Permalänk
Inaktiv

Gtx Titan Sli hjälp...

tja.. har införskaffat mig 2st gtx titan och trodde att det bara var plug and play som gällde. haha den känner av båda korten i evga precision osv. MEN, den använder inte båda korten. I exempelvis 3Dmark, Hur väljer jag in att crossfire ska användas??

mvh

Permalänk
Hjälpsam

Crossfire gäller AMD kort. . . Nvidia kort skall köras i SLI. . . .antar ditt moderkort klarar SLI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

tja.. har införskaffat mig 2st gtx titan och trodde att det bara var plug and play som gällde. haha den känner av båda korten i evga precision osv. MEN, den använder inte båda korten. I exempelvis 3Dmark, Hur väljer jag in att crossfire ska användas??

mvh

Har du aktiverat SLI i Nvidia Control Panel? Har du satt dit SLI-bryggan ordentligt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thli72:

Crossfire gäller AMD kort. . . Nvidia kort skall köras i SLI. . . .antar ditt moderkort klarar SLI?

Såklart SLI... Ja det gör det, allt ser bra ut, men vet ej vart jag aktverar sli haha.. trodde att det gjordes automatiskt då det står att jag har 2st titan i, i alla program

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tarrgoth:

Har du aktiverat SLI i Nvidia Control Panel? Har du satt dit SLI-bryggan ordentligt?

PIINSAMT,, så lätt var det ju, sry... Tack för hjälpen, haha nu funkar det...

Permalänk
Medlem

Tar lite fria poäng från ovanstående:

Skrivet av Tarrgoth:

Har du satt dit SLI-bryggan ordentligt?

Edit: nevermind!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thli72:

Crossfire gäller AMD kort. . . Nvidia kort skall köras i SLI. . . .antar ditt moderkort klarar SLI?

Skrivet av Tarrgoth:

Har du aktiverat SLI i Nvidia Control Panel? Har du satt dit SLI-bryggan ordentligt?

Skrivet av Bonius:

Tar lite fria poäng från ovanstående:

Edit: nevermind!

var visst inte så lätt, tror jag..NU är allt i sin ordning om man kollar vad för hårdvara som används med sli osv.. Dock när jag drar på 3Dmark 11 så blinkar bilden konstant, men den kör testet och kom upp i 17000 P på stock klock..men varför blinkar skärmen? Är det pga. att något är fel eller pga. att skärmen/bilden inte hänger med? den klarar ju trotsallt hela testet och får relativt bra poäng...

MVH

Permalänk
Inaktiv

HÄnder samma sak i Bf3 också, samt ligger på ca 80fps, med ett kort ca 150-200.... varför? kan jag ha monterat kortet fel? har satt SLI bryggan på de 2 vänstra uttagen. Finns ju ett till höger och ett till vänster.. Måste jag kanske ladda hem någon annan drivrutin? Kan jag ha monterat kortet knasigt?

Permalänk

Tror du får screen tering.
Sätt på v synk

Permalänk
Medlem

Det är det vänstra uttaget du ska sitta på om du kör 2X-SLI. Vad har du för nätdel och vad får du för värden på PCI-E-kablarna från nätdelen?

Permalänk

Då har vi två amatörfrågor! xD

Moderkortsdistanser!
CF/SLI Brygga!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av anon217901:

HÄnder samma sak i Bf3 också, samt ligger på ca 80fps, med ett kort ca 150-200.... varför? kan jag ha monterat kortet fel? har satt SLI bryggan på de 2 vänstra uttagen. Finns ju ett till höger och ett till vänster.. Måste jag kanske ladda hem någon annan drivrutin? Kan jag ha monterat kortet knasigt?

vilken drivrutin använder du? hade lustiga tearings och allmänt buggig upplevelse med 320.49. Gick tillbaka till drivrutinsversion 314.09 och nu är det bättre iaf.Glöm inte att sätta igång SLI igen efter byte av drivrutin

Visa signatur

MB ASUS X99-S CPU I7 5930K Minne Corsair Vengeance DDR4 2800MHz 16GB GPU EVGA GeForce GTX 980 4GB 2st SLI PSU Corsair AX 1200i, 1200W SSD Samsung 850 PRO 1TB Chassi Corsair Obsidian 750D Skärm Acer 27" XB270HU Predator
Lagring WD Green 2T 2X,Seagate Barracuda 1T Tbord Corsair K70 Mus Logitech G502

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dackejocke:

Tror du får screen tering.
Sätt på v synk

Skrivet av Bonius:

Det är det vänstra uttaget du ska sitta på om du kör 2X-SLI. Vad har du för nätdel och vad får du för värden på PCI-E-kablarna från nätdelen?

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Då har vi två amatörfrågor! xD

Moderkortsdistanser!
CF/SLI Brygga!

Jag har distanserna på plats, V-synk på, bryggan i de vänsta uttagen. SItter på fractal design R2 1000w.
Hur kollar jag värdena på pci-e-kablarna?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chrille_83:

vilken drivrutin använder du? hade lustiga tearings och allmänt buggig upplevelse med 320.49. Gick tillbaka till drivrutinsversion 314.09 och nu är det bättre iaf.Glöm inte att sätta igång SLI igen efter byte av drivrutin

det flimmrar konstant, i spel och 3dmark.. liksom ett konstant blinkande.. jag kör på just 320.49

Permalänk
Skrivet av anon217901:

det flimmrar konstant, i spel och 3dmark.. liksom ett konstant blinkande.. jag kör på just 320.49

kan bara rekommendera att byta drivrutin, säkerhetsställa att du kör i skärmens native upplösning samt 60Hz eller vad skärmen klarar max.
Iom att du har 2st Titan hoppas jag du kör i hög upplösning alt 144hz ^^

Visa signatur

MB ASUS X99-S CPU I7 5930K Minne Corsair Vengeance DDR4 2800MHz 16GB GPU EVGA GeForce GTX 980 4GB 2st SLI PSU Corsair AX 1200i, 1200W SSD Samsung 850 PRO 1TB Chassi Corsair Obsidian 750D Skärm Acer 27" XB270HU Predator
Lagring WD Green 2T 2X,Seagate Barracuda 1T Tbord Corsair K70 Mus Logitech G502

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chrille_83:

kan bara rekommendera att byta drivrutin, säkerhetsställa att du kör i skärmens native upplösning samt 60Hz eller vad skärmen klarar max.
Iom att du har 2st Titan hoppas jag du kör i hög upplösning alt 144hz ^^

jo provar nya drivisar nu.. haha har en 60hz 1920p skärm för stunden

Permalänk
Skrivet av anon217901:

jo provar nya drivisar nu.. haha har en 60hz 1920p skärm för stunden

Säg gärna fall de drivrutinerna du testar nu fungerar, samt vilken version det är. En annan sak att ta i beaktning, I BF3 så känns det som om det "laggar, hackar" och du kör på medium. Men flytet kommer med allt på max, (btw jag har Vsync av)

Visa signatur

MB ASUS X99-S CPU I7 5930K Minne Corsair Vengeance DDR4 2800MHz 16GB GPU EVGA GeForce GTX 980 4GB 2st SLI PSU Corsair AX 1200i, 1200W SSD Samsung 850 PRO 1TB Chassi Corsair Obsidian 750D Skärm Acer 27" XB270HU Predator
Lagring WD Green 2T 2X,Seagate Barracuda 1T Tbord Corsair K70 Mus Logitech G502

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

jo provar nya drivisar nu.. haha har en 60hz 1920p skärm för stunden

2x titan och en 60hz 1920 nej nu får du fan skärpa dig

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem

Använder du HDMI-kabel månne?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chrille_83:

Säg gärna fall de drivrutinerna du testar nu fungerar, samt vilken version det är. En annan sak att ta i beaktning, I BF3 så känns det som om det "laggar, hackar" och du kör på medium. Men flytet kommer med allt på max, (btw jag har Vsync av)

Skrivet av Miljon3:

2x titan och en 60hz 1920 nej nu får du fan skärpa dig

Skrivet av Bonius:

Använder du HDMI-kabel månne?

fick till det nu.. Bytte drivisar till den förra stabila, ingen beta eller något.. Funkar sjukt bra..

Angående skärmen så JAAA, jag ska kom hem med dator och hade ingen skärm så åkte till min kära vän Jerban här på swec och köpte en. Har inte blivit någon ny sedan dess men ska börja forska nu

Har dock fortfarande ett skumt "problem" kört 3 vändor 3dmark nu, första blev 20k ganska precis, andra 19,4 och sista 19.1 ??? ren slump kanske..

Permalänk
Skrivet av anon217901:

fick till det nu.. Bytte drivisar till den förra stabila, ingen beta eller något.. Funkar sjukt bra..

Angående skärmen så JAAA, jag ska kom hem med dator och hade ingen skärm så åkte till min kära vän Jerban här på swec och köpte en. Har inte blivit någon ny sedan dess men ska börja forska nu

Har dock fortfarande ett skumt "problem" kört 3 vändor 3dmark nu, första blev 20k ganska precis, andra 19,4 och sista 19.1 ??? ren slump kanske..

Rätta mig gärna om jag har fel men det "problemet" är nog så enkelt att grafikkortet kommer upp i arbetstemperatur och går inte upp så högt i turboläge i test 2 och 3.

vilken version på drivrutinen?

Visa signatur

MB ASUS X99-S CPU I7 5930K Minne Corsair Vengeance DDR4 2800MHz 16GB GPU EVGA GeForce GTX 980 4GB 2st SLI PSU Corsair AX 1200i, 1200W SSD Samsung 850 PRO 1TB Chassi Corsair Obsidian 750D Skärm Acer 27" XB270HU Predator
Lagring WD Green 2T 2X,Seagate Barracuda 1T Tbord Corsair K70 Mus Logitech G502

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chrille_83:

Rätta mig gärna om jag har fel men det "problemet" är nog så enkelt att grafikkortet kommer upp i arbetstemperatur och går inte upp så högt i turboläge i test 2 och 3.

vilken version på drivrutinen?

320.18 bytte jag till... vad gör man åt detta problem då? pendlar mellan 20k och 18.9k i samma test med samma isntällningar::SS

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

320.18 bytte jag till... vad gör man åt detta problem då? pendlar mellan 20k och 18.9k i samma test med samma isntällningar::SS

320.18 är buggad. Använd 320.49 istället.
http://modcrash.com/nvidia-display-driver-damaging-gpus/

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LemonIllusion:

Körde den innan om du löser högre upp. Då. Gick inget

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

320.18 bytte jag till... vad gör man åt detta problem då? pendlar mellan 20k och 18.9k i samma test med samma isntällningar::SS

Kallas för felmarginal >.> du kommer aldrig få exakt samma resultat två försök i rad. Tex gör datorn alltid något i bakgrunden som kan påverka poängen marginellt.

Edit: speciellt med "boost" tekniken så varierar ju klockfrekvensen beroende på temperatur etc vilket antagligen påverkar mer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DevilsDad:

Kallas för felmarginal >.> du kommer aldrig få exakt samma resultat två försök i rad. Tex gör datorn alltid något i bakgrunden som kan påverka poängen marginellt.

Edit: speciellt med "boost" tekniken så varierar ju klockfrekvensen beroende på temperatur etc vilket antagligen påverkar mer.

Då förstår jag. Men 2000poång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

Då förstår jag. Men 2000poång?

Precis som jag och en annan sagt tidigare så ändrar boost tekniken frekvensen på GPUn beroende på massa olika faktorer. (tex temperatur, strömförbrukning etc.) Så ja det kan mycket väl skillja flera procent.

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med flimmer på min skärm när jag uppgraderar gkort, har du avg- eller dvi-sladd?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lindell90:

Jag hade problem med flimmer på min skärm när jag uppgraderar gkort, har du avg- eller dvi-sladd?

Kör dvi. Men nu funkar allt fint

Permalänk
Antielefant
Skrivet av anon217901:

320.18 bytte jag till... vad gör man åt detta problem då? pendlar mellan 20k och 18.9k i samma test med samma isntällningar::SS

Ska du bli av med det problemet behöver du skaffa bättre ventilation eller byta kylarna. Titan producerar ganska mycket värme.
Det sagt förstår jag inte problemet, ska du bencha gör du det när korten är kalla, prestandan är ju ändå overkill för pretty much everything i spelväg.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync