HJÄLP! Ny dator, BF3 i Ultra fungerar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bumbinic:

Ok men vad ska jag göra då? Ska jag lämna tillbaka datorn eller kan jag fixa det själv?

Du bör följa de råd som följer nedan.

Skrivet av Blazin87:

Lämna tillbaka datorn, något är galet fel med den ...

Skrivet av WEBRUNNER:

Strunta i dom flesta råd du fått här i tråden. Eftersom du beställt en färdigbyggd dator så ska den fungera och inte agera som du beskriver. Färdigbyggda beställer man av just den anledningen att man inte kan eller har tid med att mixtra. Något låter fel och risken finns om man håller på att försöka åtgärda problemet med mindre erfarenhet eller ibland med dumma råd så kan man ställa sig utan garanti också. Har man beställt en färdigbyggd dator ska man inte behöva felsöka på denna nivå.
Min åsikt.
Inet har som rykte att vara lätta att ha att göra med så blir nog inga problem om du väntar på svar.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

så stabila 60 fps 1080 i ultra med 2 gig i minne? nja...

är du seriös?? eller trollar du? jag liggar stabilt på 60 fps+

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

2 gig till ultra? sorrrrry det går inte

Snälla, har två Gtx 480 1.5 gb. Fungerar utan problem i ultra. Kanske inga 120fps men i alla fall 60+. Helt klart inte minnet som flaskhalsar. Gpu;erna få jobba...

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Vill tacka alla kunniga för era svar, min ringa kunskap gör nog att inet får lösa problemet åt mig! Tack för förslagen iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

2 gig till ultra? sorrrrry det går inte

du skojar va?

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Som vanligt vad har du för skärm och upplösning?
Det är ganska avgörande.

Som vanligt? Är det här problemet brukar ligga menar du?

SKÄRM: BenQ 24'' GL2450HM LED
UPPLÖSNING: 1920x1080 @ 60

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappyOdaniel:

Tanka hem nya drivrutiner se om det hjälper(Om du inte har redan gjort det förstås).

90c är alldeles för mycket. Tanka hem MSI Afterburner och aktivera GPU temp monitor så kan du se tempen in-game och aktivera så att du kan se hur fort fläktarna körs.

Mitt gtx 780 ligger på runt 80 grader utan några som helst problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bumbinic:

Som vanligt? Är det här problemet brukar ligga menar du?

SKÄRM: BenQ 24'' GL2450HM LED
UPPLÖSNING: 1920x1080 @ 60

Han säger som vanligt eftersom att många brukar glömma att säga vad dem lirar på för skärm och upplösning. Finns väldigt många trådar där första inlägget är i enklaste drag: Jag har det här grafikkortet och det laggar på det här spelet vad ska jag göra.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Mitt gtx 780 ligger på runt 80 grader utan några som helst problem?

Känns lite
Högt eller bör det ligga där? Kan tillägga att jag inte såg vad temperaturen var innan datorn stängde ner sig.. Nu har jag uppdaterat allt som går
med windows update och spelade bf3 på ultra i ca. 20 min utan att det var någr problem... Tempen är runt 80 grader som din tänker ändå dubbelkolla med Inet så får vi se kan posta va de säger åt mig sedan!

Tack för att du och alla andta delar med er av infon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snackade med Inet precis, de sa att det är en normal temperatur för det grafikkortet. Varför den stängde av sig kan de inte svara på. Fortsätter problemet så är jag välkommen att komma ner med datorn utan extra kostnad. 2 års garanti för att de byggde den åt mig :). Just nu fungerar det efter att ha installerat varenda uppdatering som finns

Tack återigen alla för era svar, jag rekommenderar varmt denna sida för alla som vet lika lite som jag om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bumbinic:

Snackade med Inet precis, de sa att det är en normal temperatur för det grafikkortet. Varför den stängde av sig kan de inte svara på. Fortsätter problemet så är jag välkommen att komma ner med datorn utan extra kostnad. 2 års garanti för att de byggde den åt mig :). Just nu fungerar det efter att ha installerat varenda uppdatering som finns

Tack återigen alla för era svar, jag rekommenderar varmt denna sida för alla som vet lika lite som jag om datorer.

Men 90 grader?? kan ju inte vara "normal". Å sen att en FLÅNG ny dator stannar är inte normalt. Händer det igen SKA Inet titta på den med hög proritet allt annat är rätt kasst av dom.

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk

Sitter själv med ett Asus GFX 770 DirectCU II OC och jag har aldrig sett kortet gå över 60-65 grader under tung belastning, visserligen med 6 chassifläktar men det kan omöjligen göra en skillnad på 30 grader. Har även jag ett Define R4. Låter som något är knas med ditt GFX.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Samsung Odyssey OLED G8