Kommentera och kritisera min hemsida tack!

Permalänk

Kommentera och kritisera min hemsida tack!

Hej,

Jag skulle uppskatta att höra era åsikter om www.gladjeochpassion.se Ideer på färger/typsnitt/bilder/design mm.

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av whattimeisit1:

Hej,

jag skulle uppskatta att höra era åsikter om www.gladjeochpassion.se

Tack på förhand!

För det mesta okej, menyn om man säger så är i min åsikt ganska ful, och ha ingen naturbild, ta en grå färg som sweclockers som bakgrundsbild.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Passar verkligen grått till en sida som ska representera glädje och passion?

Permalänk
Medlem

Får en väldigt obehaglig känsla av sidan. Är det en hemsida för en religiös sekt?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Avstängd

Varför blandar du engelska och svenska på det viset?

Permalänk
Medlem

Snygg, men menyn känns seg på nåt vis, öka farten på "bubblan"?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D, 32GB 3600Mhz, ASUS TUF GAMING X570-PLUS (Wi-Fi), RTX 3090

Permalänk
Skrivet av Svbg:

Får en väldigt obehaglig känsla av sidan. Är det en hemsida för en religiös sekt?

Nej verkligen inte, kommer vara inriktat mot coaching och personlig utveckling -> Att uppnå vår fulla potential (resultatet hoppas jag blir lycka, glädje och passion ). Bra att du påpekade det iallafall så jag vet hur det uppfattas. Har blandat temporärt, har inte kunnat komma på några bra svenska termer utan att det låter konstigt.

Alternativa bakgrundsbilder var dessa (men personen syns inte så bra pga ramen)
http://depositphotos.com/4607320/stock-photo-Summer-sun-and-h...
http://www.123rf.com/photo_7784821_happy-young-man-rest-on-wh...

Permalänk
Medlem
Skrivet av whattimeisit1:

Nej verkligen inte, mer mot coaching (målsättning och utveckling). Bra att du påpekade det iallafall så jag vet hur det uppfattas.
Har blandat temporärt, har inte kunnat komma på några bra svenska termer utan att det låter konstigt.

Kropp, sinne och själ?
Nu är jag ingen expert, men jag skulle fokusera på en tydlig design. En bild med motiv som bakgrund blir lätt rörigt, känns även lite billigt/oseriöst.
Satsa istället på mindre bilder i texten eller vid sidan om.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av whattimeisit1:

Hej,

Jag skulle uppskatta att höra era åsikter om www.gladjeochpassion.se Ideer på färger/typsnitt/bilder/design mm.

Tack på förhand!

Såhär, tänk över valet av typsnitt och kompositionen av färger. Vilken känsla vill du förmedla. Bestäm rubriken och experimentera vad den får dig att tänka på i olika typsnitt och färger.

Livsglädje
Livsglädje
Livsglädje
LIVSGLÄDJE!
LIVSGLÄDJE?
LiVsGlÄdJe

Kasst exempel, men någon kanske Ser Ut Som ett hälsoföretag, ett annat som en cool klubb, en tredje som reklam från Fonus.
Fonus är ett bra företag som exempel. De skulle uppfattas som en väldigt konstig begravningsbyrå om de hade googles färger på sitt namn. Eller som en nystartad frisör om de använde Arial. Experimentera

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk

Hm. Jag gillar verkligen konceptet med en bakgrundsbild, då följer känslan av bilden med genom hela hemsidan, men ska absolut fundera på ditt förslag. Jag är lite osäker på vad jag ska döpa de olika sidorna till då jag inte vill att det ska låta för djupt och allvarligt. Några förslag?

"Kropp" - Sömn, Kost, Träning, Meditation
"Sinne" - Fokus, Målsättning, Rädslor, Stress, Inställning till tid, pengar och lycka
"Själ" - Österländsk filosofi om egot och en del från taoismen och buddismen

Permalänk
Skrivet av Kyre:

Vilken känsla vill du förmedla. Bestäm rubriken och experimentera vad den får dig att tänka på i olika typsnitt och färger.

Exakt, väldigt bra förklarat! För mig så kändes det ganska bra, men om någon får känslan av en sekt eller att den är oseriös så måste jag verkligen tänka om. Har ni några rekommendationer om layouts,färger och typsnitt som jag kan experimentera med?

Passar denna bilden bättre eller ska jag skippa bakgrundsbild helt som Svbg föreslog?
(Jag gillar också cleana sidor i vanliga fall men i detta fallet så känns det viktigt att skapa en känsla)
http://depositphotos.com/4607320/stock-photo-Summer-sun-and-h...

Permalänk

Välkommen till SweC man!
OnT: Jag måste nog hålla om det som har sagt tidigare ang. bakgrunden. Själv gillar jag väldigt "cleana" bakgrunder, då det ger ett mer seriöst intryck än massor med skumma naturbilder. No offence!
Men det är din hemsida och jag tycker att du ska köra på det du gillar!

Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem

Min femma om bakgrundsbilden är att den distraherar för mycket. Om det skulle vara en relevant text att läsa skulle blicken istället dras mot bakgrunden och därav skulle man lätt tappa bort sig i texten.

Menyn känns också lite seg som andra påpekat.

Bra att du har breadcrumbs !

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

Bakgrundsbilden tar för mycket fokus, dock tycker jag absolut du kan ha en bild som bakgrund, med ta en som är lite "lugnare" i färgerna.
Menyn känns väl sådär, inte jättedålig, men heller inte vidare bra.
För långa textstycken, korta ner dom med typ 30% och fyll upp med bilder istället.

Visa signatur

...

Permalänk
Skrivet av KiwiÄrGott:

Men det är din hemsida och jag tycker att du ska köra på det du gillar!

Tack, bra att komma ihåg.

Har ni tips på vilka färger som hade passat bättre? (Mörk orange-Olivgrön och brunt? )
Som detta temat: http://www.elegantthemes.com/gallery/ebusiness/
Är denna bakgrunden bättre?: http://www.elegantthemes.com/gallery/memoir/

Hur kan jag förbättra/snabba upp menyn? (Utseende eller hur den där bubblan rör sig?)