Hur lägger ni upp inköpen av tanks i WOT??

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jo eller förbannade artilleri som kan suga halva ditt hp med en bra träff på tier 9-10 sjukt.

men det finns inte något artilleri på t9-10 som är på något sätt OP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kxdude:

men det finns inte något artilleri på t9-10 som är på något sätt OP.

Då skall du möta någon av vår spelare som kan arty, du lär ha flyt och agera bra om du skall överleva deras granater.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

Lite nyfiken på hur mycket "riktiga" pengar ni lägger/har lagt ner på WOT?

Har själv haft WOT sedan -11 och lagt ner tot. 360:- på prem acc sista 4 månaderna.

Själv fick jag en smärre chock när jag såg mitt VISA slutbesked för 2012.Jag hade bränt 8700 kr på world of tanks..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Då skall du möta någon av vår spelare som kan arty, du lär ha flyt och agera bra om du skall överleva deras granater.

spelar ingen roll om någon har 3000000 i WN6 rating. Artilleriet blir inte OP för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kxdude:

spelar ingen roll om någon har 3000000 i WN6 rating. Artilleriet blir inte OP för det.

Varför inte?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av fermia:

Själv fick jag en smärre chock när jag såg mitt VISA slutbesked för 2012.Jag hade bränt 8700 kr på world of tanks..

Jag förstår hur det kan bli så. Har inte koll alls på hur mycket jag lägger ut, men det blir en del. "Skall inte baaara köpa premium"
Nu har i o f s de här förbaskade lagg och ping problemen gjort att jag inte är så sugen att köpa mer premium eller annat innan det är löst.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Varför inte?

personliga stats ändrar inte statsen på fordonet man framför i WoT! Personer kan vara mycket bättre än andra men det gör ju inte själva fordonet bättre. Sen visst sätter en spelare alla sina skott med sitt arty så blir det mycket skada men chansen för det är inte allt för stor även för riktigt duktiga spelare. Det är alldeles för många variabler som man inte kan påverka för det.

Tex en tank kan åka framåt och den (duktiga) artyspelaren kompensear för det men när han dragit iväg skottet så stannar den ovetande tanken plötsligt och artyspelaren missar och får vänta typ 40 sekunder på nästa möjlighet. Det är inte OP... det är tur/otur. Sen är arty antagligen det mest känsliga fordonet för vilken karta det blir för att man ska kunna prestera bra. Men visst jag har sett arty göra 8000 skada även i stadsbanor men då ska man också ha lite tur. Ytterligare är arty i princip helt beroende av andra tanks. Spot!?!? Ytterligare... Ett arty som är sist kvar på banan förlorar oftast mot vilken annan typ av tank som helst. Ah.. riktigt bra arty spelare kan vara grymt bra i TD mode faktiskt

Faktum är ju att alla fordon i WoT är väldigt bra balanserade men kör man fordon med hög DPM så har man ju störst chans att lyckas riktigt bra... sådana tanks passar också väldigt bra till bra spelare då de ofta även vet hur man håller sig vid liv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kxdude:

personliga stats ändrar inte statsen på fordonet man framför i WoT! Personer kan vara mycket bättre än andra men det gör ju inte själva fordonet bättre.

Faktum är ju att alla fordon i WoT är väldigt bra balanserade men kör man fordon med hög DPM så har man ju störst chans att lyckas riktigt bra... sådana tanks passar också väldigt bra till bra spelare då de ofta även vet hur man håller sig vid liv.

Exactamente. Vad som avgör huruvida en tank är "sjukt op" eller ej beror på tankens stats över spelarbasen, inte på vem som hanterar den. Såtillvida man inte definierar "sjukt op" som tankens potential, främst DPM men även möjlighet att undvika och ta skada, dess mångsidighet osv.
Wafflen har bra stats över spelarbasen, men inte bäst. Om Wafflen är "sjukt op" så är en handful andra tanks "herrejävlarrr", typ Hellcat och KV-1S.
Om Wafflen är "sjukt op" pga dess potential (vilken är hög) så har vi "herrejävlarrr"-tanks så som 62A, 111an, Hellcat, 49an och loltraktor.
What sense does that make?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Exactamente. Vad som avgör huruvida en tank är "sjukt op" eller ej beror på tankens stats över spelarbasen, inte på vem som hanterar den. Såtillvida man inte definierar "sjukt op" som tankens potential, främst DPM men även möjlighet att undvika och ta skada, dess mångsidighet osv.
Wafflen har bra stats över spelarbasen, men inte bäst. Om Wafflen är "sjukt op" så är en handful andra tanks "herrejävlarrr", typ Hellcat och KV-1S.
Om Wafflen är "sjukt op" pga dess potential (vilken är hög) så har vi "herrejävlarrr"-tanks så som 62A, 111an, Hellcat, 49an och loltraktor.
What sense does that make?

vilken vändning! Och typ det jag just skrev. Bra att vi är helt överens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kxdude:

vilken vändning! Och typ det jag just skrev. Bra att vi är helt överens.

Om du går upp lite i tråden så ser du att jag bara lät dig förklara det för mig, att vi var överens från första början
Du upptäcker då samtidigt HazZarDs sarkasm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Jag förstår hur det kan bli så. Har inte koll alls på hur mycket jag lägger ut, men det blir en del. "Skall inte baaara köpa premium"
Nu har i o f s de här förbaskade lagg och ping problemen gjort att jag inte är så sugen att köpa mer premium eller annat innan det är löst.

Huh!
Jag som trodde det berodde på mitt 4G-modem!?
Så som jag ringt och skällt på Telenor och deras väääärdelösa stabilitet i nätet! ROFL!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Skrivet av nilhe1:

Huh!
Jag som trodde det berodde på mitt 4G-modem!?
Så som jag ringt och skällt på Telenor och deras väääärdelösa stabilitet i nätet! ROFL!

Tråkigt mer era problem.

Men jag måste erkänna att varken jag eller frugan upplevt latency/lagg problem i WoT sista månaderna, bortsett från något enstaka tillfälle.

Hoppas att det löser sig för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Har du provat att byta server... finns ju EU1 och EU2. EU2 funkar mycket bättre för mig tex.

Permalänk
Skrivet av kxdude:

Har du provat att byta server... finns ju EU1 och EU2. EU2 funkar mycket bättre för mig tex.

Har lagg på båda, dock värre på EU1. Går man in på WoT forum råder (nästan) rage angående lagg problemen

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kxdude:

Testat båda!
Nu är det inte WOT´s servrar som är hela anledningen. Spela via 4G ÄR kass, med dålig stabilitet, pingdrops, packetloss, jitter och alla andra konstiga namn!
Så skrapan Telenor fått är helt välförtjänt! Det j***** är bara att mina alternativ är 4G eller ADSL med upp till 2mbit/s!!
Men visst är det skit när man är inte i en närstrid och anslutningen försvinner en sekund eller flera!!
Den där lilla lampan uppe i vänstra hörnet ser för det mesta ut som ett trafikljus på speed!

Den dagen de erbjuder mig fiber blir en bra dag!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har fiber och spelar alltid på EU2, har inte märkt av att det skulle lagga mer än vanligt på sistone. Kanske en gång varannan timme kommer en laggspik (999 ping ni vet) i ett par sekunder, annars ligger jag stadigt på 30-nånting i ping vilket fungerar utmärkt för mig.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Pingen är inte problemet, det är dessa konstanta "rubber bands" som inträffar titt som tätt.
Det förstör mer för mig än om min ping skulle hamna över det normala 25-35.

Permalänk

Jag sitter på ett 3G modem och lirar. Pingen pendlar mellan 95-140 vilket gör det lite smått frustrerande att spela ibland.

Permalänk
Medlem

Är det någon som satsar på att vinna IS-6:an? Jag tror jag fick ihop ca 55.000 xp(med premium) ikväll på 8h för 3 olika nationer. Shit vilket slit... Har bara lämnat datorn för att gå på muggen. Väldigt tveksam till att jag kommer orka hela vägen. X-(
Franska, Brittiska och Tyska har jag till på köpet bara tier V tanks i nuläget och måste upp på tier 6 innan dom kan börja på IS-6 mission.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

Är det någon som satsar på att vinna IS-6:an? Jag tror jag fick ihop ca 55.000 xp(med premium) ikväll på 8h för 3 olika nationer. Shit vilket slit... Har bara lämnat datorn för att gå på muggen. Väldigt tveksam till att jag kommer orka hela vägen. X-(
Franska, Brittiska och Tyska har jag till på köpet bara tier V tanks i nuläget och måste upp på tier 6 innan dom kan börja på IS-6 mission.

Går snabbare och skaffa den tanken genom att gå ut o samla burkar om man nu vill ha den så nej tack :).

Permalänk
Medlem

Nä jag kommer inte hinna med det, speciellt inte nu runt jul. Sen saknar jag bra tanks i vissa träd, tex. enda brittiska tank överhuvudtaget som jag har är en TOG II, den vill jag itne grinda 100k med

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av OutlaW^:

Går snabbare och skaffa den tanken genom att gå ut o samla burkar om man nu vill ha den så nej tack :).

hehe. Sant.
Jag försökte räkna lite på det. Med 7 nationaliteter nu så behöver man få ihop 700.000xp. Med min halvkassa spelstil och snitt på 400xp/match så blir det ca 1750 matcher. =((( Utslaget på 30 dagar, vilket detta mission varar, så blir det ca 58 matcher/dag jag behöver spela. Så det går ju men behöver ju nöta precis varje kväll.

Jag såg precis en liten ljusglimt som jag tror gör att jag iaf har en liten chans att lyckas.

Citat:

Double experience and 50% more crew experience for all random battles*
Simply an XP overload – both to your technological progress and your crews’ prowess!
The special will run from Friday 20th December at 06:10 until Monday 23rd December at 06:00 CET (GMT+1).

Länk

Skrivet av pekkasteele:

Nä jag kommer inte hinna med det, speciellt inte nu runt jul. Sen saknar jag bra tanks i vissa träd, tex. enda brittiska tank överhuvudtaget som jag har är en TOG II, den vill jag itne grinda 100k med

Tyvärr får du endast använda icke-premium tier 6 tanks i denna mission vilket gör det hela ännu jobbigare.

Permalänk
Medlem

Har dom nyligen höjt priset på en massa HT´s??
Funderade på att sälja av min T32á och såg då ett litet utropstecken jämte priset vilken visade sig innehålla följande information: Försäljningspriset är lägre än normalt då du köpt vagnen till rabatterat pris eller något dyl.
Detta utropstecken hittade jag efter alla mina T8 HT (T32, Tiger II, IS3 och KV4).
Problemet är bara att jag inte, vad jag vet, handlat till några rabatterade priser!? Så vad i ****** innebär detta??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beror på att det är rabatt på dessa tanks nu och därför får man mindre för dom nu..Vänta med att sälja tills efter nyår.Gäller allt både ammo equipment osv

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz