Följ Black Week på SweClockers

Fått ström i mig från en laddkabel till iPhone

Permalänk

Fått ström i mig från en laddkabel till iPhone

Tjenare Swec, så titeln säger så har jag fått ström i mig från en laddkabel till iPhone 5. Det kanske inte låter så farligt men tror jag fått strömmen i mig en riktigt bra stund. För jag somnade med mobilen i sängen igår (inte så smart jag vet) och då har sladden åkt ur och jag har legat på den och nu har jag ett svart märke på höger sida av magen och det är rött runt om och svider när man tar på det. Det är väl inte så mycket ström som går genom en sådan kabel men tror ni det är någon fara eller ska jag bara låta det vara?

(Hade absolut ingen aning om vart jag skulle lägga tråden så gissade på att den skulle vara här)

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700k 4,7GHz :-: RAM: 16GB DDR4 @ 2133MHz :-: GPU: 2x ASUS GTX 1080 Ti 8GB + ASUS GTX 1060 6GB :-: PSU: Corsair RM850

Permalänk
Medlem

Nu är jag ingen utbildad sjukvårdspersonal men kan ju spekulera lite. Utan bild är det ju svårt att bedöma någonting men tror inte du behöver oroa dig nåt speciellt om det bara är ett litet märke. Skulle det börja se "äckligt ut" bli kladdigt eller lukta illa så kan det börja bli läge att kolla med en läkare.

Är du minsta fundersam så är det bara att ringa sjukvårdsupplysningen på tel nr: 1177 dom finns till för just såna här frågor så vi "självutnämnda" läkare inte ska börja spekulera.

Visa signatur

l Lian Li O11 Evo l Ryzen 7800x3d l Asus Rog Strix B650E-F l Lian Li Galahad SL 360 l 32GB G.Skill Trident Z5 6000Mhz cl30 CL9 l MSI 1080TI Gaming X l Samsung 970 evo plus 2tb l WD Black SN850X 2tb l Corsair TX750M 750w l

Permalänk
Medlem

Laddaren till en iPhone ger 1A 5V (alt 2A 5V om det är en 10W laddare till ex ipad), tror knappast du har fått brännskador av det.

Skulle snarare gissa på att laddaren legat på dig alternativt telefonen som blivit varm och gett dig en brännskada?

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Skrivet av Robban_M:

Nu är jag ingen utbildad sjukvårdspersonal men kan ju spekulera lite. Utan bild är det ju svårt att bedöma någonting men tror inte du behöver oroa dig nåt speciellt om det bara är ett litet märke. Skulle det börja se "äckligt ut" bli kladdigt eller lukta illa så kan det börja bli läge att kolla med en läkare.

Är du minsta fundersam så är det bara att ringa sjukvårdsupplysningen på tel nr: 1177 dom finns till för just såna här frågor så vi "självutnämnda" läkare inte ska börja spekulera.

Kan slänga upp en bild om ett tag på just märket men det är inte kladdigt eller så
Får avvakta och se!

Skrivet av Mikaelb:

Laddaren till en iPhone ger 1A 5V (alt 2A 5V om det är en 10W laddare till ex ipad), tror knappast du har fått brännskador av det.

Skulle snarare gissa på att laddaren legat på dig alternativt telefonen som blivit varm och gett dig en brännskada?

Mobilen satt inte kvar i laddaren utan den låg vid kudden så är säker att det är sladden som legat mot mig för jag vaknade av det och tog bort den (vid det tillfället sved det som bara f*n

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700k 4,7GHz :-: RAM: 16GB DDR4 @ 2133MHz :-: GPU: 2x ASUS GTX 1080 Ti 8GB + ASUS GTX 1060 6GB :-: PSU: Corsair RM850

Permalänk
Medlem

Som sagt så är spänningen väldigt låg så det är ytterst tveksamt att du fått ström igenom dig, utan jag skulle snarare gissa på att kontakten har skavt mot huden och kanske en allergisk reaktion från kabelhöljet.

Permalänk

5 V penetrerar inte huden iallafall så det värsta som händer är ytliga brännskador. Huden har väl ett motstånd på några Megaohm iallafall.

Permalänk

Du kanske har fått superkrafter