Den stora Xbox One-tråden

Permalänk

Tjaba allihop
jag har eller snarare MS har problem med sina tjänster är COD BCIII som finns på xboxstore samma som finns att köpa på andra ställen innehållsvis då?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av klove:

Tjena grabbar o flickor!
En snabb fråga.
Jag hade sålt min tv, och haft mitt Xbox avstängt nästan ett halvår. Nu när jag lånar ut det till brorsan så står de på hälften av spelen att man måste ha ett guld medlemskap för att få spela dem? Är detta en ny ändring eller vad?

Skickades från m.sweclockers.com

Kan det vara så att spelen är gratisspel från "Games with gold"? I så fall kan bror din spela spelen om han förnyar medlemskapet på det kontot som användes för att hämta dem.

Information och spellista för referens

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonnja:

Kan det vara så att spelen är gratisspel från "Games with gold"? I så fall kan bror din spela spelen om han förnyar medlemskapet på det kontot som användes för att hämta dem.

Information och spellista för referens

Tjena.
Jo men så var det väll End å inte förut? Vill minnas att när man nåväl tankade något från Gold dealen så kunde man spela det även om man har guld eller ej. .. men kanske minns fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klove:

Tjena.
Jo men så var det väll End å inte förut? Vill minnas att när man nåväl tankade något från Gold dealen så kunde man spela det även om man har guld eller ej. .. men kanske minns fel?

Inte för Xbox 360, nej.

Urdrag från Microsofts officiella FAQ:
"What happens to my Games with Gold games if I cancel my Xbox Live Gold subscription?

On Xbox One, you will no longer be able to access your Games with Gold titles if you cancel your subscription. However, if you decide to renew your subscription at any time, you will be able to access and play your previously redeemed Games with Gold titles again.

On Xbox 360, any Games with Gold titles that you redeem as an Xbox Live Gold member are yours to keep, regardless of whether you continue your subscription."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Tjaba allihop
jag har eller snarare MS har problem med sina tjänster är COD BCIII som finns på xboxstore samma som finns att köpa på andra ställen innehållsvis då?

Din fråga är en aning konstigt formulerad, men ett tips är att gå in och titta om spelet på Xboxs store har samma "undertitel" som det du tittar på "andra ställen". T ex. "Ultimate Edition" etc.

Permalänk
Medlem

Köpte mediamrkets. 3295:- FIFA och black ops 3, 500 GB. Sålde FIFA för 280:-, köpte creed Syndicate från GS gaming för 300:-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-3,4 ghz AMD , 6950, 8 gb, w7 ( 64)., - msi 462, i5, nvi 555, 8 gb. -HTPC q1900-4gb,OPENELEC@USB32gb .
- Slim RGH ,+ 500 GB ,360
- Nexus 5 root. Philips 42". - Yamaha a820. - Volvo s60 140 HK @ 188 ,Autotech.
En dag i taget.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jolle1:

Köpte mediamrkets. 3295:- FIFA och black ops 3, 500 GB. Sålde FIFA för 280:-, köpte creed Syndicate från GS gaming för 300:-

Skickades från m.sweclockers.com

Hittar ingen sida som heter så? Har hört att många köpt sina spel där, skulle någon kunna länka ?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dejch:

Hittar ingen sida som heter så? Har hört att många köpt sina spel där, skulle någon kunna länka ?

Mediamarkt... En av de största.

https://www.google.se/search?q=mediamarkt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Hittar ingen sida som heter så? Har hört att många köpt sina spel där, skulle någon kunna länka ?

I'd also like to know!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Hahaha tack för att du dumförklarade mig där, men jag syftade på GS gaming som alla verkar tala om?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dejch:

Hahaha tack för att du dumförklarade mig där, men jag syftade på GS gaming som alla verkar tala om?

Sorry GS gaming har jag aldrig ens hört förut, så det vet jag inget om. En Googling hittade endast ett "GS gaming" som verkar tillhandahålla servrar för olika spel, men de sålde inga spel.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Finns många olika. Jag så fel, köpte Syndicate från
http://www.cjs-cdkeys.com/

Skickades från m.sweclockers.com
Använd denna för att hitta billigast :

http://www.allkeyshop.com/blog/

Den på G som jag tidigare har använt är:
G2play.net

Visa signatur

-3,4 ghz AMD , 6950, 8 gb, w7 ( 64)., - msi 462, i5, nvi 555, 8 gb. -HTPC q1900-4gb,OPENELEC@USB32gb .
- Slim RGH ,+ 500 GB ,360
- Nexus 5 root. Philips 42". - Yamaha a820. - Volvo s60 140 HK @ 188 ,Autotech.
En dag i taget.

Permalänk
Inaktiv

Vart köper ni era 12 - månaders live gold?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Vart köper ni era 12 - månaders live gold?

Närmsta Elgiganten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Vart köper ni era 12 - månaders live gold?

G2A.com

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Vart köper ni era 12 - månaders live gold?

electronic first, aldrig strulat för mig köpte även MS Points där medans det fanns. Såg dom säljer 12 månader för £20.95 just nu blir väl 270-280:- skulle jag gissa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Vart köper ni era 12 - månaders live gold?

Köpte senaste från Cdon på fjolårets Black Friday, räknar med att göra samma igår igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

CDON brukar ha erbjudanden ibland med 12 månader för 299kr. Jag köpte där i juli, rätt säker på att jag sett de ha dessa priser 1-2 gånger till sedan dess. Och som @breakman ovan tror också jag att det är något vi kan få se i Svenska butiker under Black Friday men även efterföljande Cyber Monday.

Permalänk
Avstängd

Är så taggad på att spela fallout 4. Men när kan vi som längtar starta det. Blir det 00.01 inatt ?

Jag har nämligen min X1 inställd på USA. Alla skriver olika, så jag tänkte att någon i den här tråden borde veta. Eftersom många har X1 inställd på USA och handlar spel som jag gör.

Eller måste ja starta upp min concord ute på gården för att flyga till den tidszon som klockan slår 00.01 först hos.

Permalänk
Inaktiv

Listan över de drygt 100 titlarna som är kompatibla har släppts: http://www.eurogamer.net/articles/2015-11-09-xbox-one-list-of...

Inget Red Dead Redemption ännu, får hoppas att Rockstars faktiskt kollar på det. I övrigt rätt bra urval, jag har 12 titlar att installera och då räknar jag inte med de som ingår i Rare Replay ens. Ska bli nice att fortsätta med Shadow Complex och spela igenom Fable 2 igen.

Permalänk
Inaktiv

Kommer man kunna lira Dirt 3 online tillsammans med vänner ? (xbox one)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dejch:

Kommer man kunna lira Dirt 3 online tillsammans med vänner ? (xbox one)

Jajjamensan, Din XboxOne kommer slå över till Xbox360 läge. Blir som en xbox360 när du spelar ett sånt spel.
Dina vänner kommer se dig som att du satt på 360.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

Är så taggad på att spela fallout 4. Men när kan vi som längtar starta det. Blir det 00.01 inatt ?

Jag har nämligen min X1 inställd på USA. Alla skriver olika, så jag tänkte att någon i den här tråden borde veta. Eftersom många har X1 inställd på USA och handlar spel som jag gör.

Eller måste ja starta upp min concord ute på gården för att flyga till den tidszon som klockan slår 00.01 först hos.

Nope, 06.01 här i Sverige. 00.01 EST.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Nope, 06.01 här i Sverige. 00.01 EST.

Skickades från m.sweclockers.com

Um, nej. Det är 00:01 lokal tid överallt förutom Nya Zeeland som åkte på Australiens tidszon.
Såvida Bethesda inte gått ut med ny information jag missat?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Um, nej. Det är 00:01 lokal tid överallt förutom Nya Zeeland som åkte på Australiens tidszon.
Såvida Bethesda inte gått ut med ny information jag missat?

fast för min del, som köpt spelet via amerikanska xbox store i min konsol. står det 00.01 est.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk

kommer toklira Heavy Weapon igen från och med den 12/11

Vad ser ni fram mot för spel?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Inet säljer Gears of War: Ultimate Edition för 199 kr. Det gäller i deras butiker också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zisekoz:

fast för min del, som köpt spelet via amerikanska xbox store i min konsol. står det 00.01 est.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här. Men nu vet man till nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

Samma här. Men nu vet man till nästa gång.

inte för att jag hade suttit uppe inatt för att spela, man är ju inte särskilt ung längre. plus att man har ett jobb att gå till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zisekoz:

inte för att jag hade suttit uppe inatt för att spela, man är ju inte särskilt ung längre. plus att man har ett jobb att gå till.

Skickades från m.sweclockers.com

Ne precis man är inte ung längre. Hade nog bara startat och spelat någon timme i alla fall.
Men nu sitter man äntligen och spelar.