Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Jag måste bara skriva att jag avskyr produkter där designen går före funktionen, jag vet inte hur många gånger jag stöter på massa designat tjafs i vardagen som ibland är helt värdelösa på att utföra den uppgift produkten egentligen ska göra... så, nu vet ni.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

@Toivo83: Tror det hänger på att man växer upp, gifter sig, skaffar barn, hus m.m. Livet tar en annan vändning och man har inte tid med vänner alls på samma sätt vilket innebär att man till slut tappar kontakten. Så har det blivit för mig och alla mina vänner...

men det roiiga är att jag och en till är dem enda som har skaffat barn i våran gemensamma kompiskrets, och jag är den som flitigast försöker träffa alla ch umgås, även om det är 30 mil enkelväg mellan oss, åker ner titt som tätt osv med, men just denna personen som inte har något annat än sin tjej umgås inte alls med oss andra som vuxit upp ihop, gick t.om i samma klass på gymn osv

Men men, det är som det är.
Livet knallar på.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Köpt lite nya högtalare till bilen, 5.25' där fram och 6x9 för hatthyllan.
5.25' gick att skruva dit (var ju 5.25' original) dock så sticker diskanten ut så jag måste modifiera plastbitarna som täcker över dom högtalarna...
6x9 ska fungera i hatthyllan eftersom jag köpte en adapter som ska fungera med min bil, men det gör den inte. Så jag måste nu göra en ny hatthylla med skivan som täcker över bagageutrymmet. Dessutom har den högra högtalaren i hatthyllan ingen kontakt till sig så den måste jag också leta reda på. Lite att göra men förhoppningsvis kommer detta fungera, dock låter basen i 5.25' rätt skit så borde egentligen också köpa slutsteg med hög- och lågpassfilter så låga toner bara hörs i 6x9.

Lättare att köpa en ny bil, typ en Volvo. Dom verkar dessutom ha bättre ljud än mina eftermarknadshögtalare.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Idag har jag besökt den svenska sjukvården, det gör jag väl varje dag men idag inte arbetsrelaterat! Brände mig litegrann förra helgen så var där och blev ompysslad.

Bild under spoiler om det är nån som är känslig

Dold text
Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Sista veckan av årets semester börjar imorgon

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Sista veckan av årets semester börjar imorgon

Själv gör jag sista veckan i år (semester o pappaledigt). Sorry, kunde inte hålla mig

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Börjar jobba idag efter 4v semester
Som vanligt så har man inte hunnit med en bråkdel av det man planerat.

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PelleRell:

Börjar jobba idag efter 4v semester
Som vanligt så har man inte hunnit med en bråkdel av det man planerat.

det är väl det som är vitsen med semester, gör nada banana

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag blir så jädrans trött över alla samma trådar som kommer upp här på SweC på senaste halvåret-året... "HJÄLP MIG BYGGA NY DATOR!!! MAX XXXXkr" och så har en LIKADAN tråd varit uppe några timmar före, eller en dag före.

Hur jävla svårt ska det vara att kolla genom några "hjälp mig bygga dator"-trådar?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Skrivet av N_Micke:

Idag har jag besökt den svenska sjukvården, det gör jag väl varje dag men idag inte arbetsrelaterat! Brände mig litegrann förra helgen så var där och blev ompysslad.

Bild under spoiler om det är nån som är känslig

Fyfan, såg inte mysigt ut!

Skrivet av solomon:

Jag blir så jädrans trött över alla samma trådar som kommer upp här på SweC på senaste halvåret-året... "HJÄLP MIG BYGGA NY DATOR!!! MAX XXXXkr" och så har en LIKADAN tråd varit uppe några timmar före, eller en dag före.

Hur jävla svårt ska det vara att kolla genom några "hjälp mig bygga dator"-trådar?

Håller med fullständigt, blir inte många andra trådar som syns än dom..

Permalänk
Medlem

Lite allmänt trött/less (kanske beror på semestern är slut sedan en vecka tillbaks?).....

Less på jobbet - på att göra samma saker om och om och om igen, less på lägenheten, less på fru och ungar, less på att allt ansvar och att aldrig få vara ifred, less på musik och den mängd skitfilmer som ständigt sköljs ut på marknaden, less på att gå samma väg till jobbet varje dag, less på att alltid vara nykter och ordentlig, less på ekorrhjulet och rutinerna...

Är trött på att höra om ungdomar som bor hemma tills dom är 25-30 år! What the fuck! Kryper ni upp till morsan i sängen och suger på tutten också fortfarande? Klipp navelsträngen och skaffa ett eget liv för fan. Nu! Flytta!!! Hoppas mina grabbar aldrig blir såna parasiter...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av solomon:

Vet inte varför det finns så många trådar om bygga dator. Det roliga när man bygger en dator, förutom själva byggandet, är ju att knåpa ihop sin egna inköpslista.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Lite allmänt trött/less (kanske beror på semestern är slut sedan en vecka tillbaks?).....

Less på jobbet - på att göra samma saker om och om och om igen, less på lägenheten, less på fru och ungar, less på att allt ansvar och att aldrig få vara ifred, less på musik och den mängd skitfilmer som ständigt sköljs ut på marknaden, less på att gå samma väg till jobbet varje dag, less på att alltid vara nykter och ordentlig, less på ekorrhjulet och rutinerna...

Är trött på att höra om ungdomar som bor hemma tills dom är 25-30 år! What the fuck! Kryper ni upp till morsan i sängen och suger på tutten också fortfarande? Klipp navelsträngen och skaffa ett eget liv för fan. Nu! Flytta!!! Hoppas mina grabbar aldrig blir såna parasiter...

Jag lyckades efter 5 år i kö att få en lägenhet. Jag blir 23 i år. Den lägenhet jag fick är en skiten 1:a på 28m2 som ligger i det sämsta jävla samhället du kan tänka dig.

Försök du komma in på denna marknad, ung och knappt något arbete så ska du få se hur jävla roligt det är.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Jag lyckades efter 5 år i kö att få en lägenhet. Jag blir 23 i år. Den lägenhet jag fick är en skiten 1:a på 28m2 som ligger i det sämsta jävla samhället du kan tänka dig.

Försök du komma in på denna marknad, ung och knappt något arbete så ska du få se hur jävla roligt det är.

Skitbra! Du kommer hitta något bättre, tills dess kan du glädja dig åt FRIHETEN. Du behöver förresten inte ta åt dig, jag syftade på det pack som inte anstränger sig det minsta utan bor kvar av ren lathet och för att de vill slippa lägga pengar på hyra, el, mat och tycker det är så bekvämt att morsan fortfarande tvättar åt dom...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av solomon:

Det är nog enkelt att tycka som solemn om man bor i Vänersborg. Växte själv upp i småstad och någon brist på bostäder var det inte då i alla fall.

Soffsurfade rätt länge innan jag fixade bostad i Stockholm. Nuförtiden är det nog ännu svårare.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Det är nog enkelt att tycka som solemn om man bor i Vänersborg. Växte själv upp i småstad och någon brist på bostäder var det inte då i alla fall.

Soffsurfade rätt länge innan jag fixade bostad i Stockholm. Nuförtiden är det nog ännu svårare.

All heder åt er som åtminstone försöker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

@chipw00t Det är nästan det ända man ser när man kollar på Aktiva Trådar. Finns dock denna tråd som uppdateras så fort nya grejer kommer upp på marknaden. Mer folk borde ta en titt på den. Annars kan jag bara hålla med dig!

Trasigt internet hemma också, fixas nog inte på ett tag (Telia). Tror jag sover över på jobbet istället där det finns en uppkoppling iaf...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av solemn:

All heder åt er som åtminstone försöker.

Har varit bosatt i samma tvåa i sju år nu. Att fixa förstahandskontrakt utan bostadskö eller kontakter var inte så lätt men det gick på den tiden i alla fall.

Har förövrigt varit på egen hand sen jag var 18. Vet inte heller hur folk orkar bo kvar hemma länge.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Har lite ångest över att jag börjar ny skola om två dagar.
"Jahapp, hur ska det gå idag då?"

Från en som bytt skola / flyttat till ny stad fyra gånger kan jag förstå dig lite. Dock är det bara positivt. Men träffar en hel hög nya vänner och får bättre perspeltiv på saker o ting.
Kör så de ryker o lycka till!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av omnia:

Från en som bytt skola / flyttat till ny stad fyra gånger kan jag förstå dig lite. Dock är det bara positivt. Men träffar en hel hög nya vänner och får bättre perspeltiv på saker o ting.
Kör så de ryker o lycka till!

bara så du vet så citerade du ett inlägg från 2009...:p

roligt, blöder näsblod varje jävla morgon nu...4 dagar i rad. tar mig till en läkare och allt de gör är att ta blodprovet. jag får väll leva med att blöda näsblod när man vaknar och att det tar 30min extra varje morgon innan man kommer in till jobbet...roligt!

Permalänk
Medlem

Åkte på diabetes för en vecka sedan. Nu sjukskriven och sedan arbetslös eftersom dom tog lastbilskörkortet av mig.

Permalänk
Skrivet av Daast:

bara så du vet så citerade du ett inlägg från 2009...:p

roligt, blöder näsblod varje jävla morgon nu...4 dagar i rad. tar mig till en läkare och allt de gör är att ta blodprovet. jag får väll leva med att blöda näsblod när man vaknar och att det tar 30min extra varje morgon innan man kommer in till jobbet...roligt!

ytliga blodkärl ? det ska gå att bränna bort.

Citat:

Om blödningen inte slutar av sig själv kan läkaren också behöva utföra ett ingrepp som går ut på att man etsar eller bränner de blodkärl som orsakar själva blödningen

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Köpt lite nya högtalare till bilen, 5.25' där fram och 6x9 för hatthyllan.
5.25' gick att skruva dit (var ju 5.25' original) dock så sticker diskanten ut så jag måste modifiera plastbitarna som täcker över dom högtalarna...
6x9 ska fungera i hatthyllan eftersom jag köpte en adapter som ska fungera med min bil, men det gör den inte. Så jag måste nu göra en ny hatthylla med skivan som täcker över bagageutrymmet. Dessutom har den högra högtalaren i hatthyllan ingen kontakt till sig så den måste jag också leta reda på. Lite att göra men förhoppningsvis kommer detta fungera, dock låter basen i 5.25' rätt skit så borde egentligen också köpa slutsteg med hög- och lågpassfilter så låga toner bara hörs i 6x9.

Lättare att köpa en ny bil, typ en Volvo. Dom verkar dessutom ha bättre ljud än mina eftermarknadshögtalare.

Japp dom har bra ljud som fan.
Köpte en V70 årets modell med största teknik och ljudpaketet och helvete vad det trycker på. Klart du kan bygga bättre själv men med tanke på hur sjukt bra ljud det är så är jag väldigt nöjd och känner inget behov av ett eftermarknadssystem alls.

Lösningen, köp ny bil

Permalänk
Medlem

Längtar tills skolan börjar, så ungjävlarna i lägenheten ovanför försvinner. Jag har inga problem med normala ljud, men ungar som springer och stampar i golvet, skriker och har sig från 06.30-21 på kvällen får mig fly förbannad. Och det är tamig fan varje dag också. Jag jobbar fortfarande, så ifall det är en vardag är det inte hela världen ifall de väcker mig på en vardag för det är ändå runt den tiden jag går upp.

Men när de inkräktar på min lediga tid är det fan krig. Det är så skönt när man kommer hem efter jobbet, är trött och bara vill ta det lungt, så hör man thump thump AHHHHRHHGHHH IIIIIIIHHHHHHHHH över TVn. Eller samma sak en lördag morgon kl 8.

Har pratat med grannar, någon stördes, någon brydde sig inte och föräldrarna är helt oförstående. Eller rättare sagt, de bryr sig inte. har varit uppe 2 gånger, andra gången öppnade de inte dörren även ifall jag hörde ungarna skrika "mamma öpppna dåååå". Så man får väl misstänka att de såg mig och sket helt sonika i att öppna.

Trodde att man hade blivit van vid jobbiga ljud efter 3 år i nybyggda lägenhetskomplex, men då stördes iallafall inte min sömn.

Bara för att klargöra: Jag har inte varit otrevlig på något sätt, utan har förklarat för föräldrarna att det hörs väldigt tydligt när deras "änglar" springer genom deras lägenhet.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Såklart, enda gången på flera år som jag glömt att kolla serebii.net för WiFi-events så är det såklart ett som bara varade några dagar. Det var många månader sedan senast så jag hade nästan gett upp.

Att min kompis hade sett det och inte meddelat mig gjorde inte saken bättre. Han antog att jag hade sett det då jag ofta besöker sidan medan han sällan gör det. Han tänkte inte på att jag alltid meddelar honom om jag ser något och att det borde betyda att jag missat det.

Får hoppas att det kommer på nytt någon dag

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Japp dom har bra ljud som fan.
Köpte en V70 årets modell med största teknik och ljudpaketet och helvete vad det trycker på. Klart du kan bygga bättre själv men med tanke på hur sjukt bra ljud det är så är jag väldigt nöjd och känner inget behov av ett eftermarknadssystem alls.

Lösningen, köp ny bil

Sant, dock är jag student så vill helst inte lägga ut mer än 30k på ny bil, och då är frågan om man vågar ta en sån risk! :s

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Så jävla sur på Bredbandsbolaget. Min mor gick bort för 3 veckor sedan och de ska ju ha tillbaka sin utrustning då hon hade ADSL via dem. Fick jag själv stå för den kostnaden att skicka tillbaka skräpet. 215kr som man fick hosta upp. Har inga problem att betala bara hutlöst att man ska få betala i den här situationen.
Nee det blir att beställa hem pizza och titta på film i soffan ikväll känner jag.

Permalänk
Medlem

En timme kvar sedan har jag 3v semester framför mig, inga planer bara ta dagen som den kommer.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk

Najs, visst är det en härlig känsla när man går för dagen och vet att man har semester i flera veckor. Min är slut dock

Skrivet av ruhler:

En timme kvar sedan har jag 3v semester framför mig, inga planer bara ta dagen som den kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ruhler:

Varför är du ledsen över att semestern börjar? Det finns en tråd om saker / händelser man är glad över.

Visa signatur

Fagerja