Är nog BIOS relaterat ändå kör allt på stock och kan få bsod ibland ändå . har testat att uppgradera till den senaste f7 biosen på hem sidan som kom härromdagen men ned den funkar inte ljudkortet istället då . var så med en tidigare beta BIOS med f7i tror jag det var.
Går tillbaka till f7m beta där ljudet funkar men har bsod ibland i stället.
Så många x99 kort gigabyte har men inte ett som funkar 100%pga BIOS . ingen BIOS går att bota med USB sticka i fronten då loopar den bara . känt fel tydligen. Ang bsod så berodde detta på uncore som jag ställt fast på 3.3ghz satte den på auto och då försvann det kanske behövde lite med volt på vcore ring men funkar bra på auto med . förstår dock inte vad för det står 3.3ghz i BIOS org när den är på auto men i CPU-z står det 2600mhz på nb bridge . men tror inte det har så stor betydelse
Hej Hytin,
jag har gjort fler tester nu och kan inte återskapa samma problem du upplever.
Jag har också bootat flera olika modeller med diverse USB enheter men alla bootar fint. Kanske relaterat till vissa kretsar. Det är fler som upplever samma fel men jag har inga problem med de stickorna jag testat.
Får du inte rätt på det får du gärna kontakta din återförsäljare och skicka in kortet till oss med en utförlig beskrivning hur jag ska göra för att återskapa felet.
Ha en bra dag!
Vad är telefonnumret till Gigabyte Sverige om man har frågor om produkter?
Hej Treant,
vi har ingen direkt telefon service så generella frågor kan du ställa till vår kundservice på eSupport:
http://support.gigabytenordic.com/
Du kan också skicka ett PM till mig men det kan ta lite längre tid att få svar då.
Lycka till!
Skicka ett PM till Gigabyte_Ted!
Hej igen,
tack för hjälpen
Hoppas allt är bra med dig och grabben!
Hej!
Undrar om er uppgradering från 3 till 4års garanti på moderkort vilket jag nu såg ni även har reklam för i början av denna tråd :).
Iaf var nyss jag fick nys om att man kunde uppgradera sin garanti på gigabyte moderkort från 3 till 4 år men när jag gick in och skulle göra det såg jag att korten måste vara inköpte inom en månad för att man skall kunna uppgradera garantin. Problemet är att jag köpte mina två gigabyte kort (se signaturen) våren 2014, så inte inom en månad nu då :).
Är det kört att uppgradera garantin om det gått över en månad?
Ursäkta om detta ses som ett enskilt fall istället för en generell fråga då jag vet man inte skall posta det här. Bara att säga till mig då så kontaktar jag er på annat sätt om det ej skulle vara lämpligt här.
Jag förstår även om denna kampanj kanske inte fanns då jag köpte korten och jag då inte omfattas av den. Hittar inte när kampanjen började så ber om ursäkt om den är såpass ny så den ej är aktuell för mig. Och gissar det därför är 1 månad för man ej skall komma med kort sålda före kampanjtiden.
EDIT ah såg nu första posten att kampanjen började 2013-07-15 då meddelandet editerades köpte mina kort innan dess så ursäkta jag störde
Hej stimpen,
jag ser att du hittat informationen du sökte nu.
Tyvärr kan jag inte registrera dina kort nu, lite flexibel kan jag vara i enskiljda fall men tyvärr inte så långt
Upplever du några problem med korten får du gärna kontakta mig via PM (Även efter garantitiden utgått)
Ha en trevlig vecka!
Hej!
Har ett Gigabyte gtx 970 G1 kort och har läst alla gtx 970 kort inte kan hantera minnet och det blir grafikfel mm.
Kommer ni ta tillbaka alla gtx 970 kort eller hur ska ni lösa detta?.
Hänvisar till denna tråd: #15174381
Hej Decimal,
vänligen invänta svar från VGA teamet.
Eran hemsida har inte fungerat på flera dagar nu så det går inte tanka uefi-uppdateringar etc. Startsidan fungerar (ibland) men det går inte komma till download eller produktsidor alls...
Hej Trazer,
har du problem med gigabyte.com kan du testa med gigabyte.eu.
Får du inte rätt på det skicka mig ett PM så kanske jag kan skicka filerna du behöver.
Ha en bra dag!
GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook