Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Hört att en nylonstrumpa över fläkten kan funka.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du en källa på det?

Visa signatur
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av PoulGrym:

Har du en källa på det?

Logiskt tänkande funkar bra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Fick min 100 kr rabattkod från cdon nu som man skulle få om man köpte presentkortet 23 december.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av livinlegend:

För er som inte hann köpa Note 8.0; Samma erbjudande på CDON

http://cdon.se/hemelektronik/samsung/samsung-n5120-galaxy-not...

Priset är med abonnemang.

Permalänk
Avstängd

Hur är det samma erbjudande? Kostar 3900:- hos CDON och 1795:- hos Telia...

Det där är med abbonemang för 1785:- gör om gör rätt

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd rensad*

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Permalänk
Avstängd

Kan ingen mod radera personens inlägg om CDOns erbjudande gällande note 8.0?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Ja plocka bort det felaktiga fyndet på note8 tack, alla idioter måste ju skriva att det är fel i bara tips tråden, börjar bli lite jobbigt

Permalänk
Medlem

ang Note.n son Telia sålde.. Står att det ska vara 16 gb, men när jag kopplar in den i datorn står det 9 gb.
Är det samma för er andra som köpt den med?

http://i41.tinypic.com/2m3fqz6.jpg

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av AndyX:

ang Note.n son Telia sålde.. Står att det ska vara 16 gb, men när jag kopplar in den i datorn står det 9 gb.
Är det samma för er andra som köpt den med?

http://i41.tinypic.com/2m3fqz6.jpg

Allt är självklart inte tillgängligt. Android kräver lite utrymme.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Allt är självklart inte tillgängligt. Android kräver lite utrymme.

Jovisst men inte tar det väl 7 gig?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av AndyX:

Jovisst men inte tar det väl 7 gig?

16GB minne visas som mindre än 16GiB som de flesta operativsystem räknar i. (1'000'000 byte per megabyte vilket ger ett avrundningsfel).
Sedan får du räkna med alla typer av återställningspartitioner och liknande overhead som försvinner.

Personligen är jag inte förvånad att det är betydligt mindre än 16GB ledigt. Android med allt tar nog runt 5GB + avrundningarna och formateringsoverhead.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

16GB minne visas som mindre än 16GiB som de flesta operativsystem räknar i. (1'000'000 byte per megabyte vilket ger ett avrundningsfel).
Sedan får du räkna med alla typer av återställningspartitioner och liknande overhead som försvinner.

Personligen är jag inte förvånad att det är betydligt mindre än 16GB ledigt. Android med allt tar nog runt 5GB + avrundningarna och formateringsoverhead.

Android i sig tar väl inte direkt så mycket.
Däremot allt bloatware tar plats.

Permalänk
Medlem

Finns det 100kr koder nånstans just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Finns det 100kr koder nånstans just nu?

Du har PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Finns det 100kr koder nånstans just nu?

Tvåa på den. Skulle vara riktigt riktigt uppskattat

Btw GTX 780 för 3800 på cdon (med diverse koder). Lika billig/dyr som radeon r9 290

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

20% på Asus routrar.

Exempelvis RT-N66U för 952kr fraktfritt.

http://cdon.se/hemelektronik/vinterrea/asus_-20/?utm_source=f...

ASUS tar rätt bra överpris för sina grejer. Hade hellre köpt en TP-Link Archer C7 än någon av de dyrare ASUS-routrarna.

Finns på Kompletts superweekend för 795 just nu.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=794015

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

20% på Asus routrar.

Exempelvis RT-N66U för 952kr fraktfritt.

http://cdon.se/hemelektronik/vinterrea/asus_-20/?utm_source=f...

Nej, 1190:- kostar den MED "rabatt"...

1190 kr (Ord. pris 1490 kr)

Detta tips bör tas bort från fyndtråden.

Permalänk
Skrivet av n1nja:

Nej, 1190:- kostar den MED "rabatt"...

1190 kr (Ord. pris 1490 kr)

Detta tips bör tas bort från fyndtråden.

Fel, du glömde rabattkoden.

Citat:

För att ta del av erbjudandet använd följande rabattkod: xY9pGvsT

Permalänk
Medlem

Undrar detsamma, någon vet ifall CDON skulle ha något nu i januari, läste någonstans att de skulle gå ut med slumpmässiga 100-kronors koder, sitter här och vill beställa erbjudandet på Asus Gtx 780 för 3800 kronor och vet inte om jag borde vänta lite till

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Ja, den missade jag helt i och med att den inte nämndes i inlägget. Vad bra att du var vaken.

Permalänk
Skrivet av rolodex:

Undrar detsamma, någon vet ifall CDON skulle ha något nu i januari, läste någonstans att de skulle gå ut med slumpmässiga 100-kronors koder, sitter här och vill beställa erbjudandet på Asus Gtx 780 för 3800 kronor och vet inte om jag borde vänta lite till

Är nog ingen ide att vänta, max 1 rabattkod per order, och xY6KxagF måste användas för att får 780in för 3800.

Citat:

Felmeddelande

Du kan endast nyttja en rabattkod per order, undantaget är presentkort köpta på CDON.COM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rolodex:

Undrar detsamma, någon vet ifall CDON skulle ha något nu i januari, läste någonstans att de skulle gå ut med slumpmässiga 100-kronors koder, sitter här och vill beställa erbjudandet på Asus Gtx 780 för 3800 kronor och vet inte om jag borde vänta lite till

Tror inte det hjälper dig.
När du har matat in 15% rabattkoden så kan du inte skriva in någon mer rabattkod, endast presentkort går att lägga till.

"Nu ger vi dig hela 15% rabatt på utvalda datorkomponenter!

För att ta del av erbjudandet använd följande rabattkod: xY6KxagF

Koden gäller t.o.m. 2014-01-31, eller så långt lagret räcker, och kan endast användas vid ett köptillfälle.
Observera att koden inte kan kombineras med andra rabattkoder."

Simma lugnt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Tror inte det hjälper dig.
När du har matat in 15% rabattkoden så kan du inte skriva in någon mer rabattkod, endast presentkort går att lägga till.

"Nu ger vi dig hela 15% rabatt på utvalda datorkomponenter!

För att ta del av erbjudandet använd följande rabattkod: xY6KxagF

Koden gäller t.o.m. 2014-01-31, eller så långt lagret räcker, och kan endast användas vid ett köptillfälle.
Observera att koden inte kan kombineras med andra rabattkoder."

Simma lugnt!

Jag är lite småsugen, har även ett presentkort a 100 kr som tänkts utnyttjas på en gång. Dock är frågan ifall det verkligen är en så bra deal, 400 spänn från närmsta konkurrent kanske inte är så jättestor rabatt ändå.

Permalänk

Jag beställde precis telia headsetet. Valde postförskott men det verkade inte bli någon extra-avgift. Är det alltså gratis med postförskott då eller är det underförstått att det ska vara en avgift som jag eventuellt kommer att få betala?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kangarooster:

Jag beställde precis telia headsetet. Valde postförskott men det verkade inte bli någon extra-avgift. Är det alltså gratis med postförskott då eller är det underförstått att det ska vara en avgift som jag eventuellt kommer att få betala?

Det är gratis

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av screamin-daemon:

Plextor M5 Pro Xtreme Series 512GB för 2390:- hos Webhallen Närmaste enligt Prisjakt ligger på ca 3800:- Tyvärr ej i lager men går att beställa.

SSD'n har utgått får jag upp?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yorg:

SSD'n har utgått får jag upp?

Funkade att beställa för 5 min sedan... Antingen tillfälligt fel eller fel pris som webhallen numera har upptäckt.

Edit: Var tydligen nåt fel. även hörlurarna har utgått så jag plockade bort dom 2.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Är nog ingen ide att vänta, max 1 rabattkod per order, och xY6KxagF måste användas för att får 780in för 3800.

Skrivet av seal33:

Tror inte det hjälper dig.
När du har matat in 15% rabattkoden så kan du inte skriva in någon mer rabattkod, endast presentkort går att lägga till.

"Nu ger vi dig hela 15% rabatt på utvalda datorkomponenter!

För att ta del av erbjudandet använd följande rabattkod: xY6KxagF

Koden gäller t.o.m. 2014-01-31, eller så långt lagret räcker, och kan endast användas vid ett köptillfälle.
Observera att koden inte kan kombineras med andra rabattkoder."

Simma lugnt!

Okej bra att veta, slog till med kortet för 3800 kronor. Rätt fint ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av screamin-daemon:

D-Link DHP-501AV Homeplug-kit för 299:- hos Komplett Närmaste enligt Prisjakt ligger på 499:-

Kan bara upplysa att första bilden som Komplett visar är felaktig, det finns ingen passthru för el, andra bilden stämmer. Dessutom så är det på håret att man kan använda den i ett dubbeluttag, den bygger lite för mycket "uppåt". Men de funkar helt OK.