Permalänk
Medlem

Gamingdator för 8500 max!

Halloj där!

Detta är den 3:e tråden jag gör om köpråd för datorer fast denna gången är det till en annan kompis ( han orkade inte göra ett account på sweclockers ).

Iallfall ... Han vill ha en speldator för inte mer än 8500 kronor. Han spelar för det mesta LoL men vill börja komma in i andra spel så småningom.

*Han behöver liksom allt. inklusive OS, DVD osv.

*Han kan tänka sig att skippa SSD om den tar upp för mycket av priset.

*Formen på chassit spelar inte så mycket roll bara den är billig och snygg

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av fabazo:

Halloj där!

Detta är den 3:e tråden jag gör om köpråd för datorer fast denna gången är det till en annan kompis ( han orkade inte göra ett account på sweclockers ).

Iallfall ... Han vill ha en speldator för inte mer än 8500 kronor. Han spelar för det mesta LoL men vill börja komma in i andra spel så småningom.

*Han behöver liksom allt. inklusive OS, DVD osv.

*Han kan tänka sig att skippa SSD om den tar upp för mycket av priset.

*Formen på chassit spelar inte så mycket roll bara den är billig och snygg

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3714782/2013-08-13

Med möjlighet att trycka in ett till 660ti i framtiden när de behövs

Permalänk
Skrivet av fabazo:

Halloj där!

Detta är den 3:e tråden jag gör om köpråd för datorer fast denna gången är det till en annan kompis ( han orkade inte göra ett account på sweclockers ).

Iallfall ... Han vill ha en speldator för inte mer än 8500 kronor. Han spelar för det mesta LoL men vill börja komma in i andra spel så småningom.

*Han behöver liksom allt. inklusive OS, DVD osv.

*Han kan tänka sig att skippa SSD om den tar upp för mycket av priset.

*Formen på chassit spelar inte så mycket roll bara den är billig och snygg

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3544367/2013-07-02
Det är svårt att trycka in en nice dator i det priset!
Kom lite över budget. kanske inte är acceptebelt

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770k @ 4.2GHz w/ Noctua NH-U14S (NF-A15x2 @900RPM) | GPU: RTX 2070 | MB: Asus Z87-DELUXE | RAM: 16GB Corsair Vengance 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 760W | Chassi: Fractal Design Define XL R2 | OS-disk: Samsung 850 pro 256GB | Media-disk: Samsung 850 pro 1TB | Lurar: Sennheiser HD 660S & Sennheiser IE 80 | Mikrofon: Samson C01U

Permalänk
Medlem

hur lägger man till sweclockers gratis frakt med köp över 500kr.

Och ja han bygger själv

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Avstängd

Mitt förslag:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3715410/gamingdator-8-5k

En dator med SLI-möjlighet, om du/din vän sätter in ett likadant grafikkort senare (samt CrossFire om AMD-grafikkort föredras). Går alltid att byta ut PSU:n mot ett ej-modulärt om pengar ska sparas. Chassit verkar vara tyst enligt kommentarerna på Inet (har även 2 st USB3-anslutningar i fronten)

Visa signatur

R7 3800X || X570 I Aorus Pro WiFi || RTX 2080 Super || 16 GB DDR4