Permalänk

Senaste skapelsen:

Permalänk
Medlem

Vilka mods kör ni med jag har svenska företags namn och Scandinavia mod.Helt otroligt fina skinns ni gör till lastbilarna alltså

Permalänk

THAT FÄLG!! GE MIG!!! Ännu ett lyckat projekt! Trevligt

Min SWEDISH COMPANY mod är utdaterad och jag behöver en ny, någon som har en som fungerar ihop med scandinavian modden?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av Charliz:

Vilka mods kör ni med jag har svenska företags namn och Scandinavia mod.Helt otroligt fina skinns ni gör till lastbilarna alltså

SweetFX för AA och annat smått och gott. Sedan är det mycket mina egna skins, 50Kedas Scania som i mina ögon är den bästa modden som släppts än (kan vara så att jag är liiiiite partisk på denna mod ^^), NewS trailer, TurboTrucks fysik/interiör och ljudmod, kör även med hjul och ljudmod från Kamaz.

Det är vad jag kan komma på så här rätt upp och ner

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

THAT FÄLG!! GE MIG!!! Ännu ett lyckat projekt! Trevligt

Min SWEDISH COMPANY mod är utdaterad och jag behöver en ny, någon som har en som fungerar ihop med scandinavian modden?

Tror det är Harald RS fälgpaket till Scanian. http://ets2.lt/en/scania-wheel-pack/

Det finns ingen länk till ett sådant paket på promods forum? Det tycker man det skulle finnas i vart fall

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Tror det är Harald RS fälgpaket till Scanian. http://ets2.lt/en/scania-wheel-pack/

Vet du om det är kompatibelt med 50k_wheels_pack?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Vet du om det är kompatibelt med 50k_wheels_pack?

Bara def filerna inte heter samma sak så ska det fungera ihop, jag kör ju kedas hjul tillsammans med Kamaz hjul utan problem.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Vet du om det är kompatibelt med 50k_wheels_pack?

Nej, det är tyvärr bara kompatibelt med standard chassin, så det funkar inte på några chassimoddar eller nånting, men efter nån timmes jobb fixade jag så att det funkar på alla bilar

Permalänk

En liten uppdatering!

Projektet är döpt till TruckSims (kort och kan kommas ihåg lätt men vad vet jag, kom med förslag ) och jag har bara små saker kvar att översätta nu sen kan jag gå över designen och pilla lite där. Bakgrunden högst uppe ska ändras till något jag gjort själv, just nu är det bakgrunden till ett gammalt Pokemon spel(!). Loggan på bilens skåp går att klicka på och leder alltid till första sidan.

Sidan kommer inte att finnas med Dansk eller Norsk översättning då det inte finns eller har en löjlig prislapp på sig, jag har heller inte tillräcklig kunskap i språken för att göra en godkänd översättning själv, så vi får se vad som händer i framtiden!

Andra funktioner som jag kan komma på så på rak arm är att man kan följa trådar eller hela forum. Man kan gilla inlägg, citera flera i en tråd, lägga till användare som vänner och på Admin/Mod-sidan finns det en uppsjö av olika funktioner. Ja, där finns säkert massa mer men det är allt jag kan komma på just nu ^^

Kom gärna med förslag och idéer så ska jag se vad som kan göras

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Det där ser ju riktigt bra ut! Det blir perfekt att ha modsen samlad på en sida.

Har införskaffat mig en flakväxlare. Tillfälligt skin på den medans jag söker inspiration till något finare. Har även ett vitt skåp till den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

En liten uppdatering!

Projektet är döpt till TruckSims (kort och kan kommas ihåg lätt men vad vet jag, kom med förslag ) och jag har bara små saker kvar att översätta nu sen kan jag gå över designen och pilla lite där. Bakgrunden högst uppe ska ändras till något jag gjort själv, just nu är det bakgrunden till ett gammalt Pokemon spel(!). Loggan på bilens skåp går att klicka på och leder alltid till första sidan.

Sidan kommer inte att finnas med Dansk eller Norsk översättning då det inte finns eller har en löjlig prislapp på sig, jag har heller inte tillräcklig kunskap i språken för att göra en godkänd översättning själv, så vi får se vad som händer i framtiden!

Andra funktioner som jag kan komma på så på rak arm är att man kan följa trådar eller hela forum. Man kan gilla inlägg, citera flera i en tråd, lägga till användare som vänner och på Admin/Mod-sidan finns det en uppsjö av olika funktioner. Ja, där finns säkert massa mer men det är allt jag kan komma på just nu ^^

Kom gärna med förslag och idéer så ska jag se vad som kan göras

http://moooo.org/img/0/9f556dc.jpg

Nice! Bra jobbat!

Permalänk
Skrivet av TurboTruck:

Nej, det är tyvärr bara kompatibelt med standard chassin, så det funkar inte på några chassimoddar eller nånting, men efter nån timmes jobb fixade jag så att det funkar på alla bilar

http://imageshack.us/a/img593/8245/e42z.png

http://imageshack.us/a/img24/6604/15x6.png

Okej, får ta och titta på det Har du gjort det chassit själv?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklasmp:

Det där ser ju riktigt bra ut! Det blir perfekt att ha modsen samlad på en sida.

Har införskaffat mig en flakväxlare. Tillfälligt skin på den medans jag söker inspiration till något finare. Har även ett vitt skåp till den.
http://img838.imageshack.us/img838/9084/0f4f.jpg

Vart kan jag få tag på den? Hade velat ha den till Volvo eller 50kedas.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Okej, får ta och titta på det Har du gjort det chassit själv?

Kollade som snabbast igenom def filerna och allt du behöver göra är att lägga till raden suitable_for[]: "CHASSI".

Så om du skulle vilja ha fälgarna till 50Kedas 6x4 chassi skriver du: suitable_for[]: "6x4_4.scania.50k_r_high.chassis". Hoppas förklaringen är tydlig nog ^^

Skrivet av Ant3:

Vart kan jag få tag på den? Hade velat ha den till Volvo eller 50kedas.

Ser ut att vara Scania Mega Tuning, jag kan ha fel om det har kommit något nytt till patch 1.4.12!

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Kollade som snabbast igenom def filerna och allt du behöver göra är att lägga till raden suitable_for[]: "CHASSI"

Precis. Det bästa är dock att göra som jag gjorde, jag tog bort alla "suitable_for[]:" i def filerna, det tar sin lilla tid, men sen funkar fälgarna på alla mods

Permalänk
Skrivet av Nicklasmp:

Det där ser ju riktigt bra ut! Det blir perfekt att ha modsen samlad på en sida.

Har införskaffat mig en flakväxlare. Tillfälligt skin på den medans jag söker inspiration till något finare. Har även ett vitt skåp till den.
http://img838.imageshack.us/img838/9084/0f4f.jpg

vad har du för mod för att få flaken mm?

Permalänk

Jag behöver er hjälp mina vänner då minnet inte ens är bra men kort :),jag letar efter en interiör som funkar med truckshop men har inte riktigt hittat någon än,har ni någon som ni kan rekomendera?
Jag laddade hem den interiören som 50 keda har i sin scania (jag trodde den skulle funka i andra också) men jag fick inte liv i den

Permalänk

Jag använder detta: http://ets.modhoster.com/mods/scania-mega-mod
Men eftersom modet ändrade saker det inte borde så har jag ändrat lite i min version.
Det ändrade bland annat kameran positionen och tog bort farthållarn.

Edit: Det tog tid men nu är den äntligen klar, riktigt nöjd. Funderar om nedre delen av lastbilen ska vara röd.

Permalänk
Skrivet av Nicklasmp:

Jag använder detta: http://ets.modhoster.com/mods/scania-mega-mod
Men eftersom modet ändrade saker det inte borde så har jag ändrat lite i min version.
Det ändrade bland annat kameran positionen och tog bort farthållarn.

Edit: Det tog tid men nu är den äntligen klar, riktigt nöjd.
http://img89.imageshack.us/img89/507/wtyp.png

Okey,finns det möjlighet att du kan ladda upp din version då istället?

Permalänk

Åkte från Stavanger till Newcastle och passade på att byta fälgar samt måla om Scania skylten

Credits är samma som sist, tillägget blir Ventyres, Roadhunter och Harald RS för fälgarna.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Mattias P, Riktigt fränt med färgat scania märke.

Jag tvivlar på att de som gjord Scania mega mod vill att jag ska ladda upp moddet ändrat eftersom de låste hela filen,
Men här är den endå. http://www.2shared.com/file/pJEaWoDR/ZZ_ScaniaMegaMOD.html tar inge credit för moddet.

Permalänk

Mattias P,vet du om inredningen som 50-keda har i sin scania passar andra scania?,jag laddade ner den här ifrån!

Permalänk

Nu blev det bättre

Permalänk
Skrivet av Nicklasmp:

Mattias P, Riktigt fränt med färgat scania märke.

Tackar, ska bara hitta vart fan man målar R560 och V8 märket... Funkade inte att måla i badges.dds

Skrivet av shysstkille:

Mattias P,vet du om inredningen som 50-keda har i sin scania passar andra scania?,jag laddade ner den här ifrån!

Har inte den blekaste aning, jag kör bara med 50Kedas Scania.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Det är inte så att du kan berätta hur man målar märket?

Permalänk

Då drog man tillbaka till Stavanger med lackerade motormärken ^^

och för att måla Scania emblemet

Dold text
Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem

Tjenare gubbar. Jag har precis köpt spelet och det är ju skitsköj. Tyvärr kan jag inte riktigt få 60fps med mitt 4850. Inte ens på lägsta inställningarna.
Nu i dagarna kommer jag köpa ett GTX760. Skulle det kunna "maxa" det här spelet med 60fps? (jag kommer köra med sweetfx om det spelar någon roll)
Och jag undrar även hur mycket grafikminne spelet slukar. Det finns ju en 4GB version av 760 som ser ganska intressant ut.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Tjenare gubbar. Jag har precis köpt spelet och det är ju skitsköj. Tyvärr kan jag inte riktigt få 60fps med mitt 4850. Inte ens på lägsta inställningarna.
Nu i dagarna kommer jag köpa ett GTX760. Skulle det kunna "maxa" det här spelet med 60fps? (jag kommer köra med sweetfx om det spelar någon roll)
Och jag undrar även hur mycket grafikminne spelet slukar. Det finns ju en 4GB version av 760 som ser ganska intressant ut.

Jag kör allt på MAX på mitt GTX 580 @ 1080p.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Jag kör allt på MAX på mitt GTX 580 @ 1080p.

Härligt! Då klarar jag mig säkert.
Vet dock fortfarande inte om jag ska köpa MSI HAWK eller MSI 4GB. 4GB är ju bättre till SLI och för att framtidssäkra, men överklockningen på HAWK är ju inte nådig, och man får ju säkert en GPU som överklockar bättre. :/

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Härligt! Då klarar jag mig säkert.
Vet dock fortfarande inte om jag ska köpa MSI HAWK eller MSI 4GB. 4GB är ju bättre till SLI och för att framtidssäkra, men överklockningen på HAWK är ju inte nådig, och man får ju säkert en GPU som överklockar bättre. :/

Jag hade hoppat på detta erbjudandet och köpt SLI direkt.

https://www.inet.se/produkt/5409897/asus-geforce-gtx-760-dc2-...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Jag hade hoppat på detta erbjudandet och köpt SLI direkt.

https://www.inet.se/produkt/5409897/asus-geforce-gtx-760-dc2-...

Bra pris, men MSI har bättre kylare på 760 än asus så jag nappar inte.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.