Permalänk
Medlem

behöver hjelp av kunniga

angående moderkortet "AOpen AX34-U socket 370"
jag har ett sånt och skulle vilja köpa en ny processor till den.
Just nu äger jag en intel pentium III 800mhz.
Nån som vet om moderkortet pallar en ny processor eller e det ett nytt moderkort som gäller ?

Permalänk
Medlem

2 min på Aopens sida gav mig beskedet att det är testat OK med en 1.26...
Ska det vara så j-a svårt att leta själv?

Senare del på 80-talet, den förtappade generationen...

Ta nu bort den här tråden så man slipper se den

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

gå inte in i tråden och gnäll om du inte tycker om den..

Permalänk
Medlem

Jag svarade...

Många "nya" är åt det grövsta lata, kan vare sig söka eller leta på svaret själv, men "allt på silverfat" kanske är en princip du anammar?

Puss!

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Hedersmedlem

Har du aldrig varit ny här själv Scalp? Du hade inte lämpligtvis behövt svara om du inte gjorde det för att du ville. Jag söker reda på många saker åt folk i stället för att hänvisa de till google.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Ja men jag gjorde ju det och pikade samtidigt killen!
Google? Jag hänvisade inte till Google utan jag letade på svaret!

Till och med min morsa hajar att det kanske är lämpligt att kika på tillverkarens hemsida om man vill veta nåt om kortet.
Vet man vad kortet heter (som i detta fall) så hittar man information om det.
Folk har blivit så förbannat bekväma och skriver hellre ett inlägg på Sweclockers än att rota lite själva. Kommer ju 25 nya trådar varje dag bara i "Processor - moderkort - minnen" som antingen är helt dumma eller redan besvarade 100 ggr.
Dessa inlägg är inte att förväxla med inlägg från folk som inte kan inte vet, inte kan eller inte förstår.
Jag tror inte att denna tråds författare inte kan, inte vet eller förstår, han är bara lat

No hard feelings god damnit!

Kan tillägga att jag skrev mitt första inlägg på Sweclockers efter att ha varit medlem i många månader, Castor och hans kumpaner var inte att leka med på den blå tiden, anno 2000

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Hedersmedlem

Även jag var med på den blå tiden, dock inte lika aktiv som nu, visst håller jag med dig, det hade säkerligen gått snabbare, men han kanske inte var lika säker som dig på informationen som står på hemsidan.

Även jag märker att det är många trådar som handlar om enkla frågor, som man utan problem hade hittat svar på google, om man bara tagit sig tid att sökt i någon minut, men som sagt, även där har man ett val, om man vill och har tid svarar man.

Nu kanske vi ska sluta chatta innan Castors blå sida kommer fram.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Om man får gnälla så är allt för många för lata på swec och framförallt nyregistrerade, sen ställer ni nog frågan: Men det var du med?! Nej det var jag faktiskt inte, jag satt och läste många trådar innan jag skrev min första som jag inte kunna svar på någonstans i sök eller googel eller whatever....

Så testa att söka för #%!

/412 - peace out

Permalänk
Medlem

Puss 412, mer sånt

Draj: Vad tycker du om kortet? Står i begrepp att köpa ett liknande!
Klockar det något osv?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

jag har inte klockat det , jag visste knappt om moderkortet var bra eller inte. =(

Permalänk
Medlem

Det står på hemsidan att att moderkortet kan klockas till 150mhz.
det ligger nu på 133mhz, jag som nu e en n00blet på det här frågar nu var klockar jag moderkortet.
jag kan bara klocka CPU och grafikkortet.
hjälp mig snella bara för att ni kan allt , så kan inte alla det

Så när man klockar moderkortet så vars gör man det da,
i nån prog eller i bios?

Permalänk
Medlem

Hmmm... det låter ju som du kan klocka moderkortet?
Eller har jag missförstått?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk

Att notera är att den inte bara handlar om att FSB:n ska vara stödd[133mhz] utan även signalspänningen hos de nyare tualatin processorerna ... detta ser man enklast genom att kolla vilket chipset moderkortet använder då intel m.fl. ändrade lite på sina chipsets till 0.13micron processorerna ...

Visa signatur

Core2duo 5500 - 2gig - 160 gig - radeon x1400

Permalänk
Medlem

AX34-U fixar Tualatin, står på hemsidan

Visa signatur

My arms, your hearse