Följ Black Week på SweClockers

Valves antifusksystem snappar upp surfhistorik

Permalänk
Medlem
Skrivet av z2k:

I den länkade screenshoten: http://www.sweclockers.com/image/red/2014/02/17/Vac.jpg?t=ori...
Där står det att reddit.com blir 1fd7de[...] vilket det mycket riktigt blir om man kör md5 direkt på "reddit.com", utan salt.

Det är ju reddit postens skapare som själv gjort dom där MD5 hashesarna som exempel, dom är inte tagna från VAC modulen. Vem vet om dom saltar dom eller inte?

Skrivet av z2k:

Jupp. Fråga bara NSA, FRA, MPAA med många flera...
EDIT: Se även tidigare svar från Uzor.

Jaha antar att du har frågat dom? Vad för fuffens kan dom hitta på, slå ihjäl dig med den pappersbunt som är utskrifterna av din Resolver Cache? Anser att man får skylla sig själv om man accepterar Steam EULAn. Sen krävs det ju inte att man är något slags geni för att cleara DNSen innan man startar Steam eller helt enkelt bara stänga av Client Resolver Cache i Windows.

Ja, jag läste Uzors svar. Nej jag är varken Nazist, Feminist eller Extremist. Tycker han kan ge fan i mina politiska åsikter då dom har lite att göra med Steam och VAC. Har svårt att förstå varför Valve skulle börja hänga ut Nazister och Feminister. Om jag skulle hålla samma kvalité på argument som er så skulle jag också börja med personpåhopp nu och kalla er för "foliehattar", fråga om ni också tror att Bush låg bakom 9/11 etc. men jag tror att jag avstår.

Stödjer/försvarar inte på något sett avlyssning eller VACs agerande. Har aldrig gillat Steam/VAC eller DRM lösningar för den delen och jag tänker inte börja gilla dom nu. Jag vet bara att CS, TF2 och andra Valve spel har alltid plågats av fuskare och VAC har alltid varit uruselt. Och nu på senaste så har pressen på VAC ökat och dom har hållt på med mycket nytt. Dom tänktes sig nog inte riktigt för innan dom integrerade denna modul till den publika versionen utav VAC. Har inte heller sett något bevis på att den faktiskt är aktiv och så vitt jag vet så har VAC massor utav moduler dom inte aktivt tar nytta utav. Har därför svårt att föreställa mig att dom integrerat denna modul för att faktiskt spionera på folks internetvanor.

Sanningen är att om man vill spionera på någon så är det väldigt enkelt i våran moderna tid. Tror inte NSA och resten av listan du nämnde behöver kontakta Valve och be om folks Hashade DNS Caches för att få tag på folks internethistorik. Tycker dessutom att det är folks egna ansvar att hålla sig så anonyma på internet osv. om dom nu känner behovet utav detta.

Permalänk

Om nu Valve skickar hashes som trådskaparen påstår, så är det anonymt. De kan i så fall bara kolla vilka siter du besökt genom att jämföra mot en databas av kända hashes, de kan inte läsa din internethistorik. En hash är som en checksum, dvs man kör en algoritm på en input-sträng ("http://www.haxsite.ru/leet/haxx") och får ut en kortare, unik, sträng ("cfd3f57d"). Det sparar både lagringsutrymme och bandvidd, och skyddar integriteten -- det går inte att få tillbaka URL'en från hashen.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Rätta mig om jag har fel, men är det inte (praktiskt) omöjligt att återskapa data endast med hashen ? det är ju bara till för att validera så att data inte har ändrats...

Så med andra ord kan dom bara veta om du har besökt en viss sida om dom redan har sidans dns uppslag hashad och kan matcha det mot din hash, vilket är ett bra mycket mindre kränkande av integriteten än vad artikeln antyder

Riktigt dåligt av swec att inte nämna det i artikeln i sådana fall, men det kanske inte är någon nyhet att det sysslas med sensationsjournalistik här.

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Avstängd

Det här kommer ju ändå bara drabba ligitima spelare, inte fuskare.

Jag spelar ett MMORPG och brukade besöka bot siter, bara för att kolla vad som var möjligt, vad dom kunde göra, hur avancerade dom var, och hur dom fungerade, men laddade aldrig hem någon och använde aldrig något fusk.

Dom som fuskar har ju ändå inga problem att köra:
ipconfig /flushdns
Detta drabbar bara ärliga vanliga legitima spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Blind spot. Kör ju Comodo Dragon jag.

Tala ur skägget karl, nu föll ju min punchiga oneliner platt till marken

Permalänk
Inaktiv

Lord Gaben håller koll på sina små lamm.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Lord Gaben håller koll på sina små lamm.

OfT men varför har det blivit så sjukt poppis att dra in massa saker i spoiler taggarna, var 10:e tråd jag besöker har numera ett spoiler inlägg där det som är inom spoiler taggarna inte har något som helst behov av att vara dolt

Dold text
Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Det här kommer ju ändå bara drabba ligitima spelare, inte fuskare.

Jag spelar ett MMORPG och brukade besöka bot siter, bara för att kolla vad som var möjligt, vad dom kunde göra, hur avancerade dom var, och hur dom fungerade, men laddade aldrig hem någon och använde aldrig något fusk.

Dom som fuskar har ju ändå inga problem att köra:
ipconfig /flushdns
Detta drabbar bara ärliga vanliga legitima spelare.

VAC har alltid varit motvilliga att banna folk utan tillräckligt med bevis, till den grad då dom bara bannar folk som har kända fuskprogram(gratis fusk som är uppladdade på publikt internet) laddade i RAM-minnet samtidigt som spelet. Även fast dom har mer avancerad teknik tillgänglig.

Har extremt svårt att föreställa mig att dom skulle börja banna folk bara på grunden att dom besökt en viss hemsida. Speciellt med tanke på att ett annat anti-fusk(Punkbuster) gjorde exakt detta för några år sen och fick äta mycket skit för det.

Vad exakt modulen är till för kan jag dock inte svara på. Tror att det är något experimentellt som inte implementerats till fullo ännu. Skulle gissa på att det antagligen är för att flagga folk som faktiskt besöker fuskhemsidor och utsätta dessa flaggade konton för mer djupgående undersökning, alltså så har man inget att oroa sig för om man då har rent mjöl i påsen. Eller så är det för att banna folk som kör med s.k. paycheats, då betalfusk ofta "streamar" programvaran från en server för att undvika kopiering utav programvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetalWolf:

Det är fortarande fuskare vi diskuterar, men självfallet får dom komma hit och göra terrorister ett huvud kortare, men jag förstår inte varför dom skulle förstöra våra skolor och sjukhus?

försöker du försvara terrorister eller vad är din poäng?

http://www.youtube.com/watch?v=f7iorfwcmeY&feature=player_det...
Har "murica" utveklat bomber som inte kan döda civila? Hur tänker du är frågan!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Ja nu är det ju enkelt att nollställa dns.. Eftersom ni skriver hur man gör och folk som fuskar kanske inte ens visste att steam samla in det?? Så nu är ju det helt värdelöst.. Men innan folk visste om det var det ju bra.

Permalänk
Medlem

Man kanske ska skilja på sitt dåliga Samvete och / Eller att de har möjligheten att göra vad de vill med dig...
Tror det finns få filosofer bland forumets läsare, Än färre Lag skrivare/ Jurister så vad som här oftast skrivs är vad folk tror eller är rädda för... inte Vad saken handlar om...
- Vad skall Spelare som vill spela ärligt, ta vägen ?
- Vem och hur ska, vi/man säkerställa att detta sker ?
- Varför anser vissa att Fuska är okej ?
- Integritet är en Helg = Dina personliga val är viktiga. ( Men genom att fuska, så är det inte längre enbart ditt val längre. )
- Att ha vissa Regler innebär inte att allt blir förbjudet.
- De som vill fuska, kan göra så, där de är bland fränder, där de själva enbart drabbas, m.m.

Min Personliga åsikt är; att de kan köra upp en Anal-prob, på mig och Alla dem som accepterar ATT inte fuska OM detta då säkerställer att De som spelar med/mot mig INTE fuskar... men då detta (inte) löser problemet, i sig själv så att säga,
då de som vet att de inte fuskar inte behöver denna prob, och de som fuskar inte vill ha denna och då skiter och joina denna Grupp... så är tillvägagångssättet är inte bra.. men/ och om det nu skulle fungera som så.... För det som då alla som har denna prob vet är att i samma stund som systemet känner av att något fuskar skickas det ut 4 volt till alla utom fuskaren,
som får 4000Volt.
MEN på samma sätt eller i samband med att man nu inte gör så utan "binder sig till att spela ärligt och seriöst" på de Servrar och sajter där det är tänkt att man skall träffas och ha kul tillsammans, Vilket en del Väljer att skita i... för att de har hjärnor små som en tärning och /eller så underutvecklade att t.o.m en 3 åring har större intellekt än dem { fuskarna } Så måste VALVE och andra använda större, mer övergripande metoder för att försöka finna dessa idioter...
Så detta med Proben... är inte en seriös lösning... Eftersom det ej existerar, det finns inga regler i samband med denna metod och många andra sätt har redan testats och misslyckats o.s.v.
Valve Vill inte, De måste...

OM ni har en metod som Skiljer idioterna ifrån de seriösa Spelarna, V.V. Beskriv detta, skicka in dessa förslag så är jag säker på att
De tar bort Denna metod och inför er metod istället... !

Att det sedan förmodligen inte är speciellt 100%-igt eller det kanske missförstår informationen beror mer på att de mängden idioter som försöker knäcka dessa system, missar i systemet o.s.v. ! är både tråkigt som nödvändigt och det ÄR inte trevligt att de är nödgade att testa detta sättet av informations insamling Men som sagt, Vad skall de göra ?
Jag stöttar Valve och alla som Seriöst försöker sätta dit fuskare oavsett hur de gör, så Länge det är Fuskare de är efter...
(( NEJ, Polisen eller privata intressen skall inte i jakten på annan information, kunna göra på samma sätt... ))

De andra sakerna är Viktiga, men dessa Är inte Frågan här, Det finns 1 fråga Av intresse och Vikt i denna artikel.

Vad skall man göra åt fuskarna ! (vad är lösningen... )

* Vad får Företag göra för att... komma åt ett stort problem gällande en sak/Verksamhet.
Då orsaken till att man kan och gör är här 1 skäl, andra företag kan om de vill, hävda att de måste vill, kan, ska, bör, o.s.v
För att det ligger i deras intresse.. Vad hindrar dem, vad finns det för regler, vad är viktigast och kan man tillämpa samma regler över allt ?
ÄR en frågeställning som kan diskuteras annorstädes... det är intressant och viktigt, men som sagt, inte här och nu tack.

T.

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tal666:

Man kanske ska skilja på sitt dåliga Samvete och / Eller att de har möjligheten att göra vad de vill med dig...
Tror det finns få filosofer bland forumets läsare, Än färre Lag skrivare/ Jurister så vad som här oftast skrivs är vad folk tror eller är rädda för... inte Vad saken handlar om...
- Vad skall Spelare som vill spela ärligt, ta vägen ?
- Vem och hur ska, vi/man säkerställa att detta sker ?
- Varför anser vissa att Fuska är okej ?
- Integritet är en Helg = Dina personliga val är viktiga. ( Men genom att fuska, så är det inte längre enbart ditt val längre. )
- Att ha vissa Regler innebär inte att allt blir förbjudet.
- De som vill fuska, kan göra så, där de är bland fränder, där de själva enbart drabbas, m.m.

Min Personliga åsikt är; att de kan köra upp en Anal-prob, på mig och Alla dem som accepterar ATT inte fuska OM detta då säkerställer att De som spelar med/mot mig INTE fuskar... men då detta (inte) löser problemet, i sig själv så att säga,
då de som vet att de inte fuskar inte behöver denna prob, och de som fuskar inte vill ha denna och då skiter och joina denna Grupp... så är tillvägagångssättet är inte bra.. men/ och om det nu skulle fungera som så.... För det som då alla som har denna prob vet är att i samma stund som systemet känner av att något fuskar skickas det ut 4 volt till alla utom fuskaren,
som får 4000Volt.
MEN på samma sätt eller i samband med att man nu inte gör så utan "binder sig till att spela ärligt och seriöst" på de Servrar och sajter där det är tänkt att man skall träffas och ha kul tillsammans, Vilket en del Väljer att skita i... för att de har hjärnor små som en tärning och /eller så underutvecklade att t.o.m en 3 åring har större intellekt än dem { fuskarna } Så måste VALVE och andra använda större, mer övergripande metoder för att försöka finna dessa idioter...
Så detta med Proben... är inte en seriös lösning... Eftersom det ej existerar, det finns inga regler i samband med denna metod och många andra sätt har redan testats och misslyckats o.s.v.
Valve Vill inte, De måste...

OM ni har en metod som Skiljer idioterna ifrån de seriösa Spelarna, V.V. Beskriv detta, skicka in dessa förslag så är jag säker på att
De tar bort Denna metod och inför er metod istället... !

Att det sedan förmodligen inte är speciellt 100%-igt eller det kanske missförstår informationen beror mer på att de mängden idioter som försöker knäcka dessa system, missar i systemet o.s.v. ! är både tråkigt som nödvändigt och det ÄR inte trevligt att de är nödgade att testa detta sättet av informations insamling Men som sagt, Vad skall de göra ?
Jag stöttar Valve och alla som Seriöst försöker sätta dit fuskare oavsett hur de gör, så Länge det är Fuskare de är efter...
(( NEJ, Polisen eller privata intressen skall inte i jakten på annan information, kunna göra på samma sätt... ))

De andra sakerna är Viktiga, men dessa Är inte Frågan här, Det finns 1 fråga Av intresse och Vikt i denna artikel.

Vad skall man göra åt fuskarna ! (vad är lösningen... )

* Vad får Företag göra för att... komma åt ett stort problem gällande en sak/Verksamhet.
Då orsaken till att man kan och gör är här 1 skäl, andra företag kan om de vill, hävda att de måste vill, kan, ska, bör, o.s.v
För att det ligger i deras intresse.. Vad hindrar dem, vad finns det för regler, vad är viktigast och kan man tillämpa samma regler över allt ?
ÄR en frågeställning som kan diskuteras annorstädes... det är intressant och viktigt, men som sagt, inte här och nu tack.

T.

Bra skrivet.

En tanke från mig
Lär nog kunna finnas en hel del fuskare här på Sweclockers som blir väldigt nervösa av sådant här.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Avstängd

Ahhh. Så om man besökt en hemsida som innehåller fusk så måste det ju betyda att man har fusk på datorn och använder det aktivt..

Lite radiotjänstvarning på det.. Jag menar.. Bara för att man har tillgång betyder inte att man utnyttjar det. Folk kan ju börja lura in folk på dessa hemsidor för att få dem bannade. Och då snackar jag inte heller om det faktum att det är integritetskränkande. Om jag vill sitta och titta på hoesandboats.com så har Valve ingen rätt att veta det.

Skrivet av MyZk0:

Svar ja, kan krävas vidare konfigurering för att det ska fungera korrekt - men det är värt det om man värnar om sin integritet.

Värt att tänka på: ALLA ANTI-FUSK PROGRAMVAROR SPIONERAR I PRAKTIKEN PÅ HELA DIN DATOR. Detta gäller Blizzards Warden, HiRez entertainments programvara, Punkbuster, osv.

De loggar antagligen inte din internethistorik och DNS historik. Utan det djupaste den går är att scanna dina applikationer som du har igång. Ungefär som ett antivirus.

Skrivet av Dawidowski:

Alla som är emot det, antingen har fusk själva eller bara skiter i vilket.

Hatar fuskare, det är det absolut värsta och förstör vart enda lilla glädje moment när man spelar aktivt.
De kan kolla min historik, och för dem som orkar gråta... incongnito mode ^^

Fin generalisering där. Är emot det men jag fuskar inte.

Skrivet av Dawidowski:

Du vet att det finns redan myndigheter som spanar? Du vet det finns redan hemligt skit som verken du eller jag kan påverka.
Under wow tiden sökte de redan chatten på ord/samt konversationer mellan folk för mot arbeta terrorism.
Tror du NSA har slutat samt sverige inte matat dem med mer skit? Snälla... dem som tror sig "myndigheter" är skapade för gynna oss och demokrati en möjlighet får oss vanliga medborgare är skrattretande.

Allt handlar om makt och pengar, du och jag är bara ett par droppar urin
Vi vet inget, och kommer säkert aldrig få veta.

Så varför skapa fler?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_swede:

Rätta mig om jag har fel, men är det inte (praktiskt) omöjligt att återskapa data endast med hashen ? det är ju bara till för att validera så att data inte har ändrats...

Så med andra ord kan dom bara veta om du har besökt en viss sida om dom redan har sidans dns uppslag hashad och kan matcha det mot din hash, vilket är ett bra mycket mindre kränkande av integriteten än vad artikeln antyder

Riktigt dåligt av swec att inte nämna det i artikeln i sådana fall, men det kanske inte är någon nyhet att det sysslas med sensationsjournalistik här.

Har man en separat hash på ip, en på dns, och en, två, tre tidstämplar samt mac adresser så är det inte så svårt att lista ut vem som hade IP just då och om det var vpn/router/din dator som var och tittade på olika sidor men. Har de även alla processer sås som på pappret samt inloggade användarnamn som kollat på vad så har du helt plötsligt en databas som oberoende om den är saltad eller inte berättar en hel del om dina vannor eller din dators vanor.

Man har du tidstämplarna och iå så har du dns efter ett tag om du har tillgång till sådan info. Och om du då begär det så skulle säkert de flästa företag berätta hur sin hash ser ut. På got och ont.

Vart en hel del off topic. Men tror de flesta av oss kan hålla med om att min inte vill varken att en själv eller någon man känner ska bli drabbad av att ett system felaktigt tolkar en.

Edit:
Att analyser all info för att förhindra att folk fuskar lär kräva en data park av rang.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anitramane:

... och jag tycker om att ha lådor till mina spel! <3

Alla tycker nog om det.

Ja så länge de går att använda och inte är värdelösa dvs knutna till tjänster som Steam/Origon/Uplay etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawidowski:

De kan kolla min historik, och för dem som orkar gråta... incongnito mode ^^

incognito mode påverkar väl inte dns-chachen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Camridge:

Bra skrivet.

En tanke från mig
Lär nog kunna finnas en hel del fuskare här på Sweclockers som blir väldigt nervösa av sådant här.

Nej, varför skulle dem bli det? Tror inte du inser hur lätt det är att inte åka fast. Detta drabbar som med all massövervakning de som inte har kunskapen eller vet om det mer än det drabbar de regelbrytare de försöker sätta dit.

Sen en annan notis när det gäller oss som har spelat FPS på hög nivå, vi vet alla att den gemensamma mannen ser fuskare överallt där det egentligen inte finns nån, skulle kunnat liknas Arthurs C. Clarks kvot, "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." Vet inte hur många gånger man blivit avstängd, och fuskanklagande sker minst 1/veckan för mig och ändå finns det dem som är klart mycket bättre än vad jag är.

Jag har begränsad förståelse av programmering, men kan inte se vart den skickar data till VAC på den decompile som visas, som folk redan påstått på reddit. Så ser inte stora grejen med det hela ändå, jag av vaktar i väntan på mer information men det är bara jag det.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Skrivet av elklazor:

http://www.youtube.com/watch?v=f7iorfwcmeY&feature=player_det...
Har "murica" utveklat bomber som inte kan döda civila? Hur tänker du är frågan!

terrorister dödar ju inte heller civila, tänk om tänk rätt.

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av suzaku:

Såg den också nu på morgonkvisten. Läste också den här trådens kommentarer och tar mig för pannan. Herregud vad folk det finns

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu måste jag fråga,

Är VAC skit, eller är hacker-programmerare till CS:GO så många och så skickliga? Det finns så jäkla många fuskare i CS:GO, och faktum att de har infört the Overwatch bevisar det.
Andra spel som t.ex WoW och BF4 har extremt få hackers. Varför?

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Discokungen
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Hur kan ni bry er om valve har ens historik? Suck.. Det är nog många fler företag än vi tror som har våran historik. Vem fan bryr sig..

Skrivet av Diss:

Har inget att dölja, kör på.

Usch. Såna här kommentarer... Nu har visserligen Gaben gått ut med en förklaring som är rimlig, men reaktionerna på den här nyheten är pinsamma.

Klart som fan att ni har något att dölja. Kunskap är makt och med den kunskapen är det i extrema fall riktigt enkelt att slänga er i Gulag. Att ens förutsätta att människor är kapabla till att ha sån makt utan att missbruka den är helt vansinnigt. Det där argumentet håller verkligen inte. Skärpning.

Och för att avrunda det lite så kommer ett citat från tysk pastor:
"First they came for the Socialists, and I did not speak out-- Because I was not a Socialist.

Then they came for the Trade Unionists, and I did not speak out-- Because I was not a Trade Unionist.

Then they came for the Jews, and I did not speak out-- Because I was not a Jew.

Then they came for me--and there was no one left to speak for me."

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xaid:

Nu måste jag fråga,

Är VAC skit, eller är hacker-programmerare till CS:GO så många och så skickliga? Det finns så jäkla många fuskare i CS:GO, och faktum att de har infört the Overwatch bevisar det.
Andra spel som t.ex WoW och BF4 har extremt få hackers. Varför?

Snarare så att Anti-cheat fungerar på så sätt att den söker efter en viss typ av kod för att sedan ge utslag med kick och ev. ban som följd. Problemet är att koderna alltid är en eller två steg före och uppdaterar sin kod allt eftersom de åker fast alt. det kommer ut en uppdatering av VAC. Anledningen varför VAC verkar vara värdelöst är just att det finns hundratals sidor som säljer sina egna ihopkokade fusk och för att VAC ska upptäcka dessa måste de mer eller mindre få tag i programmet och uppdatera sitt AC för att hitta just den kod som fusket använder. Sedan att Battlefield 4 skulle vara "hack-fritt" är ju knappast sant. Finns drös med fusk till BF4. Du har bara inte stött på dessa eller lagt märke till dem. Allt från gammalt vanligt Maphack till rena aimbots och annat skit har man själv stött på när man lirat.

Skrivet av Flamso:

Usch. Såna här kommentarer... Nu har visserligen Gaben gått ut med en förklaring som är rimlig, men reaktionerna på den här nyheten är pinsamma.

Klart som fan att ni har något att dölja. Kunskap är makt och med den kunskapen är det i extrema fall riktigt enkelt att slänga er i Gulag. Att ens förutsätta att människor är kapabla till att ha sån makt utan att missbruka den är helt vansinnigt. Det där argumentet håller verkligen inte. Skärpning.

"First they came for the Socialists, and I did not speak out-- Because I was not a Socialist.

Then they came for the Trade Unionists, and I did not speak out-- Because I was not a Trade Unionist.

Then they came for the Jews, and I did not speak out-- Because I was not a Jew.

Then they came for me--and there was no one left to speak for me."

Gamla hederliga Martin Niemöller när han uttryckte sig om Nazisternas förföljelse av folk och hur folk borde stå upp emot de som inskränker på andras rättigheter TROTS att ens egna inte blir inskränkta på just vid det tillfället.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

.http://www.reddit.com/r/gaming/comments/1y70ej/valve_vac_and_...

Skrivet av GloriousLordGaben:
Skrivet av SomeRedditUser:

So basically it wasn't pulling DNS for the entire machine but only looking for that one particular phone home call the cheat did? So merely looking at a cheat site won't get you banned?

Correct.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av Zappkiller:

Ja nu är det ju enkelt att nollställa dns.. Eftersom ni skriver hur man gör och folk som fuskar kanske inte ens visste att steam samla in det?? Så nu är ju det helt värdelöst.. Men innan folk visste om det var det ju bra.

"Security through obscurity" är inget ett seriöst företag ska syssla med.

http://en.wikipedia.org/wiki/Security_through_obscurity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

... och BF4 har extremt få hackers. Varför?

För att du har mentala skygglappar på dig.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Hålller med.. Har för mig att jag läste nån artikel för ett tag sedan att framtida generationer kommer ha just denna inställning, det ser inte bra ut om denna inställning blir vanligare och accepterad.

Företagen kommer verkligen veta varenda liten detalj om oss (våra framtida släktingar) och makten kommer missbrukas, mer än vad den görs just nu.

//Patrik

Visa signatur

//Wopido

Permalänk
Medlem

Inte OK på långa vägar. Jo, jag avskyr fuskar. Nej, jag ser dom nästan aldrig. Jag vill och tänker inte låta mig övervakas bara för att vissa efterblivna typer gillar att fuska.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Tumnus:

Gamla hederliga Martin Niemöller när han uttryckte sig om Nazisternas förföljelse av folk och hur folk borde stå upp emot de som inskränker på andras rättigheter TROTS att ens egna inte blir inskränkta på just vid det tillfället.

Precis. Det är så otroligt viktigt att det inte glöms bort. Det händer precis samma saker i Ryssland, bland annat. Där syns det mest i alla fall.

Skrivet av skrplbnkdbnk:

"Security through obscurity" är inget ett seriöst företag ska syssla med.

http://en.wikipedia.org/wiki/Security_through_obscurity

Det kan jag hålla med om. Det är lite snett. Den här metoden var dock bara aktiv i 13 dagar, enligt Gaben. Tillit är mycket viktigare än antifusk, så där har Gaben fått mycket pluspoäng för att han tog det i sin linda, mer eller mindre.

Skrivet av patrikbrann:

Hålller med.. Har för mig att jag läste nån artikel för ett tag sedan att framtida generationer kommer ha just denna inställning, det ser inte bra ut om denna inställning blir vanligare och accepterad.

Företagen kommer verkligen veta varenda liten detalj om oss (våra framtida släktingar) och makten kommer missbrukas, mer än vad den görs just nu.

//Patrik

Det är inte så konstigt egentligen. Folk blir formade av verkligheten runt omkring dem. Växer man upp med DRM och övervakning överallt så tycker man snarare att det är konstigt att folk motsätter sig det. Inte för att det är fel att motsätta sig det men för att man av ren vana tror att verkligheten är att föredra framför ett bättre alternativ som dock kräver förändring. Alla vet hur farligt det är.

Kanske borde köpa upp en ö tillsammans och bilda "The Free Human Republic" eller något.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

För att du har mentala skygglappar på dig.

Har ca 400 timmar spelade online på BF4, ligger rank 3 på SweClockers server och har aldrig lagt märke till någon med hack.

Vet inte hur många gånger man själv blivit kallad hacker när man har grymt flyt stundvis.

Är man inte hacker så är man camper är man inte camper så använder man vapen som är op och för enkla att spela med. *suck*

Det finns säkert hackers i BF4 men tusen gånger mer dåliga förlorare / dåliga spelare som bara spyr galla över hela chatten ;).