Nyheter och notiser

Inga träffar

Recensioner och artiklar

Inga träffar

Diskussionsforum

Inga träffar

Galleriet

Inga träffar

Marknad

Inga träffar

Medlemmar

Inga träffar

AMD Radeon R9 Fury från Asus och Sapphire

Permalänk
Medlem

Amd behöver marknadsandelar.

AMD behövde en PR vinst och käka marknadsandelar, det här kortet kommer knappast att minska fallet.
De skulle ha lanserat kortet 100 spänn billigare än ett 980 för att få tillbaka marknadsandelar och få över lite fanboys på sin sida.
En förhållandevis stor grupp sitter idag på 144hz skärmar i 1080p och då är Fury R9 ett riktigt jävla dåligt köp, tror majoriteten i 980 prisklassen fortfarande sitter på 1080p skärmar.

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av skruvis:

Köper man high end kort så lirar man förmodligen inte i 1080p utan minst i 1440p.. undrar om 980 har något att hämta där?

http://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/10289?key=8dc9c73a1d0884911d0f10002e58de0a

Jag lirar alltid 1080p med high end kort! 144hz

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av Orici:

Att skriva att man fullt stödjer DX12 ifrån AMD's sida är lite fel. Sen så skrev jag inget hur bra dom olika nivåerna var men det är ju bättre att stödja allt när en ny och en sådan viktig lansering som DX12 kommer.

Hur är inte det imponerande? nVIDIA stöder DX12 på lite äldre kort och nyare kort stöder DX12 fullt ut.

Nu var det inte AMD som sagt att dom ger fullt stöd, så där är inget fel!
Du ser väl i den listning som jag postade vad som stöds av AMD, sen så stödjer äldre generation ner till HD5000 även feature level 11_0.

Man kan då undra vad nvidia menar med att GTX 400 ska få stöd för DX12 då den inte stödjer feature level 11_1, feature level 12_0 eller feature level 12_1.
Nvidia ger där stöd för DX12 men utan någon av dom fördelar som förväntas av DX12, AMD väljer att ge stöd för kort som kan dra fördel av det som dom flesta ser som huvudsaklig orsak till att använda DX12. Förbättrad hastighet och då mest i draw calls...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av hznn:

Men detta med bättre drivers säger "AMD-folket" hela tiden, bara inse fakta här.

Precis
Det är något som AMD folk märker, att drivrutinerna blir bättre över tiden. Inte bara i prestanda utan även i energieffektivitet, har varit så för nya kort från ATI/AMD under många år nu...
Har och har kört med både AMD och Nvidia över åren, och har över lag märkt en något större prestandavinst med tiden på AMD kort. Kanske inte stor men den är där, en av orsakerna att jag nu kör mer med AMD än Nvidia. Den andra är att jag haft något större fel i hårdvara på Nvidia kort, och då artefacter utan oc...
Mitt första 3D kort var förresten ett NV1

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Mina gtx980 klockade skit så alla klockar inte bra. Mina fury x klockar inte heller något vidare ska tillägas

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Varför jämföra med 980 och inte 980 ti som kostar ungefär lika mycket som dessa furykort?
Dags att slänga in witcher 3 och och gta-v? Ryse och crysis 3 känns också betydligt mer relevant än bioshock!

Kortet står sig riktigt illa mot 980 ti om man inte tittar i så höga upplösningar att inget av kortet levererar bra fps.

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Köper man high end kort så lirar man förmodligen inte i 1080p utan minst i 1440p.. undrar om 980 har något att hämta där?

http://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/10289?key=8dc9c73a1d0884911d0f10002e58de0a

Hört talas om 1080p 144 Hz?
Finns också folk som vill spela i 1080p ultra 60 Hz som vill ha konstant 60+. Det är vad jag siktar på åtminstone tills min skärm går sönder och 1440p börjar bli standard.
Spelar man i högre upplösning och inte klockar så kan ju Fury vara ett val, speciellt om priset sänks.

Jag läser överklockade, men det är fel att göra sådana jämförelser för då jämför man med ett unikt kort & inte en serie samt att alla överklockar inte!

Men rätt så många i den prisklassen och uppåt klockar, det kanske är en minoritet men, de vill ju veta vad som är mest prisvärt för dem.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Väntar fortf på Recension på 300 Serien

Permalänk

Vad är det för fel på exempelvis GTX970? Om du lurpassar på ett sådant så kan du hitta ett för 3 papp nytt kanske eller ett begagnat av någon som uppgraderat?

Inget fel på kortet i sig men känner inte för att sponsra Nvidia med pengar för det kortet i ren principsak men sen är det andra faktorer.
Skulle hellre vilja få tag på ett R9 290X billigt samt att jag vet inte om jag direkt har lust att lägga 3k + på ett kort som kan bli totalt krossat året därpå med tanke på nod krympning. Var lite det som hände med mitt 580 GTX som vart spöat av mellanklass kortet 660 Ti året därpå.

Visst det är svårt att undvika när det kommer till ny teknik men vill helst att kortet är relevant i något år. Dock var det tänkt att jag skulle köpa ett R9 290X eller ett 780/780 Ti när de var nytt men sköt upp det av någon dum anledning.

Kort sagt vart det inte det prestanda hopp jag hoppades på men det har stått kvar på samma plats mer eller mindre med få undantag.
980 Ti är i alla fall lite intressant men 7500kr är lite över min budget, brukar lägga mig på runt 5k.

Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av SCORPIUS:

Mina Voodoo 2 spöar allt och min pappa är starkast.

Ha ha ha ha ha R O F L !!!!!

Spiken i kistan!

Så sluta nu kriga fanbois!
Gräv ner yxan!
Öppna sinnena, och inse att alla gör som dom vill

-När är vi framme?
Om 5 minuter
-När är 5 minuter?
Snart
När är snart?
........o s v ....... ..........

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av Flopper:

Gudabra kort i perfekt pris prestanda läge.
krossar allt.
dags att köpa

Du har svårt för det där med nyanser Flopper.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

Ni som har Fury X. Har ni lyckats att oc minnerna det har inte jag. När jag gör som man skriver här med att bocka för rutan så och sedan går ut för att sedan gå tillbaka så är rutan inte för bockad. Jag kör senaste drivrutinerna och senaste MSI afterburner. någon som kan hjälpa mig ??

När man läser testade mjukvaror som används så finns inte Afterburner med skulle vara intressant vilken version de använder????

http://www.sweclockers.com/test/20792-amd-radeon-r9-fury-fran...

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

980 Ti-prestanda vid 4K, sen kommer AMD med bättre drivrutiner som vanligt. Känns som att AMD är det prisvärda alternativet för 4K.

Fan nu börjar datorn surna till och hacka, måste gå och klappa på mitt kort lite ;).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av merdique:

Med risk för att jag missförstått dig, men oavsett prestanda så kommer inga i AMD's 300-serie kunna köra 4k i över 30 fps på en UHDTV (hdmi 1.4).

Skickades från m.sweclockers.com

Du missförstod nog inte. Jag höftade lite. Men det blir väl runt 30 fps man får sikta på (med ej helt maxade grafikinställningar)

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Citera flera Citera
Permalänk
Avstängd
Citat:Skrivet av holmberg:

Du missförstod nog inte. Jag höftade lite. Men det blir väl runt 30 fps man får sikta på (med ej helt maxade grafikinställningar)

Jag tror du missförstår. Det Merdique menar är att du inte få mer än 30fps i 4K med de här korten, oavsett vad du har för drivers eller inställningar eftersom det är Hdmi1.4 kontakter.

Permalänk
Medlem

Vad jag menade var, att det inte är något aktivt val som nVidia har gjort. Dom har inget val utan måste vänta på sin tur.
Jag kan erkänna att jag kunde ha varit mildare, när jag skrev mitt förra inlägg. Men jag tycker att det är synd att det hela tiden lyckas bilda två läger, där ena högen håller sina armar stenhårt om nVidia, medans den andra högen håller stenhårt om AMD.
Jag har haft GPUer från båda lagen, och kan med hatten i mina händer, erkänna att det känns mer premium att hålla i en GPU från nVidia.
I dagens läge är ingen av dom särskilt mycket bättre än den andre, men AMD tar mer tid på sig när det gäller drivarna vilket är synd.
Jag sitter inne på två stycken R9 290, det ena från Sapphire och det andra från XFX, med referenskylaren och den är ju som vi båda vet högljudd. Där har nVidia lyckats mycket bättre med sin referenskylare, som sitter på GTX-780 och uppåt.
Kylarna har ju genom tiderna oftast sett betydligt bättre ut på nVidia, än AMD där dom sistnämnda varit väldigt plastiga och högljudda.
Det tystaste AMD kortet med referenskylare som jag har stött på är en av mina polares Gigabyte Radeon HD-6950.
Den låter knappt något ens under belastning, dock har jag personligen bytt kylpasta på det.
Nu har ju drivarna blivit bra till R9 290, så jag och min andra polare som sitter på ett GTX-780Ti, märker ingen skillnad när vi lanar.
Och det är just det som är synd när det uppstår så kallade fanboys till ett företag, Varken nVidia eller AMD är Guds gåva till mänskligheten, båda lyckas och båda tabbar sig, så är det.
/Lifooz

Tagit bort citat /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av anon179444:

Jag tror du missförstår. Det Merdique menar är att du inte få mer än 30fps i 4K med de här korten, oavsett vad du har för drivers eller inställningar eftersom det är Hdmi1.4 kontakter.

Aha! Ok. Men då är vi alla med i matchen nu!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Vist inget vidare kort, men var ju förväntat med.

Kort som inte klarar spex för fury x drar helt enkelt mer ström. Därför fury nano ska bygga på ner klockat fury x.

Ja AMD lär lära sig ett och annat om HBM i alla fall och hur nästa gpu bör designas.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av Hymer:

Mina gtx980 klockade skit så alla klockar inte bra. Mina fury x klockar inte heller något vidare ska tillägas

Vad kom du upp i? Alla GTX 980 når iprincip till minst ~1430MHz om inte i standardspänning så med ökad spänning. Utan att byta bios pratar jag då.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Citat:Skrivet av Hymer:

Jag skickade tillbaka mitt Fury X till slut, då pumpen lät i mesta laget.
Har satt tillbaka min gamla setup 290CF ocg får se vad som händer på Fury fronten.
Känns som att priset kommer glida nedåt om inte alltför lång tid så får se om det blir ett nytt försök.
Hur låter dina kort?

Permalänk
Medlem

@anon179444: Den låter men ska byta ut dom. Inte så jag stör mig för man har ju blivit van. Läste om en annan i fury tråden och han har fått knäpptysta kort och det är fan grymt.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

@Devil May Cry: Kommer inte ihåg men det gick knappt att pilla på core i afterburner utan att få drivrutinskrach. Kan ha med sli och ref kylare men ändå.

Visa signatur

Permalänk
Datavetare
Citat:Skrivet av Broken-arrow:

Vist inget vidare kort, men var ju förväntat med.

Kort som inte klarar spex för fury x drar helt enkelt mer ström. Därför fury nano ska bygga på ner klockat fury x.

Ja AMD lär lära sig ett och annat om HBM i alla fall och hur nästa gpu bör designas.

Anledningen att Fury drar mer ström än Fury X trots färre beräkningsenheter beror nog på att läckström och motstånd i kretsen ökar med ökad temperatur. Testerna av Fury X visade att den kyllösningen man använde klarade av att hålla riktigt låg kretstemperatur.

Sett flera som spekulerat kring detta, verkar faktiskt som det relativt dåligt prestanda Fury/Fury X uppvisar på 1920x1080 beror på att "front-end" i kretsen blir flaskhals. Kapaciteten där skalar med klockfrekvens och är är samma för Hawaii och Fiji. Tittar man specifikt Fury och Fury X så har den senare 5% högre klockfrekvens samt 20% högre shader-kapacitet. Skillnaden i prestandaindex är 6.7% mellan Fury X och Fury i 1920x1080 (man skulle kunna tänka sig att Fury X kan hålla sin maxfrekvens oftare tack vare kyllösningen).

En annan AMD-relaterad (potentiell) insikt är att R9 390X 8GB verkar i vissa fall faktiskt göra nytta i vissa nyare titlar, t.ex. Far Cry 4 och GTA 5. Notera 99%-kvartilen och "Time spent beyond 50ms (FC4) / 33ms (GTA 5)", 390X klara sig bättre än 290X (vilket till viss del kan föraklaras med att detta kort har lägre genomsnittlig FPS), Fury och Fury X (trots att de har högre genomsnitt FPS)!

Tittar man på "frame time vs frame number" ser man också att 390X har en mycket slätare kurva än 290X, Fury och Fury X i FC4. Helt uppenbart används mindre än 4GB per frame, annars skulle genomsnittlig FPS påverkas, fast med 8GB har man möjlighet att vara lite mer liberal kring spekulation av vad som kan tänkas behöva ligga i VRAM ett par frames fram i tiden.

Skulle ändå säga att >4GB inte på något sätt är kritiskt, men ser ut som de kort som har mer får en liten fördel av detta även i dagens titlar.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av Silcan:

980TI tredjepart som tex Asus 980 Ti Strix är mycket bättre ja. Eller vilka kort tänker du på, 750Ti?

Och överklockar man 980Ti så blir det ennu större skillnad, även ett klockat 980 mäter sig och i många tester bättre en Fury X och överklockat Fury.

http://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/10288?key=b65300c33c6203b3b4bfa133bde8f5ad

vem köper ett sånt kort att spela i 1080p i alla fall

Citera flera Citera
Permalänk
Citat:Skrivet av eppebansen:

vem köper ett sånt kort att spela i 1080p i alla fall

Den som vill köra 144hz på ett kort?

Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av Wasted Hobbit:

Den som vill köra 144hz på ett kort?

aa antar det men då är nog gtx 980 ett bättre val men jag hade nog kört på fury om man kör med 1440p eller högre upplösningar

edit: jag antar att det kan vara vettigt för personer med den typ av skärmar att köra på ett high end kort men jag hade inte använd ett fury/980 på en vanlig 1080p 60hz skärm.

Sen så tror jag att fury kan komma få en bra prestanda boost när drivrutinerna mognat lite men hur mycket mer prestanda det handlar om vet man inte för ens man ser det dock.

Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av Yoshman:

Anledningen att Fury drar mer ström än Fury X trots färre beräkningsenheter beror nog på att läckström och motstånd i kretsen ökar med ökad temperatur. Testerna av Fury X visade att den kyllösningen man använde klarade av att hålla riktigt låg kretstemperatur.

Sett flera som spekulerat kring detta, verkar faktiskt som det relativt dåligt prestanda Fury/Fury X uppvisar på 1920x1080 beror på att "front-end" i kretsen blir flaskhals. Kapaciteten där skalar med klockfrekvens och är är samma för Hawaii och Fiji. Tittar man specifikt Fury och Fury X så har den senare 5% högre klockfrekvens samt 20% högre shader-kapacitet. Skillnaden i prestandaindex är 6.7% mellan Fury X och Fury i 1920x1080 (man skulle kunna tänka sig att Fury X kan hålla sin maxfrekvens oftare tack vare kyllösningen).

En annan AMD-relaterad (potentiell) insikt är att R9 390X 8GB verkar i vissa fall faktiskt göra nytta i vissa nyare titlar, t.ex. Far Cry 4 och GTA 5. Notera 99%-kvartilen och "Time spent beyond 50ms (FC4) / 33ms (GTA 5)", 390X klara sig bättre än 290X (vilket till viss del kan föraklaras med att detta kort har lägre genomsnittlig FPS), Fury och Fury X (trots att de har högre genomsnitt FPS)!

Tittar man på "frame time vs frame number" ser man också att 390X har en mycket slätare kurva än 290X, Fury och Fury X i FC4. Helt uppenbart används mindre än 4GB per frame, annars skulle genomsnittlig FPS påverkas, fast med 8GB har man möjlighet att vara lite mer liberal kring spekulation av vad som kan tänkas behöva ligga i VRAM ett par frames fram i tiden.

Skulle ändå säga att >4GB inte på något sätt är kritiskt, men ser ut som de kort som har mer får en liten fördel av detta även i dagens titlar.

Verkar som om att 390X var det som lyckades bäst, men jag skulle nog vilja se ett test med 290X 8GB mot ett 390X i samma frekvens. Då skulle man se om det bara är minnet som gör det eller om det faktiskt fanns en orsak att byta namn från Hawaii till Grenada.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av Yoshman:

Var det som skrevs i annan tråd även jag förde budskapet vidare (dock inte koll på om det är bekräftat, är ju sommar så håller inte jätte koll på media flödet).

Tonga spekuleras det i att fury ärvt delar ifrån som en front end, men har dubbla back end (inte exakt koll vad detta är exakt, mer än att back end "typ tar hand om högre upplösningar" eller ja gör nytta vid höga upplösningar och front end tar han dom låga grovt förenklat). Typ detta är tonga pro som de spekulerades för snart ett år se om (kan ha varit fury kretsen).

Nvidia fick offra höga upplösningar när dom gjorde 900 serien, AMD offra låga upplösningar för att pressa strömförbrukningen. Är inget som swec verkar tänka så mycket på.

Tycker båda sidornas kort är rätt ointressanta sett till prestanda. Fury nano och 980TI är dom mest intressanta för mig i denna serie (full medveten om detta är olika prestanda klasser).

Jo, är troligt det, men hur är det med tidigare kort som går varmt? Lika illa där med läckström eller är det något speciellt designval dom har gjort med fury som det blir mer påtagligt?

Det jag menade är att AMD själva gick ut och sa att ett sämre chipp skulle orsaka högre strömförbrukning, ihop med fury nano artikeln som ligger ute på swec därför det kortet är fullsakliga fury x dock nerklockat.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem

hoppas priset blir bra.

lite tråkigt vid låga upplösningar, själv kör jag 1080p och när jag byter till 4k kommer kortet vara gammalt, dessutom ligger det under smärtgränsen för många i 4k när man kikar på fps.

väldigt tråkigt när man tittar på överklockning potentialen som inte riktigt finns där alls. hade kunnat konkurrera rätt fint om det klockade likvärdigt (helst bättre) som maxwell.

kört amd sen 5770 och innan det 9700pro samt 850xt pe. första gången jag faktiskt känner mig sugen på ett nvidia, 980ti är RIKTIGT fina kort som dessutom har riktigt hög fabriks klock på vissa varianter

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Citera flera Citera
Permalänk
Medlem
Citat:Skrivet av Bengt-Arne:

Precis
Det är något som AMD folk märker, att drivrutinerna blir bättre över tiden. Inte bara i prestanda utan även i energieffektivitet, har varit så för nya kort från ATI/AMD under många år nu...
Har och har kört med både AMD och Nvidia över åren, och har över lag märkt en något större prestandavinst med tiden på AMD kort. Kanske inte stor men den är där, en av orsakerna att jag nu kör mer med AMD än Nvidia. Den andra är att jag haft något större fel i hårdvara på Nvidia kort, och då artefacter utan oc...
Mitt första 3D kort var förresten ett NV1

Man börjar bli trött på det citat efter ett par år, istället för att inse att dom kan inte göra bra drivers eller man ska alltid skylla på drivers..

eller har jag fel ni som måste anmäla för man har rätt :S

Fanboysnack/flamebait
Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Citera flera Citera