Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk

Ny Laptop! Svar snabbt tack!

Hej! min lillebror hade tänkt sig att köpa en dator. Själv var han sugen på en laptop, men han lägger inte mer än 2500kr.
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Själv tycker jag inte det är något värt för spel.

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Tycker inte heller det är värt för spel

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Om han ska spela worms så funkar det nog men inte om han vill spela något spel med minsta krävande grafik. Vad ska den användas till och vad är budgeten?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk

Sa också det till han. Men vad tror ni om att spela LOL med den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av diinkeyy1337:

https://support.leagueoflegends.com/entries/234272-Minimum-Sy...

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av diinkeyy1337:

Den kommer inte klara av det alls, då det som minimum krävs en 2 GHz processor

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Hm.. den har ju bara en 1,4 GHz processor..

Men funkar LOL till windows 8? i och med att det står att man behöver antingen xp,vista eller windows7?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av diinkeyy1337:

Men funkar LOL till windows 8? i och med att det står att man behöver antingen xp,vista eller windows7?

Haha alla spel funkar till Win8

Permalänk
Medlem
Skrivet av diinkeyy1337:

behöver gå upp några prisklasser om han ska kunna spela alls på den, gå upp 1000-1500 så KANSKE man kan hitta något.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av diinkeyy1337:

jo det funkar med win 8.
Köp någon dator med hd 3000 eller mer, har kört på en dator med hd 3000, allt på lägsta då, gick att spela, men inget direkt flyt i spelet.

Permalänk
Medlem

Har en skoldator med en 4:e generations i3 (kommer inte ihåg namnet i huvudet) den ligger på 1.7 ghz och pallar LoL utan problem, dock på lägsta. Jag skjlle ha satsat på något med just en i3:a från Haswell generationen därför att grafiken är såpass bra

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk

vad tror ni om denna http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Den har där i mot 1,8 GHz men en i3 processor.

Permalänk

Skulle vilja ha mer svar!

Tror ni att denna funkar till LOL?

Permalänk
Medlem

Ok jag kan bara skriva från MIN egen erfarenhet och jag är själv en inbiten League-spelare som lirat i några år nu:

Jag har en laptop på en i3 2.4 Ghz 3MB L3 cache

med en intergrated grafikkort: Intel HD Graphics.

Jag MÅSTE alltså lira på lägsta grafik på allting för att det ska kunna flyta på. Inte ens det gör att min fps kan ligga stabilt på 60 fps. Det är runt 50 fps när man står i lane och farmar men när teamfights kommer så droppar fps ner mot 10.

Så nej, jag rekommenderar att man måste ha minst ett dedikerat grafikkort istället för dessa skrotiga integrerat grafikkort from Intel.

Så det är minsta kravet för att du ska kunna lira LOL i teamfights utan dessa 10 fps. Du kan visst spela men dina teamfights kommer att gå åt helvete. Minst en i3 prolle på 2 Ghz är också att föredra. League är inte värsta påfrestande spel för datorn men ändå, vill man slippa dö pga lagg i teamfights så lägg till 1000 kr extra.