Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Blev smått galen på Windows 10 som skulle in på en SSD. Fick konstant problem vid valet av partition, trots gparted samt diskpart-försök att ordna så att partitionen var i topp trim och redo för fräsch installation så tvekade den varje gång.

Efter många sökningar så var det någon som tipsade om att ta ur USB-minnet som satt i (alltså mitt installationsmedium) och klicka Refresh. Döm om min förvåning att det gick. Sen var det bara att plugga in USB-stickan igen och köra.

Att inte Windows fixat en sådan bugg gör mig smått galen och resulterade i 20 minuters tidsspill.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

kan folk lära sig hur man kopplar in en datorn och lära sig att 3,5mm-kablar inte är VGA, eller DVI...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Läs efter mig och upprepa likt ett maniskt mantra:

Jag är inte rädd för snö.
Jag kan köra fortare än 60 på 100 2+1 väg med torrt väglag i minusgrader.
Jag vet hur jag satte på helljuset, jag kan stänga av det igen vid möte.

Lite saltig efter 12 timmar färja och 85 mil igår... Och dum som jag var bokade jag dagsfärjan så varenda millimeter jag körde var i mörker.. Tacka vet jag finnar. De vet hur man kör vid vinterväglag.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Influensa.

Permalänk
Medlem

Tar sabbatsår med vänner för att resa och uppleva, vi har pratat om backpacking i Thailand tidigare men nu vill inte jäveln ens med till Amsterdam över en weekend och om vi åker till Thailand max två veckor och allt ska redan vara bokat.... Vad fan är detta!? Vad hände med att vi skulle ta en break ifrån vardagen och bara leva, det enda som är bestämt är vilka datum vi åker till och från Thailand... Nä nu verkar sabbatsåret handla om att spara pengar inför handpenningen när man ska köpa hus... Måste skaffa fler vänner...

Jävla roligt sabbatsår, jobba skiten ur sig och spendera noll, varför tar man ens sabbatsår då?!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Tar sabbatsår med vänner för att resa och uppleva, vi har pratat om backpacking i Thailand tidigare men nu vill inte jäveln ens med till Amsterdam över en weekend och om vi åker till Thailand max två veckor och allt ska redan vara bokat.... Vad fan är detta!? Måste skaffa fler vänner...

Jävla roligt sabbatsår, jobba skiten ur sig och spendera noll, varför tar man ens sabbatsår då?!

Läste först lite hastigt att du tar sabbatsår från dina vänner. När jag sedan läste vidare så kändes det som att det kanske är det du ska göra

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Läste först lite hastigt att du tar sabbatsår från dina vänner. När jag sedan läste vidare så kändes det som att det kanske är det du ska göra

Sannerligen, har ett fåtal vänner som vill göra saker men som tyvärr är i gymnasiet fortfarande (är ett år yngre än mig) eller inte har arbete... De som har möjligheten att göra saker vill bara leva sitt komaliv...

Så jävla förbannad atm!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Såg klart på Legend of Korra. Känner mig tom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Läs efter mig och upprepa likt ett maniskt mantra:

Jag är inte rädd för snö.
Jag kan köra fortare än 60 på 100 2+1 väg med torrt väglag i minusgrader.
Jag vet hur jag satte på helljuset, jag kan stänga av det igen vid möte.

Lite saltig efter 12 timmar färja och 85 mil igår... Och dum som jag var bokade jag dagsfärjan så varenda millimeter jag körde var i mörker.. Tacka vet jag finnar. De vet hur man kör vid vinterväglag.

Precis vad jag brukar säga!
Kan man inte köra i vinterväglag ska man fan inte ge sig ut. Om inte ännu farligare för trafiken med de som ligger i halva hastighetsgränsen och inte vet hur man kör än de som kör för fort men har körvana.

Tyvärr är det fan ingen skillnad på norrland och södra Sverige om man lägger ihop allt. Folk i norr är ovana med andra bilar och att ha koll. Folk söderut är helt lost när det blir halka eller nederbörd.
Nu när det är så mycket ishalka borde det bli lag på dubbdäck.

Visa signatur

4090/7950X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Tar sabbatsår med vänner för att resa och uppleva, vi har pratat om backpacking i Thailand tidigare men nu vill inte jäveln ens med till Amsterdam över en weekend och om vi åker till Thailand max två veckor och allt ska redan vara bokat.... Vad fan är detta!? Vad hände med att vi skulle ta en break ifrån vardagen och bara leva, det enda som är bestämt är vilka datum vi åker till och från Thailand... Nä nu verkar sabbatsåret handla om att spara pengar inför handpenningen när man ska köpa hus... Måste skaffa fler vänner...

Jävla roligt sabbatsår, jobba skiten ur sig och spendera noll, varför tar man ens sabbatsår då?!

Åk själv då!
Om du ska rätta dig efter andra hela tiden kommer hela livet va så där jävla bittert. Åk ner till Thailand och du ska se du hittar massor som är precis som du

Visa signatur

4090/7950X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Tar sabbatsår med vänner för att resa och uppleva, vi har pratat om backpacking i Thailand tidigare men nu vill inte jäveln ens med till Amsterdam över en weekend och om vi åker till Thailand max två veckor och allt ska redan vara bokat.... Vad fan är detta!? Vad hände med att vi skulle ta en break ifrån vardagen och bara leva, det enda som är bestämt är vilka datum vi åker till och från Thailand... Nä nu verkar sabbatsåret handla om att spara pengar inför handpenningen när man ska köpa hus... Måste skaffa fler vänner...

Jävla roligt sabbatsår, jobba skiten ur sig och spendera noll, varför tar man ens sabbatsår då?!

Om jag vore du så skulle jag resa själv. Jag reste i grupp tillsammans med tre andra personer från september 2013 till juli 2014, alltså ganska länge. Visst var det kul men det blir väldigt mycket tid tillsammans till slut och ibland känner man sig lite begränsad just för att man är en grupp.

I somras ville jag ut och resa en sväng. Lyckades inte få med mig någon kompis så jag stack iväg själv genom Europa i lite drygt tre veckor. Bodde på vandrarhem och träffade en massa underbart folk och jag stannade även till och hälsade på folk jag lärt känna genom diverse ubtyten under gymnasietiden. Det bästa med att resa själv var nog friheten att göra precis vad man vill när man vill. Vill jag ta sovmorgon så gör jag det. Vill jag upp tidigt och utforska så gör jag det. Vill jag stanna i parken någon timme och bara ligga i gräset och vila och lyssna på att ljud runtomkring så gör jag det. Vill jag äta på restaurang så gör jag det, annars kan jag gå till affären och laga till en egen middag på vandrarhemmet och jag behöver inte tänka på någon annan.

I sommar så har jag en resa till Grekland på gång där jag inledningsvis kommer vara med familjen. Kommer dock blir uttråkad där efter några dagar så jag kommer att sticka iväg själv till några andra öar i närheten. Efter det så kanske det blir Vietnam i en månad men det är med kompisar som jag känt väldigt länge och som jag vet är lika äventyrssugna som mig (en av dom kom precis hem efter typ fyra månader i Sydamerika och den andra har rest runt i både Australien och Portugal en hel del).

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Såg klart på Legend of Korra. Känner mig tom

Been there bro, been there.

Permalänk
Medlem

En stor ikon har i dag lämnat oss.

" R.i.p David Bowie
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article22069307.a...

Permalänk
Avstängd

För jävligt @micke7406. Lyssnat på Bowie otaliga timmar.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Avstängd

I början på 2014 så blev jag totalt förändrad, eller rättare utsagt så blev min hjärna det.

Allting började när jag satt vid datorn, det var precis en helt vanlig dag, ingen stress alls den dagen.

Bara BOOOOOOOOOOOM säger det medan jag sitter framför datorn. Det känns så svårt att förklara, men det kändes som om jag kom in i en annan värld eller nåt. Det bara slog till från klar himmel som sagt, ingen varning alls.

Jag kunde inte använda datorn längre, och det kan jag inte idag heller, jag känner mig liksom bländad på något sätt. Och så har det varit KONSTANT.

Det jobbigaste är att jag inte vet riktigt hur jag ska förklara hur jag känner mig, men det är som om jag är i en dröm, som om allting händer på låtsas, riktigt kusligt är det, vilket triggar igång min ångest.

Som nu tex när jag sitter framför datorn och skriver detta, jag vet vad jag skriver om och jag vet vad jag läser, men det känns som om det inte är jag som sitter framför datorn, det är som om hjärnan är ute och cyklar någon annanstans, frånvarande är nog ett bättre ord att använda.

Går jag ut på stan så håller jag upp händerna i luften konstant, allting är så overkligt, jag känner mig borta på något sätt.

Allra värst är det när jag sitter vid datorn, som nu, och när jag är på möten tex. Jag sitter där på möten och försöker koncentrera mig, men det känns som om jag inte är på mötet, alltså jag vet att jag är på mötet men ändå känns det inte som det.

Jag har mått så här konstant, och det börjar verkligen ta kål på mig, jag kan inte njuta av livet längre, jag har förlorat hoppas helt enkelt, att ha gått runt så här KONSTANT i 2 år har gjort så att jag har förlorat hoppet, jag går bara runt och frågar mig själv " varför slog bara detta till från ingenstans " ?

Jag har en ganska trasig uppväxt, det erkänner jag. Jag blev slagen av pappa och morbror när jag var liten, och jag har hela mitt liv letat efter en man som jag kan leva med, en man som jag känner mig trygg med, som tar hand om mig helt enkelt, hela livet har jag känt mig riktigt ensam och jag har bara letat & letat, det har alltid slutat med att jag utsätter mig för fara, jag åker iväg i främmande mäns bilar och blir våldtagen. Sista gången jag gjorde det var 2013.

Just när detta vad det nu än är jag lider av som slog till 2014 så var det inget hemskt jag just då upplevde, jag funderade mycket på att hoppa av skolan dock, jag blev tillkallad till möten hit och dit, och jag tyckte det gjorde mig stressat, jag bestämde mig trots allt att stanna kvar, sen så gick det en vecka och sen kom den där dagen då detta slog till, bara från klar himmel.

Jag har även fått diagnoserna Borderline & Autism, och dessa diagnoser fick jag 2011. Nu vet jag inte om diagnoserna har koppling till varför jag har mått så här?

Jag är också orolig att jag ska hamna i en psykos, men jag låter väl inte psykotisk? Jag är också jätte orolig att det ska vara något fysiskt jag lider av, för jag har märkt att jag får ganska mycket huvudvärk.

Jag träffar förnärvarande en psykolog och han misstänker att det är "dissociation" jag lider av.

Någon som kanske känner igen sig? Jag har som sagt förlorat hoppet nästan helt, en liten del i mig hoppas att detta försvinner, men det har hållit i sig KONSTANT och det vill inte släppa, jag vet inte vad det är som händer med hjärnan? Denna dimma/ frånvarande känsla som jag har är riktigt riktigt kuslig, vilket leder till ångest.

Jag har så många frågor. Varför slog detta till? Varför slog det till från ingenstans? Varför går det inte över? Vad är det jag ens lider av? Kommer jag gå runt så här hela livet?

Jag går galen snart! Jag vet nu tex att jag skrivit detta, men ändå känns det inte som om det var jag som gjorde det, jag känner mig så frånvarande, hjärnan hänger inte med.. !

Vad händer??!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emina41:

I början på 2014 så blev jag totalt förändrad, eller rättare utsagt så blev min hjärna det.

Allting började när jag satt vid datorn, det var precis en helt vanlig dag, ingen stress alls den dagen.

Bara BOOOOOOOOOOOM säger det medan jag sitter framför datorn. Det känns så svårt att förklara, men det kändes som om jag kom in i en annan värld eller nåt. Det bara slog till från klar himmel som sagt, ingen varning alls.

Jag kunde inte använda datorn längre, och det kan jag inte idag heller, jag känner mig liksom bländad på något sätt. Och så har det varit KONSTANT.

Det jobbigaste är att jag inte vet riktigt hur jag ska förklara hur jag känner mig, men det är som om jag är i en dröm, som om allting händer på låtsas, riktigt kusligt är det, vilket triggar igång min ångest.

Som nu tex när jag sitter framför datorn och skriver detta, jag vet vad jag skriver om och jag vet vad jag läser, men det känns som om det inte är jag som sitter framför datorn, det är som om hjärnan är ute och cyklar någon annanstans, frånvarande är nog ett bättre ord att använda.

Går jag ut på stan så håller jag upp händerna i luften konstant, allting är så overkligt, jag känner mig borta på något sätt.

Allra värst är det när jag sitter vid datorn, som nu, och när jag är på möten tex. Jag sitter där på möten och försöker koncentrera mig, men det känns som om jag inte är på mötet, alltså jag vet att jag är på mötet men ändå känns det inte som det.

Jag har mått så här konstant, och det börjar verkligen ta kål på mig, jag kan inte njuta av livet längre, jag har förlorat hoppas helt enkelt, att ha gått runt så här KONSTANT i 2 år har gjort så att jag har förlorat hoppet, jag går bara runt och frågar mig själv " varför slog bara detta till från ingenstans " ?

Jag har en ganska trasig uppväxt, det erkänner jag. Jag blev slagen av pappa och morbror när jag var liten, och jag har hela mitt liv letat efter en man som jag kan leva med, en man som jag känner mig trygg med, som tar hand om mig helt enkelt, hela livet har jag känt mig riktigt ensam och jag har bara letat & letat, det har alltid slutat med att jag utsätter mig för fara, jag åker iväg i främmande mäns bilar och blir våldtagen. Sista gången jag gjorde det var 2013.

Just när detta vad det nu än är jag lider av som slog till 2014 så var det inget hemskt jag just då upplevde, jag funderade mycket på att hoppa av skolan dock, jag blev tillkallad till möten hit och dit, och jag tyckte det gjorde mig stressat, jag bestämde mig trots allt att stanna kvar, sen så gick det en vecka och sen kom den där dagen då detta slog till, bara från klar himmel.

Jag har även fått diagnoserna Borderline & Autism, och dessa diagnoser fick jag 2011. Nu vet jag inte om diagnoserna har koppling till varför jag har mått så här?

Jag är också orolig att jag ska hamna i en psykos, men jag låter väl inte psykotisk? Jag är också jätte orolig att det ska vara något fysiskt jag lider av, för jag har märkt att jag får ganska mycket huvudvärk.

Jag träffar förnärvarande en psykolog och han misstänker att det är "dissociation" jag lider av.

Någon som kanske känner igen sig? Jag har som sagt förlorat hoppet nästan helt, en liten del i mig hoppas att detta försvinner, men det har hållit i sig KONSTANT och det vill inte släppa, jag vet inte vad det är som händer med hjärnan? Denna dimma/ frånvarande känsla som jag har är riktigt riktigt kuslig, vilket leder till ångest.

Jag har så många frågor. Varför slog detta till? Varför slog det till från ingenstans? Varför går det inte över? Vad är det jag ens lider av? Kommer jag gå runt så här hela livet?

Jag går galen snart! Jag vet nu tex att jag skrivit detta, men ändå känns det inte som om det var jag som gjorde det, jag känner mig så frånvarande, hjärnan hänger inte med.. !

Vad händer??!!!

Ångest som ligger bakom. Har samma sak men låter inte de hindra mig. Känns som ja går på autopilot ibland. Detta kunde hänt när du tex kolla på tv och då hade du känt samma sak varje gång du kollar TV. Det är hjärnans sätt att skydda dig från ångest genom att göra de "overkligt".

Det är omöjligt för någon med ångest/panikångest att hamna i psykos då man är hela tiden så medveten om va som händer. En som har psykos vet inte om de.

Det kommer gå över och bli bättre jag lovar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av emina41:

I början på 2014 så blev jag totalt förändrad, eller rättare utsagt så blev min hjärna det.

Allting började när jag satt vid datorn, det var precis en helt vanlig dag, ingen stress alls den dagen.

Bara BOOOOOOOOOOOM säger det medan jag sitter framför datorn. Det känns så svårt att förklara, men det kändes som om jag kom in i en annan värld eller nåt. Det bara slog till från klar himmel som sagt, ingen varning alls.

Jag kunde inte använda datorn längre, och det kan jag inte idag heller, jag känner mig liksom bländad på något sätt. Och så har det varit KONSTANT.

Det jobbigaste är att jag inte vet riktigt hur jag ska förklara hur jag känner mig, men det är som om jag är i en dröm, som om allting händer på låtsas, riktigt kusligt är det, vilket triggar igång min ångest.

Som nu tex när jag sitter framför datorn och skriver detta, jag vet vad jag skriver om och jag vet vad jag läser, men det känns som om det inte är jag som sitter framför datorn, det är som om hjärnan är ute och cyklar någon annanstans, frånvarande är nog ett bättre ord att använda.

Går jag ut på stan så håller jag upp händerna i luften konstant, allting är så overkligt, jag känner mig borta på något sätt.

Allra värst är det när jag sitter vid datorn, som nu, och när jag är på möten tex. Jag sitter där på möten och försöker koncentrera mig, men det känns som om jag inte är på mötet, alltså jag vet att jag är på mötet men ändå känns det inte som det.

Jag har mått så här konstant, och det börjar verkligen ta kål på mig, jag kan inte njuta av livet längre, jag har förlorat hoppas helt enkelt, att ha gått runt så här KONSTANT i 2 år har gjort så att jag har förlorat hoppet, jag går bara runt och frågar mig själv " varför slog bara detta till från ingenstans " ?

Jag har en ganska trasig uppväxt, det erkänner jag. Jag blev slagen av pappa och morbror när jag var liten, och jag har hela mitt liv letat efter en man som jag kan leva med, en man som jag känner mig trygg med, som tar hand om mig helt enkelt, hela livet har jag känt mig riktigt ensam och jag har bara letat & letat, det har alltid slutat med att jag utsätter mig för fara, jag åker iväg i främmande mäns bilar och blir våldtagen. Sista gången jag gjorde det var 2013.

Just när detta vad det nu än är jag lider av som slog till 2014 så var det inget hemskt jag just då upplevde, jag funderade mycket på att hoppa av skolan dock, jag blev tillkallad till möten hit och dit, och jag tyckte det gjorde mig stressat, jag bestämde mig trots allt att stanna kvar, sen så gick det en vecka och sen kom den där dagen då detta slog till, bara från klar himmel.

Jag har även fått diagnoserna Borderline & Autism, och dessa diagnoser fick jag 2011. Nu vet jag inte om diagnoserna har koppling till varför jag har mått så här?

Jag är också orolig att jag ska hamna i en psykos, men jag låter väl inte psykotisk? Jag är också jätte orolig att det ska vara något fysiskt jag lider av, för jag har märkt att jag får ganska mycket huvudvärk.

Jag träffar för närvarande en psykolog och han misstänker att det är "dissociation" jag lider av.

Någon som kanske känner igen sig? Jag har som sagt förlorat hoppet nästan helt, en liten del i mig hoppas att detta försvinner, men det har hållit i sig KONSTANT och det vill inte släppa, jag vet inte vad det är som händer med hjärnan? Denna dimma/ frånvarande känsla som jag har är riktigt riktigt kuslig, vilket leder till ångest.

Jag har så många frågor. Varför slog detta till? Varför slog det till från ingenstans? Varför går det inte över? Vad är det jag ens lider av? Kommer jag gå runt så här hela livet?

Jag går galen snart! Jag vet nu tex att jag skrivit detta, men ändå känns det inte som om det var jag som gjorde det, jag känner mig så frånvarande, hjärnan hänger inte med.. !

Vad händer??!!!

Låter redigt jobbigt det där. Hoppas det löser sig, håller tummarna för dig. Ge inte upp, aldrig. Livet känns jobbigt nu, men vem vet vad som händer om låt oss säga 3 år?
Kan inte förställa mig hur det där är, varken det med att det känns som att du lever i en annan värld, eller det med Borde Line samt Autismen, även om jag har en bror med Autism och varit som en personlig assistent till honom. Men ge inte upp.
Jag tänker inte säga att du ska bli glad så släpper allt, men i alla lägen du kan så försök att se allting positivt, försök iallafall. Det ser säkert mörkt ut nu, men man vet aldrig vad framtiden har att erbjuda.

Vad har du för hobbys?
Det jag gjorde när jag var inne i min "Djupa depression" som de kallade det så försökte jag leta efter något jag kan göra som inte involverar en dator. Känner du t.ex samma känsla när du läser? Eller när du ritar kanske?

Angående det med kärleken, så låt det komma när det kommer. Vet inte vart detta citat kommer ifrån, men skriver det iallafall:
Love is like a fart. If you have to force it, it is probably crap. . Det finns en person för varje människa, och den personen kommer nog snart in i ditt liv ska du se.

Har du träffat en läkare angående det med hjärnan?

Nu var detta kanske inte så motiverande eller hjälpande, men håller tummarna för dig.
Hoppas allt löser sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emina41:

I början på 2014 så blev jag totalt förändrad, eller rättare utsagt så blev min hjärna det.

Allting började när jag satt vid datorn, det var precis en helt vanlig dag, ingen stress alls den dagen.

Bara BOOOOOOOOOOOM säger det medan jag sitter framför datorn. Det känns så svårt att förklara, men det kändes som om jag kom in i en annan värld eller nåt. Det bara slog till från klar himmel som sagt, ingen varning alls.

Jag kunde inte använda datorn längre, och det kan jag inte idag heller, jag känner mig liksom bländad på något sätt. Och så har det varit KONSTANT.

Det jobbigaste är att jag inte vet riktigt hur jag ska förklara hur jag känner mig, men det är som om jag är i en dröm, som om allting händer på låtsas, riktigt kusligt är det, vilket triggar igång min ångest.

Som nu tex när jag sitter framför datorn och skriver detta, jag vet vad jag skriver om och jag vet vad jag läser, men det känns som om det inte är jag som sitter framför datorn, det är som om hjärnan är ute och cyklar någon annanstans, frånvarande är nog ett bättre ord att använda.

Går jag ut på stan så håller jag upp händerna i luften konstant, allting är så overkligt, jag känner mig borta på något sätt.

Allra värst är det när jag sitter vid datorn, som nu, och när jag är på möten tex. Jag sitter där på möten och försöker koncentrera mig, men det känns som om jag inte är på mötet, alltså jag vet att jag är på mötet men ändå känns det inte som det.

Jag har mått så här konstant, och det börjar verkligen ta kål på mig, jag kan inte njuta av livet längre, jag har förlorat hoppas helt enkelt, att ha gått runt så här KONSTANT i 2 år har gjort så att jag har förlorat hoppet, jag går bara runt och frågar mig själv " varför slog bara detta till från ingenstans " ?

Jag har en ganska trasig uppväxt, det erkänner jag. Jag blev slagen av pappa och morbror när jag var liten, och jag har hela mitt liv letat efter en man som jag kan leva med, en man som jag känner mig trygg med, som tar hand om mig helt enkelt, hela livet har jag känt mig riktigt ensam och jag har bara letat & letat, det har alltid slutat med att jag utsätter mig för fara, jag åker iväg i främmande mäns bilar och blir våldtagen. Sista gången jag gjorde det var 2013.

Just när detta vad det nu än är jag lider av som slog till 2014 så var det inget hemskt jag just då upplevde, jag funderade mycket på att hoppa av skolan dock, jag blev tillkallad till möten hit och dit, och jag tyckte det gjorde mig stressat, jag bestämde mig trots allt att stanna kvar, sen så gick det en vecka och sen kom den där dagen då detta slog till, bara från klar himmel.

Jag har även fått diagnoserna Borderline & Autism, och dessa diagnoser fick jag 2011. Nu vet jag inte om diagnoserna har koppling till varför jag har mått så här?

Jag är också orolig att jag ska hamna i en psykos, men jag låter väl inte psykotisk? Jag är också jätte orolig att det ska vara något fysiskt jag lider av, för jag har märkt att jag får ganska mycket huvudvärk.

Jag träffar förnärvarande en psykolog och han misstänker att det är "dissociation" jag lider av.

Någon som kanske känner igen sig? Jag har som sagt förlorat hoppet nästan helt, en liten del i mig hoppas att detta försvinner, men det har hållit i sig KONSTANT och det vill inte släppa, jag vet inte vad det är som händer med hjärnan? Denna dimma/ frånvarande känsla som jag har är riktigt riktigt kuslig, vilket leder till ångest.

Jag har så många frågor. Varför slog detta till? Varför slog det till från ingenstans? Varför går det inte över? Vad är det jag ens lider av? Kommer jag gå runt så här hela livet?

Jag går galen snart! Jag vet nu tex att jag skrivit detta, men ändå känns det inte som om det var jag som gjorde det, jag känner mig så frånvarande, hjärnan hänger inte med.. !

Vad händer??!!!

Solklart fall av panikångest, Har du uppsökt läkare/psykolog för besväret. Det finns bra medicin som kan lindra,

Permalänk
Medlem

Bokade resa till Amsterdam men var tvungen att betala åt en vän tills vidare för han hade inte fått sin lön och vi ville boka så snabbt som möjligt. Behövde då låna pengar av far för min bil service, på väg hem när jag lämnat bilen tappar jag plånboken (inte hittad än) och dessutom fungerar inte jävla swish helt plötsligt. Står att jag fört över men händer inget på det disponibla och ska hämta bilen idag. Så jävla förbannad för tillfället!

Dessutom suger SwiftKey, funkar ju för fan inte att skriva en vanlig mening utan att något strular....

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Det kommer förbi en hjullastare utanför och saltar cykelbanan när det är -20 grader ute! Inte nog med att det är idiotiskt att cykla i -20, saltet verkar inte! Men visst de som cyklar sparar co2 och bränsle. Dock måste hjulastaren fisköra för de 3 som cyklar här idag. Samtidigt som saltföroreningarna ökar! Men visst, det mäter man ju inte, så det gör inget! Vilken jävla dubbelmoral!....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Fick en "uppenbarelse" förra veckan. Jag vaknar av väckarklockan efter nån timmes sömn då jag hade problem att sova den natten. Märker hur otroligt vaken och alert jag känner mig.

Vad är detta nu. I vanliga fall går jag runt med konstant hjärndimma oavsett sömntimmar. Tar mig till jobbet, observerar hur otroligt klartänkt och känslomässigt balanserad jag känner mig. Min känslomässiga respons till olika saker brukar motarbeta mig för det mesta så blev helt klart förvånad att jag kände som jag gjorde.

Allt eftersom dagen går börjar jag se varför allt varit så svårt jämfört med andra. Jag kunde plötsligt se hur min personlighet påverkas av svårigheterna jag har. Som att se den trasiga kretsen. Varför jag är så introvert och att jag egentligen är helt annorlunda bara att jag inte kan ge uttryck för min personlighet pga. att något inte är som det ska.

Spolade fram och tillbaka i tidslinjen till olika minnen och kunde se redan vid barns ålder hur mitt handikapp påverkade mig. Varför jag inte kan forma relationer osv. Varför jag isolerar mig. Varför jag har varit så bitter.

Har aldrig tidigare sett så klart innan exakt hur det påverkade alla val jag gjort.

Känner mig inte arg eller ledsen dock. Är mest frustrerad då jag inte kan ge uttryck för den jag egentligen är. Som att ha en glasskiva mellan mig själv och yttervärlden, fången i mitt eget huvud.

Permalänk
Medlem

Bakfull.

Permalänk
Skrivet av IntelAti:

Skönt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Fick en "uppenbarelse" förra veckan. Jag vaknar av väckarklockan efter nån timmes sömn då jag hade problem att sova den natten. Märker hur otroligt vaken och alert jag känner mig.

Vad är detta nu. I vanliga fall går jag runt med konstant hjärndimma oavsett sömntimmar. Tar mig till jobbet, observerar hur otroligt klartänkt och känslomässigt balanserad jag känner mig. Min känslomässiga respons till olika saker brukar motarbeta mig för det mesta så blev helt klart förvånad att jag kände som jag gjorde.

Allt eftersom dagen går börjar jag se varför allt varit så svårt jämfört med andra. Jag kunde plötsligt se hur min personlighet påverkas av svårigheterna jag har. Som att se den trasiga kretsen. Varför jag är så introvert och att jag egentligen är helt annorlunda bara att jag inte kan ge uttryck för min personlighet pga. att något inte är som det ska.

Spolade fram och tillbaka i tidslinjen till olika minnen och kunde se redan vid barns ålder hur mitt handikapp påverkade mig. Varför jag inte kan forma relationer osv. Varför jag isolerar mig. Varför jag har varit så bitter.

Har aldrig tidigare sett så klart innan exakt hur det påverkade alla val jag gjort.

Känner mig inte arg eller ledsen dock. Är mest frustrerad då jag inte kan ge uttryck för den jag egentligen är. Som att ha en glasskiva mellan mig själv och yttervärlden, fången i mitt eget huvud.

Vad var det som var den trasiga kretsen då? Jag känner mig ofta så som du beskriver det med konstant hjärndimma och svårt att uttrycka mig trots att jag har saker att säga om det mesta. Men jag gör sällan det...

EDIT: Hjärndimman och tröttheten försvinner dock oftast när jag tränar, förutom när jag är "naturligt" trött såklart!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Skrivet av Laccy:

Vad var det som var den trasiga kretsen då? Jag känner mig ofta så som du beskriver det med konstant hjärndimma och svårt att uttrycka mig trots att jag har saker att säga om det mesta. Men jag gör sällan det...

Var nog mer tänkt som ett uttryck kanske Skriver lite flummigt ibland kan jag erkänna !
Ja jag är likadan, vill säga saker men låter bli då det blir för svårt att formulera och uttrycka det.
Man funderar dock. Har t.ex. människor med stark personlighet bara lättare att uttrycka den än någon som är tyst och tillbakadragen. Vem är man egentligen. Sitter personligheten i själen om det nu finns något sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Var nog mer tänkt som ett uttryck kanske Skriver lite flummigt ibland kan jag erkänna !
Ja jag är likadan, vill säga saker men låter bli då det blir för svårt att formulera och uttrycka det.
Man funderar dock. Har t.ex. människor med stark personlighet bara lättare att uttrycka den än någon som är tyst och tillbakadragen. Vem är man egentligen. Sitter personligheten i själen om det nu finns något sådant.

Glömde skriva inom citattecken!

För mig är det nog ofta så att jag inte hinner säga det jag tänker, antingen för att konversationen fortsätter eller så kommer jag på det en stund efteråt. Att jag är urusel på att prata i övrigt hjälper ju inte direkt heller. Jag har ju inga problem att uttrycka mig själv i skrift. En annan sak jag har märkt är att jag har ett väldigt stort ordförråd, så det är få ord jag inte förstår. MEN jag har svårare att använda orden själv.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Blev idag tvungen att få våran 8 månader gamla dvärgvädur avlivad. Bettfel och till följd av det infektion, som resulterar i att han inte vill äta, som gör att han får fel på proteinbalansen och allt är kört, typ. Vet att en del människor tycker att "djur är ju bara djur". Ni kan sluta läsa här. Ni andra, krama och pussa era djur för man vet aldrig hur länge man får ha dem. Fan också Jag kännde verkligen ett speciellt band till kaninen. Sov gott, Duncan. <3

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Blev idag tvungen att få våran 8 månader gamla dvärgvädur avlivad. Bettfel och till följd av det infektion, som resulterar i att han inte vill äta, som gör att han får fel på proteinbalansen och allt är kört, typ. Vet att en del människor tycker att "djur är ju bara djur". Ni kan sluta läsa här. Ni andra, krama och pussa era djur för man vet aldrig hur länge man får ha dem. Fan också Jag kännde verkligen ett speciellt band till kaninen. Sov gott, Duncan. <3

Sorgligt att höra. Kan föreställa mig hur det känns.
Hade också en kanin jag var väldigt fäst vid. Den dog dock en mer naturlig död vid hög ålder.
Kaniner är verkligen mycket mer tillgivna och personliga än vad många tror.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Solklart fall av panikångest, Har du uppsökt läkare/psykolog för besväret. Det finns bra medicin som kan lindra,

Får hålla med att det låter precis som panikångest med en underliggande stark ångest som orsakar attacker, jobbigt men bör gå över med tiden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Blev idag tvungen att få våran 8 månader gamla dvärgvädur avlivad. Bettfel och till följd av det infektion, som resulterar i att han inte vill äta, som gör att han får fel på proteinbalansen och allt är kört, typ. Vet att en del människor tycker att "djur är ju bara djur". Ni kan sluta läsa här. Ni andra, krama och pussa era djur för man vet aldrig hur länge man får ha dem. Fan också Jag kännde verkligen ett speciellt band till kaninen. Sov gott, Duncan. <3

Tråkigt, tråkigt. Var tvungen att lämna bort en mindre papegoja efter 2 månader då den inte trivdes i en 2x1x1m bur utan gav bort den så att den fick bo i voljär, det var rätt trist det med men kändes ändå okej då man tänker att man gör det bästa för sitt djur.