Permalänk
Medlem

Ni som kan det här, kan ni tipsa om en bra spell-baserad build? Vill ha en annan karaktär att grinda med när jag tröttnar på bågen.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

Klarade av Act 3 för första gången idag utan större problem. Dog två gånger på Dominus tills jag bytte lite gear för att maxa Lightning Resistance, då blev han ganska lätt. Nu måste jag kolla upp lite Scion-builds, då jag aldrig kommit så långt att jag låst upp Scion-klassen förut.

Har dock inte hittat en enda Unique än, trots 40% Increased Rarity of Items Found på mitt gear, vilket är lite tråkigt.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Skrivet av IshethZenunim:

Klarade av Act 3 för första gången idag utan större problem. Dog två gånger på Dominus tills jag bytte lite gear för att maxa Lightning Resistance, då blev han ganska lätt. Nu måste jag kolla upp lite Scion-builds, då jag aldrig kommit så långt att jag låst upp Scion-klassen förut.

Har dock inte hittat en enda Unique än, trots 40% Increased Rarity of Items Found på mitt gear, vilket är lite tråkigt.

Det är ju egentligen ingen direkt skillnad på Scion och andra klasser. Allt handlar bara om vart i skill-trädet man börjar. Det är inte heller helt vanligt att man som en klass inkräktar på en annan klass startnoder. Styrkan med just Scion är att man har tidig tillgång till många Jewel sockets, fast då gäller det också att man har ett gäng bra sådana.

Fortsätt att kämpa vidare genom Cruel och Merciless. Se om du kan ta dig till maps.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IshethZenunim:

Ni som kan det här, kan ni tipsa om en bra spell-baserad build? Vill ha en annan karaktär att grinda med när jag tröttnar på bågen.

Jag har en Shadow baserad på BladeFall + Poison samt Ethereal Knives för leech...
Builden har Chaos Inoculation och Ghostreaver med Vaal Pact, så den är bara ES baserad...

Har rätt medioker gear, för orkar inte grinda, men det är en ok karaktär, om man har viss rörlighet, och inte tankar allt mellan himmal å jord...

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Det är ju egentligen ingen direkt skillnad på Scion och andra klasser. Allt handlar bara om vart i skill-trädet man börjar. Det är inte heller helt vanligt att man som en klass inkräktar på en annan klass startnoder. Styrkan med just Scion är att man har tidig tillgång till många Jewel sockets, fast då gäller det också att man har ett gäng bra sådana.

Fortsätt att kämpa vidare genom Cruel och Merciless. Se om du kan ta dig till maps.

Håller på att grinda Dried Lake lite nu, för jag kände att jag var lite för vek för de två Dream-dungeons man kan transporteras till efter Crystal Veins. Nu är jag lvl 42 (tror jag) och har precis tagit en nod för mer Life och en för Life Leech, så nu är jag lite tuffare.

Fick också min första Unique (ett par tråkiga boots) och mina första Divination Cards idag. Helvete vad man måste grinda! Ett av korten kräver att man har 13 stycken för att kunna byta in dem mot något föremål.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

laddar nu, hoppas det är vad jag önskade av diablo 3! <3

Permalänk
Skrivet av IshethZenunim:

Håller på att grinda Dried Lake lite nu, för jag kände att jag var lite för vek för de två Dream-dungeons man kan transporteras till efter Crystal Veins. Nu är jag lvl 42 (tror jag) och har precis tagit en nod för mer Life och en för Life Leech, så nu är jag lite tuffare.

Fick också min första Unique (ett par tråkiga boots) och mina första Divination Cards idag. Helvete vad man måste grinda! Ett av korten kräver att man har 13 stycken för att kunna byta in dem mot något föremål.

Jo de flesta uniques är dåliga eller enbart användbara då man levlar en ny gubbe. Trots detta och långt över tusen uniques reagerar jag fortfarande starkt vid ljudet av dem.
Många divination cards är nästan hopplösa att försöka samla själv. Ofta gäller det att man kanske hittar några av en typ själv och sedan får man köpa resten av andra spelare. Humility (som ger en Tabula Rasa) är nog det kortet som är mest värt att försöka samla ihop själv.

Skrivet av Egilon:

laddar nu, hoppas det är vad jag önskade av diablo 3! <3

Lycka till!
Om du har några frågor kan du höra av dig till mig (IGN: formerself). Jag är brukar lira allt mellan lite och massor varje kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Jo de flesta uniques är dåliga eller enbart användbara då man levlar en ny gubbe. Trots detta och långt över tusen uniques reagerar jag fortfarande starkt vid ljudet av dem.
Många divination cards är nästan hopplösa att försöka samla själv. Ofta gäller det att man kanske hittar några av en typ själv och sedan får man köpa resten av andra spelare. Humility (som ger en Tabula Rasa) är nog det kortet som är mest värt att försöka samla ihop själv.

Korten jag fått är The Cataclysm (lvl 21 Spell Gem) och The Battle Born (unik yxa), inte direkt några jag är intresserade av. Kanske vore värt att sälje dem istället.

Ser fram emot att komma till lvl 60+-områden, så jag kan farma maps istället.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

Är det någon som har Ethereal Knives och/eller Spell Echo att sälja?

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Klarade av Act 3 för första gången idag utan större problem. Dog två gånger på Dominus tills jag bytte lite gear för att maxa Lightning Resistance, då blev han ganska lätt. Nu måste jag kolla upp lite Scion-builds, då jag aldrig kommit så långt att jag låst upp Scion-klassen förut.

Har dock inte hittat en enda Unique än, trots 40% Increased Rarity of Items Found på mitt gear, vilket är lite tråkigt.

Min scion har nu blivit lvl 75. Mitt enda problem är lite väl låg resist mot chaos, så det är ju pga gear. Kan leta upp det till ikväll, finns ett liknande build på poe's forum under scion som bygger på spectral throw och doublestrike. Det är ett billigt build att utföra.

Jag kör en variant av denna, mest för att jag gillar skillsen och för att det är ett billigt build.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Min scion har nu blivit lvl 75. Mitt enda problem är lite väl låg resist mot chaos, så det är ju pga gear. Kan leta upp det till ikväll, finns ett liknande build på poe's forum under scion som bygger på spectral throw och doublestrike. Det är ett billigt build att utföra.

Jag kör en variant av denna, mest för att jag gillar skillsen och för att det är ett billigt build.

Tack, men jag har redan hittat en build. Jag kör på ZiggyD's Ethereal Knives Scion, där Ethereal Knives kopplas ihop med Faster Projectiles, Added Fire, Life Leech, Echo och Empower. Resultatet blir en extrem tank-build som offrar lite DPS för möjligheten att överleva allt solo.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

EDIT: Såld

Är det någon här som behöver en Lightning Coil? Har en till salu för 40c i TSC.

Dold text

IGN: CookieMedal

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Moderator
Moderator

Köp/sälj håller vi inte på med i den här tråden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Köp/sälj håller vi inte på med i den här tråden.

Hade bråttom få bort den och eftersom det inte finns några regler för tråden så tänkte jag "lägger upp även här då".

Men då vet jag.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Klarade av spelet på Normal igår, är nu på Cruel och springer snabbt genom levlarna hittills (farmar just nu The Ledge, är lvl 46).

Jag måste säga att sista delen av Act 4 var sjukt obalanserad och tråkigt. I stort sett allt från att man använt den där maskinen för att ta sig in i Belly of the Beast (tror jag det var) är sjukt svårt. Inte de vanliga monstren kanske, men alla bossar kunde döda mig med en attack, typ.

Det fanns ingen annan lösning än att dö om och om igen tills man nött ner bossen. Piety var ju helt omöjlig, eftersom det inte gick att undkomma hennes dödsstråle, och den tog ca. 90% av mina hit points, och det är med 75% resistance mot Fire/Cold/Lightning och runt 30% resistance mot Chaos.

För att inte tala om Malachai...måste ha dött minst 50 gånger mot honom, enbart för att det var så sjukt mycket saker på skärmen att jag inte kunde se de röda märkena på golvet. Alldeles för liten arena var det också.

Annars tyckte jag spelet var bra, nu skall jag grinda mig upp till lvl 60 så fort som möjligt, för jag vill se vilka roliga Maps det finns.

Förresten, är det någon som vet om de ändrat drop chancen på currency i Cruel? Jag har sprungit igenom The Ledge fem-sex gånger och fått 1 x Chaos Orb, 2 x Orb of Alchemy, 2 x Glassblower's Bauble, 1 x Viridian Jewel, 1 x Orb of Chance och minst fem var av Armourer's Scrap och Blacksmith's Whetstone.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Klarade av spelet på Normal igår, är nu på Cruel och springer snabbt genom levlarna hittills (farmar just nu The Ledge, är lvl 46).

Jag måste säga att sista delen av Act 4 var sjukt obalanserad och tråkigt. I stort sett allt från att man använt den där maskinen för att ta sig in i Belly of the Beast (tror jag det var) är sjukt svårt. Inte de vanliga monstren kanske, men alla bossar kunde döda mig med en attack, typ.

Det fanns ingen annan lösning än att dö om och om igen tills man nött ner bossen. Piety var ju helt omöjlig, eftersom det inte gick att undkomma hennes dödsstråle, och den tog ca. 90% av mina hit points, och det är med 75% resistance mot Fire/Cold/Lightning och runt 30% resistance mot Chaos.

För att inte tala om Malachai...måste ha dött minst 50 gånger mot honom, enbart för att det var så sjukt mycket saker på skärmen att jag inte kunde se de röda märkena på golvet. Alldeles för liten arena var det också.

Annars tyckte jag spelet var bra, nu skall jag grinda mig upp till lvl 60 så fort som möjligt, för jag vill se vilka roliga Maps det finns.

Förresten, är det någon som vet om de ändrat drop chancen på currency i Cruel? Jag har sprungit igenom The Ledge fem-sex gånger och fått 1 x Chaos Orb, 2 x Orb of Alchemy, 2 x Glassblower's Bauble, 1 x Viridian Jewel, 1 x Orb of Chance och minst fem var av Armourer's Scrap och Blacksmith's Whetstone.

Om du nästan dör av en attack så är det ju inte spelet det är fel på utan du har gjort något skumt med ditt build eller gear. Det problemet hade inte jag trotts att mina resists inte var så bra när jag var på den lvl-rangen. Du lär se till att ha en lagom hp pool också.
Tror btw de har ökat drop chance, känns så.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

@IshethZenunim

Om du dör av en attack är det nog din build eller gear som behöver förbättras. Som referens, jag har precis kommit till normal act 4 med min Spectral Throw-karaktär, har ~20% res i allt, ~30% armour och ~700 liv, klarar mig ganska bra. Det är väl Malachai som kommer gå åt pipan.

Piety är svår, henne måste man lära sig hur man ska göra mot. Men när hon gör den där strålen så är det bara springa runt tills hon slutar och börja attackera igen.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Om du nästan dör av en attack så är det ju inte spelet det är fel på utan du har gjort något skumt med ditt build eller gear. Det problemet hade inte jag trotts att mina resists inte var så bra när jag var på den lvl-rangen. Du lär se till att ha en lagom hp pool också.
Tror btw de har ökat drop chance, känns så.

Då måste typ 99% av alla som spelar ha "gjort något skumt", i alla fall om man kollar på de hundratals trådar om hur obalanserad slutet på Act 4 är.

Jag hade inga problem med The Great Arena eller Kaom, men så fort jag kom till Piety och Malachai så var det kört.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Då måste typ 99% av alla som spelar ha "gjort något skumt", i alla fall om man kollar på de hundratals trådar om hur obalanserad slutet på Act 4 är.

Jag hade inga problem med The Great Arena eller Kaom, men så fort jag kom till Piety och Malachai så var det kört.

Jag håller med om att act 4 var svårare än tidigare men jag med mitt rätt billiga build kände inte riktigt av de problemen. Visste man behövde hålla sig undan ibland och manövrera rätt men det var gångbart. Är i merciless act 4 nu, inte haft tid att komma så långt ännu men det funkar trotts att man inte har super utrustning.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av IshethZenunim:

Då måste typ 99% av alla som spelar ha "gjort något skumt", i alla fall om man kollar på de hundratals trådar om hur obalanserad slutet på Act 4 är.

Path of Exile bygger i hög grad på erfarenhet, första gångerna man ger sig på en specifik boss lever man farligt, men vet man vad som händer kan man i väldigt hög grad reducera eller helt eliminera de farliga aspekterna. Piety, the Abomination är ett typexempel på detta, det är en boss där man från början tror att väldigt mycket händer och man blir lätt stressad, men så fort man lär sig vad som faktiskt sker är det väldigt mycket enklare.
a) hon slänger ut stora bollar som gör lite skada om man står i/nära dem b) hon skjuter ut en stråle och snurrar runt c) det finns från början och dyker upp några ytterligare eye hatcheries.
Bollarna är enkla att undvika, strålen signalerar hon tydligt i uppåt två sekunder innan hon börjar med, sedan kan man antingen springa runt i samma riktning eller hoppa rakt igenom med exempelvis whirling blades, och de eye hatcheries och andra småmonster som finns runtomkring slår man snabbt ihjäl.
Akt 4 innebär absolut en stegring i svårighetsgrad, men med tanke på att de temporära hardcoreligorna är vad som spelas mest är det knappast 99% av spelarbasen som har stora problem med att komma igenom A4.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Path of Exile bygger i hög grad på erfarenhet, första gångerna man ger sig på en specifik boss lever man farligt, men vet man vad som händer kan man i väldigt hög grad reducera eller helt eliminera de farliga aspekterna. Piety, the Abomination är ett typexempel på detta, det är en boss där man från början tror att väldigt mycket händer och man blir lätt stressad, men så fort man lär sig vad som faktiskt sker är det väldigt mycket enklare.
a) hon slänger ut stora bollar som gör lite skada om man står i/nära dem b) hon skjuter ut en stråle och snurrar runt c) det finns från början och dyker upp några ytterligare eye hatcheries.
Bollarna är enkla att undvika, strålen signalerar hon tydligt i uppåt två sekunder innan hon börjar med, sedan kan man antingen springa runt i samma riktning eller hoppa rakt igenom med exempelvis whirling blades, och de eye hatcheries och andra småmonster som finns runtomkring slår man snabbt ihjäl.
Akt 4 innebär absolut en stegring i svårighetsgrad, men med tanke på att de temporära hardcoreligorna är vad som spelas mest är det knappast 99% av spelarbasen som har stora problem med att komma igenom A4.

Act 1-3 var superlätta, det var bara Malachai jag hade "problem" med, där dog jag två (2) gånger, första gången jag mötte den bossen. Act 4 var en barnlek till jag kom fram till slutet. Act 4 på slutet var BARA one shots/instant kills. Det finns INGET som förbereder en som ny spelare. Spelet är otroligt obalanserat och lider av dålig speldesign. Det faktum att jag just nu rusar genom Act 1 Cruel helt utan problem är ytterligare ett bevis på det. Jag är snart igenom Act 1 Cruel och de enda gånger jag dött har varit på grund av laggspikar, som varit ett stort problem för mig idag (spelet fryser i 5-10 sekunder då och då, har aldrig hänt förut).

Evasion builds är i princip skräp i slutet av Act 4, och det går inte att respeca mer än sex nodes innan man kommer till Cruel. Vad är poängen med ett stort skill tree om det bara är ett fåtal builds som funkar?

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Evasion builds är i princip skräp i slutet av Act 4, och det går inte att respeca mer än sex nodes innan man kommer till Cruel. Vad är poängen med ett stort skill tree om det bara är ett fåtal builds som funkar?

Att evasion är skräp i slutet av act 4 kan jag inte hålla med om. Har gjort 3 karaktärer som bygger på evasion denna liga. En melee, ranger och caster. Bara samla massa liv, evasion och phase/acro så går det hur fint som helst. Räcker inte det finns exmepelvis Lightning Coil, Daresso's Defiance, Belly of The Beast, Kaom's heart etc. Dock Lightning Coil tyckte jag var ganska "meh", märktes inte så mycket av effekten.

Om en build failar, så är det lätt för i alla fall en erfaren spelare veta vad som ska förbättras. Då funkar plötsligt builden.

Minns när jag var ny till PoE, inte så länge sedan, då gjorde jag några builds som totalt faila i maps. Så jag tittade på andras builds och jämförde med mina, på så vis kunde jag lära mig.

PoE är också, som twit sa, byggt på att samla mycket erfarenhet och veta mekanismer av alla dess slag och kunna hantera dem. Karaktären som jag kör mest nu är evasion-baserad bladefall. Ska respecca till lowlife och bort med evasion så småningom för Pain Attunement. Just nu gör jag ~32k tooltip dps med 4L. Blir kul med Pledge of Hands och lowlife sen, tror jag. Första gången jag kommer köra lowlife-baserat så får se hur det går.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk

Grejen med de senare bossarna i A4 är att de bygger mycket mer på positionering än tidigare bossar.

Piety överlever man genom att se till så att hon inte är riktad mot dig när hon startar sin dödsstråle. När den väl är igång är det bara att springa runt henne, eller passera strålen med t.ex. Flame Dash.

Doedre är mest bara att springa runt konstant. Bli absolut inte träffad av hennes bollar när du står i Vulnerability-fältet (det röda).

Maligaro är mest bara jobbig. Hans minor lägger ju sig precis överallt så man får göra sitt bästa att undvika dem.

Shavronne är också jobbig. Beroende på vad man har för build kan det bli väldigt svårt att få in attacker på henne. Hennes Storm Call är enkla att undvika, men ofta vill man se till att hon använder Lightning Tendrils genom att gå nära henne. Man får vara försiktig så att hon inte skjuter projektilerna istället rakt i ansiktet på en. Gäller också att inte attackera när hon har Lighting Thorns uppe.

Malachai är bara ren positionering. Snabba movement skills är viktiga så att man kan ta sig ur omedelbar fara. Det gäller också att ha tålamod och inte försöka få in de där lite riskablare extra attackerna hela tiden.

Generellt så är alla dessa bossar svåra att tanka. Trots maxade resists så överlever man kanske bara någon enstaka träff. Personligen gillar jag att Vaal skills för att snabbt göra massiva mängder skada på dem innan de inner göra något mot mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Trade System
As I write this, I can see Jonathan working on trade improvements. They'll be deployed in several stages this year. The first stage, substantially improved APIs, is expected around the release of Ascendancy in March. Other stages later this year include things like cross-instance trading and some other heavily-requested trade features (not an Auction House).

Detta låter underbart!

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk

Börjar bli lite mycket Ascendancy-hype nu. Ska alla lira nya Perandus-ligorna?

Välja build och Ascendancy-klass till den builden känns klurigt. Assassin Quill Rain CoC är en het kanditat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av formerself:

Börjar bli lite mycket Ascendancy-hype nu. Ska alla lira nya Perandus-ligorna?

Välja build och Ascendancy-klass till den builden känns klurigt. Assassin Quill Rain CoC är en het kanditat.

spelar endast nya ligor själv.
verkar bli en intressant liga på flera håll.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Har varit alldeles för inaktiv senaste 2-3 veckorna men ser verkligen framemot Ascendancy även om jag inte följt utvecklingen av klasserna m.m.

Perandus ligan med "treasure goblins" a la Diablo vette tusan...kul tillägg men känns som en ren ripoff på Diablo.

Oavsett ser jag framemot Ascendancy även om jag har viss bitter eftersmak på de delarna jag sett.

Permalänk

Inser nu att det kanske bara var en bluff post på forumet.

Jaja perandus blir väl bra men ytterligare en "trading" baserad liga gissar jag...lite badges of justice a la WoW?

Blir helt klart toknörda i några veckor iaf....kommer bli en trapper som första char och sen en wander efter det....se rerollar man väl ytterligare 4 gubbar bara för att

Permalänk

Känner mig lite hypad inför expansionen så jag slog till på ett "Challenger" supporter pack. Inte spenderat några pengar på spelet sedan jag köpte Vaal-packet. PoE är ett av få "gratisspel" jag gillar att spendera pengar på.

Kämpar förtvivlat med att försöka komma till "map-level" i HC. Nådde L54 med en Bladefall Shadow och dog som vanligt sent på kvällen mitt bland vanliga mobs pga dålig koncentration.
Testar nu en Baldefall Scion istället och nådde i går cruel... NU JÄKLAR SKA JAG NÅ SÅ JAG KAN KÖRA MAPS I HC!

Bladefall är helt klart det vassaste jag lirat hitintills (annars gillar jag tornado shot ranger).

En fråga om divination cards (har en uppsjö olika men inte lyckats få ihop ett enda helt set, körde hela act 4 i normal i går utan ett enda drop): Är det man får när man byter in dom av något värde? har man någon större nytta av det?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Främling:

En fråga om divination cards (har en uppsjö olika men inte lyckats få ihop ett enda helt set, körde hela act 4 i normal i går utan ett enda drop): Är det man får när man byter in dom av något värde? har man någon större nytta av det?

Det finns för närvarande 128 kort i spelet och fler läggs regelbundet till. Det finns gott om kort som ger bra saker vid inbyte, och en drös kort (varav flera är tämligen vanliga) är knappt värda att plocka upp. Vissa kort droppar bara på specifika platser och av dessa finns det en hel del som spelare lägger åtskilliga timmar på att farma.
Här har du en komplett lista.

Visa signatur