Permalänk
Medlem

WW/WoTB nerfad... :/

Verkar som om BB ww/WoTB kommer bli nerfad nu, bl.a.
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/9947744926
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/9972177311
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/9972107314

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/9972467404

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Flöjtspelandet i videon är ju så episkt dåligt att jag gråter av skratt trots att jag kör ww barb

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelo:

Flöjtspelandet i videon är ju så episkt dåligt att jag gråter av skratt trots att jag kör ww barb

hehe, ja det är ju det som gör videon så bra

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Hahaha så underbar video

Lite mer OT så är det på tiden att dom nerfar ww.
Spelets utan tvekan mest OP build och absolut hemskt att spela i samma lag som ifall man inte kör ww själv.

Permalänk
Medlem

LOL, hilarious:)
Men för att vara allvarlig så behövdes denna nerf VERKLIGEN!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Hahahaha flöjten alltså xD

Jag som tkr att WW barb är den enda som faktiskt går att spela någorlunda skojjsigt. Det händer ju grejjer hela tiden och man slipper vara en sölig jäkel som hamnar där bak.

Tur är att HotA fortf är bra. Bara att virvla sig fram till en elite och sedan basha skiten ur dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Hahaha så underbar video

Lite mer OT så är det på tiden att dom nerfar ww.
Spelets utan tvekan mest OP build och absolut hemskt att spela i samma lag som ifall man inte kör ww själv.

Håller med om att den är OP. Nu vet ju jag inte hur Blizzard kommer att nerfa detta. Risken finns väl att dom gör som dom gjorde med DH:n , tar till storsläggan och krossar rubbet. Dock är jag inte säker på att Nerfning (vilket ord !!!) är rätt väg att gå. En mindre justering samt buff på andra builds så att det finns åtminstånde 4-5 lika effektiva alternativa builds känns som bättre väg. Och det gäller för samtliga karaktärer. Annars vet vi hur det kommer att sluta. Någon hittar en annan build som är OP, och så är cirkusen i full gång.

Nu är det c:a 8 månader sedan förra stora patchen 1.07, och redan långt innan var WW OP. Blizzard har i stort sett inte gjort nånting på PC-sidan av spelet sedan dess.
Då ställer jag mej själv frågan: Varför går dom ut med att WW ska nerfas när en expansion med riktigt stora ändringar är på väg.

Är det för att WW-barbs med bra gear inte handlar så mycket på AH/RMAH och att genom att göra den värdelös kanske tvinga fram lite mer kommers ?

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Skrivet av Twoedge:

En mindre justering samt buff på andra builds så att det finns åtminstånde 4-5 lika effektiva alternativa builds känns som bättre väg.

Precis det som kommer att hända om man ska lita på informationen.

Mer eller mindre handlar det om ändringar på battle rage - into the frey vilket gör att man inte längre får fury vid crit samt att dom ändrat runan för wotb - thrive on chaos så man inte kan permazerka.

Problemet med ww är att den var så jävla OP att ingen annan klass kan köra någon build som ens är i närheten.

Ser man däremot till alla dom nya skillsen som kommer med exp (lvl70) för samtliga klasser så verkar vi gå mot mer taktiskt lagspelande vilket är awesome!

Btw, rekommenderar dig att läsa skillförändringarna så ser du att det inte är stora nerf-hammaren som är i farten utan enl mig rätt genomtänka förändringar.

Angående varför dom inte gjort nått innan har nog varit enbart för att dom inte ansett det vara ett problem eller krävt för mycket ändringar.
Expansionen är ju inte direkt något dom kommit på att dom ska släppa under en kafferast för 2 månader sedan.
Nu med expansionen så räknar dom med en nystart och med tanke på att dom lägger till nya skills och en ny klass så passar dom på att göra alla stora förändringar (som dom antagligen skissat på ett tag men inte varit läge att drifta ännu).

Varför dom går ut med det nu... det har dom inte gjort. All information som snurrar på nätet nu är datamined och således varken bekräftat eller dementerat av Blizzard.
Är rätt säker på att de vi kan se idag inte är den slutgiltiga formen på förändringarna som kommer.

Sen din frågeställning om detta är en konspiration av Blizzard för att få folk att slösa pengar på RMAH...
Det finns väll inte en människa som lägger större pengar på gear nu när expansion med utlovad fet gear och ryktad ladder är runt hörnet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Precis det som kommer att hända om man ska lita på informationen.

Mer eller mindre handlar det om ändringar på battle rage - into the frey vilket gör att man inte längre får fury vid crit samt att dom ändrat runan för wotb - thrive on chaos så man inte kan permazerka.

Problemet med ww är att den var så jävla OP att ingen annan klass kan köra någon build som ens är i närheten.

Ser man däremot till alla dom nya skillsen som kommer med exp (lvl70) för samtliga klasser så verkar vi gå mot mer taktiskt lagspelande vilket är awesome!

Btw, rekommenderar dig att läsa skillförändringarna så ser du att det inte är stora nerf-hammaren som är i farten utan enl mig rätt genomtänka förändringar.

Angående varför dom inte gjort nått innan har nog varit enbart för att dom inte ansett det vara ett problem eller krävt för mycket ändringar.
Expansionen är ju inte direkt något dom kommit på att dom ska släppa under en kafferast för 2 månader sedan.
Nu med expansionen så räknar dom med en nystart och med tanke på att dom lägger till nya skills och en ny klass så passar dom på att göra alla stora förändringar (som dom antagligen skissat på ett tag men inte varit läge att drifta ännu).

Varför dom går ut med det nu... det har dom inte gjort. All information som snurrar på nätet nu är datamined och således varken bekräftat eller dementerat av Blizzard.
Är rätt säker på att de vi kan se idag inte är den slutgiltiga formen på förändringarna som kommer.

Sen din frågeställning om detta är en konspiration av Blizzard för att få folk att slösa pengar på RMAH...
Det finns väll inte en människa som lägger större pengar på gear nu när expansion med utlovad fet gear och ryktad ladder är runt hörnet..

Konspiration är kanske ett för starkt ord. Dock ska man ha i åtanke att det kostar att driva servrarna och pluring måste komma in på något sätt för det.
Jag bara undrade varför man ska göra ändringen nu. Man kunde lika gärna vänta till expansionen.
Har dessutom försökt hitta info om nerf... justeringarna, eller dom ryktade. Lite svårt att hitta dom.

Dock verkar det som om det feta gear som är utlovat bara skulle finnas för ladder spelare.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Skrivet av Twoedge:

Konspiration är kanske ett för starkt ord. Dock ska man ha i åtanke att det kostar att driva servrarna och pluring måste komma in på något sätt för det.
Jag bara undrade varför man ska göra ändringen nu. Man kunde lika gärna vänta till expansionen.
Har dessutom försökt hitta info om nerf... justeringarna, eller dom ryktade. Lite svårt att hitta dom.

Dock verkar det som om det feta gear som är utlovat bara skulle finnas för ladder spelare.

Tror du har missförstått lite om ändringarna.
Inga ändringar kommer att ske innan expansion.

http://www.diablofans.com/news/2019-spoilers-ahead-diablo-iii...

http://www.diablofans.com/news/2021-diablo-iii-reaper-of-soul...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Konspiration är kanske ett för starkt ord. Dock ska man ha i åtanke att det kostar att driva servrarna och pluring måste komma in på något sätt för det.
Jag bara undrade varför man ska göra ändringen nu. Man kunde lika gärna vänta till expansionen.
Har dessutom försökt hitta info om nerf... justeringarna, eller dom ryktade. Lite svårt att hitta dom.

Dock verkar det som om det feta gear som är utlovat bara skulle finnas för ladder spelare.

Ska det komma en patch före exp som nerfar WW?
Här har ni iaf datamined patchnotes: Varning för spoilers!

Tycker ändringen är tråkig, WW barbs håller tempot som jag tycker spelet ska spelas i.
Atm verkar dock CMWW wiz vara orörd ;o

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Tycker ändringen är tråkig, WW barbs håller tempot som jag tycker spelet ska spelas i.
Atm verkar dock CMWW wiz vara orörd ;o

Hehe för det är helt ok att en klass kan springa genom spelet helt immun mot cc och med halvtaskig gear effektivt farma trash på mp10? (obs, läs meningen med glimten i ögat)

Med nya paragon systemet så antar jag att det inte blir omöjligt att specca rätt bra med movement speed om det enbart är hastigheten som är problemet.
WW som skill blir ju faktiskt rätt schyst, speciellt med Hurricane runan.
"Hurricane : Pull enemies from up to 45 yards away towards you while Whirlwinding."

Ang CM så står där inget om Critical Mass i ändringarna... kanske rent av är så att dom plockat bort den helt

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Tror du har missförstått lite om ändringarna.
Inga ändringar kommer att ske innan expansion.

http://www.diablofans.com/news/2019-spoilers-ahead-diablo-iii...

http://www.diablofans.com/news/2021-diablo-iii-reaper-of-soul...

Jaha , du tittar på diablofans.com. Den har jag inte sett på.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

värdelöst, klart dom pajat den builden den är ju lite overpowered men ändå ,väldigt rolig att spela nu blir barbs bara sega långsamma som i d2 blää

Permalänk
Medlem

Visste att detta skulle ske, wizards Cm build blev ju nerfad. Men då är det bara passa på och spela sina barbs innan expansion då.

Permalänk
Medlem

hoppas dom buffar dh

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

hoppas dom buffar dh

haha vem bryr sig om dhs? vi prata barbs här hörru

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

haha vem bryr sig om dhs? vi prata barbs här hörru

för att barbs har vart op sedan spelet släppts och dh är klart den mest underlägsna klassen just nu.

Permalänk
Skrivet av xarl:

för att barbs har vart op sedan spelet släppts och dh är klart den mest underlägsna klassen just nu.

Barbs har inte varit Op sen spelet släpptes! I början var de helt jävla värdelösa och blev onshottad av allt! Sen buffades armor samt resist. Helt plötsligt gick de att spela men blev lite för bra. DHs har ändå alltid varit bättre. Med den extrema mängd dmg de kan göra, löjligt.

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Skrivet av CebitZeros:

Barbs har inte varit Op sen spelet släpptes! I början var de helt jävla värdelösa och blev onshottad av allt! Sen buffades armor samt resist. Helt plötsligt gick de att spela men blev lite för bra. DHs har ändå alltid varit bättre. Med den extrema mängd dmg de kan göra, löjligt.

Barb var värdelösa i början ja men sen luskade någon ut ww builden och efter det har dom varit OP i alla avseende.
En välgearad ww babbe ligger ju runt 2-3M tDps och det finns det fan ingen annan klass som kan slå när det handlar om sustained dps.
Hastigheten en babbe kan farma med är också ohotad av samtliga klasser.

DH var grymma i början tack vare sin dmg output men dom är verkligen helt värdelösa idag när det handlar om hög mp farming.

Min munk/wd/wiz (och babbe ofc) springer åttor runt min dh alla dagar i veckan trots att dh:n är den som har högst obuffad dps.

Permalänk
Medlem

hahahaha bästa låten alltså ! bra flöjt!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Barb var värdelösa i början ja men sen luskade någon ut ww builden och efter det har dom varit OP i alla avseende.
En välgearad ww babbe ligger ju runt 2-3M tDps och det finns det fan ingen annan klass som kan slå när det handlar om sustained dps.
Hastigheten en babbe kan farma med är också ohotad av samtliga klasser.

DH var grymma i början tack vare sin dmg output men dom är verkligen helt värdelösa idag när det handlar om hög mp farming.

Min munk/wd/wiz (och babbe ofc) springer åttor runt min dh alla dagar i veckan trots att dh:n är den som har högst obuffad dps.

Helt rätt att Barbs är helt överlägsna nu. Är dock orolig att avsaknaden av LS på level 70 kommer sätta oss i exakt samma position som när D3 lanserades.. nämligen att alla ranged classer kan överleva med skill och smart spelande medan Barbs kommer liga mil efter för det krävs så mycket mer gear för att hålla sig vid liv.

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Helt rätt att Barbs är helt överlägsna nu. Är dock orolig att avsaknaden av LS på level 70 kommer sätta oss i exakt samma position som när D3 lanserades.. nämligen att alla ranged classer kan överleva med skill och smart spelande medan Barbs kommer liga mil efter för det krävs så mycket mer gear för att hålla sig vid liv.

Mjea vill nog hålla med dig men tror att det kommer att gå rätt bra ändå.
Tack vare LS så är ju lösningen idag att gå "lagom" ehp och MAX dps för att få tillbaka liv vilket är anledningen att LS nerfas.

Det finns dock en hel del stats som gör att man kan hålla sig vid liv ändå förutom att stacka res/armor.
life on hit, life regen, life after kill och globe bonus.

Den sistnämnda är t.ex vad som håller min 0-dog wd vid liv (dåligt exempel eftersom hundarna spyr ur sig globes).

Vi får ju även en 4:e passiv skill och alla klasser har någon typ av dmg-reduction eller heal skill.

Med tanke på att gear får mycket högre stats efter patch/RoS så kommer ju även möjligheten att stacka defensivt bli lättare samtidigt som man håller uppe dps:en.

Jag tror snarare att alla som kört WW ett längre tag kommer att lida av cc och avsaknad av ms, inte att dom dör stup i kvarten.