Bilder på ditt senaste inköp (2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Ett Jysk bord? Vi har ett sånt, första dagen hitta vi en termit eller nåt in i ena benet som åt trä xD

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, från MIO med extra förkläde i blått tyg: http://www.mio.se/produkt/Dalaro-Matgrupp/M1484419/

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

var om man får fråga`?

Teknikproffset.se 25 kr burken och fri frakt med koden SMS.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Teknikproffset.se 25 kr burken och fri frakt med koden SMS.

attans, slut nu

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Dessa två bytte jag i min laptop:

Tog en timma att skruva isär hela datorn, byta "kylmodulen" som de kallar fläkt/kylfläns, samt det inbyggda batteriet som gått sönder. Så för 1300:- så vart datorn som ny igen. Fegade ur och beställde allt från zandparts och beställde allt i söndags och fick det i fredags. Thumbs up

Mest imponerande var att jag inte fick några skruvar över efter att ha satt ihop datorn igen.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jilted:

Bra fråga, och jag har inte heller gillat det förut. MEN, när jag provkörde så ändrade jag mig, upplevelsen blir så mycket mer "intim". Ljudet är också helt annorlunda med taket av, mycket, mycket bättre

Jo... Får lugna ner mig lite nu, fjärde bilen för i år. Nu får det räcka

Riktig fin bil! Vad jobbar du med egentligen?

Permalänk
Medlem

En ny PVC figur kom äntligen med posten i fredags!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170340:

Riktig fin bil! Vad jobbar du med egentligen?

IT-branschen samt aktieräv.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Snygging.

Jag kommer ihåg Sidde från nånstans, men kan inte riktigt placera det. Har jag haft kontakt med dig förut?

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Passade på att köpa en plasma TV. Panasonic TX-P55VT60Y.

Ny Telefon kommer strax, iPhone 5s.

Ny laptop, 15" MacBook Pro m högupplöst skärm.

Och en iPad air.

Dyra grejjer jag vet, men jobbet betalar en del av det. (inte TVn)

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

En ordentlig kamera

Nu fattas bara ett (par) ordentligt(a) objektiv

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

Gould ES335-kopia, grym spelkänsla för pengarna, elektroniken är lite tråkig dock.

Bluebird optics snowboardgoogles, verkar helt klart värt 1400:- inkl 5 linser.

Jokern maskeradkostym

Iphone 5S 16GB, GTA V, Headset, Collodium + tvål (drar ihop huden så det ser ut som ärr.)

Varför så seriös?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

http://imgur.com/7NHaik0

Den här lilla krabaten samt 2000 andra prylar till den.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Lite sprit inför helgen.

Visa signatur

Windows 95

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strukt:

Snygging.

Jag kommer ihåg Sidde från nånstans, men kan inte riktigt placera det. Har jag haft kontakt med dig förut?

IRC eller 99mac kanske?

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define XL R2 från Komplett.
+ För snabb leverans.
- För att det har minst 3 defekter*, så jag har tvingats RMA:a det.
(*Misstänker att någon har tappat det i marken, då toppluckan är helt skev och sne, vilket syns på bilden. Chassit har fått en rejäl smäll baktill och har blivit bockat vid ett ställe, samt pga skevheten i toppluckan så går sidopanelen inte att stänga, och 3 "nitar" har knäckts av.)

Jag hoppas att dom inte segar sig i supporten då jag behöver ett chassi innan helgen. Hade varit skönt och slippa göra en "QQ wäääh"-topic här på forumet som många gör när dom inte tycker att återförsäljarna är snabba nog.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Fractal Design Define XL R2 från Komplett.
+ För snabb leverans.
- För att det har minst 3 defekter*, så jag har tvingats RMA:a det.
(*Misstänker att någon har tappat det i marken, då toppluckan är helt skev och sne, vilket syns på bilden. Chassit har fått en rejäl smäll baktill och har blivit bockat vid ett ställe, samt pga skevheten i toppluckan så går sidopanelen inte att stänga, och 3 "nitar" har knäckts av.)

Jag hoppas att dom inte segar sig i supporten då jag behöver ett chassi innan helgen. Hade varit skönt och slippa göra en "QQ wäääh"-topic här på forumet som många gör när dom inte tycker att återförsäljarna är snabba nog.

http://img689.imageshack.us/img689/8946/5y03.jpg

Jag gick igenom 4!! st define XL chassi innan jag fick ett som var någerlunda helt (det var 2 plastbitar på sidoventilationen som var brutna.

Fractal är hemska att skicka efter, tåler absolut inget.
Det är alltid fronten som åker på stryk.

Efter det blev det aldrig mer fractal

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Jag gick igenom 4!! st define XL chassi innan jag fick ett som var någerlunda helt (det var 2 plastbitar på sidoventilationen som var brutna.

Har aldrig haft problem med FD, men å andra sidan har jag bara handlat i butik eller köpt privat och hämtat..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Teve! Samsung UE46F6500

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Låter snarare som att du har en otrolig otur.

Det låter inte helt osannolikt dock; jag gick igenom 3 st BenQ XL2410 skärmar som alla var defekta på något sätt, sen "tröttnade" deras support på mig och gav mig en XL2420T istället.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Köp o köp. Jag fick det mot frakten.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Kostade 1kr + frakt:

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Köpte mig 6 meter krossad velourtyg och slog mig ner vid en symaskin och tillverkade....

Allt för att skydda detta lilla mirakel till ramspänd duk, måste säga att skillnaden mot vår gamla kingpin var ungefär som när vi bytte projektor från en gammal panasonic ae200 till vår nuvarande epson tw3200, React is the shit
Euroscreen Frame Vision Light React 2.1 Veltex 104"

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem

Inflyttad i ny lägenhet och det första grannen gjorde var att klaga på att jag spelade Cod med för hög volym..

Så införskaffade mig ett nytt Bose V 35 idag!!

(var dock planerat sen tidigare)

Nu jälvar ska jag blåsa ut han!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:

Inflyttad i ny lägenhet och det första grannen gjorde var att klaga på att jag spelade Cod med för hög volym..

Tur att jag ej är din granne då, hade slutat med att man ringt störningsjouren varje gång det skulle bli om personen man säger till inte har fattar
Ljud kommer alltid att uppstå, men att det blir så högt att man måste klaga så borde personen som får tillsägelsen förstå efter första gången vad som gäller.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:

Respektera din grannar för helvete!!

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

En lägenhet jag flyttade till hade jag en vecka..

Flyttade in, hade en "inflyttningsfest" med ett par kompisar och drog på stereon lite halvhögt kl. 19.00 och det ringde på dörren.
Grannen klagade.. Sa upp lägenheten dan efter.

Visa signatur

Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:

Garanterat din första lägenhet? Visa lite respekt som tidigare sagt.
Jag spelar själv högt ibland men när jag väl mött grannar i trappen har jag frågat och de har inte stört sig på det. Däremot hör jag min ena granne som bor vägg i vägg med mig ibland men det får man ju ta när man väsnas lite själv.

Skapa aldrig mer väsen än vad du behöver. Speciellt inte för att vara jävlig.

Klart man vill dra på ibland men absolut inte så det stör någon annan för mycket.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

En lägenhet jag flyttade till hade jag en vecka..

Flyttade in, hade en "inflyttningsfest" med ett par kompisar och drog på stereon lite halvhögt kl. 19.00 och det ringde på dörren.
Grannen klagade.. Sa upp lägenheten dan efter.

Fy fasen för såna grannar!
Är när man läser sånt här man är glad för att man har grannar som är förstående om det är fest ibland!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av Thomas Torsson:

Tackar! Jo, man lär väl vara bra sugen när det fina vädret tittar fram sen i april.

Japp, det en härlig cykel. Har i och för sig bara erfarenhet av en Yamaha FZ 650 från 1987 samt en BMW F800R innan, men denna känns skön och väldigt smidig. Känns verkligen inte som att den väger 211 kg. BMW:n kändes bra mycket klumpigare, trots att den var under 200 kg. ABS som standard är också ett stort plus. Vet inte hur det var på modellerna från 2010. Då var det ett tillval va?

Yes, ABS var tillval på -10: orna. Jag har utan på min. Visst kan man önska att man hade det men... Blir ABS på nästa hoj iaf.

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Fy fasen för såna grannar!
Är när man läser sånt här man är glad för att man har grannar som är förstående om det är fest ibland!

Det var bättre på nästa ställe.. Krypavstånd till allt och grannarna var uppe dygnet runt, verkade det som.

Ville man ha tyst vred man upp stereon till 70% i en minut. Sedan stängde man av och det var knäpptyst i huset.

Skulle jag göra det idag, med de grannar jag har nu.. skulle jag få bo själv ett tag. Bara en massa gamlingar som kommer att få hjärtattack.

Visa signatur