Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk
Medlem

Kapsyler och annat

Testing testing. Kapsyler och grejs. Dock så slog det mig att min redbull-burk blev en hybrid. Svensk text och "design" men med Amerikansk topp. Fast det gör inte så mycket, den svenska toppen är inte lika snygg.

Tweakat lite på materialen också.

Visa signatur

Ride more, Work less!

Permalänk
Medlem

Vin gjord på 3D boxar

Testar lite mer avancerade shaders och masktekniker i Octane.

Eller klicka på länk för bild i full upplösning:

http://edgeloop.se/edgeloop_wine.jpg

7 minuter och 26 sekunder på min rigg för denna kvaliten. Skulle mått bra av att koka en 23 minuter till känner jag.

Visa signatur

Ride more, Work less!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtprobe:

Testar lite mer avancerade shaders och masktekniker i Octane.

http://edgeloop.se/droppar_04.jpg

Eller klicka på länk för bild i full upplösning:

http://edgeloop.se/edgeloop_wine.jpg

7 minuter och 26 sekunder på min rigg för denna kvaliten. Skulle mått bra av att koka en 23 minuter till känner jag.

Alltså Jag e lite sugen på Octane, speciellt då man kan göra snabba previews. Jag sitter dock endast med ett 780 och har en 4930k under vatten. Känns som att CPUn går snabbare än grafikkortet vid t.ex. Vray RT vs vanliga Vray.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Alltså Jag e lite sugen på Octane, speciellt då man kan göra snabba previews. Jag sitter dock endast med ett 780 och har en 4930k under vatten. Känns som att CPUn går snabbare än grafikkortet vid t.ex. Vray RT vs vanliga Vray.

Min 5960X kommer inte i närheten av att vara lika snabb som ett 780 om man jämför unbiased renderare som du kör på GPUn (Octane) jämfört mot en unbiased som du kör på CPU (ex. Maxwell). Jag vet inte ifall Vray RT är unbiased, men det kan ha med det och göra.

Jämför man Unbiased mot Biased så mixar man ju upp det en hel del och då är utgången inte så given längre. Typ i ArchViz renderingar så kan en Unbiased, även om den körs på flera grafikkort, få problem med tidsåtgång jämfört mot en Biased som körs på en CPU. Unbiased kräver helt enkelt så enormt mycket mer beräkningar (vilket är perfekt för grafikkort) och i vissa fall så är beräkningarna så massiva att det tar superlång tid. I en Biased renderare så tweakar man ju alltid sina inställningar så även sådana till synes komplicerade problem ändå går relativt fort på en CPU och då blir snabbare än en GPU.

Dock är ju alltid fördelen att Unbiased (förhoppningsvis) är fysikaliskt korrekt, och med rätt byggda material så ser det alltid bra ut. Men fysiskt korrekt behöver ju inte alltid betyda att det ser bäst ut heller. Allt handlar om vad man är ute efter själv i det läget.

Men i övrigt så rekommenderar jag verkligen Octane. Utvecklarna är väldigt aktiva och det släpps nya builds hela tiden. Men jag rekommenderar starkt att skaffa fler kort att rendera på, turligt nog så är ju 780 kort billiga på beggmarknaden nu, både vanliga och ti versioner, och de är extremt snabba i Octane.

Personligen så kan jag knappt bärga mig tills Vray släpps till Modo, så jag har på intet sätt givit upp CPU rendering. Så i framtiden kommer jag ha både Octane och Vray plus Modos egna mycket kompetenta renderare för att lösa eventuella problem som kommer upp.

Visa signatur

Ride more, Work less!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Jag har jobbat en del i iRay till 3dsmax och tycker det är en riktigt grym renderare till just sådana här bilder iom att man som du säger kan få fram en preview på bara några sekunder där du ändå ser allt du behöver se för att veta hur du ska fortsätta.

Jag har ett 780ti och det är helt ok snabbt för bilder i normala storlekar (typ 3000x3000), men en grej med unbiased är ju att ju mer ljus du har i en scen desto snabbare renderas den. Mörka inomhusscener är hopplösa medan produktshots i en helvit "studio" går jättefort.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Om du gör samma uträkningar på GPUn som på CPUn så är GPUn mycket snabbare (uträkningar som går att köra i parallell), path tracing är perfekt för GPUn eftersom det går att köra väldigt parallellt vilket gör att det typ skalar 100% med multi GPUs.
t.ex i7 4960x @3,6Ghz : 155 GigaFLOPS medans GTX 780ti 5000 GigaFLOPS.

Största problemet med GPU rendering i dags läget är GPUer har för lite minne, även ett Quadro kort med 12GB är för lite för att kunna konkurrera med CPU rendering iallafall när det kommer till t.ex archviz och feature films.

Men aa som sgtprobe även säger biased CPU rendering kan vara mycket snabbare i vissa fall än unibiased GPU och få ett liknade resultat.

Unbiased GPU vs biased CPU:
http://www.patan77.com/download/vs1.html öppna länken i en ny flik sen håll musen över bilden för jämföra bilderna.

Biased CPU vs biased CPU:
http://www.patan77.com/download/vs2.html öppna länken i en ny flik sen håll musen över bilden för jämföra bilderna.

Här är en gammal test video jag gjorde där jag testar Vray-RT CPU vs GPU. (GPUn är mycket snabbare)

Skrivet av sgtprobe:

Min 5960X kommer inte i närheten av att vara lika snabb som ett 780 om man jämför unbiased renderare som du kör på GPUn (Octane) jämfört mot en unbiased som du kör på CPU (ex. Maxwell). Jag vet inte ifall Vray RT är unbiased, men det kan ha med det och göra.

Jämför man Unbiased mot Biased så mixar man ju upp det en hel del och då är utgången inte så given längre. Typ i ArchViz renderingar så kan en Unbiased, även om den körs på flera grafikkort, få problem med tidsåtgång jämfört mot en Biased som körs på en CPU. Unbiased kräver helt enkelt så enormt mycket mer beräkningar (vilket är perfekt för grafikkort) och i vissa fall så är beräkningarna så massiva att det tar superlång tid. I en Biased renderare så tweakar man ju alltid sina inställningar så även sådana till synes komplicerade problem ändå går relativt fort på en CPU och då blir snabbare än en GPU.

Dock är ju alltid fördelen att Unbiased (förhoppningsvis) är fysikaliskt korrekt, och med rätt byggda material så ser det alltid bra ut. Men fysiskt korrekt behöver ju inte alltid betyda att det ser bäst ut heller. Allt handlar om vad man är ute efter själv i det läget.

Men i övrigt så rekommenderar jag verkligen Octane. Utvecklarna är väldigt aktiva och det släpps nya builds hela tiden. Men jag rekommenderar starkt att skaffa fler kort att rendera på, turligt nog så är ju 780 kort billiga på beggmarknaden nu, både vanliga och ti versioner, och de är extremt snabba i Octane.

Personligen så kan jag knappt bärga mig tills Vray släpps till Modo, så jag har på intet sätt givit upp CPU rendering. Så i framtiden kommer jag ha både Octane och Vray plus Modos egna mycket kompetenta renderare för att lösa eventuella problem som kommer upp.

Dold text

Vray RT är unbiased och man kan även rendera unbiased i Vray production renderer om man vill. Kan rekommendera att köra Vray RT GPU om man vill GPU rendera, vist fortfarande en del features som fattas i GPU versionen jämfört med Vray CPU production renderer och Vray RT är forfarande ganska "unpolished", jag ser fram emot vray 4.0 när förhoppningsvis vray har en full featured GPU production renderer.

Skrivet av Hulle:

Jag har jobbat en del i iRay till 3dsmax och tycker det är en riktigt grym renderare till just sådana här bilder iom att man som du säger kan få fram en preview på bara några sekunder där du ändå ser allt du behöver se för att veta hur du ska fortsätta.

Jag har ett 780ti och det är helt ok snabbt för bilder i normala storlekar (typ 3000x3000), men en grej med unbiased är ju att ju mer ljus du har i en scen desto snabbare renderas den. Mörka inomhusscener är hopplösa medan produktshots i en helvit "studio" går jättefort.

/hulle.

Egentligen så renderas mörka scener snabbare, t.ex om du tänker att du har en 3D scene som är 100% svart så behövs inga rays skjutas och det går super fort men ju fler lampor du lägger till ju fler rays måste skjutas och ju ljusare material du har ju mer bounces kommer rays:en att göra vilket tar mer beräknings kraft. Så mattematiskt sätt tar en ljus scene mer tid att rendera än en mörk scene.

Anledning är om du har en studio scene så är det oftast mest"direct illumination" och ljuset måste inte studsa mycket vilket gör att det gå mycket snabbare än om du tex har ett rum med bara en liten ljus källa och för att få ljuset att täcka all ytor behöver ljuset studsa väldigt mycket vilket tar mycket beräknings kraft innan scenen når samma path per pixel som en scene med mer lampor, så handlar mer om "direct illumination" vs "indirect illumination".

Några WIP Test scener jag har gjort med Vray RT GPU (unbiased)

[WIP] "Vacum" scene: renderad med 2st gtx 680 2gb Vray RT GPU, tog bara ett par minuter, har inga väggar bara en liten mark yta, gör att det går snabbt att rendera.

Studio scene: renderad med 2st gtx 680 2gb Vray RT GPU, forfarande ganska snabbt för är huvudsakligen direct illumination men ljuset måste studsa betydligt mer så ca 5x-10x renderings tid.

[WIP] Interor scene: renderad med 1st gtx 780 6gb Vray RT GPU 1h (skulle ta ca 15x längre med 2st x5650 @4.ghz), det tar lång tid att nå samma path per pixel för att det är inte mycket "direct illumination".

(Scenen är medvetet gjord för att den ska vara svår renderad)

Sen så ökar även renderings tiden exponentiellt medan synbar förbättrad kvalitet minskar exponentiellt, vilket gör att om man renderar en bild med unbiased rendering så kommer synbara skillnaden mellan 30min vs 60min inte vara mycket.

Exempel:

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

Vray RT är unbiased och man kan även rendera unbiased i Vray production renderer om man vill. Kan rekommendera att köra Vray RT GPU om man vill GPU rendera, vist fortfarande en del features som fattas i GPU versionen jämfört med Vray CPU production renderer och Vray RT är forfarande ganska "unpolished", jag ser fram emot vray 4.0 när förhoppningsvis vray har en full featured GPU production renderer.

Vray(RT) kommer bli mer och mer anpassat för GPU och polerat så småningom som så många säger, dock lär det ta lång tid innan det blir så för Vray till Modo tyvärr Första versionen är under beta-testning just nu, och den är bara riktad till CPU. Men oavsett så är det superskoj med fler renderare till mitt nuvarande favoritprogram.

Men en sak som är säker, när Maxwell släpps som GPU version så släpper jag Octane utan att blinka. Så otroligt befriande med en renderare som inte bara är unbiased, men, som är så långt det bara går, verkligen fysikaliskt korrekt ang. hur materialen fungerar. Tycker det är otroligt fascinerande personligen. Man matar in korrekt IOR och 'Extinction coefficient' värden för material och får ut korrekt renderade modeller. Någon som jobbar professionellt med Maxwell här? Jag är extremt sugen att lägga till det i min pipeline nu, men är lite nyfiken/orolig för hur mycket användning man kommer få av det i nuvarande form, speciellt med tanke på att de flesta klienter vill ha sakerna gjorda helst igår!

Skrivet av Patan77:

Egentligen så renderas mörka scener snabbare, t.ex om du tänker att du har en 3D scene som är 100% svart så behövs inga rays skjutas och det går super fort men ju fler lampor du lägger till ju fler rays måste skjutas och ju ljusare material du har ju mer bounces kommer rays:en att göra vilket tar mer beräknings kraft. Så mattematiskt sätt tar en ljus scene mer tid att rendera än en mörk scene.

Fast praktiskt så tar det alltid längre tid med en mörkt scene (mörk som att det inte är mycket ljus som kastas och ljuset ska hitta många trånga gångar, typ olika rum i ett hus med massor av möbler etc.) Tidsåtgången går åt till för att "cleana up" allt brus vilket man obönhörligen får under detta scenario. Givetvis så förstår jag att du begriper detta också, men tänkte för någon som kanske inte är så insatt läser föregående, och ville ge en annan förklaringsmodell. Här är ju också ett exempel på en scene som en Biased renderare på CPU kan rendera mycket fortare än en Unbiased på GPU.

I övrigt så måste jag också tacka för ett ovanligt trevligt inlägg med massa intressant att läsa

/Edit.

Gjorde en liten snutt på hur det ser ut inne i Octane standalone. En av default scenerna, körde med D-L kernel för att visa hur snabbt det kan gå när det går som snabbast i Octane för de som är intresserade.

La till mer text
Visa signatur

Ride more, Work less!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtprobe:

Men en sak som är säker, när Maxwell släpps som GPU version så släpper jag Octane utan att blinka. Så otroligt befriande med en renderare som inte bara är unbiased, men, som är så långt det bara går, verkligen fysikaliskt korrekt ang. hur materialen fungerar. Tycker det är otroligt fascinerande personligen. Man matar in korrekt IOR och 'Extinction coefficient' värden för material och får ut korrekt renderade modeller.

Jag läser alltid mycket om Maxwell, Octane och Vray men nästan aldrig om Iray som jag själv tycker väldigt mycket om. Anses inte Iray lika bra?

Iray har, så vitt jag vet, exakt det du beskriver med fysikaliskt korrekta material. Man matar bara in parametrar från verkligheten som IOR och liknande. Det kan även köras på enbart CPU, enbart GPU eller båda samtidigt. Du kan även välja exakt vilka grafikkort och hur många processorkärnor du vill använda. Så fungerar det i alla fall i 3dsmax som jag använder.

Iray är gjort av Nvidia och stödjer då såklart endast CUDA, men det gäller ju för många GPU-renderare.

Skrivet av sgtprobe:

Fast praktiskt så tar det alltid längre tid med en mörkt scene (mörk som att det inte är mycket ljus som kastas och ljuset ska hitta många trånga gångar, typ olika rum i ett hus med massor av möbler etc.) Tidsåtgången går åt till för att "cleana up" allt brus vilket man obönhörligen får under detta scenario.

Ja det var exakt så jag menade. Jag har ingen djupgående koll på hur det fungerar rent matematiskt men i verkligheten får du kortare renderingstider för en brusfri bild ju mer ljus du har i scenen. En inomhusscen där det mesta av ljuset kommer från ett litet fönster är en mardöm, men lägger du till en massa lampor i rummet också går det betydligt fortare trots att du har fler ljuskällor.

Appro på inget så är en av mina absoluta favoritfunktioner i Iray (och antar jag, i alla unbiased-renderare) att allting kan vara en ljuskälla. Man bara drar upp self-illumination på materialet och vips!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag läser alltid mycket om Maxwell, Octane och Vray men nästan aldrig om Iray som jag själv tycker väldigt mycket om. Anses inte Iray lika bra?

Iray har, så vitt jag vet, exakt det du beskriver med fysikaliskt korrekta material. Man matar bara in parametrar från verkligheten som IOR och liknande. Det kan även köras på enbart CPU, enbart GPU eller båda samtidigt. Du kan även välja exakt vilka grafikkort och hur många processorkärnor du vill använda. Så fungerar det i alla fall i 3dsmax som jag använder.

Iray är gjort av Nvidia och stödjer då såklart endast CUDA, men det gäller ju för många GPU-renderare.

Ja, jag vet faktiskt inte. Personligen så kommer jag aldrig i kontakt med det, och mig veterligen känner jag inga som använder det i branschen. Jag kollade upp det lite mer nu, och det verkar vara ett trevligt alternativ om man kör 3DS MAX. Ser inte att det skulle vara sämre än något annat. Så länge en renderare har det som är viktigt och utvecklas aktivt för att hänga med, så ser jag ingen anledning att inte använda det man själv tycker bäst om att jobba i.

Jag försökte även ta reda på hur den hanterar fysikaliska material, men fick intrycket att det precis som Octane matar in material annorlunda än exempelvis Maxwell. Ta materialet guld som exempel, det har en IOR på 0.27049, det IOR värdet kan jag inte ens mata in i Octane, alla material startar på 1.0 där, men i Maxwell matar man in IOR 0.27049 och Extinction coefficient på 2.7789 vilket är korrekta värden enligt standarden Rakic 1998 (finns fler standarder/mätningar man kan använda så klart). Men det är kanske exakt så iRay funkar?

Skrivet av Hulle:

Appro på inget så är en av mina absoluta favoritfunktioner i Iray (och antar jag, i alla unbiased-renderare) att allting kan vara en ljuskälla. Man bara drar upp self-illumination på materialet och vips!
/hulle.

Jo, det är verkligen nice, fast så fungerar nog de flesta Biased renderarna också, åtminstone de jag använt mig utav.

Visa signatur

Ride more, Work less!

Permalänk
Medlem

Har latjat runt lite i Blender en vecka ungefär så tänkte dela med mig av ett par bilder.
Körde en "Rigid Body Simulation" med en relativt stor boll på en vikt av 60kg, som föll mot ett par hundra kuber.
Upplösning: 1920x1080
Samples: 1000

Körde även en tyg simulation över en egen modellerad glaskopp som hade glas material med IOR 1.440. (Skulle se ut som rökt glas men kom ut som röd lila aktig.)
Upplösning: 1280x720
Samples: 2000

Visa signatur

Var fjorton år när kontot skapades, tyckte att allt med X i namn var häftigt...

Permalänk
Medlem

Många små detaljer att göra på denna scen, men orkar inte göra mer för tillfället! (gjort i blender)

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Inaktiv

-snipe-

Permalänk
Medlem

Testade World Machine lite snabbt under kvällen, renderad i Modo sedan:

Permalänk
Medlem

Får väl ta och ladda upp något jag också efter att ha kollat i tråden flera gånger!
Ingenting i närheten av lika imponerande som erat dock! Detta var ett slutprojekt för mig, pluggar CAD 1 just nu på gymnasiet. Skapat i Solidworks 2014.
Det vore kul med lite tips och förslag!

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Inaktiv

Varför så många från Facepunch för, najjs.

Såg klart på Game of Thrones så jag tog min tid.
Ser massa misstag på än gång, men inget man riktigt bryr sig om.

Cinema 4D R16 Broadcast
Cinema 4D R16 Studio
Photoshop CS6

Permalänk
Medlem

Några bilder från lite experiment jag gjort på olika shaders/exponeringar för att hålla tråden igång. Vitt skinn är riktigt svårt att ens få halvbra känner jag. Djupt imponerad av de som får till det.

Visa signatur

Ride more, Work less!

Permalänk
Medlem

Testade att ta en gammal scene jag gjorde för Octane och skapade nya shaders för Modo istället och tweaka lite med ljus etc och tryckte på render.

Hmm, för att se full upplösning så får man högerklicka på bilden och välja "visa bild" och sen zooma in genom att klicka på den.

La till mer text
Visa signatur

Ride more, Work less!

Permalänk
Medlem

Har börjat med ett Lego projekt, scenen som jag renderade i är bara temporär.

Permalänk
Medlem

Testrendering med vray under kvällen.

Slänger in ytterligare en rendering

.

Visa signatur

MSI Z77A-GD65, i7 3770K, 16GB ram, 1,5 TB HDD, GTX 680 2GB, Antec P182, Macbook Pro 13,3" Retina

Permalänk
Avstängd

Gjorde ett litet kök under dagen..
Ganska nöjd med resultatet.
Meningen är att det skall vara så mörkt som det är på bilden!

Visa signatur

:: [ Intel Core i7 Extreme Edition 5960X watercooled ] [ ASUS RAMPAGE V EXTREME ] :: [32 GB DDR4 Corsair Dominator Platinum] :: [ ASUS ROG 780TI SLI] [ HDD system ASUS ROG SSD PCI-E 250
GB ] ::

Permalänk
Skrivet av crazzer:

http://s23.postimg.org/rdaekqfsr/k_ks_jpg.jpg

Gjorde ett litet kök under dagen..
Ganska nöjd med resultatet.
Meningen är att det skall vara så mörkt som det är på bilden!

Vill du återskapa kväll, glöm inte att jobba med färg i ljuset. Blått ute, gult inne. Glödlampor ligger på runt 3500 kelvin.

Permalänk
Medlem

Grymma grejer i tråden! Rendering av ett vinglas, inte 100% nöjd med det dock, känns som att något är aningen off.

Visa signatur

MSI Z77A-GD65, i7 3770K, 16GB ram, 1,5 TB HDD, GTX 680 2GB, Antec P182, Macbook Pro 13,3" Retina

Permalänk
Medlem

Lekt lite med krakatoa och fumefx under kvällen, riktigt kul att sitta och greja med. Går att få förvånansvärt intressanta resultat med några få simuleringar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Toalett

Tänkte jag skulle göra en toalett som jag inte skulle ha något emot att ha själv. Gjord I Modo och renderad i Octane for Modo. Octane PMC kernel.

Visa signatur

Ride more, Work less!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Furbee:

Lekt lite med krakatoa och fumefx under kvällen, riktigt kul att sitta och greja med. Går att få förvånansvärt intressanta resultat med några få simuleringar.

Ser riktigt coolt ut, snyggt.

Visa signatur

Ride more, Work less!

Permalänk
Medlem

https://drive.google.com/file/d/0B_GH1UP_wJnSYmtveFRGM3M0Zzg/...

How To make a Tree House in blender Tutorial (Swedish)

Visa signatur

min kanal heter lär dig blender
https://www.youtube.com/channel/UCAtF52Txk_4x-gJGmPm-mmw
ok den handlar om blender och hårdvara och sånt

Permalänk
Medlem

Hur man render ut en video file blender

hur man render video file blender

Visa signatur

min kanal heter lär dig blender
https://www.youtube.com/channel/UCAtF52Txk_4x-gJGmPm-mmw
ok den handlar om blender och hårdvara och sånt

Permalänk
Medlem

Video på en Tunnelbana som jag skapade, inte helt nöjd med animationen på kameran
https://www.youtube.com/watch?v=Svu9Pn9GFNM

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Noctua NH-U12P SE2, MSI P67A-GD55 REV B3 GigabyteGTX 560 Ti OC, 2x Corsair 4GB 1600MHZ, XFX Core Edition 850W

Permalänk
Medlem

Gjorde en generisk industrirobot. Den har ingen UVs än, så den har bara en processuell textur skapad i Modo.
Får se om jag orkar UVa och texturera den. Gjorde den mest för att jag var sugen på att modellera något.

Permalänk
Medlem

Har även gjort en hel uppsjö av modeller som finns i Cities: Skylines workshopen: http://steamcommunity.com/id/ArakanI/myworkshopfiles/?appid=2...

Här är några exempel.
Turning Torso:

Två plans hus:

Globen(som även var med i en bild till en artikel på IDG.se http://www.idg.se/2.1085/1.619261/paradox-galna-mars---tjanat...