Permalänk
Medlem

Frysande såpbubblor

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Häftigt projekt Marie!

Här kommer en bild från julafton.

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Ice skating by miskasaarikko, on Flickr

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

https://500px.com/niclasbrundell

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

En grå och tråkig dag, men lite vitt är det iallafall ute.

Permalänk
Medlem

Ja nu börjar det bli kallt ute på riktigt här på västkusten

Visa signatur

Veteran

Permalänk

Här kommer mina första bilder i Fototråden! Tagna med en Canon 100D med 18-55 kitobjektiv.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Är väl inget speciellt foto direkt men tycker det ser häftigt ut med frosten! Varning mobilfoto!

Permalänk
Expertgissare

Gott Nytt År

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Det var så dimmigt vid tolvslaget så kunde inte ta några bilder. Dock var det en fantastisk kvällshimmel att njuta av lite tidigare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

33rd and 34th street by A.Lilliehöök, on Flickr

Permalänk

Norrsken

Under julaftonsnatten var det ett underbart norrsken. Lyckades ta denna bild

Norrsken över Lainoälven by SnowFlax, on Flickr

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Medlem

La sista handen på årets julpyssel idag som jag även video dokumenterar.
Tog ut en bildruta.

Om två veckor får man skåla

Permalänk
Medlem

Igår var äntligen vädert så som jag hoppats på ett par dagar nu. Det blåste ca 10 m/s, solnedgång och klar himmel.

Varberg Beach by mfzombie, on Flickr

Varberg Beach by mfzombie, on Flickr

Jag såg fram emot att få testa mitt nya ND-filter för första gången. Är inte helt nöjd med bilder, del klarade tydligen inte mitt 99kr stativ vinden utan att darra (hehehe inte helt oväntat) och dels skulle jag haft längre slutartid. Det stänkte även upp lite vatten på linsen men men, här är resultatet.

Varberg Beach by mfzombie, on Flickr

Varberg Beach by mfzombie, on Flickr

Permalänk
Medlem

Månsken i januari.

IMG_1357 by Wibergs, on Flickr

Visa signatur

| Ryzen 7 5700X3D | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

Ni får nog helt enkelt ta och gå ut om nätterna, även om månen är uppe, och försöka skåda kometen Lovejoy (C/2014 Q2). Det gjorde jag iaf och lyckades rätt bra med tanke på förhållandena runt om. Det är den gröna dutten på toppen av bilden.

Comet Lovejoy by miskasaarikko, on Flickr

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Det som är najs med vintern är att luften är så klar och fin, även i städerna. Då kan man ta bilder på grejer in späääjs

150104-8 by Mr. Eliasson, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nestor, menar du så här?

Wolf moon rising by miskasaarikko, on Flickr

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Mallard duck by Joakim Östberg, on Flickr

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Ny kamera, ny bild

Squirrel lookout by Niclas Brundell, on Flickr

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Var till Egypten och snorklade lite! Grymt härligt! Något kallt i vattnet om man låg i länge. Annars högsommarvärme. Makadi Bay, vid rödahavskusten strax norr om Hurghada.

Egypt 2015 - 592 - Children by Zarako, on Flickr

Egypt 2015 - Makadi Bay Diving 246 - Turtle by Zarako, on Flickr

Egypt 2015 - Makadi Bay Diving 087 - Reef by Zarako, on Flickr

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Var en sväng till Kungälv på nyår, tog en promenad vid en liten sjö på morgonen innan festligheterna tog över...

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Inte mycket snö att skryta med just nu, så här såg det ut igår i gamla stan:

Old town

Var ute med en fellow sweclockare, vi hade varsin Kodak Brownie lådkamera. Min var modernast, tillverkad mellan 1947 och 1953... Typ 30 sek. exponering på stativ, men utan trådutlösare (kinaskräpet funkade inte).

Permalänk
Medlem

Egypt 2015 - Makadi Bay Diving 110 - Lots of fish by Zarako, on Flickr

Det är väl inte för sent att posta fyrverkerifoton

Egypt 2015 - 290 - New Year Firework by Zarako, on Flickr

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Sydney New years

Tänkte dela med mig lite av mitt nyår nu när all verkar va inne på den tråden.

Min utbytesvän Mads från Danmark i Bildstrid...

Luna Park...

Fyrverkerierna, set från strandgången utanför operhuset.

Hamnbron i full fart för årets föreställning.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Det här är en av mina favoritbilder som jag tagit. Ekorrarna i Central Park, Manhattan, är väldigt hjälpsamma med att vara med på bild. De är inte särskilt rädda för människor, utan sitter mest och kollar på en så länge man har lite avstånd.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Många fina bilder här alltså. Tar emot att ge sig ut i kylan men fick några bilder i alla fall.

Permalänk
Medlem

Grebbestad igår eftermiddag.

Visa signatur

Veteran

Permalänk

Gammalt Minolta APO 200mm 2.8 på en Sony A200. Tog den imorse inifrån medans jag gjorde frukost