är viktigt, måste nog vara en slät yta. På videon var det ju en aluminium rigg som klotet hängde i. Så ett målat tak tror jag inte har samma fäst förmåga. Kollar på mitt tak nu, det är rollat, rätt så grov yta

Permalänk

Säger samma sak. Du borde vara noga med underlaget för limmet.

Du kan ju alltid testa med något annat före och se att det håller.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

gör ett temp. golvstativ till projektorn först och kolla med värden om du kan få "köpa några hål" kanske är ett alternativ först.

men annars ser Velcron riktigt nice ut, skulle gjort som ovan skriver testa med något annat föremål först.

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frexuz:

Tjena. Har nyss flyttat in till i en hyresrätt (utomlands) och hyresvärden vägrar låta mig göra hål i väggar och tak.

Har klurat fram och tillbaka och letat massor på Google.

Hittade produkter från 3M som heter Dual Lock Velcro, och verkar skitbra!

Här är en video där de testar produktens bärvikt:
Bowlingklot: http://www.youtube.com/watch?v=heavjPsXF1w
Träningsvikter: http://www.youtube.com/watch?v=iY3Z_3WLt0c (11kg!)

Projektorn väger 2.9kg + tak-stativet.
Känns som Dual Lock borde klara detta UTAN problem
Frågan är hur gravitation osv påverkar klistret. Kommer fästas på målad vägg, ingen tapet under.

Undrar om någon har testat dessa produkter? Eller om ni har allmäna tankar

Skrivet av Tornex:

Jag kollade på videon nyss...aldrig sett produkten förut, Verkar grymt bra.
Dock tror jag nog att underlaget för limmet är viktigt, måste nog vara en slät yta. På videon var det ju en aluminium rigg som klotet hängde i. Så ett målat tak tror jag inte har samma fäst förmåga. Kollar på mitt tak nu, det är rollat, rätt så grov yta

Skrivet av overheizer:

Säger samma sak. Du borde vara noga med underlaget för limmet.

Du kan ju alltid testa med något annat före och se att det håller.

Vi använder dessa produkter på jobbet, de tål bra med vikt men var noga med hur du balanserar projektorn så belastningen blir i mitten på tejpen för om ett hörn lossnar drar det snabbt ner hela. Nackdel är att det kräver en ren och jämn fästyta och kan lämna limrester när den tas bort.

Detta är den vi primärt använder.
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=80-906-23&t...

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Entusiast

"En kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk."
Du kommer aldrig att kunna få mer vidhäftningsförmåga än vad underliggande lager tillåter.
Är ytan målad, så får du räkna med en relativt dålig vidhäftingsförmåga. Ja... limmet på velcron komemr säkerligen att hålla, men när projektorn sedan trillar ner, så ser du att limmet verkligen har fäst i färgen, men färgen sitter inte kvar i taket längre, utan sitter fast på projektorn som ligger på golvet.

Samma sak gäller putsbruk och andra ytbehandlingar.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Hur skall du få ned den? Blir fett hål istället för fyra små.
Du har rätt att sätta upp en lampa eller dyl. om du återställer taket.
Borra på !

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...

Permalänk
Medlem

Låter som en otroligt dålig lösning jämfört med att "köpa" ett hål eller två.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Om hyresvärden inte tillåter att du borrar några små hål i taket, vad tror du då han säger om att limma upp något i taket?

För det är förmodligen enklare att återställa hålen än att få bort "kardborren" från taket utan att lämna märken.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrMikaelEricsson:

Hur skall du få ned den? Blir fett hål istället för fyra små.
Du har rätt att sätta upp en lampa eller dyl. om du återställer taket.
Borra på !

I Sverige kanske men alla länder har inte samma regler

Permalänk
Inaktiv

Om du kan stå ut med att ha ett projektorstativ är det en lösning

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar. Kommer beställa skiten och testa i några dagar med något annat än projektorn. Så får vi se..
Står verkligen i kontraktet att jag inte får borra, helt sjukt Men något om klister står det inte, även om han kanske skulle bli sur

Permalänk
Medlem

Du nåste nog slipa bort färgen om det ska fästa bra

Personligen vet jag dock att spacklar man igen hål i taket och målar över så syns det inte.

Permalänk
Medlem

Tyvärr kommer värden på inspektion varannan månad, så det är inte så att jag bara kan borra och sen spackala igen på slutet.. annars hade jag gjort det redan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frexuz:

Tackar för alla svar. Kommer beställa skiten och testa i några dagar med något annat än projektorn. Så får vi se..
Står verkligen i kontraktet att jag inte får borra, helt sjukt Men något om klister står det inte, även om han kanske skulle bli sur

Det borde ju vara enkelt att konfrontera dem med.

Antingen så klistrar jag och tejpar upp skiten så det blir märken över halva taket när det skall tas bort, (tillåtet enligt kontraktet som jag förstår dig), eller så borrar jag några små hål, hur vill ni jag skall göra?