Grand Theft Auto V (Konsol)

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

Angående PSN versionen och pop-ins, visst, jag det finns en del pop-ins men den är inte så farligt. Vad som är värre tycker jag är att fpsen är så förbannat låg. Det gör ju att vissa moment (speciellt när man ska skjuta etc) blir extremt svåra eftersom det inte blir någon som helst precision i kontrollerna.
Spelet är sjukt snyggt på sina ställen men är det verkligen lönt att tex ösa på med dynamiska skuggor när man blir jagad av en helikopter, reflektioner från lyktorna i asfalten när det rengar, riktiga skuggor etc när framraten är så himla dålig. Hade ju lätt offrat det för att spelet skulle ligga på iaf 30fps stabilt. Tycker nästa det känns som om Rockstar har gjort så att man kommer att köpa spelet två gånger. En gång på denna generationens konsoller, och en gång till på pc/xboxone/ps4 för att uppleva det smärtfritt och utan att man blir helt knasig eftersom det hackar så.

Håller helt med. Spelet är snyggt emellanåt (dock inget jämfört med vad de kunde varit på next-gen eller på PC) men det spelar liksom ingen roll när spelet snittar runt 25 fps. På natten, när man är ensam mitt ute i ingenstans ligger fps:en bra, men när man blir jagad av 10 poliser och behöver kontrollen så ligger spelet runt 20-25, de är så jävla medvetet av dom att släppa de till gamla rishögar som PS3 och Xbox 360, för spelet fungerar helt enkelt inte tillräckligt bra till dom.
Men det är klart, kan ett företag mjölka som Rockstar kan nu, så tackar nog ingen nej.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Hur funkar det här med aktier? Kollar man det i telefonen eller?

Ska tydligen ha $100k i aktier nånstans men jag har ingen aning om vart jag hittar det?

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Känns så också, har ingen användning av 500GB heller direkt, hade gärna valt PS3 för The Last Of Us men priset Webhallen har för en Xbox med 3 spel ink GTA 5 för 1800kr är svårslaget då. Hmm svårt val!

Det går ju att köpa basenhet + spel löst också, då blir det aningen billigare.
PS3 med två spel man verkligen vill spela är ju mer värt pengarna än 360 för endast ett spel man verkligen vill spela

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Hur funkar det här med aktier? Kollar man det i telefonen eller?

Ska tydligen ha $100k i aktier nånstans men jag har ingen aning om vart jag hittar det?

Jupp, via telefonen! Du går in på Intranätet sedan klickar du dig fram till dina aktier

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

funderar också de här med bilarna. stylade en skit schysst bil för flera tusen sen bara försvann den när jag gjorde ett uppdrag men den kom aldrig tillbaka. har bara den bil franklin hade i början av spelet. kan man inte byta main bil eller ? fattar inte spelet att jag vill ha den nya ist för den gamla ? sen har jag en skrot hög åt maichel som jag snodde och då har spelet valt den som main bil, får inte bort den. hade ju en snygg bil till honom också som bara försvann. hur fungerar det egentligen ? provade hämta ut en bil från snutstationen men det var också en snodd bil som endast användes en kort tid.

vad göra och hur funkar det ??

krrjon: hur vet du att du har 100k i aktier då ?

Permalänk
Medlem

Ingen som vet en schysst deal för PS3 och GTA 5?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Okej, tackar för båda svaren Märkte det med bilarna men har inte sett röken av mina cash ännu...

Något helt annat nu, vet inte om det beror på att jag inte är van vid den lägre uppdateringsfrekvensen men efter en 1 ½ - 2h spelsession kan jag få riktigt ont i huvudet o känna mig irriterad i ögonen. Har inte haft ett xbox på 3 år men på den tiden kunde jag lira forza o CoD utan problem. Har GTA V ovanligt låg FPS? (jämfört med andra konsolspel)

Upplever lite samma sak, brukar lira forza lite då och då, men aldrig fått ont i huvudet av det.
Fick en jävla huvudvärk för ett par dagar sedan efter att ha spelat GTA V. Spelade dock i 10 timmar utan paus, kan ha med det att göra

Visa signatur

Mvh Pappa
-
R5 3600X, MSI RTX 3070, 32GB DDR4 3600Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Ingen som vet en schysst deal för PS3 och GTA 5?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=795566&cks=ASS&assoc=B99...

2600kr. Jag föredrar ps3 och spelar på en sån. Men om jag inte hade haft denna hade 360-dealen som länkades till innan lockat.

Permalänk
Skrivet av mr_svahn:

Något helt annat nu, vet inte om det beror på att jag inte är van vid den lägre uppdateringsfrekvensen men efter en 1 ½ - 2h spelsession kan jag få riktigt ont i huvudet o känna mig irriterad i ögonen. Har inte haft ett xbox på 3 år men på den tiden kunde jag lira forza o CoD utan problem. Har GTA V ovanligt låg FPS? (jämfört med andra konsolspel)

Samma här. GTA har betydligt lägre fps än vanligt, och ja, jag upplever det som ganska uttröttande.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Väldigt besviken på prestandan.

20-30 FPS de är ett skämt.
Konstigt att inga recensoner klagar på detta

15-20 FPS när de händer mycket på skärmen. Hur kan de få toppbetyg?
http://youtu.be/_fbYyMq4cGU

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Det går ju att köpa basenhet + spel löst också, då blir det aningen billigare.
PS3 med två spel man verkligen vill spela är ju mer värt pengarna än 360 för endast ett spel man verkligen vill spela

Samt, de är gratis att spela online

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Väldigt besviken på prestandan.

20-30 FPS de är ett skämt.
Konstigt att inga recensoner klagar på detta

15-20 FPS när de händer mycket på skärmen. Hur kan de få toppbetyg?
http://youtu.be/_fbYyMq4cGU

För att vi spelar spelet och sitter inte och stirrar på fps-siffror. Jag märker inte av dålig prestanda och stör mig inte på något sånt när jag spelar. Jag är för upptagen med att spela detta sjukt roliga spelet. Det är därför det har fått toppbetyg. Vad spelar antal fps för roll om man inte märker av det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Samt, de är gratis att spela online

Netflix är gratis på ps3an också. För xbox måste man ha live gold eller vad det heter... Det var en dealbreaker för mig, jag ville ha en netflix-spelare också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Väldigt besviken på prestandan.

20-30 FPS de är ett skämt.
Konstigt att inga recensoner klagar på detta

15-20 FPS när de händer mycket på skärmen. Hur kan de få toppbetyg?
http://youtu.be/_fbYyMq4cGU

Herregud va de flyter om man jämför med mitt ps3!!
Fan kan de vara för fel på mitt? Har precis satt in ssd men de vart inte bättre

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Skrivet av Marwin88:

Herregud va de flyter om man jämför med mitt ps3!!
Fan kan de vara för fel på mitt? Har precis satt in ssd men de vart inte bättre

Det är för att Youtube smetar ut alla bildrutor. Allt ser ut att flyta på YT.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Till er som säger att fps'en inte är ett problem, har ni testat spela i 50fps+?
Jag köpte en ps3'a bara för gta5 och jag förstår inte hur folk tycker att vissa spel ska spelas på konsol..
Dålig fps & låg upplösning men jag har ändå njutit av nästan varje minut av spelet (har 20+ h speltid nu och klarade sista story-uppdraget igår)
Men nu blir det att vänta på en pc version

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Det är för att Youtube smetar ut alla bildrutor. Allt ser ut att flyta på YT.

Skickades från m.sweclockers.com

aa de vet jag men i mitt fall är det EXTREMT, det är ospelbart, man kan ibland värkligen se att det är bilder och inte ett "flyt" som visas

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet ser riktigt bra ut jag, och då går jag från moddat skyrim
Lirar på 90" projektorduk från 3 meter

(Det ser dock bättre ut på duken än på datorskärmen)

fps'n är vell ok... den går ner lite lågt ibland men

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med BAWSAQ? Marknaden har inte rört sig på 2 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Higgs:

Upplever lite samma sak, brukar lira forza lite då och då, men aldrig fått ont i huvudet av det.
Fick en jävla huvudvärk för ett par dagar sedan efter att ha spelat GTA V. Spelade dock i 10 timmar utan paus, kan ha med det att göra

Forza är dock i 60fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwin88:

aa de vet jag men i mitt fall är det EXTREMT, det är ospelbart, man kan ibland värkligen se att det är bilder och inte ett "flyt" som visas

Har inga problem alls med PS3. Snart lagt 40 timmar på det. Ngn dålig fps har jag inte sett överhuvudtaget.

Permalänk
Skrivet av Marwin88:

aa de vet jag men i mitt fall är det EXTREMT, det är ospelbart, man kan ibland värkligen se att det är bilder och inte ett "flyt" som visas

Enligt mig finns det inget flyt överhuvudtaget i spelet, bortsett från när man sitter i frisörstolar och liknande stilla inomhusscener.

Men men, det är svårt att beskriva hur man upplever sådana saker. Försök filma hur det ser ut hos dig och släng upp på youtube eller så.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Någon som kan ge lite tips på hur man kan tjäna lite mer pengar?
Byggnaderna för 150 miljoner når man ju inte upp till direkt så jättefort och jag vill ju äga allt! (Main storyn är avklarad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Har inga problem alls med PS3. Snart lagt 40 timmar på det. Ngn dålig fps har jag inte sett överhuvudtaget.

Skrivet av n_sandstrom:

Enligt mig finns det inget flyt överhuvudtaget i spelet, bortsett från när man sitter i frisörstolar och liknande stilla inomhusscener.

Men men, det är svårt att beskriva hur man upplever sådana saker. Försök filma hur det ser ut hos dig och släng upp på youtube eller så.

Jag vet att det inte är 100% flyt vi tog hit kompisens ps3 och tv och jämförde, va de en jävla skillnad tyvärr

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezakimak:

Någon som kan ge lite tips på hur man kan tjäna lite mer pengar?
Byggnaderna för 150 miljoner når man ju inte upp till direkt så jättefort och jag vill ju äga allt! (Main storyn är avklarad)

Spela igen hela storyn. Får massor av pengar i sista heisten. Sen får man nog spela på akteimarknaden med dem och hoppas på det bästa. Lär ta en jäkla tid att få ihop 150 miljoner dock. Jag äger allt nu förutom just golfbanan för 150 och biograferna som kostar 20 och 30. Tror jag nöjer mig med det

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Spela igen hela storyn. Får massor av pengar i sista heisten. Sen får man nog spela på akteimarknaden med dem och hoppas på det bästa. Lär ta en jäkla tid att få ihop 150 miljoner dock. Jag äger allt nu förutom just golfbanan för 150 och biograferna som kostar 20 och 30. Tror jag nöjer mig med det

Får man ens några pengar när man spelar om heist's? Har läst på en del ställen att man inte ska göra det?

Och är det btw lönsamt med properties? Jag har precis låst upp dom, men, The Hen House, som exempel, kostar 80k, och ger 920$ per vecka. Det tar 87 veckor innan man får tillbaka dom pengarna. Spelar någon så länge? Jag har inte fått en enda veckobetalning sedan jag köpte det, kanske gjort två uppdrag sedan dess.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

funderar också de här med bilarna. stylade en skit schysst bil för flera tusen sen bara försvann den när jag gjorde ett uppdrag men den kom aldrig tillbaka. har bara den bil franklin hade i början av spelet. kan man inte byta main bil eller ? fattar inte spelet att jag vill ha den nya ist för den gamla ? sen har jag en skrot hög åt maichel som jag snodde och då har spelet valt den som main bil, får inte bort den. hade ju en snygg bil till honom också som bara försvann. hur fungerar det egentligen ? provade hämta ut en bil från snutstationen men det var också en snodd bil som endast användes en kort tid.

vad göra och hur funkar det ??

krrjon: hur vet du att du har 100k i aktier då ?

Eftersom du inte vet så är det en spoiler så är du säker du vill veta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tjena! Jag har precis börjat spela och bara gjort några uppdrag. Jag var nyss hos lester och planerade rånet på smyckesbutiken.
Men hur tar jag mig vidare? Jag vill utföra rånet men jag vet inte hur jag ska gå vidare. Det enda jag kan göra på kartan är de där uppdragen med ett frågetecken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

Tjena! Jag har precis börjat spela och bara gjort några uppdrag. Jag var nyss hos lester och planerade rånet på smyckesbutiken.
Men hur tar jag mig vidare? Jag vill utföra rånet men jag vet inte hur jag ska gå vidare. Det enda jag kan göra på kartan är de där uppdragen med ett frågetecken.

Du borde få andra ikoner på kartan tror jag, "Hs" eller liknande. Testat byta karaktär?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezakimak:

Någon som kan ge lite tips på hur man kan tjäna lite mer pengar?
Byggnaderna för 150 miljoner når man ju inte upp till direkt så jättefort och jag vill ju äga allt! (Main storyn är avklarad)

Investera alla dina pengar med alla karaktärer innan "Assasinations" uppdragen. Lyssna på vad Lester säger vid varje briefing och köp aktier innan du utför uppdraget. Lira eller sov i ca 3dagars ingame tid och se hur aktien har gått upp ca 80% sedan du köpte dom. Sälj aktien efter det och rinse and repeat med resten av uppdragen

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer