Permalänk
Medlem

Lcd till min xbox.....

Kan jag koppla en usb lcd till min xbox och sen få info från mp3 musik som jag spela på min xbox???

Permalänk

.

Permalänk
Medlem

Men jag vill ju kunna ha tvn avstängd när jag spelar musiken. t ex om man har fest så vill jag ju inte att tvn ska stå på.. vill bara spela musiken..

Permalänk

.

Permalänk
Medlem

Men då måste jag ha nån som kan programera också.. själva programerandet av en spelare i xboxen som stöder en usb lcd..
för det programet lär ju inte finnas än va jag vet..

btw. jag menar alltså en 2x24 lcd och inte en sån där 6 tums lcd skärm som finns å köpa till xboxen..

Permalänk
Medlem

Vart ska man få itag i på en som kna programera till xboxen då??

Permalänk

.

Permalänk

Borde ju funka

Detta skall bli riktigt intressant att se om du får iordning på det.. Finns det inga andra portar som man kan koppla en LCD display till? USB är ju kanske fint men jobbigt!?
Funderar på att köpa en XBOX bara för att modda den
Lycka till!

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så har Matrix Orbital färdig gjorda usb Lcder så den saken är ju biff.. nu ska man ju bara kunna styra den.. har försökt tagit kontakt med dom som programera Xmp men har inte fått nåt svar än...

Permalänk
Medlem

men finns det inte något program till linux då?
jag har hört att om man chip modar xboxen kan man köra in linux
håppas att det funkar

Visa signatur

Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad.

Permalänk
Medlem

Jo det förstås... men vill ju inte behöva starta upp linux bara för att ha den funktionen.. men om det funkar i linux så borde det gå att göra en spelare eller modifiera Xmp så att det går..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mottroz
är inte det lite smått onödigt tanke på att du ser allt på tv´n?

men för att svara på din fråga. Ja det går, men du lär få göra egen programvara till det

är de inte onödigt att ha lcd på datorn isåfall du har väl en skärm där oxå?

Permalänk

.

Permalänk

Jag har själv funderat på LCD på Xboxet... men jag kome fram till att det är inget jag vill lägga ner tid på
Annars skulle det vara fräckt när man drar igång xboxet, så kommer texten:
"Hello" eller nåt och sen när man stänger av den "Goodbye".

Visa signatur

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.

Permalänk
Medlem

Om det finns USB Lcd:er att köpa måste det ju finnas PC-programvara! Eller? Då kan man köra en PC-emulator på Xboxen och via den vägen slippa programmera själv... Omständigt! Men det kan gå

Permalänk
Medlem

Varför inte testa köra med Mandrake eller Suse .. eller har jag tagit det för givet att du inte har nått sådant?

Visa signatur

HAPPY TIMES!