Permalänk
Medlem

Chrion:

Bara så du vet så ska den där blåslampan du har drivas med fotogen.
Är lättare att använda bensin, då bensin är mer lättantändligt, men det SKA vara fotogen. Mycket drygare.
Försvarets blåslampsmodell för övrigt.

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Medlem

Chrion:

En liten fråga; fästanordningen till cpu-blocket, hur vet man att man satt rätt sorts tryck på cpu:n? Ja, förutom att det börjar lukta bränt och så..

Jag menar, lätt att skruva i nån skruv lite för mycket för att det skall bli ett ojämt tryck, eller kanske jag har helt fel? Har nämligen aldrig använt de fyra hålen runt socketen...

Var det därför Petter (om jag minns rätt) brände sin prolle? att den kanske satt lite fel? annars skall man väl inte kunna bränna den, eller hur? (om inte pumpen la av..)

På kylning.com säljer de:
INNOVACOOL AMD/S370 BRACKET
Pris: 145:-
iD: H2O-500200

den verkar rätt smidig. Undrar om den passar till ditt block (kanske med en eler annan modifikation)

Visa signatur

Hejdå

Permalänk
Medlem

Cango nej jag brände min prolle när jag skulle testa mitt maze2.

4hålen runt socketn är mycket bra sätt att montera på, det är så att man kan dra sönder moderkortet innan kärnan inte pallar mer. Det är svårt att göra fel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChrioN
nyaste revisionen med mindre flödesmotstånd:

fan va fint... du följde mitt råd
nu inväntar jag bara block med coldplate. argh, fan va nice work ChrioN!

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Fan vad fint jobbat ChrioN!
Skulle aldig kunna göra något sådant själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Cango nej jag brände min prolle när jag skulle testa mitt maze2.

4hålen runt socketn är mycket bra sätt att montera på, det är så att man kan dra sönder moderkortet innan kärnan inte pallar mer. Det är svårt att göra fel...

rofl :<

Permalänk
Medlem

Petterk: OK. skönt att höra att man inte kan göra fel. (nja, har bränt en xp redan...kylarn satt lite snett, hehe...man lär så länge man lever)

Tråkigt att dina grejer pajade när du gjorde oss alla en tjänst. Hoppas allt gått bra sen dess.

Visa signatur

Hejdå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cango
Petterk: OK. skönt att höra att man inte kan göra fel. (nja, har bränt en xp redan...kylarn satt lite snett, hehe...man lär så länge man lever)

Tråkigt att dina grejer pajade när du gjorde oss alla en tjänst. Hoppas allt gått bra sen dess.

om du är rädd för att du ska skruva fast blocket snett så är det bara att du använder dig av fjädrar då går du typ inte att få det snett. dra åt muttarna som du sätter så att fjädrarna sitter fast ungefär lika mycket.

Permalänk
Medlem

Jag kommer iaf inte skicka med fjädrar. Någon måtta får det vara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChrioN
Jag kommer iaf inte skicka med fjädrar. Någon måtta får det vara.

ja aa det får det

jag satte ju dit nb blocket.. funka fint.. måste bara skaffa nån sorts böj så att inte slangen viker sig...

OT: Kommer du hem i morrn?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

OT: Jag kommer fethem imorgon.

Så här var det, jag har 2st proppfulla hårddiskar, och jag har 2st system. Då tänkte jag att bränna ut allting på den ena hårddisken och använda den i det andra systemet. Då började naturligtvis Windows att krasha, den kunde inte hitta brännaren m.m.
Men nu är det förmodligen lite stabilare. Jag hoppas jag hinner bränna ut allt så att jag kan testa lite block i helgen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChrioN
OT: Jag kommer fethem imorgon.

Så här var det, jag har 2st proppfulla hårddiskar, och jag har 2st system. Då tänkte jag att bränna ut allting på den ena hårddisken och använda den i det andra systemet. Då började naturligtvis Windows att krasha, den kunde inte hitta brännaren m.m.
Men nu är det förmodligen lite stabilare. Jag hoppas jag hinner bränna ut allt så att jag kan testa lite block i helgen.

hehe otrevligt.. hmm.. om du har problem så skulle vi kunna köra några test på min burk..

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

har inte kunnat hitta mailadress till Chrion för intresseanmälan för block. Hur skall man gå tillväga?

Är intresserad av:

2 cpu block
1 nb-block

cango@spray.se

Visa signatur

Hejdå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChrioN
inget som har med att köpa block här i tråden tack...om man ska följa reglerna...

min mail: hydroplate@mail.nu

Här fanns hans mail, klart och tydligt:p

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
det mest optimala är ju faktiskt att knacka ut blocken med stämjärn hehe

sant....

LOL!! Fan vad jag hade velat se dig försöka dig på det!

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondskan

Här fanns hans mail, klart och tydligt:p

Tack.

väl lätt att missa när man har 26 sidor att gå igenom...;-)

Visa signatur

Hejdå

Permalänk
Medlem

Idag fick jag ett mail.

Det såg ut ungefär såhär:

1 CPU
1 GPU
1 NB

mvh xxx

--------------------------------

Om alla andra mail hade sett ut så hade jag haft betydligt mindre brev i korgen och mer tid till arbete.

Men nu har jag fått en ganska storartad depression och kommer att ta det lite lungt. Drömmar och mål har man. Och om jag känner mig rätt så har jag aldrig givit upp mina projekt. never ever.
Jag kommer nog inte att hänga här lika mycket. Men ni ska veta att det arbetas och planeras.

/ NiColas Jonasson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Cango nej jag brände min prolle när jag skulle testa mitt maze2.

4hålen runt socketn är mycket bra sätt att montera på, det är så att man kan dra sönder moderkortet innan kärnan inte pallar mer. Det är svårt att göra fel...

Tack så jäkla mycket för det tipset!!!;( min processor sprack rakt av när jag skruvade fast mitt block!

Visa signatur

Epox 8RDA+ Rev2.2 ,AMD XP2100+@2400Mhz 200FSB 2Vcore, TwinMOS Twister 2*256 PC3500 2,77V, ATi Radeon 9700 275/270@395/330, WD 200GB, 19" Proview, Klipsch Promedia 2,1 THX, Asus DVD, TDK CD-R/RW,

Permalänk
Medlem

ChrioN blev det något test i helgen! (och i så fall var är resultaten)
behöver lite uppmuntran efter vad som hände igår!

Visa signatur

Epox 8RDA+ Rev2.2 ,AMD XP2100+@2400Mhz 200FSB 2Vcore, TwinMOS Twister 2*256 PC3500 2,77V, ATi Radeon 9700 275/270@395/330, WD 200GB, 19" Proview, Klipsch Promedia 2,1 THX, Asus DVD, TDK CD-R/RW,

Permalänk
Medlem

marni969
Sorry :/ men du borde väl ha sätt att moderkortet böjt sig och man ska ha fjädrar så man ser att man skruvar rakt annars är det svårt att veta.
Var iaf försiktig och ta inte i FÖR mycket när ni skruvar åt.. Givietvis måste man ha jämn belastning och man ska ju inte dra åt mera när moderkortet börja böjja sig någon milimeter..

Permalänk
Medlem

ROLFMAOWPIMP
Rolling On The Floor Laughing My Ass Of While Peing In My Pants

kunde inte hålla mig

trist marni969 att prollen pajade.. men du borde väl ändå känt att det var trasig prolle på G när du skruvade fel?..

jag har nämligen miljontalsgånger skruvat åt mitt block så moderkortet sett ut som en pilbåge utan några problem...

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axzell
ROLFMAOWPIMP
Rolling On The Floor Laughing My Ass Of While Peing In My Pants

kunde inte hålla mig

trist marni969 att prollen pajade.. men du borde väl ändå känt att det var trasig prolle på G när du skruvade fel?..

jag har nämligen miljontalsgånger skruvat åt mitt block så moderkortet sett ut som en pilbåge utan några problem...

F ska väl va före L?
...
hade inget vettigare o skriva idag...

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChrioN
Idag fick jag ett mail.

Det såg ut ungefär såhär:

1 CPU
1 GPU
1 NB

mvh xxx

--------------------------------

Om alla andra mail hade sett ut så hade jag haft betydligt mindre brev i korgen och mer tid till arbete.

Men nu har jag fått en ganska storartad depression och kommer att ta det lite lungt. Drömmar och mål har man. Och om jag känner mig rätt så har jag aldrig givit upp mina projekt. never ever.
Jag kommer nog inte att hänga här lika mycket. Men ni ska veta att det arbetas och planeras.

/ NiColas Jonasson

mjo det kan jag förstå...

gissa vems mail det här var =O)

Visa signatur

"Inget är så sällan så dåligt att det inte kan bli sämre"

ICQ 121622050

Permalänk
Medlem

Visst måste det vara meningen med att fjädrarna ska sitta på Ovansidan blocket?

Jag har ingen aning om hur det ska sitta, har ett maze3 tror jag med coldplate, men man behöver inte/bör inte ha coldplaten om man inte kör med peltier va?

Jag har några vita plastpinnar som är gängade och på dem ska väl fjädrarna sitta antar jag (vart annars ) men jag har ändå ingen aning om hur jag ska sätta fast den?

Finns det något Extra bra sätt eller är det bara att skruva?
jag menar kan man inte skruva åt dem olika hårt (det lät konstigt)?

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

ÄR det någon som tillverkar block nu?

i så fall vill jag köpa.

orkar inte läsa igenom alla 27sidor.
(trodde jag såg fel först)

Visa signatur

XP1800@1695mhz, Greative G3 ti 200, Epox 8kha+, 256mb Crusial DDR 2100,
2x80gig WD se 3dmark 8181p

Permalänk
Medlem

Antonic:
maila ChrioN ang det, priser och bilder finns någonstans i tråden
ChrioN's mailadress: hydroplate@mail.nu

ChiroN, hör av dig om du har tid att göra ett block med coldplate

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Znurf
Visst måste det vara meningen med att fjädrarna ska sitta på Ovansidan blocket?

Jag har ingen aning om hur det ska sitta, har ett maze3 tror jag med coldplate, men man behöver inte/bör inte ha coldplaten om man inte kör med peltier va?

Jag har några vita plastpinnar som är gängade och på dem ska väl fjädrarna sitta antar jag (vart annars ) men jag har ändå ingen aning om hur jag ska sätta fast den?

Finns det något Extra bra sätt eller är det bara att skruva?
jag menar kan man inte skruva åt dem olika hårt (det lät konstigt)?

http://www.dangerden.com/Instructions/MAZE3_Instr.pdf
Tillverkarens egna instruktioner.. Ja man bör inte ha coldplaten på om man inte kör peltier.

Permalänk
Medlem

Whoa... jag har nu läst igenom alla de 27 sidorna... =P lite trött i huvudet nu...

Ville bara säga 'Keep up the good work ChrioN'

Jag har inget intresse av några block just nu... men när jag skaffat min nya dator så är det helt klart intressant...
Jag bor för övrigt i Göteborg, närmre bestämmt Sävedalen... finns det möjlighet så kan man kanske hämta blocken hemma hos dej, eller på allmän plats om du så vill ?
Det var bara en tanke...

// Oscar aka raXXo

Visa signatur

// Oscar aka raXXo

Permalänk
Medlem

Jag har då gett upp ;P Har köpt ett begagnat Maze-1, ett Dangerden Z-chip block samt ett Swiftech MCW50 GF4/Radeon (bägge nya).

Visa signatur

"Det känns bättre å va nörd än å va en sån här.. kille som går omkring med nitar å grejer å försöker va häftig"

Permalänk
Medlem

Några små frågor:
Är blocken 50x70x10 mm?
Hur fungerar dessa mått med "upphöjningen" på socket A?
Är blocket fräst så att det passar eller är blocket tillräckligt litet för att det inte ska bli några problem?

En annan fråga:
Varför maze2-designen??? Det är ju som alla vet inte den mest effektiva... visst nu är den blästrad men vore det inte mer intressant med ett block i stil med Cathars micro fin block som ju bevisligen presterar betydligt bättre än en maze-design???

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT