Permalänk
Medlem
Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk

Ja det är ju rätt svårt att inte bli taggad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farbrorstork:

Det låter faktiskt riktigt bra! Men proceduren att få tag i en är fan inte den enklaste!

Nej, det är ju just det, finns ett par andra nackdelar med som garanti-ärenden etc (om man nu skulle råka ha otur).

Det är ju bara en tidsfråga innan de kommer till europa, kanske inte med 2014 versionen, men förhoppningsvis med nästa uppdatering.
Frågan är mer om du orkar med och sätta upp din egen import av den, alternativt kan du titta på uk ebay, finns säkert några som säljs där.

Till vilka priser vet jag dock inte, antagligen lite dyraremen då slipper du trasslet med och importera den själv.

om du jämför priser, så tänk på att du måste lägga på 25% på usa priset (moms import) som inte tillkommer om du köper ifrån UK.

Lycka till!

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Grym prestanda ja, men du kommer ändå inte att kunna utnyttja "nästan 4K-skärmen" till max med hårdvaran ändå. Ser du stor skillnad på 1080P och 2160P? Är det värt de åtskilliga tusenlapparna mer?

Om du spelar spel så kommer du ändå inte kunna få ett flow med hårdvaran i den upplösningen, då tycker jag att det är bättre att gå ner till 1080P och spara/lägga pengarna någon annanstans.

Min vän som är pilot, vill gärna ha en riktigt slimmad dator. 14" är max han får med sig, då han inte vill släpa på något som väger 6kg och är en 17"+ över hela världen. Som sedan inte får plats i deras bagage/rullväska.

Ja, du borde se skillnad på 1080p och 2160p.
Gissningsvis så lirar man inte i 2160p, det går säkert med lättare spel, men annars så kan du köra 1080p ifall du vill ha mer "flow". One click away.

Synd att Blade aldrig verkar komma hit till Sverige.

Skrivet av phoenixdisciple:

Frågan är varför du vill ha en 14" dator för gaming med 1440p display, istället för en 15-17.2" 1080p, när du har dålig syn?

Du kan få en Alienware dator med Crossfire M290x för samma pris vad det kostar att importera en Blade 14 i dagsläget (med mecenat studentrabbat), alt. en med 860m SLI för samma pris utan mecenat;
http://www.dell.com/se/p/alienware-18/pd.aspx#overrides=n00aw...

Annars denna ASUS dator är sjukt prisvärd i jämförelse med både Alienware och Razer Blade 14;
http://www.inet.se/produkt/1970812/asus-g750jh-rog-i7-16gb-25...

Om du är ute efter en slimmad formfaktor så kolla på Gigabyte AORUS, sjukt fin maskin!
http://www.aorus.com/x7.aspx
Linus review av den; https://www.youtube.com/watch?v=s128nds5lKE
(note: den nya AORUS har 860m istället för 760m som i review'n)

Det är inte bara prestandan man vill åt, utan även hur slimmad den är. Ryggsäcks-designen vill man undvika, speciellt ifall man är ute och reser mycket.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Var också inne på Razer Blade men köpte en MSI GS60 Ghost Pro pga tillgängligheten i Sverige tbh.
Blade ser ju helt klart mer korrekt ut tycker jag men fördelar jag ser med MSIn var framförallt lagringsutrymmet (128gb SSD + 1TB HDD) och småsaker som att jag tycker det är nice att ha matt skärm (trevlig sådan!), ethernetport och numpad. Kan säga att jag är nöjd med MSIn iaf! Väldigt lätt och smidig. Byggkvalitén har jag inget ont att säga om heller, det enda jag egentligen stör mig på är det blåa/röda ljuset från powerknappen på datorn som inte tycks gå att sänga av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farbrorstork:

Men håller dessa samma kvalitet? Alltså i material osv

http://www.mysn.eu/se/shop/xmg-c404.html

Här har du en gedigen spel laptop. Enkel och stilren i utseendet.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Hur lyckas man få tag på en Aorus då? Den såg ju också helt ok ut, har ju sneglat på en razor, men orka med import och sånt.
Ute efter en 13-15" som är under 2kg, och med grym spelprestanda, den verkar fylla de kraven.

Tänkte på Aorus X3 som finns på deras hemsida.

Edit Stavfel

Permalänk
Skrivet av BJORLING:

http://www.mysn.eu/se/shop/xmg-c404.html

Här har du en gedigen spel laptop. Enkel och stilren i utseendet.

Den såg faktiskt riktigt intressant ut! Men verkar inte finnas reviews eller liknande på denna modell :/

Permalänk
Skrivet av gestro:

Var också inne på Razer Blade men köpte en MSI GS60 Ghost Pro pga tillgängligheten i Sverige tbh.
Blade ser ju helt klart mer korrekt ut tycker jag men fördelar jag ser med MSIn var framförallt lagringsutrymmet (128gb SSD + 1TB HDD) och småsaker som att jag tycker det är nice att ha matt skärm (trevlig sådan!), ethernetport och numpad. Kan säga att jag är nöjd med MSIn iaf! Väldigt lätt och smidig. Byggkvalitén har jag inget ont att säga om heller, det enda jag egentligen stör mig på är det blåa/röda ljuset från powerknappen på datorn som inte tycks gå att sänga av.

Köpte du den med en 3k monitor?

Permalänk
Medlem

är så jävla sugen på blade 14. det är nog den enda bärbara jag skulle anse vara en värdig efterträdare till min g46vw. det finns helt enkelt inga bra och små bärbara speldatorer. den enda är clevo w230st som har en fin 13.3" ips-panel på 1080p och ett 765m. tyvärr är den riktigt plastig och ska vara högljudd. alla andra datorer är ultrabooks med u-modeller (två kärnor) och antingen inget eller något riktigt mesigt grafikkort som inte är tänkt för spelande. speldatorerna som finns är 15.6" eller 17.3" hela bunten just nu, finns massa desktop replacements men inte så mycket annat.

razer blade 14 är allt jag vill ha från en bärbar dator. den är snygg, välbyggd, premium, har en högupplöst ips-panel, kraftfullt grafikkort och processor, 14", tunn, bara ssd, fint tangentbord. det är en svart macbook pro med ordentlig hårdvara. den är perfekt. jag har inte sett en enda dator som är ens nära på samma nivå som blade.

en 17" kan man inte ha med till föreläsningen (speciellt om den är tjock som de ofta är men även om den är tunn så är den fortfarande gigantisk), en ultrabook med u-processor och inbyggd grafik kan man inte spela på. det är en perfekt kompromiss fast det är ingen kompromiss.

snälla razer börja sälj den i sverige!

edit: aorus x3 verkar också vara intressant! tycker dock inte att den är riktigt lika snygg. skulle vara kul att se en recension av den.

Permalänk

Den kommande asus rog gx 500 kan bli intressant när den väl dyker upp:-p

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beroende vilket utav de två (gx 500 & blade) som anländer först till sverige. Jag tar den första!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farbrorstork:

Köpte du den med en 3k monitor?

Nej jag köpte 1080p, 3K har jag inte sett säljas i Sverige faktiskt, inte varit intresserad av det tho så inte letat direkt tbh.

Permalänk
Skrivet av gestro:

Nej jag köpte 1080p, 3K har jag inte sett säljas i Sverige faktiskt, inte varit intresserad av det tho så inte letat direkt tbh.

funkar den fint då? hur är byggkvallan? är hela i alumiinum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farbrorstork:

funkar den fint då? hur är byggkvallan? är hela i alumiinum?

Mycket nöjd faktiskt! Byggkvalitén är fin, Magnesium-Lithium beskrivs materialet som, vet ej hur likt aluminium det är men sturdy och jävligt lightweight. Skärmen är otroligt tunn och har en del flex men jag upplever den inte som dåligt byggd utan bara ett resultat av att hålla vikten nere. Bildkvalité och betraktningsvinkel är riktigt bra.

Har spelat en del Wildstar och Diablo 3 på den och det flyter hur bra som helst, flaskhalsen är dock i slutändan det tunna chassit i kombination med värmeutvecklingen från GPUn som väntat. Båda dessa spel går att i princip maxa ut med bra fps men GPUn lägger sig då på 86-92 grader, temperaturer som är godkända helt klart enligt mig (och nVidia) men jag kommer ändå på mig själv att dra ner vissa inställningar till fördel för drastiskt lägre temps och därmed lägre ljudnivå från fläktarna. (Ljudet från fläktarna är dock bra, ett dovt wooshande så inget störande högfrekvent missljud). Spelade till exempel Wildstar på LAN i torsdags och låg på 70-77 C under hela sessionen med grafikinställningar som gjorde spelet fint på 15".

Tangentbordet är verkligen en fördel, bästa laptoptangentbordet jag har spelat på! Vill dock varna om att dom har tagit bort windowsknappen brevid left CTRL till fördel för en större CTRL-knapp, så windowsknapp finns bara på höger sida om right-ALT. Jag använder inte left-windowsknappen så mkt men jag har kollegor som inte skulle klara sig utan den.

Det enda som jag har stört mig på är ljuset från power-knappen när man kollar på film i ett mörkt rum. Den lyser nämligen blått när det integrerade grafikkortet används och rött när det dedikerade används. Jag är inget fan av "gaming bling" så hade gärna sett att ljuset gick att stänga av på samma sätt som man kan med det bakbelysta tangentbordet. Jag har dock maskerat led-ringen runt powerknappen och även drakemblemet på datorns lock med nogrannt utskuren svart EL-tejp som smälter in galet bra i chassits färg. Skulle kunna lägga upp en bild på det för det blev sjukt bra

Sorry för ett lite långt off-topic inlägg..

Permalänk
Medlem
Skrivet av gestro:

Skulle gärna velat se hur du gjorde med tejpen!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gestro:

Har spelat en del Wildstar och Diablo 3 på den och det flyter hur bra som helst, flaskhalsen är dock i slutändan det tunna chassit i kombination med värmeutvecklingen från GPUn som väntat. Båda dessa spel går att i princip maxa ut med bra fps men GPUn lägger sig då på 86-92 grader, temperaturer som är godkända helt klart enligt mig (och nVidia) men jag kommer ändå på mig själv att dra ner vissa inställningar till fördel för drastiskt lägre temps och därmed lägre ljudnivå från fläktarna. (Ljudet från fläktarna är dock bra, ett dovt wooshande så inget störande högfrekvent missljud). Spelade till exempel Wildstar på LAN i torsdags och låg på 70-77 C under hela sessionen med grafikinställningar som gjorde spelet fint på 15".

Vilken upplösning kör du WS och vad för FPS (alt-F1)?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

edit