Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluffarn:

Ahh, tråkigt.. Jag hoppas höftproblemen lättar inom snart Du hade annars kunnat få ett LGA775 moderkort som jag Xeonmoddar åt dig. Kolla upp hur det ser ut med codec's och hör av dig till mig om det duger med en quad. Jag sitter inte på så mycket RAM, men moderkort och CPU's kan jag alltid ordna direkt RAM beställer jag oftast från Kina, så hör av dig som sagt!

Vad jag kan hitta så verkar det som att Xeon cpuerna klarar det det verkar som att farsan core 2 duo bara är för slö helt enkelt,

det känns lite märkligt att få hjälp på ett sådant generöst sett över internet!,

så jag tar gärna emot vilken hjälp du skulle vilja ge! Eftersom det är så sällan man träffar på så generösa människor känns det märkligt att ta emot,

förhoppningsvis klarar den lite av dem nyaste spelen då farsan har varit så deprimerad rätt länge så jag försöker få in honom i spel som ny hobby så han ska ha något att göra och han verkar gilla det:) men det finns inte så mycket hans slöa core 2 klarar:p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snedvard:

@Fluffarn: Måste fråga, finns det någon hake i detta? Detta låter ju hur bra som helst

Alltså jag KOMMER ju förr eller senare att MÖRDA DIG, men annars så finns det inte så mycket hemskt..

Nej, det finns det inte. Jag försöker bara vara trevlig och se till att du har något vettigt att game'a med. Hur skulle det finnas en hake med att jag lämnar över ett moderkort och en processor åt dig, eller att jag skickar dig lite pengar för att köpa ett begagnat moderkort?

Jag går på principen att om jag hjälper dig nu, så kommer du garanterat att hjälpa någon längre fram i tiden. Så brukar det fungera om man väljer att hjälpa rätt personer

Dessutom, se hur förbannat söt emoticon'en ser ut med hattjäveln..! Jag kan ju fan inte motstå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

Vad jag kan hitta så verkar det som att Xeon cpuerna klarar det det verkar som att farsan core 2 duo bara är för slö helt enkelt,

det känns lite märkligt att få hjälp på ett sådant generöst sett över internet!,

så jag tar gärna emot vilken hjälp du skulle vilja ge! Eftersom det är så sällan man träffar på så generösa människor känns det märkligt att ta emot,

förhoppningsvis klarar den lite av dem nyaste spelen då farsan har varit så deprimerad rätt länge så jag försöker få in honom i spel som ny hobby så han ska ha något att göra och han verkar gilla det:) men det finns inte så mycket hans slöa core 2 klarar:p

Kasta över namnet på moderkortet du! Om det är för dåligt, så fixar jag dig ett fungerade ett; vad sägs om det? Då beställer jag hem en processor+RAM, moddar det med adapter och skickar den åt dig. Frakten blir ganska liten med bussgods

Permalänk
Medlem

klocka till 4.2ghz så är den lika snabb som i7 4770 k i spel

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

@Lexius: Problemet är att jag kan knappt klocka den till 3.6Ghz hur än jag försöker. w

Permalänk
Medlem

@Snedvard:
Jag har faktiskt inte frågat vilken kylare du har Det brukar vara väldigt enkelt att överklocka en 1100T till 4GHz om man har en vettig kylare och bumpar vCore litegranna ^^

Permalänk
Medlem

@Fluffarn: Hahaha Men har jag något annat sätt att kontakta dig för vidare diskussion?

Permalänk
Medlem

@Fluffarn: Har en noctua NH-U9B Special Edition, funkar för både intel och AMD. Volten på cpu:n ligger på 1.445 volts och så fort jag drar upp volten till 1.450 volts så krashar datorn efter uppstart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snedvard:

@Fluffarn: Hahaha Men har jag något annat sätt att kontakta dig för vidare diskussion?

Det är bara att skicka ett privat meddelande Jag sitter och svarar på två olika just nu, och försöker lösa med Xeon och Core2-build. Klicka på min profil och klicka sedan "Privat Meddelande".

Permalänk
Medlem

Dags att köra hem till föräldrarna! @Sirme har mitt telefonnummer om ni skulle behöva nå mig prompto Ses grappar! God jul!

Permalänk
Medlem

God jul allihopa i tråden! Jag kommer att finnas mer eller mindre tillgänglig, och det är snart ordnat med moderkort+processorer Ha det trevligt!

Permalänk
Avstängd

1100T är fortfarande helt okej. Hade en sån förut. Den brukar hänga med 2500k rätt bra.

Hade en sån med mitt 290 före jag skaffade 4690k och någon enorm bottleneck var ju inte AMD processorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek