Permalänk

Vad tycker ni om denna sida?

Hej, Har hållit på med en webbsida i 2 veckor nu men har ingen fantasi och vet inte vad jag ska göra..

Så därför undrar jag om någon kunde ge mig lite tips på vad som kan bli bättre och vad som är dåligt med sidan.

www.roligalagar.se

Permalänk
Medlem

Reklamen va snyggare än sidan.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenssonGaming:

Hej, Har hållit på med en webbsida i 2 veckor nu men har ingen fantasi och vet inte vad jag ska göra..

Så därför undrar jag om någon kunde ge mig lite tips på vad som kan bli bättre och vad som är dåligt med sidan.

www.roligalagar.se

Du kan ju börja med att göra om designen helt. Värsta jag sett på bra länge.
Svårt att komma med någon konstruktiv kritik på den just nu. Börja om på nytt känns lättare.

Edit: Pausade adblock... Skulle jag inte gjort...

Permalänk
Skrivet av FlorrpaN:

Reklamen va snyggare än sidan.

Vet

Permalänk
Skrivet av agentq15:

Du kan ju börja med att göra om designen helt. Värsta jag sett på bra länge.
Svårt att komma med någon konstruktiv kritik på den just nu. Börja om på nytt känns lättare.

Edit: Pausade adblock... Skulle jag inte gjort...

Kan göra om allt inga problem, Bara det att jag inte kommer på hur som sagt ingen fantasi

Permalänk
Skrivet av StenssonGaming:

Hej, Har hållit på med en webbsida i 2 veckor nu men har ingen fantasi och vet inte vad jag ska göra..

Så därför undrar jag om någon kunde ge mig lite tips på vad som kan bli bättre och vad som är dåligt med sidan.

www.roligalagar.se

condomhill -_-

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Skrivet av vinsent10:

condomhill -_-

Den ska inte vara där..

Permalänk
Medlem

Vad är syftet med sidan?
Du har gjort den i "One.com Web Editor"
Så det är inte för att lära dig att koda?

Jag skulle tipsa dig om att använd ett färdigt framework typ wordpress.

Innehållet kan med diskuteras... Inte så intressant direkt inget nytt och inget man vill besöka igen

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Börja med att lära dig webbdeisgn innan du slänger in reklam i överflöd.
Denna sida ser ut som någon typisk hittepå-sida för att tjäna pengar, inte för att underhålla folk.

Satsa på bra design, se till att du verkligen lyfter fram det du vill, sen kollar du på reklamlösningar.

Har du inga idéer så är det bara att söka på "website inspiration" på google.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Don't make me think av Steve Krug - en kort, lättläst men bra bok som nog kan vara till hjälp. Tar upp en hel del vettiga saker att tänka på när man gör hemsidor som kan underlätta för besökare.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Gör om, gör rätt.

Permalänk
Medlem

här kan du nog hitta lite inspiration http://welovewp.com/

Permalänk
Inaktiv

Är ju bara kopierat från http://www.dumblaws.com/ och översatt... Sen att hela skärmen är grön och det bara är en liten text där det står "ROLIGALAGAR.SE" på är inte så trevligt att mötas av... Ska väl antagligen vara en hutlös mängd reklam där istället, vilket hade varit ännu värre. Lägg ner.

Permalänk
Medlem

Som sagt...börja med att göra om hela designen och lämna den där "frontpage-90tals-designen" utanför :). Sen att länka till någon källa för lagarna skulle nog vara bra med.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Byt bakgrundsfärg för bövelen!

Permalänk
Skrivet av Poddarn:

Gör om, gör rätt.

Ska

Skrivet av anon150287:

Är ju bara kopierat från http://www.dumblaws.com/ och översatt... Sen att hela skärmen är grön och det bara är en liten text där det står "ROLIGALAGAR.SE" på är inte så trevligt att mötas av... Ska väl antagligen vara en hutlös mängd reklam där istället, vilket hade varit ännu värre. Lägg ner.

har tagit en del där ifrån ja.

Skrivet av AcolYte:

Byt bakgrundsfärg för bövelen!

Till vadå

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenssonGaming:

Hej, Har hållit på med en webbsida i 2 veckor nu men har ingen fantasi och vet inte vad jag ska göra..

Så därför undrar jag om någon kunde ge mig lite tips på vad som kan bli bättre och vad som är dåligt med sidan.

www.roligalagar.se

1. Mindre reklam, alternativt bättre placering.
2. Källhänvisning till lagarna, ingen människa med lite vett lär tro på det som står där utan en hänvisning till Svea Rikes Lag.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenssonGaming:

Ska

har tagit en del där ifrån ja.

Till vadå

Seriöst? Kan du läsa vad någon skrivit? Hatar dessa "vill ha hjälp"-trådar där TS inte tar till sig något av alla bra råd som ges.

1. www.deviantart.com
2. Klicka dig till webdesign-delen
3. Stjäl deras design alt. lär dig något.

Och den här behöver du nog formulera om:

Strålkastare måste vara på när ett fordonet inte körs, för att skilja den från parkerade bilar.
Jag förstår inte iallafall.

Skrivet av StenssonGaming:

Sverige har inte så många roliga lagar. Usa därimot wow säger jag bara

:'( Men källhänvisa dit då. Jag loggar ut och kommer aldrig tillbaka.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Allrum reklamen förvirrade mig. Trodde det var logan för din sida

Permalänk
Inaktiv

hahahahaha bästa sidan jag varit på! Hela min TV skärm fick upp "allrum din inredningsbutik" haha

Edit* Synd att man inte kunde scrolla ner längre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenssonGaming:

Hej, Har hållit på med en webbsida i 2 veckor nu men har ingen fantasi och vet inte vad jag ska göra..

Så därför undrar jag om någon kunde ge mig lite tips på vad som kan bli bättre och vad som är dåligt med sidan.

www.roligalagar.se

1. Fixa designen

2. Fixa Danmark

3. Varför är sidan så lång? sätt den bara till auto?

Visa signatur

Windows 8: |CPU: Intel 3770k @ 4,2 Ghz | GPU: Gigabyte GTX 770 OC | Mod: MSI Z77A-GD65 | Minne: Corsair 8GB 1600Mhz | PSU: OCZ 600W | Chassi: Nanoxia Deep Silence 1 | SSD: Samsung 830 128gb | HDD: 2 TB Seagate |
Apple: |Iphone 4 32gb|Mac mini (mid 2011)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Silcan:

Allrum reklamen förvirrade mig. Trodde det var logan för din sida

Du var inte ensam

Permalänk

(AdBlock)

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit roligare att göra en hemsida med unikt innehåll? Du har ju mer eller mindre kopierat andra liknande sidor och översatt till svenska.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Värdelöst innehåll, samt att det inte fungerar alls på mobilen.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderade*

Forumdelen är "Programmering och digitalt skapande" — för diskussioner om de lagtexter som nämns på sidan så finns Övriga ämnen.

Det är fritt fram att diskutera designen på sidan och vad som bör göras bättre. Trådskaparen ska också vara medveten om att om det inte blir någon faktisk dialog om denna bit så kommer tråden låsas. Det känns ruskigt nära att vara ren reklam när inga tips om sidans design följs upp, och då är hänglåset inte långt borta.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Avstängd

1990-talet ringde.. De vill ha tillbaka sin hemsida. Sedan att du faktiskt inte bara lånat "en del" från liknande sidor utan rent av plagierat från dessa gör ju inte saken bättre.

Detta måste förbättras.

Bättre template. För tusan använd inte bara olika nyanser av grått.
Mindre reklam alt. mindre rutor med reklam.
Hela layouten med sidorna.
Källhänvisningar.
Använd en bättre tool för skapande av hemsidor. Wordpress är ganska populär.
Kom på något eget.. sluta plagiera andras verk.
MINDRE REKLAM!??!!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Funkar inte på mobilen. Man ser bara reklam och knappt någon text alls.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd

Tycker du ska sätta head och content lite längre upp så att man inte behöver gå upp så himla mycket på hemsidan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av StenssonGaming:

Ska

har tagit en del där ifrån ja.

Till vadå

Något som inte dödar ögonen. Nu pratar jag om den neongröna bakgrunden, du kan använda grön, men kör inte isådanafall #00FF00