Den stora tråden om HTC One (M8)

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga till er som har M8 i handen, hur är batteriet jämfört med era tidigare mobiler? Vilken jämför ni med? Design och batteri kan vara det som övertalar mig att byta från M7.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Inte största batteriet, för det har bla Motorola Droid Maxx och några andra på 3500-4000, utan större. Förra årets S4 hade Li-Ion 2600 mAh battery, då ska 1-2 gen nästa lura ha iaf 20-30% mer power, end of story. Sen att saker blir strömsnålare hör inte hit, den störta akilleshälen på msartphones är just deras batteritid, inte så mycket annat.

Jag tror inte du förstår hur elektronik fungerar. Du blandar ihop begrepp. "20-30% mer power"? Effekt? Va? Har ingenting med batterikapacitet att göra. Lyssna på de som är pålästa istället för att klanka ner på en telefon för att det råkar stå HTC på den.

Det viktiga är ju såklart tid till tomt batteri. Batterikapacitet och effekt är egentligen ointressant för konsumenten (förutom miljöpartister som kanske tror man kan stänga div. kärnkraftverk om våra telefoner blir 5% snålare).

Klämde på denna telefon på Elgiganten idag, sugen på att byta upp mig från One X.

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sskludde:

Jag har en fråga till er som har M8 i handen, hur är batteriet jämfört med era tidigare mobiler? Vilken jämför ni med? Design och batteri kan vara det som övertalar mig att byta från M7.

Otroligt mycket bättre än M7, men jag rekommenderar dig att kolla Swedroid eller XDA där jag och många andra användare är mer aktiva och har postat bland annat batteristatistik. M8 har inte dykt upp på Tele2 Maxi än

Diggar din visningsbild förresten, gillar du MLP?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Otroligt mycket bättre än M7, men jag rekommenderar dig att kolla Swedroid eller XDA där jag och många andra användare är mer aktiva och har postat bland annat batteristatistik. M8 har inte dykt upp på Tele2 Maxi än

Diggar din visningsbild förresten, gillar du MLP?

Den är helt klart lockande! Tyvärr blir det nog inge uppgradering från min sida, har fått klämma på den och känner inte att det är tillräckligt med nytt för att jag ska lägga ut tusentals kronor. Dessutom så har den inte, som du säger, dykt upp på Tele2 Maxi-erbjudandet än och kommer antagligen inte att göra det. I alla fall, Swedroid recenserar HTC M8 och ger den bra betyg: http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-htc-one-2014/!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sskludde:

Den är helt klart lockande! Tyvärr blir det nog inge uppgradering från min sida, har fått klämma på den och känner inte att det är tillräckligt med nytt för att jag ska lägga ut tusentals kronor. Dessutom så har den inte, som du säger, dykt upp på Tele2 Maxi-erbjudandet än och kommer antagligen inte att göra det. I alla fall, Swedroid recenserar HTC M8 och ger den bra betyg: http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-htc-one-2014/!

Man kan dock köpa den via deras butiker och Tele2 Maxi, men då är det 200kr/månad.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

https://www.youtube.com/watch?v=pwsPZi_JRrA

I slutet pratar han om hur bra batteriet är så det låter ju bra! Ska antingen byta min iphone 5 mot en htc one m7 eller köpa en m8 och sälja iphonen. Så jävla svårt val. ENDA anledningen egentligen för mig att skaffa en m8 är om batteritiden är minst 30% bättre.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SimpanDirr:

I slutet pratar han om hur bra batteriet är så det låter ju bra! Ska antingen byta min iphone 5 mot en htc one m7 eller köpa en m8 och sälja iphonen. Så jävla svårt val. ENDA anledningen egentligen för mig att skaffa en m8 är om batteritiden är minst 30% bättre.

För en som gått ifrån M7 till M8 kan jag inte säga annat än ta M8, batteritiden är mycket bättre!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Det är den alla gånger. HTC säger 40%. Samtliga recensioner säger vad jag vet att skillnaden är stor i batteritid.

Själv gick jag och köpte en m7. Bästa mobilen jag haft. Batteritiden är ok. 80% förbrukning på16-17h varav drygt 5h skärmtid är normalt med batterisparläget på. Annars tål den lite mindre. Räcker för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Batteriet verkar iaf vettigt så, on pair med andra nya smartphones iaf vilket är bra.

Permalänk
Medlem

För de som är intresserade av att skaffa M8 och har ett utgående Maxi-abonnemang, så har nu M8 dykt upp på Tele2s erbjudande vid förlängning av abonnemanget: http://www.tele2.se/maxi.aspx

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag har problem med att telefonen plötsligt rapporterar att inget simkort är istoppat och sedan återfår den kopplingen. Jag har inte egenklippt kort utan fabriks nano. Fler som har detta problem?

Visa signatur
Permalänk

Telefonbok

Jag har precis köpt telefonen och får inte riktigt telefon-boken att fungera. Jag har telefonboken inställd på telefonens minne, men nu la jag till ett nytt nummer från Facebook och då ville den lägga i nån Google katalog. Det innebär att jag inte får upp numret i min vanliga telefonbok. Hur ändrar jag så att det ALLTID sparas i telefonens minne? Och hur flyttar jag nu över denna kontakt dit?

Som en liten parentes undrar jag om någon kan rekommendera en bra kalender?

Permalänk
Medlem

Tjena, är det någon som testat att köra BT-hörlurar med stöd för aptX och kan uttala sig om hur ljudet upplevdes?

Permalänk
Medlem

HTC One 8 släpps inom kort med WP sägs det och ev. utrustas med Voice Over också, för den intresserade.
http://www.mobilio.se/pryl/superluren-slapps-med-windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

HTC One 8 släpps inom kort med WP8 sägs det och ev. utrustas med Voice Over också, för den intresserade.
http://www.mobilio.s...pps-med-windows

Länken funkar inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Länken funkar inte?

Nu funkar den.

Permalänk
Avstängd

Tyst i tråden om den bästa luren jag ägt....!

Sense 7 har läckt ut till M8 romkokarna (från M9) och det är klart bra, inga större nyheter egentligen men ett extremt flyt med allt man gör.

Sen har Sense 7 begåvats med en lustig Temahanterare

Fortfarande en finputsad Lollipop 5.01 som körs i botten.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

Jag har problem med att telefonen plötsligt rapporterar att inget simkort är istoppat och sedan återfår den kopplingen. Jag har inte egenklippt kort utan fabriks nano. Fler som har detta problem?

Är en "sjuka" (kanske inte så många drabbade) men jag hade det, var bara att lämna in den och få det fixat, dom vet om det.. Min funkade inte alls, den hittade aldrig mitt sim :/ annars grym mobil.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.3Mhz
Z87-G45 Gaming
16 Gb DDR3
Gigabyte 980 Ti G1 @ 1500Mhz
Acer XB270HU 1440p

Permalänk
Medlem

Jag läste på omdömmen på prisjakt ang denna telefonen och där va det en som skrev att man inte kan lägga in sin musiksamling,appar mm på ett microsd kort, stämmer verkligen detta? Han påstod att från android version 4.4 (kitkat) så hade google gjort denna begränsning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Tyst i tråden om den bästa luren jag ägt....!

Sense 7 har läckt ut till M8 romkokarna (från M9) och det är klart bra, inga större nyheter egentligen men ett extremt flyt med allt man gör.

Sen har Sense 7 begåvats med en lustig Temahanterare

http://i.imgur.com/KLhqPGBm.jpg

Fortfarande en finputsad Lollipop 5.01 som körs i botten.

Snyggt. HTC lär släppa Sense 7 nu under våren. Tycker att telefonen blev lite sämre nu senast med Android 5.0 + Sense 6. Även om vissa klagar mer än mig så stör det mig att den varit lite slöare i starten, att 4G tar ett tag till det startar när man sätter på telefonen (dvs börjar med H). Hoppas verkligen att dom löser dessa saker med nya uppdateringen och att telefonen är så rapp som det sägs.

Visa signatur

Chassi : Node 304 Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk

Någon mer som har / haft problem med att telefonen inte godkänner sim-kortet?
Började strula på förmiddagen och har inte fungerat sedan dess.

Har tagit ut/satt tillbaka kortet 10-tals gånger utan att det hjälpt. Har även provat att slå på/av flygplansläge
samt att sätta lite tejp på kortets ovansida. Det hjälpte inte heller.

Det har hänt någon tidigare att felmeddelandet "inget sim-kort" visas men då har problemet
försvunnit av sig självt efter en kort stund.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Avstängd

3 gången den glidit ur handen och skärmen pajat, storleken i kombo med glattbaksida är sådär

Visa signatur