Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Kör just nu Crit Ball Lightning Totems, vilket fick en fin uppgradering när jag igår bytte mig till en +3 to Lighting Gems staff (bytte bort en 470 pDPS 2h axe) och lyckades även få tag på Rain of Splinters Jewel (2 additional projectiles for totems).

Hör av dig om du behöver gems.

Du vill säkert testa betan lite nästa helg när vi för första gången får möjlighet att testa PoE helt utan desync.

Själv känner jag att jag inte kan återvända till vanliga klienten innan loot filters har införts där. Det är en fantastisk funktion.

Jag har inte spelat Path Of Exile på ett bra tag, men vad menar du med den där meningen? Ska det komma en uppdatering som 'fixar' desync till The Awakening?

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Skrivet av Xyze:

Jag har inte spelat Path Of Exile på ett bra tag, men vad menar du med den där meningen? Ska det komma en uppdatering som 'fixar' desync till The Awakening?

Jupp. "Deterministic Lockstep" kallas det. Se nyhetslänken nedan...

http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1262596

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Xyze:

Jag har inte spelat Path Of Exile på ett bra tag, men vad menar du med den där meningen? Ska det komma en uppdatering som 'fixar' desync till The Awakening?

Yes. Desync är ett minne blott för de med bra ping. Klistrar in det senaste meddelandet om det från officiella sidan.

Update on Deterministic Lockstep

The Awakening introduces Deterministic Lockstep Mode, which is an alternate action synchronisation model that doesn't suffer from desync. We've recently achieved some significant milestones with the implementation of this mode and expect to have an experimental version of it on the Closed Beta servers late next week for feedback.

Once it's deployed, two options will be available to choose between:

Deterministic Lockstep:
When you perform an action, it is sent to the server for confirmation before it is shown to you. In this mode everything will stay completely in sync, including all monsters. There is a delay equal to your latency to the server. If you suffer from an internet lag spike, everything stops moving until you receive more data. This mode is amazing if you have low latency to the server.

Client Predictive:
This is the mode we currently use. Actions appear to occur immediately but can get out of sync under some circumstances. While things appear to happen immediately, the actual actions are still delayed by your latency behind the scenes. Many bugs with this mode have been uncovered during the implementation of Deterministic Lockstep and have been fixed. It's much better than it was before, and is probably the best choice if you have more than 100ms of latency to the server.

In its initial form on Beta, you'll have to select Deterministic Lockstep mode manually. In the future we'll be looking at making it automatic for players with low latency.

I want to clarify that while Deterministic Lockstep mode guarantees no desync in theory, the practical results depend on all the gameplay code being completely bug-free. We've fixed everything we have found so far, but there are still a bugs to iron out during the rest of the Beta. Even with it being 95% there, it's night and day compared to regular sync. If you find any particular skills that reproducibly cause sync problems in Lockstep mode, let us know and we'll fix those up quickly.

Deterministic Lockstep represents a gigantic amount of time and re-engineering. Substantial testing is needed to make sure that everything functions properly once it's deployed. We look forward to your feedback next Friday!

Kan tillägga att deterministic lockstep är samma teknik som t.ex. Dota2 använder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Yes. Desync är ett minne blott för de med bra ping. Klistrar in det senaste meddelandet om det från officiella sidan.

Update on Deterministic Lockstep

The Awakening introduces Deterministic Lockstep Mode, which is an alternate action synchronisation model that doesn't suffer from desync. We've recently achieved some significant milestones with the implementation of this mode and expect to have an experimental version of it on the Closed Beta servers late next week for feedback.

Once it's deployed, two options will be available to choose between:

Deterministic Lockstep:
When you perform an action, it is sent to the server for confirmation before it is shown to you. In this mode everything will stay completely in sync, including all monsters. There is a delay equal to your latency to the server. If you suffer from an internet lag spike, everything stops moving until you receive more data. This mode is amazing if you have low latency to the server.

Client Predictive:
This is the mode we currently use. Actions appear to occur immediately but can get out of sync under some circumstances. While things appear to happen immediately, the actual actions are still delayed by your latency behind the scenes. Many bugs with this mode have been uncovered during the implementation of Deterministic Lockstep and have been fixed. It's much better than it was before, and is probably the best choice if you have more than 100ms of latency to the server.

In its initial form on Beta, you'll have to select Deterministic Lockstep mode manually. In the future we'll be looking at making it automatic for players with low latency.

I want to clarify that while Deterministic Lockstep mode guarantees no desync in theory, the practical results depend on all the gameplay code being completely bug-free. We've fixed everything we have found so far, but there are still a bugs to iron out during the rest of the Beta. Even with it being 95% there, it's night and day compared to regular sync. If you find any particular skills that reproducibly cause sync problems in Lockstep mode, let us know and we'll fix those up quickly.

Deterministic Lockstep represents a gigantic amount of time and re-engineering. Substantial testing is needed to make sure that everything functions properly once it's deployed. We look forward to your feedback next Friday!

Kan tillägga att deterministic lockstep är samma teknik som t.ex. Dota2 använder.

Men det här är ju fantastiskt (om det fungerar som dom tänkt)! Då ska jag definitivt göra en ny karaktär när The Awakening släpps.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk

Fråga angående "end game gear" eller kanske man vid min nivå bara ska prata om "high level gear".
Börjar så smått titta lite nogrannare på hur min ranger L71 är utrustad. Letar till att börja med efter 4L gloves och en 5L bow tror jag så jag får till mina gem som jag vill ha dem.
Har ännu inte köpt något överhuvudtaget utan kör på loot och ett par gåvor.
Är det läge att börja titta på det eller ska jag hoppas på loot i en map?
Hur länge tror ni min "tabula rasa" räcker innan jag behöver spendera på en bättre armor, varit fin att levla i men det ser ju lite surt ut att inte ha några extra egenskaper?
Tror inte jag kommer crafta mycket då det krävs alldeles för mycket resurser för det.
Hur "gearar ni upp" i huvudsak? Crafting, loot eller trade?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Fråga angående "end game gear" eller kanske man vid min nivå bara ska prata om "high level gear".
Börjar så smått titta lite nogrannare på hur min ranger L71 är utrustad. Letar till att börja med efter 4L gloves och en 5L bow tror jag så jag får till mina gem som jag vill ha dem.
Har ännu inte köpt något överhuvudtaget utan kör på loot och ett par gåvor.
Är det läge att börja titta på det eller ska jag hoppas på loot i en map?
Hur länge tror ni min "tabula rasa" räcker innan jag behöver spendera på en bättre armor, varit fin att levla i men det ser ju lite surt ut att inte ha några extra egenskaper?
Tror inte jag kommer crafta mycket då det krävs alldeles för mycket resurser för det.
Hur "gearar ni upp" i huvudsak? Crafting, loot eller trade?

Jag skulle tro att du kommit till punkten där du ska försöka få tag på budget end-game gear. D.v.s. att du är ute efter det man skulle kunna kalla den näst sista uppgraderingen (nästnäst sista om man räknar med mirrored gear). Denna typ av uppgraderingar kostar vanligtvis runt en exa. Enda tillfället en 6-link hamnar i denna kategori är om det är en Tabula Rasa eller en bricked 6-L (exempel).

En Tabula bör du nog överge snart. Det kommer suga att överge en länkad socket om du byter till en 5-link, men liv och resists på den kommer göra det värt det. Kanske något sånt här?

Crafting kan du lugnt göra, så länge det är master crafting vi pratar om. Vanlig crafting är tokdyrt och ska nog undvikas. Du kan ju gå till Currency Simulator om du vill testa hur svårt det är att rulla Alterations tills du får Flaring, Emperor's eller Tyrannical, följt av en Regal Orb som också ger något bra.

Permalänk
Skrivet av formerself:

Jag skulle tro att du kommit till punkten där du ska försöka få tag på budget end-game gear. D.v.s. att du är ute efter det man skulle kunna kalla den näst sista uppgraderingen (nästnäst sista om man räknar med mirrored gear). Denna typ av uppgraderingar kostar vanligtvis runt en exa. Enda tillfället en 6-link hamnar i denna kategori är om det är en Tabula Rasa eller en bricked 6-L (exempel).

En Tabula bör du nog överge snart. Det kommer suga att överge en länkad socket om du byter till en 5-link, men liv och resists på den kommer göra det värt det. Kanske något sånt här?

Crafting kan du lugnt göra, så länge det är master crafting vi pratar om. Vanlig crafting är tokdyrt och ska nog undvikas. Du kan ju gå till Currency Simulator om du vill testa hur svårt det är att rulla Alterations tills du får Flaring, Emperor's eller Tyrannical, följt av en Regal Orb som också ger något bra.

Har hittat en exa hitintills, annars är det rätt fattigt med currency. Har typ fått ihop några regrets, typ 20 chaos, några vaal och lite till.
Testat lite crafting för att förbättra det jag har en smula när det gäller kvalitet och även lagt på lite sådant jag saknat ibland i form av resists eller stats.
Ska kika runt lite enligt det du skriver.
Tack för tips.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Har hittat en exa hitintills, annars är det rätt fattigt med currency. Har typ fått ihop några regrets, typ 20 chaos, några vaal och lite till.
Testat lite crafting för att förbättra det jag har en smula när det gäller kvalitet och även lagt på lite sådant jag saknat ibland i form av resists eller stats.
Ska kika runt lite enligt det du skriver.
Tack för tips.

Större delen av din currency finns vanligtvis i formen Alterations, Jewellers and Fusings. Har inte koll på växlingskurserna nu, men ca 50 fusings brukar vara värt 1 exa.

Permalänk
Skrivet av formerself:

Större delen av din currency finns vanligtvis i formen Alterations, Jewellers and Fusings. Har inte koll på växlingskurserna nu, men ca 50 fusings brukar vara värt 1 exa.

Uj! Har bara typ 30 fusings, 100 jewelers och 300 alts än så länge ser jag
Blir lite maps upp till L74 innan jag börjer shoppa.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Uj! Har bara typ 30 fusings, 100 jewelers och 300 alts än så länge ser jag
Blir lite maps upp till L74 innan jag börjer shoppa.

Det borde ändå vara ca 3 exa i fusings om du kör med Elreons konvertering från Alt --> Jew och Voricis konvertering från Jew --> Fus.

Permalänk
Skrivet av formerself:

Det borde ändå vara ca 3 exa i fusings om du kör med Elreons konvertering från Alt --> Jew och Voricis konvertering från Jew --> Fus.

Så med totalt 4 exa borde jag kunna få ihop lite bra gear.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Moderator
Moderator

Även om d.lockstep kommer innebära stora förändringar (förbättringar förhoppningsvis) skall man nog vara lite försiktig med att hylla det som det bästa som hänt sedan skivat bröd, åtminstone tills vi fått möjligheten att spela ett tag i det läget och man kan lämna ett mer sansat omdöme. Att slippa hitta en rhoa halvvägs in i magen istället för på andra sidan skärmen där den förnöjsamt stod och letade myror (eller vad de nu äter) förra bildrutan kommer vara dunderskönt, eller slippa bli dragen av Koles magiska krok som fångar hela skärmen även om det inte märks, eller springa fram och tillbaka för att slå ihjäl de vedervärdiga kräksfåglarna när de i själva verket springer åt rakt motsatt håll för att slicka i sig ett annat lik. Dock upplever nog de flesta av oss även problem när servern inte svarar snabbt nog på grund av (vad jag antar vara) belastning, som när kistan du precis försökt öppna inte kastar ut sitt innehåll förrän en halv eller hel sekund senare, eller den allmänna tröghet som framför allt märks av sent på kvällen - frågan är hur väl d.lockstep kommer fungera under sådana förhållanden, helt oberoende av att de flesta av oss sitter stabilt mellan 20 och 30 millisekunders latens.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fasen va folk levlar snabbt, kom igång sent med racet och började imorse, första jag såg när jag loggade in var att någon nådde lvl 73, nu är det 75 som gäller i ett 15 timmar gammalt HC race.

Edit: lol hade glömt hur mycket HP man fick i trädet som Marauder, dödade normal Dominus med drygt 600 mer HP än jag brukar ha och dessutom på lägre level.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Har hittat en exa hitintills, annars är det rätt fattigt med currency. Har typ fått ihop några regrets, typ 20 chaos, några vaal och lite till.
Testat lite crafting för att förbättra det jag har en smula när det gäller kvalitet och även lagt på lite sådant jag saknat ibland i form av resists eller stats.
Ska kika runt lite enligt det du skriver.
Tack för tips.

Hittat en exa redan? Har kört ca 500-600 timmar och inte hittat en enda. Det värdefullaste currency-droppet jag fått är Divine orb, 3 stycken. Fick dock typ hälften av all min currency sålt för 3 exa.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TiasE:

Fasen va folk levlar snabbt

Liiite enklare i grupper om fem än solo

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Hittat en exa redan? Har kört ca 500-600 timmar och inte hittat en enda. Det värdefullaste currency-droppet jag fått är Divine orb, 3 stycken. Fick dock typ hälften av all min currency sålt för 3 exa.

Hehe, inte bara jag som reagerade på detta ser jag
Har dock haft mer tur än dig, har väl hittat totalt 5-6 Exalts samt 1 Eternal.

Skrivet av twit:

Liiite enklare i grupper om fem än solo

Jo de e ju så Eller enklare vet jag inte direkt, men snabbare absolut.

Sen en helt annan tanke, jag undrar lite hur GGG tänker egentligen, de vill att folk ska beta testa nya expansionen men samtidigt släpper de massa ligor som har varit högt efterfrågade så väldigt många av de som faktiskt kan ge riktigt bra feedback vad gäller builds och items osv i betan spelar hellre i de nya ligorna än å testa saker. Verkar gå lite emot varandra det där.

Edit: ja då har man klättrat en bit in på top 1000 iaf (synliga top 1000 är lvl 48, men många som är över har ju redan betan så verkliga gränsen är lägre än så) så förhoppningsvis e man med i dagens dragning av beta nycklar Hinner nog levla lite till senare idag, men nu ere paus

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Konsolgrävare

Någon rekommendation på en build som man kan köra i 1M leaguen?
Funderat på en witch arc eller templar flameblast!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag gick Marauder Static Strike, lite yolo med tanke på att det är melee vilket kan vara lite riskabelt i en sån här liga, men mycket HP och tillräckligt med resists för att vara cappad i Merciless utan att direkt offra någon damage redan nu när jag är i A3 cruel, oneshottar fortfarande i princip allt, packs kan ta nån extra hit. Cruel Vaal tog jag direkt efter hans första dykning som han alltid gör.

Arc eller Flameblast är ju alltid snabba och relativt säkra att köra.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Börjar få koll på min ranger L72 nu!
Fått ihop en 4L med "Cast when dmg. taken - Enduring Cry - Imortall Call - Increased Duration". Kostade mig hela mitt lager med chromatics och halva jewelers innan alla sockets var röda!
Men oj vad det var värt det! Inte kört med dessa gems innan alls.
Nu behöver jag bara få tag i en Vaal Haste eller Grace (har socket för det).
Sist men inte minst måste jag få tag i 5L eller 6L bow för att kunna peta dit PPAD & Pierce för min Puncture.

Sen är alla gems på plats.

En Drillneck står på agendan så småningom.
Fått ordning på min mana nu så jag slipper släpa runt på en mana flask och kan ha med mig något nyttigare istället om jag vill.

Fråga... har nu träffat på Zana och har installerat "kartmaskinen" i min hideout. Är det värt att behålla henne för dailies, hittade finfina maps när jag gjorde en i dag, eller ska jag ta tillbaka Catarina som jag hade innan? Mina masters är runt L6-7 (Elron & Tora).

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Börjar få koll på min ranger L72 nu!
Fått ihop en 4L med "Cast when dmg. taken - Enduring Cry - Imortall Call - Increased Duration". Kostade mig hela mitt lager med chromatics och halva jewelers innan alla sockets var röda!
Men oj vad det var värt det! Inte kört med dessa gems innan alls.
Nu behöver jag bara få tag i en Vaal Haste eller Grace (har socket för det).
Sist men inte minst måste jag få tag i 5L eller 6L bow för att kunna peta dit PPAD & Pierce för min Puncture.

Sen är alla gems på plats.

En Drillneck står på agendan så småningom.
Fått ordning på min mana nu så jag slipper släpa runt på en mana flask och kan ha med mig något nyttigare istället om jag vill.

Fråga... har nu träffat på Zana och har installerat "kartmaskinen" i min hideout. Är det värt att behålla henne för dailies, hittade finfina maps när jag gjorde en i dag, eller ska jag ta tillbaka Catarina som jag hade innan? Mina masters är runt L6-7 (Elron & Tora).

Om det tog nästan alla Chroms och jewellers kan du inte haft många eller så var det ingen armor base du rullade på
4sock+link kan du göra med mastercraft för 10 jeweller för sockets och 5 fuse för link så där missade du nog om du inte var extremt fattig på denna currency.

Om du har en master på lvl 7 så kan du ha 4 masters i din hideout om du uppgraderar denna så visst är det värt att ha Zana som en av de 4.
Även värt att ha henne där även om man skulle vara begränsad till 2

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Om det tog nästan alla Chroms och jewellers kan du inte haft många eller så var det ingen armor base du rullade på
4sock+link kan du göra med mastercraft för 10 jeweller för sockets och 5 fuse för link så där missade du nog om du inte var extremt fattig på denna currency.

Om du har en master på lvl 7 så kan du ha 4 masters i din hideout om du uppgraderar denna så visst är det värt att ha Zana som en av de 4.
Även värt att ha henne där även om man skulle vara begränsad till 2

Det var en "Goldrim Leather Cap" som jag ville ha 4 röda på, länkarna var som dom skulle. Gjorde av med kanske 160 chromatic jag hadde och köpte 40 till (varav jag gjorde av med 30). Så strax under 200 "rolls" för att få till 4 röda sockets.
Kommer dock bli mycket enklare i maps med dessa nya skills... jag har en tendens att dö när jag blir omringad.
Har inte för avsikt att bli någon crafter precis så jag har inte läst på om det. Använder lite orbs direkt på prylarna samt uppgraderar dem i craftingstationerna i min hideout.
Det här är min första "char" i spelet så jag har ju inte hunnit få ihop så mycket currency ännu.

Hmm, har nog ingen master på L7 än. Tora och Elron är nästan där så det kanske sker under helgen så jag får den 4e platsen.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Det var en "Goldrim Leather Cap" som jag ville ha 4 röda på, länkarna var som dom skulle. Gjorde av med kanske 160 chromatic jag hadde och köpte 40 till (varav jag gjorde av med 30). Så strax under 200 "rolls" för att få till 4 röda sockets.
Kommer dock bli mycket enklare i maps med dessa nya skills... jag har en tendens att dö när jag blir omringad.
Har inte för avsikt att bli någon crafter precis så jag har inte läst på om det. Använder lite orbs direkt på prylarna samt uppgraderar dem i craftingstationerna i min hideout.
Det här är min första "char" i spelet så jag har ju inte hunnit få ihop så mycket currency ännu.

Hmm, har nog ingen master på L7 än. Tora och Elron är nästan där så det kanske sker under helgen så jag får den 4e platsen.

Ok, tänkte mest för att du skrev att du gjorde av med halva lagret Jewellers
Tänk på att plocka upp items med 6 sockets (säljer för 7 jeweller till vendor) och 3länkade med en av varje färg (säljer för en chrom till vendor).

Men var det en Goldrim kan jag förstå att det tog många chroms, men har du inte hittat nåt bättre än den vid det här laget? Det är en underbar levling hjälm men det är inte allt för vanligt enligt min erfarenhet att den följer med längre än en bit in i merciless.

På min char som jag gjorde i nya HC ligan igår använder jag en hjälm som droppade i cruel med 71 life, 26% fire, 27% cold och så la jag dit 24% lightning på den själv, det är visserligen inte riktigt samma spann som en Goldrim men skulle använda den över en Goldrim alla dagar om jag inte verkligen var i jättenöd för de där sista 5-15% allres (beroende på rullning) som saknas på den.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Ugh, är så jävla kluven.
Har fått tag på denna på 1MHC

Mitt stora problem är att den är så långsam för Static Strike, men samtidigt så behöver jag en uppgradering både till mitt vapen samt så behöver jag en 5link.
Finns inget liknande på poe.trade och då det är så tidigt i ligan så bör jag kunna få en del currency för den, problemet är ju bara att det inte finns något annat tillgängligt som jag har nytta av :S

Vad skulle ni andra som läser tråden göra? Behålla och köra med trots Karuins sunkiga bas attack speed eller försöka sälja då det är såpass tidigt och gå med något underlevlad gear ett tag till?
Och ja, jag vet att den bara har 17% quality, tro det eller ej så har jag slut på Whetstones samt Armorscraps Har fått spendera det mesta på ID scrolls, fattar inte hur jag kan ha så lite, förra ligan hade jag flera stackar med skiten vid den här leveln.

Är lika kluven när det kommer till

Inte för att jag tycker att den saknar nå stats, för när det kommer till utility (leech) och damage så är den superb, problemet är bara att den är ilvl 13 och kan inte få mer än 2 sockets (inte brytt mig om att rulla dit den andra än).. Och att hitta nåt liknande med högre level kommer bli svårt.

Edit: den kluvna delen av mig angående maulen är borta, fick en hyffsad uppfattning om värdet och med en faster attacks i den så skiljer det bara 0,2 attacks per second (från 3.5 till 3.3), dock så gick min Static Strike DPS från 6133.4 till 12376.4 vid level 57 så det är helt klart värt att köra på tills jag får ett ordentligt svärd typ Doomsower samt en 5l eller 6l på annat håll.
Nu gäller det bara att hålla sig i skinnet vid Ele reflect packs

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Ok, tänkte mest för att du skrev att du gjorde av med halva lagret Jewellers
Tänk på att plocka upp items med 6 sockets (säljer för 7 jeweller till vendor) och 3länkade med en av varje färg (säljer för en chrom till vendor).

Men var det en Goldrim kan jag förstå att det tog många chroms, men har du inte hittat nåt bättre än den vid det här laget? Det är en underbar levling hjälm men det är inte allt för vanligt enligt min erfarenhet att den följer med längre än en bit in i merciless.

På min char som jag gjorde i nya HC ligan igår använder jag en hjälm som droppade i cruel med 71 life, 26% fire, 27% cold och så la jag dit 24% lightning på den själv, det är visserligen inte riktigt samma spann som en Goldrim men skulle använda den över en Goldrim alla dagar om jag inte verkligen var i jättenöd för de där sista 5-15% allres (beroende på rullning) som saknas på den.

Fick Goldrimen av en godhjärtad Sweclockare.
Har inte hittat något bättre än. Trelänkade har jag sålt en uppsjö av. Den enda 6L som droppat är min Tabula Rasa som jag amvänder. Har faktiskt inte hittat en enda 5L heller än.
Har lirat 120 timmar på henne hitintills. Har lagt 15 timmar på en L42 scion dessutom samt dragit upp ytterligare ett par karaktärer till runt L20. Så totalt har jag nog spelat kanske 160 timmar.
Det enda spännande som verkar droppa till mig just nu är maps.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Fick Goldrimen av en godhjärtad Sweclockare.
Har inte hittat något bättre än. Trelänkade har jag sålt en uppsjö av. Den enda 6L som droppat är min Tabula Rasa som jag amvänder. Har faktiskt inte hittat en enda 5L heller än.
Har lirat 120 timmar på henne hitintills. Har lagt 15 timmar på en L42 scion dessutom samt dragit upp ytterligare ett par karaktärer till runt L20. Så totalt har jag nog spelat kanske 160 timmar.
Det enda spännande som verkar droppa till mig just nu är maps.

Ja några 6L lär dröja innan du hittar bara så där.. jag har fortfarande inte hittat någon 6L utöver Tabula och inte heller lyckats crafta någon, de få 6links jag ägt har jag bytt till mig. Vet inte hur många timmar jag har totalt men skulle gissa på nånstans mellan 1500-2000 (kör stand-alone, inte Steam så har ingen sådan info)
Men vanliga 6 sockets ska du kika efter på marken då dessa ger dig Jeweller Orbs och de droppar hyffsat regelbundet så det är ett bra sätt att bygga upp förrådet av Jewellers.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Ja några 6L lär dröja innan du hittar bara så där.. jag har fortfarande inte hittat någon 6L utöver Tabula och inte heller lyckats crafta någon, de få 6links jag ägt har jag bytt till mig. Vet inte hur många timmar jag har totalt men skulle gissa på nånstans mellan 1500-2000 (kör stand-alone, inte Steam så har ingen sådan info)
Men vanliga 6 sockets ska du kika efter på marken då dessa ger dig Jeweller Orbs och de droppar hyffsat regelbundet så det är ett bra sätt att bygga upp förrådet av Jewellers.

Oj! Tur att man gillar att "grinda". Just nu tycker jag min Scion med static strike och tempest shield är roligast. Lite lättare att levla när det finns lite godsaker i stashen som rangern dumpat där. Valde nog lite fel som startade med en ranger då jag inte är så kvick med kontrollerna utan ofta blir stående mitt i smeten. Tank verkar vara min melodi.
Hittade en Pelt som är bättre än min nuvarande huvudbonad på rangern, så nu känns det riktigt surt att ha slösat bort en massa chromatics. Så nu har jag inte råd på ett tag att få till de färger jag behöver.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Oj! Tur att man gillar att "grinda". Just nu tycker jag min Scion med static strike och tempest shield är roligast. Lite lättare att levla när det finns lite godsaker i stashen som rangern dumpat där. Valde nog lite fel som startade med en ranger då jag inte är så kvick med kontrollerna utan ofta blir stående mitt i smeten. Tank verkar vara min melodi.
Hittade en Pelt som är bättre än min nuvarande huvudbonad på rangern, så nu känns det riktigt surt att ha slösat bort en massa chromatics. Så nu har jag inte råd på ett tag att få till de färger jag behöver.

Vill du ha lite currency på standard så kan du få de av mig, jag spelar inte där alls och har inga som helst planer på att börja heller.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Vill du ha lite currency på standard så kan du få de av mig, jag spelar inte där alls och har inga som helst planer på att börja heller.

Tack för erbjudandet men det behövs nog inte. Misstänker att jag kommer lägga krutet på min scion när hon når L70 och då har jag nog fått ihop en bra hög med currency. Har ett antal tabs fyllda med gear som jag kan sälja.
Känner jag mig själv rätt så kommer jag inte dra upp så speciellt många chars till några höga nivåer.
När expansionen kommer i sommar/höst så kommer jag nog att testa kortare ligor.
Att lägga galet mycket tid och currency på en enda karaktär bara för att bli "opti" är inget jag strävar efter.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Tack för erbjudandet men det behövs nog inte. Misstänker att jag kommer lägga krutet på min scion när hon når L70 och då har jag nog fått ihop en bra hög med currency. Har ett antal tabs fyllda med gear som jag kan sälja.
Känner jag mig själv rätt så kommer jag inte dra upp så speciellt många chars till några höga nivåer.
När expansionen kommer i sommar/höst så kommer jag nog att testa kortare ligor.
Att lägga galet mycket tid och currency på en enda karaktär bara för att bli "opti" är inget jag strävar efter.

Alright
Skulle rekommendera att du testar den ligan som pågår just nu så du får testa på tidigare ligor, har en känsla av att det lär dröja innan det kommer en liknande igen.

Edit: dags å pausa på 62, kör halvt casual (i mina ögon), orkar inte pressa stenhårt och kör hellre sakta men säkert Ligger nu på 3.5k hp, övercappad på res och ligger strax under 17k på Static Strike. Så blir att pressa lite docks imorgon tills jag fått tag på ett gäng maps och sen börja mappa. Har under mina 62 levlar fortfarande inte sett skymten av Tora, mycket märkligt och väldigt drygt då jag vill åt hennes crafting för bälte.

Hur går det för er andra som kör 1MHC?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Jag lyckades tröttna på min crit BL totem build i betan efter att ha nått level 74 och kommer nog inte spela något innan fredag då det antagligen är beta-wipe och introduktion av lockstep.
Note to self: Spela inte en totem-build

Skrivet av TiasE:

Är lika kluven när det kommer till
http://i.imgur.com/daIyFHz.png

Inte för att jag tycker att den saknar nå stats, för när det kommer till utility (leech) och damage så är den superb, problemet är bara att den är ilvl 13 och kan inte få mer än 2 sockets (inte brytt mig om att rulla dit den andra än).. Och att hitta nåt liknande med högre level kommer bli svårt.

Med level 4 Vorici kan du göra den till en 4-link, även om den har för låg ilvl.