Så sant. Kameraappen är funktionsfattig. Men bildkvaliteten är högre på bilderna Nexus 5 tar.
Vilket var hela min poäng. Nexus 5 har en bättre kamera sensor, vilket resulterar i bättre bilder. Funktioner nämnde jag ingenting om.
Men väl på ämnet ser det ut som att N5an kommer att få ett stort gäng nya funktioner i kameran med Android L. En uppdatering som även öppnar upp för helt andra möjligheter när det kommer till nedladdningsbara kamera appar.
Vid samma ljusstyrka på skärmen är skillnaden 22% i det mest objektiva testet jag sett hittills. (anandtech)
Det beror ju självklart på användning, men generellt sett ska det skilja runt 25% mellan dem (då Nexus 5 tenderar att ha ljusare skärm på auto).
Du verkar inte förstå det att dessa är professionella skribenter, inte professionella fotografer. De kan väldigt lite om fotografi i de flesta fall.
Du är inte ute efter diskussion märker jag.
Ogrundat påstående efter ogrundat påstående, sedan skrattar du åt mig och ignorerar det jag skriver.
Du är bannemig inte värd att diskutera med.
Tänk över ditt beteende om du vill delta i debatter som faktiskt leder någonstans i framtiden.