Alla fyndtips från mellandagsrean

Uppgradera 8gb RAM till 16, passar dessa ihop?

Permalänk
Medlem

Uppgradera 8gb RAM till 16, passar dessa ihop?

Hej jag har dessa ramminnen i min dator nu. http://www.inet.se/produkt/5315229/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1... och tänkte mata in lite mer, är de rekommenderat att köpa precis likadana eller kan jag köpa dessa istället: http://cdon.se/hemelektronik/corsair_8gb_(kit)_ddr3_1600mhz%2....

Mvh

Permalänk
Inaktiv

Det ska nog gå helt okej, men du borde lägga paren i färgerna. Dvs de första i svarta och de andra i blåa eller liknande.

Permalänk
Medlem

Ok, om jag förstår dig rätt så, de par jag har nu sittet ju redan i två slottar av fyra och dessa slottar är svarta, och de två tomma är blå om jag nu minns de rätt. Men då tycker jag bara dit den nya ramen i de tomma blåa slottarna..

Helt okej menar du med vad? kommer jag ev förlora lite prestanda eller finns risk att de "krockar" lite då och då?

Permalänk
Medlem

Jag kan ju börja med säga att har man möjlighet köpa samma minne ska man helst göra de, även om det i de här fallet fungerar bra funktionellt så tror jag inte de blir snyggt estetiskt.

Det kommer se konstigt ut skulle jag tycka iaf köra med både low och high profile minne även om båda e vengeance, varför inte bara köra likadana priset e ju samma eller lägre.

Sen som ovan sa beroende på vad du har för färg på moderkortet kan du ju också matcha lite med en annan färg om du vill eftersom vengeance minnena finns i många färger.

Sen om du har med high profile så är det svårare att kunna använda vissa kylare och sådant t.ex. om man har stora torn kylare så kommer flänsarna ta i eftersom minnena e för höga.
Så kompatibiliteten med kylare e bättre med low profile.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SOB:

Ok, om jag förstår dig rätt så, de par jag har nu sittet ju redan i två slottar av fyra och dessa slottar är svarta, och de två tomma är blå om jag nu minns de rätt. Men då tycker jag bara dit den nya ramen i de tomma blåa slottarna..

Helt okej menar du med vad? kommer jag ev förlora lite prestanda eller finns risk att de "krockar" lite då och då?

Köp low profile. Det finns ingen anledning att ha stora plastflänsar på minnena.
Angående kompatibilitet så spelar det ingen som helst roll vad du köper. Titta bara på mig. Jag kör minnen med olika märken, timings, spänning och storlek och för mig fungerar det utmärkt. Det är inte så petigt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för snabba svar, då köper jag nya likadana