Permalänk
Medlem

Vsync flickering issue

Tjena!

Kör en GTX 760 SLI config och får detta flimmrande fenomen (se filmen nedan) när jag kör med två skärmar inkopplade samtidigt. Problemet uppstår endast med Vsync PÅ och när jag kopplar ur en av skärmarna funkar det felfritt. Jag kan inte minnas när detta problem verkligen uppstod men jag la främst märke till det för någon dag sen när jag skulle testa Metro Last Light.

Drivers: nVidia WHQL 327.23

Film:

Kolla helst med helskärm för det syns tydligast då (usel kamera jag vet). Det enda jag ändrar i inställningarna är Vsync on/off.

Dold text

Vad beror detta på?

Permalänk
Medlem

DVI-D-sladd?

Permalänk
Medlem

Yes. HDMI->DVI-D (datorskärmen) och bara HDMI till TVn

Permalänk
Antielefant

Det tyder på att dina skärmar inte har samma faktiska refresh rate, vilket sätter VSync till den lägre av de två. Det är inte helt ovanligt att TV-apparater vill köra 50/59 Hz via HDMI för bildförbättring etc.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Har inte haft problem med det innan ju? Jag testade nu lite under morgnen och som väntat uppstår problemet ENDAST när jag kör båda korten i SLI. Tyder väl på trasig brygga då eller är jag ute och cyklar?

Permalänk
Medlem

Uppdaterade till senaste drivrutinerna (331.58 WHQL som kom idag) och problemet försvann