Första intrycken av Fallout 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Har du kollat igenom lite inställningar? Hade samma strul men har ej hunnit testa

Funkar inte helt bra, fastnar fortfarande i terminaler ibland. :/
Men kan köra med +100fps, Gsync och lite input lag nu - så det är okej. Gäller att spara innan terminaler bara.

Ställde in på Ultra, sedan stängde jag av AA, Godrays, DoF och SSAO. Känns som om sådana där Gameworks "förbättringar" som de lägger på i efterhand mest ställer till det...

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

3. Ingen vänta-funktion eller klocka.

Om du går in i Pip boy och bläddrar till kartan, så ser du tiden nere till höger (till konsoll iallafall). Lite omständigt men...

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk
Inaktiv

Någon mer som har problem med fast travel? Får klicka 100 gånger på kartan innan alternativet kommer upp.

Permalänk
Inaktiv

Suveränt bra spel. Gillar man trean och Vegas är detta inget att tveka på. Massor att göra.
Ljudet är i toppklass.

Grafiken lämnar lite att önska när man är van vid GTA V/ Witcher 3 men tycker det fungerar. Absolut inte dålig.

Röstskådespeleriet är av tveksam kvalité. Crafting UI är katastrofalt dåligt. Skyrims vanilla inventory är tom bättre :/

Permalänk

Jag fastnade aldrig för Fallout 3 så Fallout 4 var lite av en chansning men det visade sig att jag chansade rätt, Fallout 4 är ett skitbra spel.

Fram till nu har jag smygit runt och utforskat, rensat Concord från raiders, mejat ner Deathclaw bossen/monstret och smygit runt i kloakerna under Concord.

Har börjat försöka lära mig crafting och har påbörjat en bosättning i Sanctuary. Har även lagt på Enhanced Wasteland Preset modden från Nexusmods och det blev faktiskt riktigt snyggt.

Jag tror Fallout 4 kommer räcka länge för mig speciellt om det kommer lika många moddar som till Skyrim.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk

Jag vette fan hur jag ska komma in i spelet, är så jäkla besviken

Ni som höjer detta över skyarna, spelar ni på konsol?
UIt gör det nämligen totalt ospelbart på pc.
Har ni lirat F3 och NW?

Permalänk
Medlem

Jag kör på Ultra utan AA och det känns udda nog som att Fallout 4 är det mest krävande spelet som jag kört. Spelet hackar sig fram när man rör sig inne i staden. Jag brukar kunna köra de flesta spel på väldigt höga inställningar utan problem, och Fallout borde ju flyta på bra med tanke på hur det ser ut. Skyrim med moddar som gör att det ser mycket bättre ut flyter många gånger bättre. Är det något jag borde dra ner från ultra som ändå inte gör så mycket mer än att vara riktigt krävande?

UI är närmast katastrofalt. Finns ingen riktig logik i vad olika knappar gör. Ibland är ESC pausmenyn, ibland backar man ur saker med den. Ibland gör man val med tab, ibland backar man ur med tab.

Jag gillar känslan i spelet. Atmosfären är något de ofta lyckas bra med på bethesda.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Jag vette fan hur jag ska komma in i spelet, är så jäkla besviken

Ni som höjer detta över skyarna, spelar ni på konsol?
UIt gör det nämligen totalt ospelbart på pc.
Har ni lirat F3 och NW?

Har spelat Fallout 2, F3 och NV på PC men detta kör jag på konsol.
Trodde inte det skulle vara såhär lite buggar på ett Fallout spel (2 var fantastiskt, och det var inte så mycket glitchar i det) ☺
Hur skönt spel som helst på min 65" helnöjd med köpet till PS4:an (synd att det bara blev i 30 fps, det märks) 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Skrivet av maverickgoose:

Jag vette fan hur jag ska komma in i spelet, är så jäkla besviken

Ni som höjer detta över skyarna, spelar ni på konsol?
UIt gör det nämligen totalt ospelbart på pc.
Har ni lirat F3 och NW?

Försök leva in dig i storyn, du har varit i kryosömn i 210 år, världen har har ändrats, du måste överleva med all skicklighet du kan uppbåda ...

Sen spelar jag med en kvinnlig karaktär så 3:e personsläge ger lite fina bilder på näthinnan och sen vill man att det går bra för karaktären :D.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

@Katten_BoB: Ok tack!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

säkert bra spel, men det är inte spelbart för min del...
suttit och trixat och mixat men fastnar i datorerna när man ska hacka osv
"fixar man det" är det andra saker som blir knäppt
nä man ska inte behöva sitta flera timmar för att få det att flyta bra fuck this game

https://www.youtube.com/watch?v=r4EHjFkVw-s

Permalänk
Medlem

Har plöjt ner c:a 10h än så länge, och visst är det sjukt roligt. FO4-abstinens på jobbet. Har aldrig spelat något ur FO-serien förut och har ingen uppfattning av att något saknas från tidigare serier.

Ur ett tekniskt perspektiv känner jag en stor frustration över UI:t och alla mjukvarubegränsningar (som redan nämnts.) Ska man vara glad och tacksam att spelet ens portades från konsol till PC? Helt ofattbart... Fortfarande värt att spela dock.

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk

Det största problemet jag hade igår var att NPCer är odödliga.
Det begränsar ens val men å andra sidan tog de bort karisman så det kanske inte spelar någon roll.
Puckon....

Permalänk
Medlem

Vet inte om det redan skrivits men utifrån min erfarenhet.

Terminalbuggen sker bara över 100fps så kan man kappa spelet till 99 är det lugnt.

Upplever inget input lag när man gjort tweaksen från tweak tråden här.

Jag gillar det, lite low res texturer, men jag skulle tro att bethesda kommer släppa en high res patch som de gjorde till Skyrim, annars finns mods. Men helt ärligt märker man det inte när man väl kommit in.

Gillar questen som finns och tycker både voice acting ochbi alla fall ansiktsuttrycken är bra.

Ser fram emot att få modda sönder det som men Skyrim.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maverickgoose:

Jag vette fan hur jag ska komma in i spelet, är så jäkla besviken

Ni som höjer detta över skyarna, spelar ni på konsol?
UIt gör det nämligen totalt ospelbart på pc.
Har ni lirat F3 och NW?

Nej kör på PC, har lirat och älskat 3 och NW. Däremot gjorde jag inte misstaget att hypa spelet innan release, har inte sett något mer än trailers så mina förväntningar var på 0.

UIt för själva basbyggandet är ju en katastrof och känns som en beta av Garys mod eller nåt. Däremot tycker jag dom lyckats med just craftingen av armor, vapen osv.

I övrigt är PIPboyen sådär som default, du får hela skärmen upptryckt i ansiktet och det är inte helt enkelt eller självklart att navigera, i tidigare spel gick det ok men nu har du så många fler val.

Det ändrade stort för mig genom att ändra FOV till 95. Plötsligt så ser du din PIPboy sittade på armen och även fingrarnas rörelse när du navigerar gör stor skillnad, då ser man hur interfacet är uppbyggt. Låter kanske lite knas när jag förklarar men testa så får du se. Hur Bethesda missade FOV i Fallout 4 när det gör sådan massiv skillnad för gameplayet är ett mysterium.

Atmosfären i spelet är på topp och jag tycker att en ökning av svårighetsgraden brukar hjälpa när man inte kommer in i ett spel, blir lite mer att kämpa för. Speciellt om du har dålig armor och ammon tryter men du "måste" kämpa vidare.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Testa första gången igår;

Det är inte snyggt för att vara Q4 2015.
Ja grafik är inte allt, men det är mycket.

Jag föredrar ju en snygg kvinna framför en avdankad från några år tillbaka.
Visst, utseende är inte allt och kärlek kommer inifrån och allt det där... Men ett bra utsende hjälper oavsett!

Men det kanske bara är jag

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Första intrycket från mig var att man kände igen sig... det är inte så stor skillnad mot de tidigare spelen, visst lite finputs har de ju pysslat med och det känns lite mer genomarbetat, men man känner igen sig... väl

Men jag gillar Fallout serieren, tillskillnad mot Witcher t ex så har Fallout en "upptäckar" glädje, att bara vandra runt planlöst och hitta hus/fabriker osv, alla som har sin egna lilla histora som man hittar genom holotapes, brev och annat.

Jag har svårt att se hur någon som inte är inbiten i Fallout och precis spelat Witcher 3 skall kunna avnjuta Fallout till fullo... vi får hoppas att detta är det sista Fallout med denna motorn!

Permalänk
Medlem

Spelat någon halvtimme nu och fått en bättre uppfattning om spelet.

Det börjar dyka upp mer och mer om storyn plus att det var flera intressanta saker att läsa på datorerna i Vaulten.

Grafiken är inte så kass trots allt när man väl kommer ut i vildmarken. Visst, den är sämre än flera andra spel men kör man på Ultra ser det hyfsat skapligt ut.

Animationerna är väl inte superbra men vi får se framöver.

Ljudet, Pip-boy, UI osv är helt okej. Man känner iaf igen sig från Skyrim/FO3 osv.

Det jag stör mig mest på är att behöva köra i 60Hz!! Så jäkla segt när man är van vid 144Hz för det känns verkligen som att det hackar och har sig. Musrörelserna blev iaf bättre när jag stängde av Mouse Acceleration vilket är positivt. Kör Windowed Borderless just nu (då jag läste att det skulle förbättra prestandan) men ska testa Fullscreen istället.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst tråden så är två stora punkter av kritik UI och grafik. <sätt in valfritt spel> hade ju av recensenter sågats vid fotknölarna pga dessa två punkter och landat på 5/10 i betyg.

Men fallout 4 tog sig upp till 88% på metacritic... Så av nån anledning så är det typ "omg det är fallout! Vi har väntat så länge, tidigare spel var bra, så vi ser mellan fingrarna"?

User score ligger på 5.9, det känns som ett mer rimligt betyg efter det jag har läst.
Jag väntar tills det hamnar i rea-backarna...

Permalänk
Medlem

UI är skrämmande dåligt med mus/t-bord, men med handkontroll är det helt ok. Input lag och att man inte kan binda keypad(ja, jag vet att jag är skum) gjorde att jag spelar med handkontroll. Lite synd eftersom jag hade tänkt att skita i allt vad V.A.T.S heter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Efter att ha läst tråden så är två stora punkter av kritik UI och grafik. <sätt in valfritt spel> hade ju av recensenter sågats vid fotknölarna pga dessa två punkter och landat på 5/10 i betyg.

Men fallout 4 tog sig upp till 88% på metacritic... Så av nån anledning så är det typ "omg det är fallout! Vi har väntat så länge, tidigare spel var bra, så vi ser mellan fingrarna"?

User score ligger på 5.9, det känns som ett mer rimligt betyg efter det jag har läst.
Jag väntar tills det hamnar i rea-backarna...

Det är ett bra spel, inget tvivel om det. Det har en del rejäla prestandaproblem med AMD och ett väl fippligt UI emellanåt även om jag pesonligen inte stört mig alltför mycket på det (förutom när man vill tradea med sin follower GAARRRGHH!).

Grafiken är helt okej men långt ifrån fantastisk, texturer och grejer känns föråldrat.

Grafiken är dock i mina ögon en mindre del av spelupplevelsen i fallout, det bethseda gör bra är att de bygger världar det är kul att gå runt i. Och Commonwealth är riktigt skoj att bara lulla runt i och utforska. Det är talande när man lagt några timmar på en sidequest för att man blir avbruten av andra sidequests och saker att utforska på vägen.

Sedan ser jag rejält fram emot modverktyg. Men det nya craft och buildsystemet finns det potential för riktigt roliga byggmoddar. Släng på en ENB och ett texturpack på det och grafiken lär få sig ett lyft också.

Hmm, blev visst en rejäl harang hr men överlag, jag gillar spelet. Gillar man skyrim och de tidigare fallout-spelen (av bethseda då, långt ifrån ettan och tvåan) kommer man gilla detta. Gillar man inte att bara springa runt och titta på världen kommer man inte gilla detta.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BasseBaba:

Efter att ha läst tråden så är två stora punkter av kritik UI och grafik. <sätt in valfritt spel> hade ju av recensenter sågats vid fotknölarna pga dessa två punkter och landat på 5/10 i betyg.

Men fallout 4 tog sig upp till 88% på metacritic... Så av nån anledning så är det typ "omg det är fallout! Vi har väntat så länge, tidigare spel var bra, så vi ser mellan fingrarna"?

User score ligger på 5.9, det känns som ett mer rimligt betyg efter det jag har läst.
Jag väntar tills det hamnar i rea-backarna...

Nja det här spelet är fortfarande riktigt bra. Men dom ska ha skit för sitt bitvis bristande UI samt att om CDProjekt kan skapa ett grafiskt mästerverk kan Bethesda också göra det. Dom har snålat, helt enkelt. Spelet i sig är dock, förbannat bra.
All ära åt Metacritic men tar vi en titt på steam med 18073 rescensioner är 78% positiva, dvs en massa människor gillar spelet.
Tror själv att en del missnöjda hade väntat sig något helt annat, och det till stor del av hypetåget. Givetvis har kritikerna rätt att vara missnöjda som fan också.

Erkänner att jag fanboyar och inser att det är min personliga åsikt. Men tills nästa gång bör Bethesda snegla på konkurrenterna, dom är lata som litar på att communityt skapar de mest grundläggande inställningarna osv.

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Nja det här spelet är fortfarande riktigt bra. Men dom ska ha skit för sitt bitvis bristande UI samt att om CDProjekt kan skapa ett grafiskt mästerverk kan Bethesda också göra det. Dom har snålat, helt enkelt. Spelet i sig är dock, förbannat bra.
All ära åt Metacritic men tar vi en titt på steam med 18073 rescensioner är 78% positiva, dvs en massa människor gillar spelet.
Tror själv att en del missnöjda hade väntat sig något helt annat, och det till stor del av hypetåget. Givetvis har kritikerna rätt att vara missnöjda som fan också.

Erkänner att jag fanboyar och inser att det är min personliga åsikt. Men tills nästa gång bör Bethesda snegla på konkurrenterna, dom är lata som litar på att communityt skapar de mest grundläggande inställningarna osv.

Tror folk är besvikna på att många element är borttagna, många saker som hade en stor inverkan på spelet (nu jämför jag med NW).
Som någon skrev förut så känns det mer som ett FPS i dagsläget.
Djupet saknas, valmöjligheterna saknas.
Och grafiken så klart. Oavsett hur fanboy man är eller inte så ställer sig nog många frågan vad besetha har gjort de senaste åren. Grafiken och optimeringen är kass.

Jag hade hoppats på en uppdaterad version av NW. Samma frihet, samma valmöjligheter och fräsch grafik som går att driva med ett modernt system.
Istället fick man något "simplifierat".

Permalänk
Lego Master

Hm. Väldigt blandade upplevelser här, helt klart.
Har tankat färdigt hemma, väntar bara på att komma hem så jag får kladda lite på det ikväll med en liten whiskypinne och lite ölkorv. Får väl skriva en fyllerecension inatt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maverickgoose:

Tror folk är besvikna på att många element är borttagna, många saker som hade en stor inverkan på spelet (nu jämför jag med NW).
Som någon skrev förut så känns det mer som ett FPS i dagsläget.
Djupet saknas, valmöjligheterna saknas.
Och grafiken så klart. Oavsett hur fanboy man är eller inte så ställer sig nog många frågan vad besetha har gjort de senaste åren. Grafiken och optimeringen är kass.

Jag hade hoppats på en uppdaterad version av NW. Samma frihet, samma valmöjligheter och fräsch grafik som går att driva med ett modernt system.
Istället fick man något "simplifierat".

Tycker du har delvis rätt, men jag undrar vad är det som är simplifierat? Djup och valmöjligheter? Vad exakt?
Finns helt klart förbättringar också, tänker på alla kombinationer av vapen och armor och en förbättring av just det interfacet sedan NW. Vi har även basbyggandet och basmanagement med traderoutes etc.
Legendary fiender som droppar rare loot är också ett plus. För att inte tala om hur fienderna rör sig, attackerar och kommer fram lite överallt. En stark förbättring. Vi har även vädereffekter och annat lull. Radioaktiva stormar exempelvis.

Ljudet och musiken, speciellt om man hittar ett annat vault, vilken stämning! Stäng av radion när du lullar i ödemarken!

Power armorn är mer unik med custommöjligheter samt begränsad energi. Massor med fiender, även en del nya samt varianter av dessa. Möjligheten att ta cover under en strid (stå vid en vägg eller bakom något i FPS läge).

Finns mycket nytt som jag märker ju mer jag spelar, däremot har Bethesda varit dåliga på att informera om vissa saker.
En liten tutorial eller nåt hade inte skadat.

Repair saknar jag inte då den var helt värdelös i NW, "hardcore" läget med mat o vatten likaså.
Orsakade ju aldrig några problem utan var mest något light dom la på.

Att heala crippled limbs med stimpack är dock en miss i fyran, saknar doctorsbag och gjorde minor än farligare. I fyran dör jag bara.

Tycker själv spelet ser helt ok ut, och det i 2560*1440 allt på max. Dock inget GTA V eller Witcher 3.

Många missar de nyheter som faktiskt finns.

Permalänk
Medlem

Vad går spelet ut på egentligen? Mer änn att överleva?

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk

Köpte o började spela igår kväll, körde igenom tutorial och vidare fram till första 2 missions, tills den lilla staden där man plockar upp nått gevär o går in i ett hus... MEN jag kan inte spela längre. Har aldrig hänt mig tidigare i ett spel, men jag blir illamående utav grafiken, helt sjukt, känns som om jag åkt karusell, eller den typen man får om man sitter i en körande bil o läser en bok.

Är det bara jag, eller är det något skumt med grafiken..måste DuckDuckgo´a fenomenet...
Annars helt ok spel, men inge kul om jag inte kan lira pga illamående

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Skrivet av Blacksheep:

Köpte o började spela igår kväll, körde igenom tutorial och vidare fram till första 2 missions, tills den lilla staden där man plockar upp nått gevär o går in i ett hus... MEN jag kan inte spela längre. Har aldrig hänt mig tidigare i ett spel, men jag blir illamående utav grafiken, helt sjukt, känns som om jag åkt karusell, eller den typen man får om man sitter i en körande bil o läser en bok.

Är det bara jag, eller är det något skumt med grafiken..måste DuckDuckgo´a fenomenet...
Annars helt ok spel, men inge kul om jag inte kan lira pga illamående

Det låter som att du behöver ändra FOV. Den är låg default, och det finns många som kan bli "åksjuka" av det. Finns gott om info i detta forum om hur man gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Gillar spelet väldigt mycket, det var ungefär precis som jag förväntade mig. Synd för personer som har monsterdatorer såklart men min dator pallar ungefär 50-60FPS så för mig fungerar det alldeles utmärkt.

Sedan ni som säger att spelet är simplifierat från FNV och FO3, alltså ursäkta mig har ni verkligen spelat dom spelen? Dom är absolut inte svåra, och skills gör dina SPECIAL stats useless i princip, det enda du behöver i dom tidigare spelen är hög INT så kommer din karaktär vara en gud vid level 20, oavsett vilka perks du tar i princip. Borttaget av skills är inte simplifiering alls, Du har nu fler perks som gör karaktären mer unik istället. Alla karaktärer i dom tidigare spelen hade alltid dom bra skillsen maxade runt level 20 och vips så var din karaktär likadan som dom 5 tidigare du gjort ändå. Förutom borttaget av skills är ju ingenting simpliferat snarare tvärtom, du kan säkert crafta 1000 fler saker i FO4 jämfört med dom tidigare spelen t.ex.

Fallout 4 är mycket svårare än dom tidigare spelen, jag gillar det.
Enda personerna som är besvikna måste ju vara dom som ej hade kört Skyrim, Bethesda sa ju på E3 att det var samma motor som i Skyrim så då bör man väl ha kunnat räkna ut vad man kan förvänta sig på release.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Skrivet av Blacksheep:

Köpte o började spela igår kväll, körde igenom tutorial och vidare fram till första 2 missions, tills den lilla staden där man plockar upp nått gevär o går in i ett hus... MEN jag kan inte spela längre. Har aldrig hänt mig tidigare i ett spel, men jag blir illamående utav grafiken, helt sjukt, känns som om jag åkt karusell, eller den typen man får om man sitter i en körande bil o läser en bok.

Är det bara jag, eller är det något skumt med grafiken..måste DuckDuckgo´a fenomenet...
Annars helt ok spel, men inge kul om jag inte kan lira pga illamående

Jag har haft problem med åksjuka i förstapersonsläge sedan Fallout 3, min lösning är att gå ut i tredjepersonsläge så händer det inte... Även vissa andra spel har jag haft problem med ibland går det att lösa ibland för jag bara stå ut med att endast kunna spela 15-60 min åt gången beroende på vad man gör...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)