Permalänk
Skrivet av Punchboll:

Jag undrar om ni har fått något bekräftat datum på följande produkt då beräknad leverans har ändrats.
LENOVO THINKPAD 8 ATOM 1.46 2GB/128 SSD IPS FHD 8.3" W8

http://www.dustinhome.se/product/5010776353/lenovo-thinkpad-8...

Hej!
Tyvärr har inte fått något bekräftat datum. Vi hoppas den kommer in nästa vecka, och det är också det datum vi har fått från vår distributör. Men det är tyvärr ett preliminärt datum.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Går ni ut officiellt med att det är 30dagar en RMA tar maximalt ? eller är det 14 Dagar som första gången jag frågade?
man blir lite trött när ni förlänger det hela tiden...

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Skrivet av moreempty:

Går ni ut officiellt med att det är 30dagar en RMA tar maximalt ? eller är det 14 Dagar som första gången jag frågade?
man blir lite trött när ni förlänger det hela tiden...

Hej.
Nu vet jag inte vad som har hänt i detta fall. Men att en service max ska ta 14 dagar har vi aldrig haft vad jag vet. Om det tar längre tid än 30 dagar går vi in normalt och ersätter varan. Det är inte något officiellt utan något vi gör för att hjälpa er kunder. Sen brukar en service normalt inte ta mer än 14 dagar, men ibland sker tyvärr undantag av olika anledningar.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Halloj

Har ni något datum när Linksys WRT1900AC börjar säljas? Kommer ni ta in den?

D

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Skrivet av =dorf=:

Halloj

Har ni något datum när Linksys WRT1900AC börjar säljas? Kommer ni ta in den?

D

Hej!
Vi har tyvärr ingen information om denna i dagsläget.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!
Vi har tyvärr ingen information om denna i dagsläget.

Ok, tack!

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka för kanonservicen (som vanligt). Finns ingen butik som sköter returer smidigare!

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Skrivet av NoAim:

Vill bara tacka för kanonservicen (som vanligt). Finns ingen butik som sköter returer smidigare!

Roligt att höra! Ha en trevlig helg.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Hej, skulle du kunna kolla upp varför det tar en sån tid med mitt ärende, RMA 700017‏ tack på förhand.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Skrivet av MIFFo_BEast:

Hej, skulle du kunna kolla upp varför det tar en sån tid med mitt ärende, RMA 700017‏ tack på förhand.

Hej.
Jag kunde tyvärr inte hitta någon ärende med RMA 700017. Var vänlig kontakta vår kundservice så kommer de hjälpa dig.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Ingen koll på era artiklar ???

Häromdan gjorde jag en beställning av en komplett dator till en kollega, detta efter lagt ner en hel del tid på att välja framför allt chassi. Lägger ordern som vanligt, allt finns inte hemma och chassit är beställningsvara. Får dagen ett kort meddelande om att chassit utgått och "går ej att få tag på längre" enligt kundtjänst. Får även besked om att det inte finns någon rak ersättning utan jag får gå in och kolla själv.

Hittar efter lite letande en passande ersättare men som dessvärre är dyrare. Skriver till kundtjänst att denna skulle passa bra (samma tillverkare och väldigt lik modell) men då det är prisskillnad måste jag naturligtvis betala mellanskillnaden trots att det är ni som strulat till det.

Då jag gärna vill hålla mig till en leverantör vilket blir smidigt i längden gällande ev. returer och garantiärenden så har det blivit
att jag nästan uteslutande beställer ifrån dustin home, men nu har jag tyvärr tappat förtroendet lite grann.

Blir både arg och irriterad på att det inte verkar finnas nån kundservice när sånt här uppstår, utan beskedet är:
"Sorry, det blev fel och vi kan inte leverera beställt chassi, mer kan vi inte göra, nu är det ditt problem att lösa"

/trött

Visa signatur

Varför heter det felsäkert läge ? Det borde heta Säkert fel Läge......

Permalänk
Skrivet av NetNut:

Häromdan gjorde jag en beställning av en komplett dator till en kollega, detta efter lagt ner en hel del tid på att välja framför allt chassi. Lägger ordern som vanligt, allt finns inte hemma och chassit är beställningsvara. Får dagen ett kort meddelande om att chassit utgått och "går ej att få tag på längre" enligt kundtjänst. Får även besked om att det inte finns någon rak ersättning utan jag får gå in och kolla själv.

Hittar efter lite letande en passande ersättare men som dessvärre är dyrare. Skriver till kundtjänst att denna skulle passa bra (samma tillverkare och väldigt lik modell) men då det är prisskillnad måste jag naturligtvis betala mellanskillnaden trots att det är ni som strulat till det.

Då jag gärna vill hålla mig till en leverantör vilket blir smidigt i längden gällande ev. returer och garantiärenden så har det blivit
att jag nästan uteslutande beställer ifrån dustin home, men nu har jag tyvärr tappat förtroendet lite grann.

Blir både arg och irriterad på att det inte verkar finnas nån kundservice när sånt här uppstår, utan beskedet är:
"Sorry, det blev fel och vi kan inte leverera beställt chassi, mer kan vi inte göra, nu är det ditt problem att lösa"

/trött

Hej!
Vad menar du med att vi har strulat till det? När vi la en beställning på chassit fick vi veta att det hade utgått. Vi meddelade då detta direkt.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!
Vad menar du med att vi har strulat till det? När vi la en beställning på chassit fick vi veta att det hade utgått. Vi meddelade då detta direkt.

Varför fanns den då att beställa ??? Som jag skrev i inlägget har ni ju inte koll på artiklarna då den fortfarande gick att beställa!

Enligt mailet från kundtjänst hade produkten utgått ur ERT sortiment och går ej att få tag på, varför fanns den då fortfarande med i sortimentet ?

/NetNut

Visa signatur

Varför heter det felsäkert läge ? Det borde heta Säkert fel Läge......

Permalänk
Medlem

När tror du att ni får in EOS 700D på lagret?
Syftar på denna dealen.
http://www.dustinhome.se/product/5010778712/canon-eos-700d-ef...

Står att den är slut i lagret.

Edit: Vet du hur länge eran Dustin fyller 30år kampanj håller på?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NetNut:

Varför fanns den då att beställa ??? Som jag skrev i inlägget har ni ju inte koll på artiklarna då den fortfarande gick att beställa!

Enligt mailet från kundtjänst hade produkten utgått ur ERT sortiment och går ej att få tag på, varför fanns den då fortfarande med i sortimentet ?

/NetNut

Kolla hur många produkter Dustin har.
Det är OMÖJLIGT och tar EXTREMT mycket tid (stor kostnad) att hålla koll på allt som utgått eller inte.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Nexus Silent Mouse SM-8500b, står att det är en beställningsvara, tidigare i mars stod det att den skulle komma in i lager den 28:e mars. Vad är det som gäller?

Om det är beställningsvara, hur lång tid tar det från beställning till leverans?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Skrivet av NetNut:

/NetNut

Om vi inte har en beställning på produkten. Om det inte är någon kund som beställt varan. Så kan vi omöjligen veta att den har utgått. Det märker vi när vi lägger en beställning. Vi tar då bort den från hemsidan och meddelar kunden som beställt varan.
Självklart jättetråkigt att vi inte kunde leverera produkten till dig. Men vi kan tyvärr inte jobba på någon annat sätt.

Skrivet av Orio:

När tror du att ni får in EOS 700D på lagret?
Syftar på denna dealen.
http://www.dustinhome.se/product/5010778712/canon-eos-700d-ef...

Står att den är slut i lagret.

Edit: Vet du hur länge eran Dustin fyller 30år kampanj håller på?

Vi hoppas på att den kommer in på fredag. 30års kalaset ska vara denna vecka enligt den info jag har.

Skrivet av xtQ:

Nexus Silent Mouse SM-8500b, står att det är en beställningsvara, tidigare i mars stod det att den skulle komma in i lager den 28:e mars. Vad är det som gäller?

Om det är beställningsvara, hur lång tid tar det från beställning till leverans?

Tyvärr har det varit lite strul med denna. Leverantören har ändrat datumet ett antal gånger. De kan idag inte ge oss något nytt leveransdatum.
Preliminärt cirka 3 veckor bort..

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Mycket att göra nu efter DustinExpo? Eller kör ni inte med statusuppdateringar på ordrar nu för tiden?

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Jag var först på väg att vara lite gnällig häromdagen, då jag trodde att det inte följde med någon ljudkabel till mina beställda högtalare. Dessutom hade jag lyckats beställa lite för korta kablar (först 0.5 m som var för kort, sedan 1 m som var precis på håret ). Skulle nu bara vilja säga tack för en toppenservice med väldigt snabba leveranser. Måste nog dock i vart fall lägga en ny beställning på några nya kablar (denna gång beställer jag en 1.5/2 m, för säkerhetsskull!!!).

Keep up the good work

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Mycket att göra nu efter DustinExpo? Eller kör ni inte med statusuppdateringar på ordrar nu för tiden?

Verkar som dom har mycket att göra.

Min toshiba encore och lumia 520 har inte skickats ännu och då beställde jag i Söndags. Båda finns i lager står det på sidan.
Nog längsta tiden jag har väntat på en beställning hos Dustinhome.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Min toshiba encore och lumia 520 har inte skickats ännu och då beställde jag i Söndags. Båda finns i lager står det på sidan.

Samma här. Beställde encore bundle precis som du, fast i lördags och det enda jag fått är den automatiska orderbekräftelsen. Statusen pâ min order är helt blank ochså. Varken skickad, packad, behandlad eller nåt annat.

Edit: Där fick jag uppdateringen. Beräknad leverans 14-04-04. Fail. Fyller år imorgon, tredje. Haha.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej.

Har en fråga gällande garanti. Köpte ett par hörlurar av er för ungefär ett år sedan och nu har höger lur slutat att fungera. Är det någonting som går på garantin? Jag har inte använt hörlurarna till något annat än huvudet.

Edit: Ringde supporten imorse och fick ett par nya skickade. Kommer definitivt handla från er igen!

Visa signatur

Vinnare gör inte annorlunda saker, vi gör saker annorlunda.

Permalänk
Skrivet av ares93:

Det har varit lite stressigt! men uppdateringarna ska skickas ut automatiskt.

Skrivet av Nesvop:

Jag var först på väg att vara lite gnällig häromdagen, då jag trodde att det inte följde med någon ljudkabel till mina beställda högtalare. Dessutom hade jag lyckats beställa lite för korta kablar (först 0.5 m som var för kort, sedan 1 m som var precis på håret ). Skulle nu bara vilja säga tack för en toppenservice med väldigt snabba leveranser. Måste nog dock i vart fall lägga en ny beställning på några nya kablar (denna gång beställer jag en 1.5/2 m, för säkerhetsskull!!!).

Keep up the good work

Det ska vi! Ha en bra helg.

Skrivet av NoNamesWayne:

Hej.
Det är lumian som har varit boven i dramat. De har varit restnoterade. Det ska dock vara löst nu och allt ska vara skickat.

Skrivet av ares93:

Samma här. Beställde encore bundle precis som du, fast i lördags och det enda jag fått är den automatiska orderbekräftelsen. Statusen pâ min order är helt blank ochså. Varken skickad, packad, behandlad eller nåt annat.

Edit: Där fick jag uppdateringen. Beräknad leverans 14-04-04. Fail. Fyller år imorgon, tredje. Haha.

Allt ska vara skickat nu!
Återkom annars.

Skrivet av HanQ:

Hej.

Har en fråga gällande garanti. Köpte ett par hörlurar av er för ungefär ett år sedan och nu har höger lur slutat att fungera. Är det någonting som går på garantin? Jag har inte använt hörlurarna till något annat än huvudet.

Edit: Ringde supporten imorse och fick ett par nya skickade. Kommer definitivt handla från er igen!

Roligt att höra. Inte att dina lurar gick sönder, men att vi löste det på ett bra sätt!
Trevlig helg.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Allt ska vara skickat nu!
Återkom annars.

Det är inte bara skickat. Utan jag har båda i handen nu. När ni väl fick ihop paketet så dök den upp inom en dag. Den lämnades ju in till posten igår runt 17, och jag hade plattan/mobilen vid lunch idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man har ett varubrev som påstås vara skickat 2:a april, men fortfarande inte fått någon annan spårningsstatus än mottagen förhandsinformation, vad ska man välja i telefonmenyn för att få prata med en människa om leveransen/ordern?

Jag försökte mig på att ställa fråga via formuläret på hemsidan och fick automatsvar om "Mottaget ärende" klockan 08:11 i morse, men nu 23:16 har inget mer hänt på den fronten så den kontaktvägen var inte mycket att hänga i julgranen. Har jag otur eller har saker försämrats sen senast jag hade med kundservice att göra?

Permalänk
Skrivet av fourbyfour:

Om man har ett varubrev som påstås vara skickat 2:a april, men fortfarande inte fått någon annan spårningsstatus än mottagen förhandsinformation, vad ska man välja i telefonmenyn för att få prata med en människa om leveransen/ordern?

Jag försökte mig på att ställa fråga via formuläret på hemsidan och fick automatsvar om "Mottaget ärende" klockan 08:11 i morse, men nu 23:16 har inget mer hänt på den fronten så den kontaktvägen var inte mycket att hänga i julgranen. Har jag otur eller har saker försämrats sen senast jag hade med kundservice att göra?

Hej!
Ni ska få svar via mailen nu på förmiddagen. Vi fick väldigt många mail under helgen. Vi hann inte gå igenom alla.
Annars går det jättebra att ringa oss på 08-553 44 900 så hjälper vi dig.

Ha en bra dag.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paarzz0N:

Min Qpad 5k slutade fungera efter ett drygt år, fick svar efter 2 dagar och en ny mus hemskickad. 10/10

Härligt att höra att det gick bra för dig. I mitt fall hade musen jag köpte (värde ~500 kr) utgått och jag fick en ersättningsmus (värde ~60 kr) istället.

Permalänk
Skrivet av Paarzz0N:

Min Qpad 5k slutade fungera efter ett drygt år, fick svar efter 2 dagar och en ny mus hemskickad. 10/10

Roligt att höra. Ha en trevlig helg.

Skrivet av Stefan Lundmark:

Härligt att höra att det gick bra för dig. I mitt fall hade musen jag köpte (värde ~500 kr) utgått och jag fick en ersättningsmus (värde ~60 kr) istället.

Hej Stefan.
Om ni beställt en produkt som utgått får ni ett förslag på ersättare. Det är inte ett krav att ni väljer denna.
Ni kan välja vilken ni vill. Ledsen att vi inte kunde få fram den produkt ni önskade från början.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Köpte Philips led tv som låg som fynd här i går, fick nu besked om att varan utgått å med en länk till övriga sortiment. Usel kund support, kan förstå att saker går fel ibland men då ger man ett Ärbjudande på en likvärdig vara till bra pris tycker jag. Så i fortsättningen blir det å handla från andra!

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Skrivet av xxbiker:

Köpte Philips led tv som låg som fynd här i går, fick nu besked om att varan utgått å med en länk till övriga sortiment. Usel kund support, kan förstå att saker går fel ibland men då ger man ett Ärbjudande på en likvärdig vara till bra pris tycker jag. Så i fortsättningen blir det å handla från andra!

Hej.
Jag förstår att det väldigt irriterande. Jag tar er feedback vidare till rätt personer.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin