Kanadensisk server ping

Permalänk
Medlem

Kanadensisk server ping

Tjenare! Funderat på att köpa en dedikerad server, dock är den i Kanada. Ska bland annat köra Minecraft på den så hur hög ping bör jag förvänta mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xweque:

Tjenare! Funderat på att köpa en dedikerad server, dock är den i Kanada. Ska bland annat köra Minecraft på den så hur hög ping bör jag förvänta mig?

Kanada är rätt stort, du bör definitivt vara mer specifik för att få vettiga svar. Peka gärna ut precis vilket datacenter det handlar om.
Rent generellt så har jag väl bättre uppfattning om hur det ligger till med deras granne i söder...

Till USAs östkust så hamnar du väl ofta någonstans kring 100-120ms och till västkusten ofta kring 160-180ms. Lägg på lite på det om du ska upp till Kanada också, atlantkablarna landar väl i USA.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Be om ett IP att testa emot, vore enklast!

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem

Testa http://www.speedtest.net/ och välj en kanadensisk server och testa där.

Visa signatur
Permalänk
Livsnjutare 😎

Det där ämnet borde ändras...
Vad är en "Kanadensisk server ping" för något?, låter som en specialversion av kommandot ping

Kanske mer i stil med "Server i Kanada - Påverkar det latens/ping mycket?"

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Sötast

Det är nog inget att rekommendera...

Permalänk
Medlem

Rekommenderar inte servrar på en annan kontinent för spelande.
Får man fråga varför just i Kanada? Om det handklar om priset, kolla gärna på urvalet från Amsterdam.
12 - 35ms, och riktigt bra alternativ finns där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xweque:

Tjenare! Funderat på att köpa en dedikerad server, dock är den i Kanada. Ska bland annat köra Minecraft på den så hur hög ping bör jag förvänta mig?

Herregud, vafan ska du med en server i Kanada och göra? Hyr på en vettig sida om du ska ha en dedikerad server t.ex http://www.kimsufi.com/en/

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av krilleoh:

Rekommenderar inte servrar på en annan kontinent för spelande.
Får man fråga varför just i Kanada? Om det handklar om priset, kolla gärna på urvalet från Amsterdam.
12 - 35ms, och riktigt bra alternativ finns där.

Kan intyga detsamma.
Har en server i Amsterdam på 1000/1000 och den ger mig både bra hastighet och helt ok ping, runt 30-35ms.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Herregud, vafan ska du med en server i Kanada och göra? Hyr på en vettig sida om du ska ha en dedikerad server t.ex http://www.kimsufi.com/en/

Kimsufi är dock ingen "vettig" sida om det gäller ett seriöst projekt.
Dock för en enkel spelserver, med absolut noll support eller garantier, så absolut, då fungerar Kimsufi.
Annars rekommenderar jag Softlayer eller Singlehop, med servrar i Amsterdam.