Vilka PC spel bör man spela?

Permalänk

Vilka PC spel bör man spela?

Tjena! Har länge bara spelat ps4 men har nu skaffat mig en spel dator och funderar på vilka spel man bör ta en titt på. Har skaffat CS go hittills.

Permalänk
Medlem

Portal 1 & 2.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Det beror på vad man gillar. Det flesta aaa spelen kommer till alla plattformar idag. Pc plattformen har i regel den bästa versionen p.g.a den högre prestandan. Därav väljer jag att spela på pc i första hand oavsett spel. Sen finns det massvis med spel som bara funkar på pc. Rts och liknande borde du prova på. Dota. Starcraft o.s.v. Då dessa inte finns till konsol. Själv spelar jag witcher 3 med grafikmoddar just nu och battlefront 2 går hett Dirt Rally är också otroligt skoj nu med vettig ratt.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

http://www.renegade-x.com

samt

http://www.faforever.com

Räcker för mina multiplayer-behov.

För singleplayer hade jag rekommenderat StarCraft serien samt The Witcher serien.

Andra spel som är värda att nämnas:

OpenRA http://www.openra.net
TES V Skyrim, modda loss!
Cities: Skylines
Civilization V med dess två expansioner
PlanetSide 2
Pillars of the Eternity
Metro 2033 & Metro 2034
Red Orchestra 2

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Bioshock infinite
Far cry 4
Homm 3/4
counter strike source
half life 2
torchlight
red alert
mechwarrior/mech commander
LoL
Starcraft
Wow vanilla
grim dawn
vermintide
battlefield

finns säkert mycket mer jag har glömt:P

Permalänk

Kerbal Space Program

Permalänk
Medlem

Command & conquer B-|
De flesta spelen i serien är freeware numer. http://cncnet.org/

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Det beror ju på vad du är ute efter; huruvida du vill spela spel som anses vara grundläggande/banbrytande för genren, om det är online eller offline, om du föredrar någon viss typ av spel, och så vidare.

Rent spontant tänker jag direkt på Doom-, Quake-, och Unreal Tournament-spelen. Det är enligt mig spel man bör ha spelat om man är intresserad av FPS-genren.

Smygedit: Är det jag som missuppfattar forumkategorin, eller är det inte tänkt att "Actionspel och shooters" ska sikta in sig på diverse skjutspel? Det står ju till och med "Skjutglada datorspel." som kort beskrivning under forumkategorin, men ändå verkar de flesta i tråden rekommendera diverse RPG-, och Strategispel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristerZ:

Tjena! Har länge bara spelat ps4 men har nu skaffat mig en spel dator och funderar på vilka spel man bör ta en titt på. Har skaffat CS go hittills.

Warcraft 3 och alla dess custom maps. Legion TD, Pokemon TD, Warlock och så mycket mer!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De flesta spel är bättre på PC om man har en bra dator. Bättre grafik och högre fps.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kote:

Warcraft 3 och alla dess custom maps. Legion TD, Pokemon TD, Warlock och så mycket mer!

true true:) glöm inte orc gladiators! måste nog vara den bästa banan när det är fullt hus och folk är seriösa

Permalänk
Medlem

äldre eller nya spel eller båda?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Rocket League, GTA V, Gmod, Skyrim, The Witcher 3 är väl några.

Men vilka sorts spel är du intresserad av? Fps? Sport? Simulator?

Har du många kompisar du kan spela med.

Köp de multiplayer spel dina vänner spelar.

Permalänk
Medlem

lirar GTA V, Cities Skylines, DiRT Rally och World of Warcraft.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

Might and Magic serien.
Diablo serien
Command & Conquer serien
The forest
Chivalery
Dirt Rally
Battlefield 4
Simcity 5
Team hospital
Area 51 (Episkt spel)

Finns massor som är bra

Visa signatur

-Filma inte med din mobil vertikalt-

Permalänk
Medlem

Skyrim, Crysis, HoN är trevliga

Permalänk
Medlem

Civilisation

Permalänk
Avstängd

Wolfenstein The New Order och The Old Blood är värda att kika på om man vill ha lite pang-pang. Ingen annan hade skrivit det än.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Assassins Creeed Black flag, Farcry 3,4

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@ChristerZ: Rainbow Six Siege alla dagar i veckan!

Permalänk

League of Legends / DotA 2 / Heroes of the Storm
Cities: Skyline
Euro Truck Simulator
GTA V
Civ 5
Rocket League
GMod + CSS
Portal

Kommer inte på något mer just nu.

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem

Spel som gör sig bra på PC:
Skyrim (mods <3)
Minecraft (mods <3)
Cities skylines (mods <3)

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Beror på vad man gillar. Själv gillar jag RPG spel. Har du inte spelat Mass Effect 2 är det en bra inkörsport till RPG. Se till att ha all dlc.

Annars är det ju kul att utnyttja nexus när man har pc. Skyrim och Fallout NV blir sjukt kul med lite nexus moddar.

Witcher 3 såklart, men man kan vänta med den lite om man inte normalt spelar RPG tycker jag.

Permalänk
Medlem

Fallout 3/NV/4
S.T.A.L.K.E.R
GTA V
Civ 5
Skyrim
Hitman
Metro 2033/LL
Portal
Half life
Just Cause
Wargame

Några utav mina favoriter på PC

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Medlem

Tänker postal rent spontant haha

Visa signatur

NZXT H440W | EVGA G2 Supernova 750w | MSI Z-170a Gaming Pro | i7 6700k @ 4.2GHz | Samsung 850 Evo 500gb | Asus GTX 970 Strix | 16 GB RAM | Samsung S27D390H l AOC Agon AG352UCG

Permalänk

Jag köpte Arma3, men det var ju riktigt tradigt. Orkade inte ens gå igenom tutorialen. Men sen köpte jag tom clancys rainbox six siege och det var ju otroligt kul. Så nu är jag upptagen ett tag

Tack för alla tips!

Permalänk
Medlem

S. T. A. L. K. E. R spelen är enligt mig något av det bästa i RPG väg man kan hitta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (off topic)*

Tagit bort meningslösa/ohjälpsamma inlägg.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...